Gjest Luci Skrevet 11. september 2006 #81 Del Skrevet 11. september 2006 Bruker mange av det utrykkene som er nevnt jeg. Noen bare på kødd, og andre dønn seriøst som en del av vokabularet mitt. Ante virkelig ikke at de var gammeldagse engang. De høres iallefall kjempebra ut på min dialekt. -Ødeland. -Harry. -Ånds!. Og når vi oppfører oss barnslig eller teit, så "åndser" vi oss.. -Pryl. -Endevende. -Sånn cirkus. -Mongo. -Hemma. -Herliga London (Bruker det ikke selv, men hører det masse.) -Soss. -Borti staur å vegge ("veggje" for de litt eldre) -Slaur. -Konditori. Hva skal man si isteden for da? Kakebutikk? -Fus. -Lukt til helvete. -Ad undas. Månebedotten er et veldig søtt ord jeg hørte av en gammel dame. "Jeg ble så månebedotten." Det betyr å bli overrasket. (Å dette fra månen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kallamilla Skrevet 11. september 2006 #82 Del Skrevet 11. september 2006 Stensil Fotostat Superbensin Fjernsyn er det vel også flere og flere som erstatter med TV Brillefint (er kanskje nevnt før...) Golfjakke "stelle huset" (...om å gjøre husarbeid) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #83 Del Skrevet 11. desember 2023 Omforladels Gem Gid Larsen Teleks Båndsalat Anonymkode: 9c253...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #84 Del Skrevet 12. desember 2023 Kreksinj Klurinj Anonymkode: 0238d...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå