Gå til innhold

Spasere

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Da har man nok fylt 65-70 år.

Du beskriver her en kroppsholdning som signaliserer at man har stagnert, tar livet så mde ro at man bare observerer og tenker tilbake på det som var. Den signaliserer også at personen ikke lenger vil delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror man måtte være gammel 'nok'.

En 'åpen' og utadvent holdning til livet, og jeg er slettes ikke ening i at det signaliserer mennesker som har 'gitt opp' og ikke lenger vil 'delta'. Eldre mennesker vil vel heller mer enn gjerne gjøre så, og er 'tilstede'. Det tror jeg må være en god egenskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med hendene bak ryggen så signaliserer du at du er en åpen person, som ikke er redd for å vise hvem du er, fordi du vet hvem du er. Du er fornøyd og du trenger kanskje ikke lenger søke for å finne deg selv.

Du har ikk gitt opp. Du har nådd målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

jeg gikk mye med hendene på ryggen før når jeg var liten, så tror ikke det er noen aldersgrense på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heller ikke klar over at det var aldersgrense.. :ler:

- selv om jeg vel ikke så ofte spaserer med hendene på ryggen - kan det nok hende at jeg gjør det - og det er fortsatt en god stund til jeg blir 65-70 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det generelt eldre mennesker som går med hendene på ryggen? Noen som vet? Hva står det i bøkene...? Kanskje det har blitt forsket på dette fenomenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når man blir litt eldre, tar kroppen til å lute litt med ryggen. Mend armene på ryggen, vil ryggen bli avlastet ved at man flytter vekten slik at man ikke blir så "framtung"

Se forreste skøyteløperne som slett ikke kunne gå 10 000 meter med vekten av hendene frempå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jenter kunne med fordel gå med hendene på ryggen, fordi det fremhaver brystene, slik at man kanskje kunne unngått brystimplantater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor er det generelt eldre mennesker som går med hendene på ryggen? Noen som vet? Hva står det i bøkene...? Kanskje det har blitt forsket på dette fenomenet?

Typen går med hendene på ryggen noen ganger :ler: Men han er litt filosofisk av seg også da :wink: Synes han er fin når han går sånn jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med hendene på ryggen når jeg har sittet for lenge ved PC'en.

Visste ikke at jeg var spesielt gammel av den grunn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mcsquare

De fleste starter med denne aktiviteten når man er om lag 43 år, men man slutter gjerne omtrent ved fylte 62 år. Når man går av med pensjon. Spør heller hvorfor man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synseren

Jeg går av og til med hendene på ryggen fordi jeg har vondt i korsryggen og da hjelper det å ha hendene der.

Ellers forbinder jeg også den gangmåten med eldre.

Forøvrig et "viktig" tema :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LoisLane

Hva med å gå med hendene godt plassert på puppene i stedet? En mer ungdommelig form for spasering, liksom?

Det må da være mer kontakskapende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...