Xantippe Skrevet 13. april 2005 #21 Del Skrevet 13. april 2005 Å ha det på G (litt usikker på om det er stor eller liten g) .... Mora mi pleide å si det. Neger - det hører du ikke ofte lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 13. april 2005 #22 Del Skrevet 13. april 2005 Mannen min sier krimfull (med lang i)! Oppesen har jeg da også hørt i bruk. Sukkertøy eiegod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 13. april 2005 #23 Del Skrevet 13. april 2005 Fusentast mener jeg også å ha hørt i bruk, men det er nok noen år siden ja "På G" er svensk, forkortelse for "på gang", det brukes hele tida her. Og så bruker jeg okidoki en del, men det er nok bare i forumskriftspråk, tror ikke det ville falt meg inn å SI det Ellers var vel "harry" også mer utbredt før, nå brukes det vel stort sett mest i forbindelse med svenskehandelturer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 13. april 2005 #24 Del Skrevet 13. april 2005 - en fysakk, et utrykk som mormor bruker. Hun bruker det i sammenhenger hvor jeg ville sagt en fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 13. april 2005 #25 Del Skrevet 13. april 2005 ..bob-bob-bob...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 13. april 2005 #26 Del Skrevet 13. april 2005 1.Epa = billig 2. Badskjær = Barberer som samtidig var kirurg 3. Hugprud = Modig, storsinnet 4. Duks og fuks = Klassens beste og dårligste elev 5. Forpikket = Ivrig 6. Krimfull = Forkjølet 7. Omkalfatre = endre fullstendig 8. Fusentast = Dumdristig person 9.Oppesen = (føle seg) ovenpå 10.Kulten og lompen "Å, du er nå alltid så forpikket du" Oppesen og omkalfatre bruker jeg da daglig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pamella - ikke innlogget Skrevet 13. april 2005 #27 Del Skrevet 13. april 2005 jeg sier omkalfatre rett som det er jeg :oops: *splitte mine bramseil * I allpakka hva betyr omkalfatre? :klø: Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 13. april 2005 #28 Del Skrevet 13. april 2005 Fiffig! Og festlig. Det er ordentlige farmor-uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #29 Del Skrevet 13. april 2005 det er vel heller ingen som sier at noe er MEGAkult lenger? Vi pleide å si at "det er helt mega" Dette var FØR matvarekjeden... Og så om pene gutter/jenter - han e et skinn! (nordnorsk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 13. april 2005 #30 Del Skrevet 13. april 2005 hva betyr omkalfatre? :klø: Pam Hvis jeg f.eks. gjør om på alle avtalene mine en dag, kan jeg si at jeg har omkalfatret avtalene. Jeg legger i det at jeg har gjort om noe. (er det virkelig et avleggs ord?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 13. april 2005 #31 Del Skrevet 13. april 2005 kan vi ikke slå et slag for disse uttrykkene, da? Kom forresten på et ord vi brukte som egentlig kan gå i glemmeboka: Ånds (sikkert en forenkling av åndssvak) H*n er helt ånds! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 13. april 2005 #32 Del Skrevet 13. april 2005 Sukkertøy Dette er da et helt vanlig ord! Ellers er det mange ord her jeg aldri har hørt, som omkalfatre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 13. april 2005 #33 Del Skrevet 13. april 2005 Fusentast mener jeg også å ha hørt i bruk, men det er nok noen år siden ja "På G" er svensk, forkortelse for "på gang", det brukes hele tida her. Og så bruker jeg okidoki en del, men det er nok bare i forumskriftspråk, tror ikke det ville falt meg inn å SI det Ellers var vel "harry" også mer utbredt før, nå brukes det vel stort sett mest i forbindelse med svenskehandelturer? Nei å ha ting på G betyr da å ha ting på geledd, altså stilt opp/veldig ordentlig vel...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. april 2005 #34 Del Skrevet 13. april 2005 Donald-uttrykk, f.eks: - saft suse! - slyngel - døgenikt - ødeland Donald er morsomt Ja Donald slår alt når det gjelder bra uttrykk! Som f.eks å "slåss så busta fyker" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Cortado Skrevet 13. april 2005 #35 Del Skrevet 13. april 2005 kan vi ikke slå et slag for disse uttrykkene' date=' da? [/quote'] Så snedig at denne tråden dukket opp! Jeg og noen venniner diskuterte akkurat dette forrige uke og bestemte oss får å redde noen lite brukte ord! Jeg har valgt følgende ord: -Snedig -Fjong -Begredelig -Pøbel Må redde språket fra SMS viruset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2005 #36 Del Skrevet 14. april 2005 Ja Donald slår alt når det gjelder bra uttrykk! Som f.eks å "slåss så busta fyker" Det sier jeg ofte :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ..A.. Skrevet 14. april 2005 #37 Del Skrevet 14. april 2005 BROILER! Hvor er det blitt av de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #38 Del Skrevet 14. april 2005 FY FELA........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xantippe Skrevet 14. april 2005 #39 Del Skrevet 14. april 2005 Nei å ha ting på G betyr da å ha ting på geledd, altså stilt opp/veldig ordentlig vel...? Jeg mener det betyr å ha det bra/flott/gøy. Når det funker liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. april 2005 #40 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg mener det betyr å ha det bra/flott/gøy. Når det funker liksom... Det er forkortelse for på gang ja, "er du på g snart eller?" "Nå er jeg skikkelig på g" osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå