AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Så nylig program fra Texas der de har dødsstraff. Ble sjokkert over programmet å vil høre noen meninger. Aner ikke hvorfor jeg ble så opphengt i dette, ikke blitt så overrasket å tankefull over et program noengang... Anonymkode: a9d04...216 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Jeg syns at et fåtall personer fortjener dødsstraff, For eksempel serievoldtektsforbrytere, seriedrapsmenn/massedrapsmenn og seriepedofile , men metodene kan diskuteres og bør endres. Ikke kanskje fordi det er en værre straff en livsvarig fengsel for gjerningsmannen men fordi det sender et veldig tydelig signal til resten av omverdenen om at sånne forbrytelser fører til at man faktisk ikke får flere sjanser her i livet og ikke er verdt det å gjennomføre Anonymkode: b2cb9...808
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 Dødstraff i USA syns jeg er bare skummelt, fordi de har et rettssytem som lett dømmer uskyldige i utgangpunktet. Anonymkode: 681da...91a 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 Impulsivt så liker jeg alltid å tenke at det er godt man har dødsstraff, fordi noen handlinger rett og slett krever øye for øye og tann for tann for at det skal bli rettferdig. Men samtidig så tenker jeg at det å sitte innesperret resten av livet kan være en like god straff. Når den impulsive tankegangen min er borte, og jeg begynner å reflektere over det, så syns jeg det er godt at man ikke har dødsstraff i Norge, fordi tanken på at noen kan bli dømt til døden og samtidig være uskyldig, gjør meg rett og slett kvalm. "State shall not kill" Anonymkode: 179b5...7bd 3
HalldirV2 Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så nylig program fra Texas der de har dødsstraff. Ble sjokkert over programmet å vil høre noen meninger. Aner ikke hvorfor jeg ble så opphengt i dette, ikke blitt så overrasket å tankefull over et program noengang... Anonymkode: a9d04...216 Jeg er prinsipielt mot dødsstraff da folk har blitt, og potensielt fortsatt blir, uskyldig henrettet. Men det blir vanskeligere og vanskeligere for meg å holde på det prinsippet. F. eks hadde jeg ikke felt en tåre for at gjerningsmennene som drepte de to jentene i Marokko ble henrettet. Verden er et bedre sted uten slikt avskum. Det sitter en liten faen på den ene skulderen min og roper om nettopp dødsstraff. 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 syntes ikke noe om det. Livsvarig fengsel skulle derimot faktisk vært livsvarig i endel tilfeller. Anonymkode: b5058...549
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dødstraff i USA syns jeg er bare skummelt, fordi de har et rettssytem som lett dømmer uskyldige i utgangpunktet. Anonymkode: 681da...91a Helt enig , rettssystemet i USA fungerer ikke, det skal ikke sitte uskyldige i fengsel , men rasisme fører til dette desverre! Og det er grusomt! Jeg er for dødsstraff i sjeldne tilfeller men da skal det være gjengangskriminelle med utvilsomme bevis Anonymkode: b2cb9...808 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 Enkelte kunne det vært dødstraff på. Å bruke 100-tusenvis av kroner på en person som for alltid vil være/bør innelåst er totalt bortkasta ressurser for samfunnet. F.eks ABB. Åpenbart skyldig i massemord. Hadde vært helt greit om han ble henrettet. Anonymkode: ed1f6...7a7 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 Helt topp👍 om man er 100% sikker på at vedkommende er skyldig. Anonymkode: a9aae...2e8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 Vet ikke. Farlige hunder blir avlivet. Ingen tvil om det. Farlige mennesker derimot... Anonymkode: 724d3...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 Jeg er i mot det. I så fall skal bevisene være til å ikke ta feil av - type video, DNA, mange vitner, osv. I tillegg må man legge folk i narkose når de dør i stedet for å lage show med gift og diverse. Det er primitivt. Anonymkode: 6d09f...092 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #12 Skrevet 26. februar 2019 Både og. Personlig så ville jeg heller blitt henrettet enn å sitte resten av livet i fengsel, og særlig da i slike skrekk fengsler som man ser rundt om i verden, hvor mennesker betyr null og niks. Da må det være bedre å være dø. Men så er det det å være 100% sikker i en sak da. Vi kan jo ikke være 100% sikre på at folk får en rettferdig rettsak og dom. Og har man henrettet dem så er det endelig dom. De som sitter på livsvarig fengsel kan (i teorien ihvertfall) få saken sin opp på nytt. Jeg er glad for at vi her i landet ikke har dødsstraff. Jeg synes egentlig ikke det hører til i et moderne samfunn. Anonymkode: 24f30...11c 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Enkelte kunne det vært dødstraff på. Å bruke 100-tusenvis av kroner på en person som for alltid vil være/bør innelåst er totalt bortkasta ressurser for samfunnet. F.eks ABB. Åpenbart skyldig i massemord. Hadde vært helt greit om han ble henrettet. Anonymkode: ed1f6...7a7 Du tror fengselsstraff er dyrere enn dødsstraff? Da bør du tro om igjen. Anonymkode: 247f4...105
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 Syns det er et tegn på at et samfunn er spesielt prmitivt. Mere utviklede samfunn har andre måter å løse ting på. "Jeg skal drepe deg" er liksom barnehagenivå. Tenker på nabojenta som ikke kunne si "r" "Papan min ha jivel han!" (faren min har gevær han). En primitiv hevn. Anonymkode: 52475...a1c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Enkelte kunne det vært dødstraff på. Å bruke 100-tusenvis av kroner på en person som for alltid vil være/bør innelåst er totalt bortkasta ressurser for samfunnet. F.eks ABB. Åpenbart skyldig i massemord. Hadde vært helt greit om han ble henrettet. Anonymkode: ed1f6...7a7 Ingen saker er så åpenbare at man kan rettferdiggjøre dødsstraff på grunn av det. La oss nå fiktivt si at det plutselig oppstod sterk grunn til mistanke om at ABB ikke var alene. Og hva om han hadde vitale opplysninger som kunne føre til at disse menneskene ble tatt. Da hadde de gått fri om han var død. Anonymkode: 52475...a1c 3
EvaLena Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 Jeg er helt for henrettelser/dødsstraff. De jeg gjerne ser blir dømt til døden er drapsmenn, voldtektsforbrytere, praktiserende pedofile og dyremishandlere. Breivik er en som skulle fått påspandert en kule midt mellom øynene. Jeg har sett flere av de programmene de USA og jeg applauderer at de praktiserer dødsstraff i enkelte stater. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt topp👍 om man er 100% sikker på at vedkommende er skyldig. Anonymkode: a9aae...2e8 Et stort problem med denne tankegangen er selvfølgelig at justismord kan skje, også i Norge. Bare for å ta ett eksempel: Den "fetteren" til Birgitte Tengs som ble anklaget for å ha drept henne. I beynnelsen så var det sannsynligvis temmelig mange som var 100 % overbevist om at han var skyldig i dette mordet. Det var først etter mange år, at folk faktisk begynte å få øynene mer og mer opp for samnheten. Hvis denne fetteren hadde blitt henrettet, så ville det jo selvfølgelig være fullstendig bortkastet å komme flere år etterpå og si at "ooops, det ble visst feil det der ja!" Anonymkode: 2341e...f43 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #18 Skrevet 26. februar 2019 Nei! Henrettelse er styggedom som aldri bør bli utført!! Dere som er for henrettelse må ha en form for psykopai! Anonymkode: 1ecc5...374 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #19 Skrevet 26. februar 2019 Psykopati * Anonymkode: 1ecc5...374 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #20 Skrevet 26. februar 2019 2 timer siden, EvaLena skrev: Jeg er helt for henrettelser/dødsstraff. De jeg gjerne ser blir dømt til døden er drapsmenn, voldtektsforbrytere, praktiserende pedofile og dyremishandlere. Breivik er en som skulle fått påspandert en kule midt mellom øynene. Jeg har sett flere av de programmene de USA og jeg applauderer at de praktiserer dødsstraff i enkelte stater. Forstår du ikke at Breivik er syk??? INGEN I VERDEN velger et slikt liv av seg selv. De er psykisk syk!! Anonymkode: 1ecc5...374 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå