Gå til innhold

Finnes det noen som fikk tilbake samme kropp som før de ble gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere fått tilbake akkurat den samme kroppen? Altså at magen ikke er løs, at puppene ikke startet å henge, minimalt med strekkmerker osv. Er det i det hele tatt mulig med genetikk på sin side? 

Anonymkode: c25ea...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen min er egentlig ganske lik, litt bredere hofter og magen er litt mykere men ellers slapp jeg strekkmerker og hengende hud og pupper. Men kun fått ett barn, kan jo hende alt forandrer seg hvis jeg får flere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du jobber litt for det, er det fult mulig. Jeg var slank og nederst på normalvektig linjen før fødselen. Puppene var bittesmå. Ble gravid. Puppene ble store, magen ble ei kule. Jeg gikk kun opp vekten av baby, blod/vann, og det. Ikke noe ellers på kroppen. Kiloene raste raskt, og jeg veier mindre nå 1 år etter fødselen, enn før unnfangelsen. Puppene ble små igjen etter ammingen var unnagjort (desverre), kanskje ørlite granne slappere, men ikke særlig mye forskjell. Magen en en smule slappere, men med litt trening (særlig mage/ryggmuskeltrening) så hadde den nok vært strammere. Har ikke særlig med strekkmerker (sjekket faktisk akkurat nå). De få små jeg hadde etter fødselen forsvant merkelig nok.

Genetikken min sier nok at jeg skulle sett ut som en flodhest etter en fødsel når en ser på resten av kvinnene i slekta som har født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, puppene mine er litt mindre og brystknoppene litt større etter flere år med amming, men henger ikke. Ellers er kroppen like fin etter 2 barn. Blitt mindre tid til trening, så rumpa er litt flatere, men det er det bare å trene opp igjen for min del:-)  Er 30 år barn på 2 og 3. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil si jeg fikk det og det ganske så rett etter fødsel. Fikk trent i permisjonen og SLT var tipp topp helt til vi begge skulle ut i jobb og mini i barnehage. Problemet mitt er å finne tid til trening i denne nye mammatilværelsen. Hadde det ikke vært for mindre tid til trening, vil jeg si at alt var som før. 

Anonymkode: 4c4d4...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske lik. Tre barn. Litt mer hengepupper, litt mer dissete. Men med klær ser det ganske likt ut 😅🙈

Anonymkode: df2e0...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så betryggende å høre fra dere som sier at kroppen er tilsvarende den samme! 

Selv er det 1 år siden fødsel for min del, ingen strekkmerker eller noe men en del kg ekstra og de sitter på magen. Puppene ser like ut, men kjenner at de er ganske myke.

Nå skal jeg i gang med treningen (på tide), så får vi se.

Jeg er forresten ikke ts altså :)

Anonymkode: d0c09...efa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 venninner som har fått barn. Alle har fått tilbake kroppen, og til og med blitt enda slankere, både pga amming og liten tid til å spise. Disse er i midten av 20-årene da, kanskje det er lettere da.

Anonymkode: 3c935...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mer eller mindre. Jeg fikk ingen strekkmerker, og magen er like flat. Det eneste som ble forandret var litt større føtter. 

Anonymkode: 546b0...68f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ingen synlige merker etter graviditet eller fødsel og tilbake til normalvekt når bara var 2-3 mnd. Har ikke jobbet for det i det hele tart. Puppene kom til seg selv så snart jeg var ferdig å amme. Nå 2 år etter siste graviditet er jeg littegran slappere i kroppen, men kun fordi jeg har sluttet å trene.

Anonymkode: 24651...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer fornøyd med kroppen min nå etter jeg fikk barn. Bare fått en da, kanskje ikke like "heldig" neste gang. Jeg er tynnere enn før jeg var gravid og magen ser faktisk bedre ut. Trente mye i permisjonen. Ingen strekkmerker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk det - samme kroppen etter svangerskap og fødsel. Den gangen var jeg syltynn, og hadde knapt noen pupper overhodet. Så godt som flat.

Ble gravid, fikk barnet, puppene kom under graviditeten og hadde nok melk til amming.

La på meg 16 kg da jeg var gravid. Mistet halvparten i løpet av en uke etterpå, og resten "datt av" de følgende månedene. Da jeg kom tilbake på jobb etter permisjonen var alle de ekstra kiloene borte. Det var puppene også, borte igjen.

Fikk ikke et eneste strekkmerke noe sted. Husker jeg fikk en åreknute på ene leggen, men det var det hele. Ingen strekkmerker hverken på pupper, rumpe, lår eller mage.

Så ut akkurat som før.

Spol fremover 8-10 år. Da kom alderskiloene. La på meg for første gang i mitt liv, og fikk fett rundt midjen, og synlig mage. Uvant.

Sånn ser jeg  ut i dag. Veier 18 kg mer enn jeg gjorde på slutten av mammapermisjonen (da veide jeg 42 kg).

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet enn strekkmerker (ikke skjemmende) og litt større brystvorter så er den lik, ja.

Anonymkode: fdf58...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født tre barn og har finere kropp nå enn før svangerskapet. Ingen strekkmerker, hengepupper eller løs hud. (Jeg har inntrykk av at alle forventer å se strekkmerker og ekstra hud, fordi om sommeren får jeg alltid kommentarer om kroppen min)

Anonymkode: 2e36c...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere fått tilbake akkurat den samme kroppen? Altså at magen ikke er løs, at puppene ikke startet å henge, minimalt med strekkmerker osv. Er det i det hele tatt mulig med genetikk på sin side? 

Anonymkode: c25ea...9b9

Kroppen min er helt lik utseendemessig - ingen forskjell etter to fødsler. Men jeg er ikke i like god form og har fått plager med rygg og bekken. 

Anonymkode: eca76...234

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 5 mnd etter fødselen og alt er tilbake til normalt her, alle gamle klær passet, magen er flat igjen og pupper tilbake til gammel bhstørrelse. Ingen strekkmerker eller åreknuter. Har fullammet, men ikke trent utover trilleturer og er 33 år, ett barn, alltid vært slank. 

Anonymkode: 72d6a...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...