Gå til innhold

Øst-Europa

Gjest Respect

Anbefalte innlegg

Gjest Respect

Kjæresten min og jeg har planer om å reise til Øst-Europa en ukes tid i sommer. Kommer mest sannsynlig til å reise fra Stockholm. Kroatia og Praha har vi besøkt hver for oss, så de stedene er ikke aktuelle. Noen forslag? Hva med Romania og Bulgaria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes både Romania og Bulgaria er fantastiske, da snakker jeg om innlandet og fjellområdene, ikke sydenstedene ved svartehavskysten, de er litt tacky. Men Slovakia er nok min favoritt i Øst-Europa, utenom Kroatia. Slovenia er også flott. Kommer jo litt an på hva dere er ute etter da, kultur, strandliv, gå i fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia er jo klart best for soling og bading, så hvis du ikke vil dit, vet jeg ikke helt. Montenegro har fine strender, men ikke så mange utenlandske turister. Jeg synes som sagt ikke badestedene ved Svartehavet er noe særlig, men har ikke prøvd så mange da. I så måte er nok Bulgaria bedre enn Romania. Slovenia har én veldig fin liten by ved kysten som heter Piran, men der er ikke stranden så fin, og et større badested som heter Portoroz som er mer tradisjonell sydenmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...