Gå til innhold

Familiepakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smilte du til kameraet??

Anonymkode: 910d5...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din mor er pliktig til å fortelle hvem som kjørte hennes bil, dersom de har sjekket bildet og vet at det ikke var henne. Men hun er ikke pliktig til å fortelle dette dersom det var et av hennes barn. I vårt tilfelle hvor vi er tre ganske like søstre, ville vår mor kunne sagt at det var en av hennes døtre, og politiet ville ikke kunne funnet ut hvilken datter. Hvordan dette fungerer i praksis, dersom det bare finnes en datter, det vet jeg ikke.

Anonymkode: 3213e...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daria skrev:

Hva om du, da du var trøtt og uoppmerksom og kjørte for fort hadde forårsaket en ulykke? Skadet noen, kanskje til og med vært skyld i andres død? Ville du fortsatt sagt at du bare var uheldig? Jeg vil heller si at du var heldig som til tross for uansvarlighet og feilvurderinger ikke opplevde noe verre enn å bli tatt i kontroll. Det at du bagatelliserer at du har blitt tatt tre ganger på relativt kort tid sier mer om din skikkethet enn hendelsene i seg selv. 

2 ganger*. 

Uoppmerksom betyr mye, jeg fulgte ikke med på speedometeret. 

Første gang jeg ble tatt prøvde jeg å unngå en ulykke, selv om det kanskje var dårlig dømmekraft, men jeg hadde nettopp fått lappen da det skjedde, og jeg skjønner at det var feil. 

Anonymkode: d0fbc...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjører vanligvis veldig pent, jeg har bare vært uheldig og uoppmerksom 2 ganger, med 2 års mellomrom! Det vil jeg ikke si er å være uskikket til å ha førerkortet.

De har ikke konstatert at det ikke var bileier, for det var mamma som fikk brevet. 

Anonymkode: d0fbc...74b

Om det kommer dithen at du må søke om å få beholde førerkortet, så gjør deg selv den tjenesten at du får noen andre til å skrive søknaden. Den der "det var ikke min skyld at jeg gjorde noe galt" kommer du ingen vei med på landets politistasjoner.

Anonymkode: 4a319...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2 ganger*. 

Uoppmerksom betyr mye, jeg fulgte ikke med på speedometeret. 

Første gang jeg ble tatt prøvde jeg å unngå en ulykke, selv om det kanskje var dårlig dømmekraft, men jeg hadde nettopp fått lappen da det skjedde, og jeg skjønner at det var feil. 

Anonymkode: d0fbc...74b

3 ganger - du er jo tatt igjen nå. Du kaller det uoppmerksom, jeg kalle det uansvarlig - i det øyeblikket du forårsaker en ulykke har det ingenting å si hva du kaller det. Som sjåfør er det din plikt å følge med, og er du for trøtt og sliten er det også ditt ansvar å la være å sette deg bak rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

3 ganger - du er jo tatt igjen nå. Du kaller det uoppmerksom, jeg kalle det uansvarlig - i det øyeblikket du forårsaker en ulykke har det ingenting å si hva du kaller det. Som sjåfør er det din plikt å følge med, og er du for trøtt og sliten er det også ditt ansvar å la være å sette deg bak rattet.

2 ganger*. Dette var jo en av 2 ganger, les det jeg skriver. 

Men du er bare her for at jeg skal føle meg skyldig, jeg vet selv hvordan jeg kjører til vanlig, jeg har ikke drept noen, så slapp av. 

Anonymkode: d0fbc...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din mor er pliktig til å fortelle hvem som kjørte hennes bil, dersom de har sjekket bildet og vet at det ikke var henne. Men hun er ikke pliktig til å fortelle dette dersom det var et av hennes barn. I vårt tilfelle hvor vi er tre ganske like søstre, ville vår mor kunne sagt at det var en av hennes døtre, og politiet ville ikke kunne funnet ut hvilken datter. Hvordan dette fungerer i praksis, dersom det bare finnes en datter, det vet jeg ikke.

Anonymkode: 3213e...9e9

Trillinger? Folk er ikke blinde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

2 ganger*. Dette var jo en av 2 ganger, les det jeg skriver. 

Men du er bare her for at jeg skal føle meg skyldig, jeg vet selv hvordan jeg kjører til vanlig, jeg har ikke drept noen, så slapp av. 

Anonymkode: d0fbc...74b

Ok, da misforsto jeg. Jeg blåser forsåvidt i hvorvidt du føler deg skyldig eller ikke, det er bagatelliseringen og ansvarsfraskrivelsen din som provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at selv vi som iblant kjører litt for fort, sjelden ender opp med førerkortprikker. Jeg har ingen, og jeg har hatt lappen og kjørt i hele perioden prikksystemet har eksistert. Så når du får så mange prikker, sier det faktisk noe om at du muligens ikke er skikket til å ha førerkort.

Til saken: Hva myndighetene velger å gjøre, når de tydligvis har konstatert at det ikke er bileieren som er bilfører i denne saken, vet jeg ikke. Det er ikke direkte utenkelig at de allerede har sjekket ut førerkortene til bileierens barn, og at de derfor mener de vet hvem som kjørte.

Jeg tror det kan være mulig å beholde førerkortet, om det er essensielt for jobben din; det kan søkes om. Men da må du være yrkessjåfør eller noe tilsvarende; det holder ikke at det blir j upraktisk å komme seg på jobb.

Anonymkode: 4a319...72f

Man får dobbelt opp med prikker når man nettopp har fått førerkort. Så han har egentlig ikke så mange som det høres ut som. Egentlig har han 5 prikker, ikke 8. Det er to "uhell" 

Anonymkode: 57d96...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...