Gå til innhold

Er fleece nødvendig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine får ikke bruke fleece, eller polyester generelt. I barnehagen er de høyt og lavt, svetter, sitter, fryser, koker, osv. Da vil jeg at de skal gå i skikkelig tøy som holder på temperaturen og puster godt. De har flere nøstebarndresser, som jeg har betalt maks 200kr for. To av dem kostet bare en hundrelapp hver. Har kjøpt det meste av barnehageklær brukt, og jeg skjønner ikke dem som sier at de ikke har råd til ulltøy feks. Forleden fikk jeg to ullbodyer til 50kr totalt, med merkelappene på. Folk selger mye fint og lite brukt, til lave priser. Sett opp varsel på finn, tise, Facebook osv, og vent på napp😊

Anonymkode: 1155b...9a1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine får ikke bruke fleece, eller polyester generelt. I barnehagen er de høyt og lavt, svetter, sitter, fryser, koker, osv. Da vil jeg at de skal gå i skikkelig tøy som holder på temperaturen og puster godt.

Anonymkode: 1155b...9a1

Bruker du ikke polyester yttertøy heller? Har du noen gode alternativer å anbefale?

Skrevet
På 28.2.2019 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Ser at barnehagen anbefaler at alle har et skift med fleece og ett sett med ull liggende i barnehagen. Men er det nødvendig med fleece hvis barnet har ett sett med tynt ull og ett sett med tjukk ull?

Anonymkode: 857e5...d99

Vi pleier å anbefale et sett med tynn ull og ett sett med tykk ull eller flece. Gjerne tykk ull til vinteren og tykk ull eller flece til vår/høst. Og ikke glem en genser/jakke i fleece eller ull til sommeren også. Det kan bli kaldt enkelte dager, og barna skal ofte være lenge ute. 

På 28.2.2019 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Flecce er jo veldig miljøskadelig, merkelig at barnehagene anbefaler fleece syns nå jeg.

Anonymkode: ce00e...a5e

Ikke mer enn mye annet av klær. Fleece er dessuten billigere enn ull, og ikke alle har like god råd. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ull er så mye bedre enn fleece, og strikker også selv, så da blir jo ull veldig naturlig mellomlag for oss. Jeg skjønner jo de med dårlig råd, da fleece ofte er veldig billig. Men som en annen sier, ville jeg heller sett etter ull som selges brukt. 

Jeg mener at man ikke trenger fleece. Selv om det beskytter bedre mot vind på våren, har jeg aldri sett det som et problem. Er jo bare å ha en tynn vindjakke over ullgenseren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...