Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 26. februar 2019 #41 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg det da?? Nei! Anonymkode: 1ecc5...374 Da er vi enige. Beklager hvis jeg misforstod. Er heller ikke for dødsstraff 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #42 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Intenst. En mister selv retten til livet når en med overlegg tar et annet. Anonymkode: e30a0...4bd Det er godt vi ikke har så mange ekstremister av ditt kaliber blant oss tenker jeg. Ingen mennesker er gitt retten til å ta menneskeliv, og en ny feil retter ikke opp en gammel. Anonymkode: 66110...904 3
K.B. Skrevet 26. februar 2019 #43 Skrevet 26. februar 2019 (endret) 30 minutter siden, theTitanic skrev: Jeg er for dødsstraff. Men selvsagt ikke for småtteri og bevisene må være soleklare. ABB kan være først ut. Seriemordere, terrorister og serievoldtektsmenn og seriepedofile kan følge etter. Ok, I'll play.. Så du tror ikke ABB er et resultat av omsorgssvikt og at systemet i bunn og grunn hadde feilet han? Han er på toppen av dette så uheldig at han er utstyrt med en hjerne som gjør det mulig for han å begå massemord. Hvis du hadde byttet plass med ABB, atom for atom, så hadde du vært ABB. Gitt at vi ikke har et bedre helsetilbud til han på dette tidspunkt, så er det eneste vi kan gjøre, er de vi gjør nå, holde han borte fra resten av befolkningen og forsøke å rehabilitere han. Endret 26. februar 2019 av K.B. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #44 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, K.B. skrev: Ok, I'll play.. Så du tror ikke ABB er et resultat av omsorgssvikt og at systemet i bunn og grunn hadde feilet han? Han er på toppen av dette så uheldig at han er utstyrt med en hjerne som gjør det mulig for han å begå massemord. Hvis du hadde byttet plass med ABB, atom for atom, så hadde du vært ABB. Gitt at vi ikke har et bedre helsetilbud til han på dette tidspunkt, så er det eneste vi kan gjøre, er de vi gjør nå, holde han borte fra resten av befolkningen og forsøke å rehabilitere han. TAKK! Anonymkode: 1ecc5...374
SoWhat? Skrevet 26. februar 2019 #45 Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Intenst. En mister selv retten til livet når en med overlegg tar et annet. Anonymkode: e30a0...4bd Var ikke det jeg spurte om da. Du vet at en kan ønske noe, men overlater til andre å utføre en handling. Da bør en tenke etter.. hvor mye man egentlig er for. Syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #46 Skrevet 26. februar 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Impulsivt så liker jeg alltid å tenke at det er godt man har dødsstraff, fordi noen handlinger rett og slett krever øye for øye og tann for tann for at det skal bli rettferdig. Men samtidig så tenker jeg at det å sitte innesperret resten av livet kan være en like god straff. Når den impulsive tankegangen min er borte, og jeg begynner å reflektere over det, så syns jeg det er godt at man ikke har dødsstraff i Norge, fordi tanken på at noen kan bli dømt til døden og samtidig være uskyldig, gjør meg rett og slett kvalm. "State shall not kill" Anonymkode: 179b5...7bd Anders Behring Breivik da? Vi vet han ikke er uskyldig. Hvorfor sløser vi skattepenger? Vi framstår svake. Anonymkode: 6215e...ab9
Gjest Optimo Skrevet 26. februar 2019 #47 Skrevet 26. februar 2019 Prinsipielt i mot. Det er som regel en (noen ganger veldig liten) sjanse for at noen er uskyldig dømt. Det er lettere å slippe noen ut av fengsel enn å grave dem opp av en kiste.
Gjest theTitanic Skrevet 26. februar 2019 #48 Skrevet 26. februar 2019 17 minutter siden, K.B. skrev: Ok, I'll play.. Så du tror ikke ABB er et resultat av omsorgssvikt og at systemet i bunn og grunn hadde feilet han? Han er på toppen av dette så uheldig at han er utstyrt med en hjerne som gjør det mulig for han å begå massemord. Hvis du hadde byttet plass med ABB, atom for atom, så hadde du vært ABB. Gitt at vi ikke har et bedre helsetilbud til han på dette tidspunkt, så er det eneste vi kan gjøre, er de vi gjør nå, holde han borte fra resten av befolkningen og forsøke å rehabilitere han. Alvorlige personlighetsforstyrrelser lar seg ikke rehabilitere. ABB er ikke til å endre. Han angrer ikke på annet enn den kjedelige konsekvensen det fikk for han. Ugjerningen ble planlagt og gjort med overlegg. Han var ikke psykotisk. Han ville lett gjort noe nytt for å få oppmerksomhet i media. Og burde henrettes for sine ugjerninger. Og tror han blant annet har vært utsatt for omsorgssvikt, som har videreutviklet hans genetisk psykiske svakheter. Lite å gjøre med det nå. Hva sier du om han slipper ut og begår nye terrorhandlinger? "Oi, jeg tok visst feil?" Hvor mange skal betale prisen for din uvitenhet?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #49 Skrevet 26. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Intenst. En mister selv retten til livet når en med overlegg tar et annet. Anonymkode: e30a0...4bd Ok, men når du tar et liv så mister du ikke retten til livet? Anonymkode: 52475...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #50 Skrevet 26. februar 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Var ikke det jeg spurte om da. Du vet at en kan ønske noe, men overlater til andre å utføre en handling. Da bør en tenke etter.. hvor mye man egentlig er for. Syns jeg. Jeg sa: Intenst. Jeg hadde gledelig vært den som trykket på knappen. Særdeles. Anonymkode: e30a0...4bd
SoWhat? Skrevet 26. februar 2019 #51 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg sa: Intenst. Jeg hadde gledelig vært den som trykket på knappen. Særdeles. Anonymkode: e30a0...4bd Ok. Da så. Det syns jeg er litt uhyggelig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #52 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men når du tar et liv så mister du ikke retten til livet? Anonymkode: 52475...a1c Om en setter seg i den situasjon at en i en straffbar handling med vilje og overlegg tar et liv, mister man retten til sitt eget. da må man ta konsekvensene og avgå ved døden selv. Dette for å hindre at dette skjer igjen, enten i det fri eller i fengsel. Anonymkode: e30a0...4bd
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #53 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Ok. Da så. Det syns jeg er litt uhyggelig. Det mest uhyggelige er at dette mennesket kan ta flere liv, om h*n ikke blir forhindret permanent fra det. Anonymkode: e30a0...4bd
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #54 Skrevet 26. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er godt vi ikke har så mange ekstremister av ditt kaliber blant oss tenker jeg. Ingen mennesker er gitt retten til å ta menneskeliv, og en ny feil retter ikke opp en gammel. Anonymkode: 66110...904 La oss se slik på det: Om du ene og alene var den som kunne bestemme om ett menneske skulle få dødsstraff eller gå i fengsel. Så forhindrer du dette med din stemme. Året etterpå eller 10-20 år etterpå dreper dette mennesket en fengselsbetjent eller en medfange. Da er det på din kappe. Anonymkode: e30a0...4bd
Gjest theTitanic Skrevet 26. februar 2019 #55 Skrevet 26. februar 2019 1 time siden, K.B. skrev: Ok, I'll play.. Så du tror ikke ABB er et resultat av omsorgssvikt og at systemet i bunn og grunn hadde feilet han? Han er på toppen av dette så uheldig at han er utstyrt med en hjerne som gjør det mulig for han å begå massemord. Hvis du hadde byttet plass med ABB, atom for atom, så hadde du vært ABB. Gitt at vi ikke har et bedre helsetilbud til han på dette tidspunkt, så er det eneste vi kan gjøre, er de vi gjør nå, holde han borte fra resten av befolkningen og forsøke å rehabilitere han. Hadde jeg byttet plass med ABB atom for atom så hadde jeg vært inneforstått med straffen og syntes det var rettferdig. ABB er ganske intelligent, så han er fullt klar over handling og konsekvens. Hadde jeg gjort det samme så hadde jeg fortjent det samme. Jeg gjør ikke forskjell på folk. ABB var fullt inneforstått med at han ville bli tatt før eller siden. Og han valgte det likevel.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #56 Skrevet 26. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sa: Intenst. Jeg hadde gledelig vært den som trykket på knappen. Særdeles. Anonymkode: e30a0...4bd En lystmorder altså. Anonymkode: 52475...a1c 2
SoWhat? Skrevet 26. februar 2019 #57 Skrevet 26. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mest uhyggelige er at dette mennesket kan ta flere liv, om h*n ikke blir forhindret permanent fra det. Anonymkode: e30a0...4bd Det blir hn ved å bli sperret inne. Når du vet det og likevel vil henrette.. handler vel om mer enn å forhindre? Jeg kan lett skjønne hevnønske og det noen vil kalle rettferdighet. Jeg kan se den. Men det er likevel vanskelig, eller umulig for meg, å tro at noe menneske skal bestemme død eller liv for andre. Om du er drapsmann og/eller dommer/jury. Det blir feil for meg.
Million Skrevet 26. februar 2019 #58 Skrevet 26. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tror fengselsstraff er dyrere enn dødsstraff? Da bør du tro om igjen. Anonymkode: 247f4...105 Hvordan kan det være dyrere å drepe noen etter 3 år f.eks i buret, enn å fø på og huse denne fangen i 40-50-60 år?
FrankDrebin Skrevet 26. februar 2019 #59 Skrevet 26. februar 2019 I prinsippet er jeg imot dødsstraff, å vise at det er galt å drepe ved å drepe osv., men det er en og annen de godt kunne ha skutt for min del. ABB, f.eks.
SPOCA Skrevet 26. februar 2019 #60 Skrevet 26. februar 2019 Jeg er i mot dødsstraff. Jeg synes det er merkelig å vise at det er feil å drepe noen ved å drepe dem. For meg blir det svært dobbeltmoralistisk. Dessuten mener jeg det er en lett utvei å bruke dødstraff, det er ingen lærdom rundt det. Annet enn at det å drepe egentlig er greit, så lenge det skjer i statlig regi. Og som en som selv fikk merke 22.juli på kroppen; jeg er glad at ABB ikke har fått dødsstraff. Det fortjener han ikke, det ville en lett utvei. Jeg tror den mannen aldri vil endre seg, men nå får han ihvertfall ikke den friheten av å bare forsvinne gjennom døden. Nå sitter han der, uten muligheten til å bevege seg fritt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå