Gå til innhold

Hva syns dere om henrettelse ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er greit så lenge det foregår i fengselet, ikke offentlig henrettelse liksom. Tenker da på mordere

Anonymkode: 24ec7...e9d

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror fengselsstraff er dyrere enn dødsstraff? Da bør du tro om igjen.

Anonymkode: 247f4...105

Nei. Ikke logisk om et livs kost og losji, legehjelp og vakter skal koste mindre enn en henrettelse. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du ikke at Breivik er syk??? 

INGEN I VERDEN velger et slikt liv av seg selv. De er psykisk syk!! 

Anonymkode: 1ecc5...374

Jeg skjønner hva du mener, men jeg mener noe helt annet. Så syke folk vil få det best om de fjernes fra jordens overflate. De vil gjøre både de og alle andre rundt godt.

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke forklares eller unnskyldes med noe som helst. Det finnes haugevis av mennesker som er psykisk syke som ikke skader en flue engang. 

Skrevet

Om man er 100% sikker på at vedkommende er skyldig. Men det må være svært sjelden, da det kun er hvis man virkelig vet det er 100% sikker, og det er ingen tvil i det hele tatt.

Da er henrettelse det beste for samfunnet, og mest sannsynlig for vedkommende selv.

Men henrettelsen må da foregå så raskt og smertefri som mulig.

Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg er for dødsstraff. Men selvsagt ikke for småtteri og bevisene må være soleklare. 

ABB kan være først ut. Seriemordere, terrorister og serievoldtektsmenn og seriepedofile kan følge etter. 

Skrevet

Nei, henrettelse er primitivt.

Man kan ikke synke ned på samme nivå som morderen. Tar man livet av morderen viser man at man ikke er noe bedre selv, og heller ikke skikket til å dømme.

Livsvarig fengsel som faktisk er livsvarig derimot....

Anonymkode: 66110...904

• Liker 2
Skrevet

Er for dødsstraff. Men da skal det ikke være den ringeste tvil om at personen er skyldig. Dette gjelder kun de verste og mest sadistiske forbrytelser.

Tross alt har verden gått fremover når det gjelder dødsstraff. For noen hundre år siden var det en lettelse for enkelte dødsdømte å kun bli henrettet. Da var det mer vanlig at man også ble dømt til tortur før man henrettet personen. Feks avriving av lemmer, pisking, ildtang, pinebenk, kranieknusing osv. 

Anonymkode: 409f1...507

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen.  Det er ikke alt som kan unnskyldes. Hver eneste kriminell hadde sluppet straff om flere tenkte som deg. Alle har jo sin grunn og sin historie. 

Kan jeg flå naboen min levende, skylde på en psykisk diagnose og triste historie og så er det greit? - nei.  ABB kan heller ikke gjemme seg bak dårlig barndom og psykopati. Ugjerningen er gjort og umulig å gjøre om. Han er så skyldig som han kan få blitt. Kanskje kan han bo hos deg når han slipper ut? Litt frisk luft og kjærlighet gjør han sikkert snill...     Om dette var en Donald duck historie! 

Anonymkode: 37c4b...313

Skrevet

Har ikke lest tråden, men kun HI og et par svar. Jeg skjønner veldig godt reaksjonen din. Texas og sør-statene generellt er så...primitive. Har et par venner derfra, og herregud sånn forskjell det er på menneskesyn, straff og det jeg vil kalle hevngjerrighet. Mye som henger i i de statene rent historisk. Ikke bra.

Det er primitivt å drepe andre. Det er mest der det stopper for meg. En kan ønske at noen ikke skulle få satt foten på bakken igjen, men derfra og å ta liv med vilje. Jeg syns det er grotesk. Uansett om det er det mest uhyrlige menneske det gjelder. Gi de livstid og hold de vekk fra samfunnet for alltid i deres levetid, men å drepe dem er jeg ikke for. 

Pluss risikoen ved å dømme uskyldige. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, henrettelse er primitivt.

Man kan ikke synke ned på samme nivå som morderen. Tar man livet av morderen viser man at man ikke er noe bedre selv, og heller ikke skikket til å dømme.

Livsvarig fengsel som faktisk er livsvarig derimot....

På samme nivå? Går du i barnehagen?

Skrevet

Henrettelse er en svært primitiv dødsstraff. Men så klart, tanken slår meg når det gjelder avskum som utvilsomt er skyldige.

Anonymkode: aaf1a...382

Skrevet
13 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det skal ikke forklares eller unnskyldes med noe som helst. Det finnes haugevis av mennesker som er psykisk syke som ikke skader en flue engang. 

Det er trangsynt tenking og lite innsyn i faktisk hvordan et menneske fungerer psykisk. Det er ikke svart hvitt. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen.  Det er ikke alt som kan unnskyldes. Hver eneste kriminell hadde sluppet straff om flere tenkte som deg. Alle har jo sin grunn og sin historie. 

Kan jeg flå naboen min levende, skylde på en psykisk diagnose og triste historie og så er det greit? - nei.  ABB kan heller ikke gjemme seg bak dårlig barndom og psykopati. Ugjerningen er gjort og umulig å gjøre om. Han er så skyldig som han kan få blitt. Kanskje kan han bo hos deg når han slipper ut? Litt frisk luft og kjærlighet gjør han sikkert snill...     Om dette var en Donald duck historie! 

Jeg mener IKKE at de skal slippe straff. Jeg mener at dødstraff IKKE er tingen! Det finnes flere løsninger enn å drepe et menneske. Det siste du skrev blir for tåpelig til å svare på. 

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nylig program fra Texas der de har dødsstraff. Ble sjokkert over programmet å vil høre noen meninger. 

Aner ikke hvorfor jeg ble så opphengt i dette, ikke blitt så overrasket å tankefull over et program noengang... 

Anonymkode: a9d04...216

At staten tar liv er forkastelig. Ferdig snakka. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En er alltid ansvarlig for sine handlinger uansett hva som får en til å begå de. Da ser jeg helt klart bort fra rent selvforsvar. En har rett til å forsvare sitt eget liv. 

Hadde du selv klart å være den som dømte noen til døden og levd godt med det? 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trangsynt tenking og lite innsyn i faktisk hvordan et menneske fungerer psykisk. Det er ikke svart hvitt. 

Hva mener du? 

Jeg kan en del om psykisk helse, og ja, ABB er syk, men det er ingen unnskyldning for det han gjorde. 

Det finnes mange som blir gode mennesker selv med de forferdeligste historiene og sykdommene. 

Og nei, jeg er heller ikke for dødsstraff. Synes også det er primitivt. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det begynner å bli noen år siden.

Du mener at å ta liv, og ta liv ikke er det samme? 

Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

En er alltid ansvarlig for sine handlinger uansett hva som får en til å begå de. Da ser jeg helt klart bort fra rent selvforsvar. En har rett til å forsvare sitt eget liv. 

Hadde du selv klart å være den som dømte noen til døden og levd godt med det? 

Intenst. En mister selv retten til livet når en med overlegg tar et annet.

Anonymkode: e30a0...4bd

Skrevet
4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hva mener du? 

Jeg kan en del om psykisk helse, og ja, ABB er syk, men det er ingen unnskyldning for det han gjorde. 

Det finnes mange som blir gode mennesker selv med de forferdeligste historiene og sykdommene. 

Og nei, jeg er heller ikke for dødsstraff. Synes også det er primitivt. 

Da jeg det da?? Nei! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...