Gå til innhold

Jeans som slites mellom bena


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, flotte lår som digger hverandre og dermed ingen utsikt for thigh gap.

Dette resulterer i at alle dongeribukser blir tynnslitte og hullete mellom bena nær skrittet. Det har ikke noe å si om de er dyre eller billige, hull blir det uansett, men favorittbuksene går selvsagt først.

Har satt på strykelapper når det begynner å bli tynt, men de sitter ikke på så lenge, så det har jeg gitt opp.

Er det noen tips eller triks for dette? Eller blir det bare å kjøpe nye bukser med jevne mellomrom? Måtte ut med 2500 kroner for 3 jeans (noen på salg) for å få de samme som de 3 jeg ikke kan bruke lengre på grunn av hull...

Anonymkode: a001d...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper noen jeans på Cubus til 200 kr stk nettop fordi jeg ødelegger alt som er av jeans. De holder faktisk en god stund, «trina» tror jeg de heter. Har ikke funnet noe som hjelper 😛 

Anonymkode: a1c38...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Tror egentlig at så lenge vi egentlig trives godt med lårene våre akkurat slik de er må vi bare leve med det. Jeg har i alle fall ikke tenkt å sulte meg for å spare buksene så lenge jeg trives med kroppen min. :) 

Anonymkode: 71f5d...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det problemet da jeg var tjukk. Jeg tok det for gitt at bukser generelt bare hadde dårlig kvalitet. Bukser holder mye lenger nå.

Anonymkode: f9498...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tykke lår OG «thigh gap». Jeg har samme problemet. Det var også verre da jeg var tykk, men problemet er ikke borte nå som jeg er slank(ere).

Anonymkode: fb40f...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har når som er veldig glad i hverandre men jeg har ikke det problemet at det slites hull.

 

Anonymkode: dd09b...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også det problemet selv om jeg er langt fra overvektig! 

Anonymkode: 3a9ae...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedetfor sylapper, eller med sylapper, så kan du ta i bruk sashikoteknikk som kanskje vil hjelpe med å få buksene til å vare litt lengre. Sashiko er en syteknikk hvor man pleide å ta stofflapper og sy dem sammen til klær som er veldig slitesterke på grunn av måten de er sydd sammen.

Du kan jo ta sylapper eller denimlapp i samme farge og ta tråd i samme farge som buksa og prøve og se om det hjelper.

jeans-mending-for-cool-kids-12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok noe med moten og kvaliteten på klærne å gjøre likevel. Jeg pleide å sykle masse. For 10-15 år siden varte dongeribukser i tusenvis av sykkelkilometer. Så skjedde det noe, noen bukser ble tynnslitt på bare måneder. Jeg sluttet etter hvert å hverdagssykle. Nå ser jeg jo at de fleste dongeribuksene er omtrent like robuste som stoffbukser. Det er jo helt utrolig! Og vi har ikke spesielt mange andre valg enn å fortsette å kjøpe skrotet.

Anonymkode: ec827...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. Det å unngå skyllemiddel og å bruke flytende vaskemiddel synes jeg har hjulpet. Skal handle om at vaskepulver og skyllemiddel blir liggende igjen i stoffet og gjør det mindre slitesterkt.

Anonymkode: a04a9...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt har vel ikke noe med om buksene slites. Jeg har samme problem og jeg er ikke overvektig. Samme om det er levis eller HM. De blir slitt etterhvert uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...