HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #21 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Sjekk ut flere metoder og gå for en mix av de Da blir jeg fort blakk 😂
MortenMinstelønn Skrevet 27. februar 2019 #22 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Tusen hjertelig takk. Skal virkelig teste ut den metoden der 😊 Den høres jo bombesikker ut også. Good luck!
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #23 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Tusen hjertelig takk. Skal virkelig teste ut den metoden der 😊 Den høres jo bombesikker ut også. Alltid bombesikker. OBS! Det er en stund siden jeg har laga biff nå og ser at jeg blingset litt mellom temperatur på biff og kylling. Perfekt rosa biff er 65 grader! Når man steker kjøttet på Max 65 grader blir det heller ikke stekt til høyere enn 65 grader kjøttet blir jevnt og fint farget gjennom hele! Her er bilde fra i fjor en gang: Perfekt stekt biff er bare absolutely fucking beautiful! 3
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #24 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev: Good luck! Takk Morten 😊 Du skal ikke henge med på Wellington utfordringen en dag du og? 2
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #25 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: Alltid bombesikker. OBS! Det er en stund siden jeg har laga biff nå og ser at jeg blingset litt mellom temperatur på biff og kylling. Perfekt rosa biff er 65 grader! Når man steker kjøttet på Max 65 grader blir det heller ikke stekt til høyere enn 65 grader kjøttet blir jevnt og fint farget gjennom hele! Her er bilde fra i fjor en gang: Perfekt stekt biff er bare absolutely fucking beautiful! Det så lekkert ut! 😀 Er det ris du har under? 3
MortenMinstelønn Skrevet 27. februar 2019 #26 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Takk Morten 😊 Du skal ikke henge med på Wellington utfordringen en dag du og? Jeg har to kompiser som er eksperter på akkurat dette. Så jeg lager helst andre ting og kommer heller som gjest når det er snakk om helstekt biff;) Endret 27. februar 2019 av MortenMinstelønn 2
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #27 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev: Jeg har to kompiser som er eksperter på akkurat dette. Så jeg lager helst andre ting og kommer helle som gjest når det er snakk om helstekt biff;) Heldige jævel 😂 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #28 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har en meny jeg bruker dra frem ved finere anledninger: Forrett: gravet elg med en bitter salat. Hovedrett: Kryddermarinert kveite på linser i rødvinssaus med selleriskum. (Krydder er bl.a. nellik og kanel). Dessert: Sjokoladefondant med kirsebærcoulis og honningwhiskey-iskrem. Er så greit når oppskriftene sitter i hodet og hendene, da slipper man å stresse sånn. Anonymkode: a3169...dc2 3
MortenMinstelønn Skrevet 27. februar 2019 #29 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Heldige jævel 😂 Man får som man sår;) Eller hva det heter:) Fun fact: Jeg kjenner trolig bare menn som virkelig er gode på kjøkkenet. Så du kan heller si at deres kvinner er heldige jævler;) 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #30 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Det så lekkert ut! 😀 Er det ris du har under? Couscous, salat, avokado, mango, perletomat og toppet med balsamicokrem 2
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #31 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en meny jeg bruker dra frem ved finere anledninger: Forrett: gravet elg med en bitter salat. Hovedrett: Kryddermarinert kveite på linser i rødvinssaus med selleriskum. (Krydder er bl.a. nellik og kanel). Dessert: Sjokoladefondant med kirsebærcoulis og honningwhiskey-iskrem. Er så greit når oppskriftene sitter i hodet og hendene, da slipper man å stresse sånn. Anonymkode: a3169...dc2 Se der ja, det var seriøse greier 😊 Har aldri begitt meg ut på hverken forrett eller dessert 🤔 Får du hjelp på kjøkkenet da, eller? 1
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #32 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Man får som man sår;) Eller hva det heter:) Fun fact: Jeg kjenner trolig bare menn som virkelig er gode på kjøkkenet. Så du kan heller si at deres kvinner er heldige jævler;) Det er vel det jeg sikter meg inn på, at jeg skal imponere både min bedre halvdel og hennes venner 😂 2
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #33 Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Couscous, salat, avokado, mango, perletomat og toppet med balsamicokrem Sunt også! Perfekt til en sommerkveld. 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #34 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Sunt også! Perfekt til en sommerkveld. 🤜🤛 1
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #35 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: 🤜🤛 Tusen takk for gode tips folkens. Nå tar jeg kvelden 😊 God natt! 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #36 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Tusen takk for gode tips folkens. Nå tar jeg kvelden 😊 God natt! Sov godt! 2
bopera Skrevet 27. februar 2019 #37 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Se der ja, det var seriøse greier 😊 Har aldri begitt meg ut på hverken forrett eller dessert 🤔 Får du hjelp på kjøkkenet da, eller? Jeg ble tydeligvis AB. Må ha vært litt kjapp på labben. Du, det geniale med denne menyen er at den høres og ser imponerende ut, men er ikke så innmari vanskelig å gjennomføre. Forretten er jo bare å dandere, da elgen er ferdig gravet, og salat er salat. Så der er det først og fremst presentasjonen som er selve jobben. Desserten lager jeg før selve dagen. Røren til sjokoladefondanten heller du bare i former, setter i fryseren, og så steker du de fryste. Da er det faktisk lettere å få til et perfekt flytende senter. Iskremen holder seg lenge i fryseren, og coulisen står seg til dagen etterpå. Da er det bare hovedretten igjen. Da legges kveita i krydderblandingen på formiddagen. Skummet lages et par timer før, rødvinssausen kan også lages litt før, og da er det bare steiking av kveite igjen, samt å legge opp på tallerken. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå