Gå til innhold

Finnes det noen som fikk tilbake samme kropp som før de ble gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er slankere enn før barna, men huden min er desverre ikke helt samarbeidsvillig, så magen ser slappere ut. Men det er helt greit🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så lik, to barn. Veier det samme nå som da jeg var 16 (55 kg), ingen strekkmerker. Ting har vel generelt migrert litt sørover, men det er nok mest fordi jeg har passert 40 (trener ikke). 

Anonymkode: c8189...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk opp 30kg under svangerskapet. Gikk ned de første 20 de første dagene etter fødsel, så de siste 10kg da jeg kom hjem og et par uker etter. Veier nå er par kg mindre enn før jeg ble gravid. Ammer fremdeles, så har store pupper. Sluppet unna strekkmerker og løs hud. Midjen er smalere og beina slankere. Rumpa er også mindre, dessverre. Men med litt trening igjen så blir det nok bra! Det beste er nok at huden er fantastisk og håret 😍 men det faller vel av etter amming tar slutt 😭 men pen nå, så føler jeg meg finere enn før jeg ble gravid!

Anonymkode: 63d95...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme kroppen etter ett barn

Ikke samme kroppen etter to barn 

Anonymkode: ccbd0...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått tre barn og gikk opp 20-30 kg med hver og en. Har gått ned alt i vekt og magen er flat. Puppene henger mer enn de gjorde da jeg fikk første som 19 åring. Kun noen få strekkmerker på rumpa ellers slapp jeg unna. 

Uansett nå er jeg 33 og kroppen min har selvfølgelig forandret seg fra jeg var 20 år. Det skjer med alle uansett om man vil eller ei. 

Anonymkode: 5ce6d...eb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom 2 svangerskap og kroppen min er omtrent lik som før jeg fikk barn. I begge svangerskapene har jeg bært langt ut, dvs at jeg har hatt skikkelig stor mage. Målene har ligget helt ytters på normalområdet begge gangene. Jeg fikk også svære pupper under svangerskapene og enda større under amming (er 75c til vanlig). Jeg var ellers påpasselig med kostholdet under svangerskapene, og lå innenfor anbefalingene hva gjelder vektoppgang.

Av skavanker etter svangerskapene har jeg litt slappere hud på magen, men ikke mer enn at det bare er jeg som ser det. Puppene er litt slappere, men ikke mer enn at jeg fint kan leve med det og ikke skjemmes av det. Jeg fikk første barn når jeg var 31 og andre når jeg var 34. Er nå 38, og er minst like sprek som i 20-årene, mye takket være at jeg prioriterer å trene og å spise sunt. Og det gjelder nok for alle, og særlig etter fylte 30. Det nytter ikke å vente på at svangerskapskiloene skal forsvinne av seg selv mens man spiser sjokolade for å stagge ammehungeren. Man må være aktiv og gjøre sunne valg.

Anonymkode: 389da...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, asterix skrev:

Samme kroppen etter 8 barn.

Seriøst? 

Anonymkode: bdaa5...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

Eh? Ja. Hvis kroppen er fin etter nr 1 og etter nr 2 og nr. 3 osv, hvorfor skulle det plutselig gå galt med nr. 8?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så og si lik. Jeg ser ikke forskjell hvertfall. Huden er ikke strekt, ingen strekkmerker, puppene er like, brystvortene er like i farge og Str. Jeg veier 3kg mindre enn da jeg ble gravid. BMI på 20. 

Eneste forskjellen er et lite tynt arr etter klipp, men det er så usynlig at legen trodde jeg ikke hadde klippet/sydd på 6 ukers kontrollen. 

Var tilbake til min normale kropp etter ca 4-5 mnd. Veide en del mindre i starten pga amming og puppene var mye større da også. Hoftene var også bredere, men nå er det krympet sammen igjen. 

1-2 mnd etter fødsel passet ikke bukser pga bredere hofter til tross for at jeg veide en del mindre og var tynnere.

Anonymkode: f16ca...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, asterix skrev:

Eh? Ja. Hvis kroppen er fin etter nr 1 og etter nr 2 og nr. 3 osv, hvorfor skulle det plutselig gå galt med nr. 8?

Normalt sett vil 8 svangerskap sette noen spor på en kropp, men du er kanskje unntaket 

Anonymkode: 39421...f7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Normalt sett vil 8 svangerskap sette noen spor på en kropp, men du er kanskje unntaket 

Du kjenner et rikt utvalg av åttebarnsmødre går jeg ut fra, siden du vet hva som er normalt for åttebarnsmødre her i landet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer eller mindresamme kropp her også. Fikk barn som 40-åring, trener lite. Har litt slappere mage og litt større brystvorter, ellers tilbake til samme klærne, samme kroppsfasong. Veier ca 3-4 kg mer enn før graviditet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen strekkmerker, ikke slapp hud på magen eller puppene. Ikke noe heng i puppene. Men har lagt på meg noen kg som jeg ikke får av så lett igjen. 

Anonymkode: ed4af...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
28 minutter siden, asterix skrev:

Du kjenner et rikt utvalg av åttebarnsmødre går jeg ut fra, siden du vet hva som er normalt for åttebarnsmødre her i landet?

Å herre.. 😂 Du liker å vri på ting med vilje tror jeg. Jo flere svangerskap, jo mer økt belastning på kropp. Hud som strekkes. Bryster som produserer melk og barn som eventuelt dier. You do the math. Det vil derfor ikke være rart at 8 svangerskap kan synes mer enn feks 2 eller 3. Eller ingen. Det er jo bare naturlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, asterix skrev:

Ingen har vel sagt noen om at det skulle gå galt, trådens tema er jo om noen var helt uforandret etter svangerskap, og jeg må si det er utrolig at ikke noe er forandret hos deg etter 8 barn.. jeg har snart to, og her har jeg fått noen åreknuter til bla.. ser ikke på det som at det er noe galt med kroppen av den grunn..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 barn, ingen forskjell egentlig. Men litt tid tok det da før «alt» var på plass. 

Anonymkode: 994fc...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har vel sagt noen om at det skulle gå galt, trådens tema er jo om noen var helt uforandret etter svangerskap, og jeg må si det er utrolig at ikke noe er forandret hos deg etter 8 barn.. jeg har snart to, og her har jeg fått noen åreknuter til bla.. ser ikke på det som at det er noe galt med kroppen av den grunn..

Du får synes det er så utrolig du bare vil, men sånn er det nå da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...