Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Minipilla skrev (2 timer siden):

Hvis det mot all formodning skulle vise seg at det er hovedpersonen selv som er inne her for å forsvare sine valg har det nådd så nye høyder av lavmål at jeg ikke vet hvor jeg skal snu meg.

Siterer meg selv og sier bare I rest my case!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette.ask
Xmasclovn skrev (1 time siden):

Såvidt jeg har fått med meg har ingen sagt at de synes det er dumt etc at du er her inne. Poenget mitt var at jeg tenker du ikke kommer til å kunne endre stort mer på det som skrives her ved å være her inne, ei heller forstår hvordan du tenker at du skal kunne påvirke debatten. Jeg står fortsatt ved det og synes ikke du får frem noe mer enn a la «jeg har rett til å uttale meg siden det handler om MEG».

Hvis hovedgrunnen er at du skal skjerme barna fra usannheter så er det bedre å gjøre det innenfra sitt eget hjem.

Jeg føler for øvrig også. Nå føler jeg at tråden fremover vil bli noe som dette: Hvis jeg f.eks sier «Ut fra siste blogginnlegg så synes jeg at H virker som en tøffel». Så kommer du med en kommentar som «Nei, han er absolutt ikke en tøffel. Han er en selvstendig mann med ryggrad og meninger». Osv osv osv.

Jeg kommer selvsagt ikke til å reagere på alt, det har jeg verken tid eller energi til.

Det er og en stor forskjell på når ting blir skrevet som det du skrev her, ting som «jeg synes» og «det virker som», og det å komme med løgn, overdrivelser og spekulasjoner på en slik måte at det kan være til skade for meg og mine. Men siden du forøvrig nevner det, nei Hüseyin er ingen tøffel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn for at offentlige personer, fra kongelige til influensere, svært sjelden kommenterer rykter og diskusjoner på sosiale medier. Årsaken har vi et prakteksempel på i denne tråden, å være med i diskusjonen på denne måten gir absolutt ikke noe bedre inntrykk av bloggeren. Det virker i grunnen bare umodent, trist og litt desperat hele greia.

Når det gjelder Heartgirl uttrykker hun seg bedre skriftlig enn bloggeren, så teorien om at det er bloggeren som er bak det nicket er jeg ikke med på. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (1 time siden):

Jeg kommer selvsagt ikke til å reagere på alt, det har jeg verken tid eller energi til.

Det er og en stor forskjell på når ting blir skrevet som det du skrev her, ting som «jeg synes» og «det virker som», og det å komme med løgn, overdrivelser og spekulasjoner på en slik måte at det kan være til skade for meg og mine. Men siden du forøvrig nevner det, nei Hüseyin er ingen tøffel 😉

Ok. Da blir det kanskje etterhvert mer tydelig hva som er løgn etc i dine øyne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 time siden):

Men uansett; Mette!! Vær så snill å ta vaksinen! Vi trenger det for å åpne samfunnet igjen! Så folk kan få tilbake livene sine, jobbene sine, og kanskje sin psykiske helse.

Helt enig! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mette.ask
CMarie skrev (3 timer siden):

@Mette.ask Hvorfor bruker du heller ikke tiden din på å jobbe med bedre språk og mer engasjerende innhold på bloggen?

Jeg hadde lese og skrivevansker i tillegg til konsentrasjonsvansker som liten. Hadde ekstra undervisning i omtrent alle fag på barneskolen og ungdomsskolen.

Har jobbet mye med språket siden jeg var liten og har fått høre at jeg har lite til ingen symptomer på det nå som voksen. Med å skrive blogg som voksen (eller middelaldrende bestemor, som noen påpeker 😂) fortsetter jeg å jobbe hver gang jeg skriver, så jeg jobber med å bedre språket mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla

Det er ingen som kommer til å jage deg, Mette. Før vaksinedebatten var det jo god stemning her inne, mange som heiet på deg. Pass deg for å bli "skandaleblogger", du har sikkert lest nok her inne i andre tråder til at du ser hva folk reagerer negativt på. Jeg tenker at de eventuelle ekstrakronene du får ved å tiltrekke deg negativ oppmerksomhet ikke er verd det i lengden.

Jeg husker den første tråden du startet her inne, da var du vel bare ute etter gode tips til bloggen? (Mulig jeg husker feil?) Nå er det strengt tatt ikke lov her inne, men det ser jo ut til at du kan bygge deg en god blogg bare ved å bygge på de positive tingene som gjør at du skiller deg ut i mengden. Som at du er nevenyttig (mye mer enn mange hadde trodd, meg inkludert). Du har et annerledes ekteskap.

Kritikk er ikke udelt negativt, og vi er ikke alle slemme og dumme her inne på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imblar skrev (3 minutter siden):

Blir veldig vanskelig å unngå brukerdebatt nå, merker jeg. 

Ethvert svar til bloggeren vil vel være nettopp det? Mulig det er intensjonen også. Bare syns visse ikke forstår at det er starten på slutten for bloggen om denne tråden forsvinner. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Mette.ask skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde lese og skrivevansker i tillegg til konsentrasjonsvansker som liten. Hadde ekstra undervisning i omtrent alle fag på barneskolen og ungdomsskolen.

Har jobbet mye med språket siden jeg var liten og har fått høre at jeg har lite til ingen symptomer på det nå som voksen. Med å skrive blogg som voksen (eller middelaldrende bestemor, som noen påpeker 😂) fortsetter jeg å jobbe hver gang jeg skriver, så jeg jobber med å bedre språket mitt. 

Du er ikke alene og det er ikke i orden å påpeke andres skrivefeil for vi vet ikke noe om den so skriver har lese og skrivevansker. 

Det er gjennom skriving og atter skriving og atter skriving at en blir bedre til å uttrykke seg skriftlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
tarantulla skrev (9 minutter siden):

Det er ingen som kommer til å jage deg, Mette. Før vaksinedebatten var det jo god stemning her inne, mange som heiet på deg. Pass deg for å bli "skandaleblogger", du har sikkert lest nok her inne i andre tråder til at du ser hva folk reagerer negativt på. Jeg tenker at de eventuelle ekstrakronene du får ved å tiltrekke deg negativ oppmerksomhet ikke er verd det i lengden.

Jeg husker den første tråden du startet her inne, da var du vel bare ute etter gode tips til bloggen? (Mulig jeg husker feil?) Nå er det strengt tatt ikke lov her inne, men det ser jo ut til at du kan bygge deg en god blogg bare ved å bygge på de positive tingene som gjør at du skiller deg ut i mengden. Som at du er nevenyttig (mye mer enn mange hadde trodd, meg inkludert). Du har et annerledes ekteskap.

Kritikk er ikke udelt negativt, og vi er ikke alle slemme og dumme her inne på KG.

Jage meg? Hehe Nei, jeg har ikke tenkt at noen kommer til å jage meg.

Blir jeg skandaleblogger på bakgrunn av at jeg ikke har tatt vaksinen? 

Jo du husker delvis riktig 😊. Jeg lagde ett innlegg (ikke på rampelyset) med et anonymt nick for å se om det var flere som skulle eller hadde giftet seg med en tyrkisk mann her inne. Videre delte jeg link til bloggen min der. Jeg var naiv og tenkte ikke over at det ville føre til mye negativ kritikk både mot min mann og mot meg. Jeg fikk en hard oppvekker på hvor mange fordomsfulle mennesker det finnes.

Jeg KUNNE ha tjent godt på bloggen om jeg virkelig ville. Da måtte jeg ha skrevet 1-2 ganger hver dag, laget mer Klickbate overskrifter, eks brukt koronavaksine i overskriften, tatt kontakter med både samarbeidspartnere og journalister. 

Tusen takk for komplimenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette.ask skrev (8 minutter siden):

Jo du husker delvis riktig 😊. Jeg lagde ett innlegg (ikke på rampelyset) med et anonymt nick for å se om det var flere som skulle eller hadde giftet seg med en tyrkisk mann her inne. Videre delte jeg link til bloggen min der. Jeg var naiv og tenkte ikke over at det ville føre til mye negativ kritikk både mot min mann og mot meg. Jeg fikk en hard oppvekker på hvor mange fordomsfulle mennesker det finnes.

Jeg KUNNE ha tjent godt på bloggen om jeg virkelig ville. Da måtte jeg ha skrevet 1-2 ganger hver dag, laget mer Klickbate overskrifter, eks brukt koronavaksine i overskriften, tatt kontakter med både samarbeidspartnere og journalister. 

Har du selv noen tanker rundt hvordan vi skal unngå brukerdebatt i denne tråden nå? 
Og når det gjelder kommersielle aktører, representanter osv?

Endret av Imblar
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Imblar skrev (2 minutter siden):

Har du selv noen tanker rundt hvordan vi skal unngå brukerdebatt i denne tråden nå? 

Hmmm.... Ikke lett. Men kanskje slutte å skrive direkte til meg, slik at jeg ikke har noe å svare på!? At jeg er mye aktiv nå er fordi jeg får kommentarer og spørsmål jeg føler er frekt å ikke svare på. Tror dette vil gå seg til etterhvert og dere vil fortsette som før (noe jeg selvfølgelig ikke ønsker, men som jeg vet vil komme til å skje).

Jeg vil rapportere det jeg ser bryter reglene og jeg vil kommentere når jeg føler behov for det. Det blir forhåpentligvis ikke ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Mette.ask skrev (13 minutter siden):

Du ser at vaksineutsagnene dine har brakt trafikk og oppmerksomhet. Det er hva jeg mener med "skandaleblogging". Innlegget i BT gjorde ikke saken bedre. Men ja - du skal ha kudos for at du ikke har gått ABDs vei.

Jeg er helt for at man er åpne, ærlig, og rakrygget. Men når det gjelder sensitive tema som vaksinering kunne det vært best å la det hele dø hen i stillhet. Jeg tror det hadde gavnet deg, især når du har mye positivt å komme med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mette.ask
tarantulla skrev (3 minutter siden):

Du ser at vaksineutsagnene dine har brakt trafikk og oppmerksomhet. Det er hva jeg mener med "skandaleblogging". Innlegget i BT gjorde ikke saken bedre. Men ja - du skal ha kudos for at du ikke har gått ABDs vei.

Jeg er helt for at man er åpne, ærlig, og rakrygget. Men når det gjelder sensitive tema som vaksinering kunne det vært best å la det hele dø hen i stillhet. Jeg tror det hadde gavnet deg, især når du har mye positivt å komme med. 

Det er godt mulig. Men da jeg så reaksjonene jeg fikk på innlegget hvor jeg kun hadde et lite punkt om at vi ikke var vaksinert, kjente jeg på en sterk trang til å formidle at det ikke er rett å behandle mennesker på den måten. 

Synes det er så feil, at hele innsiden min skriker høyt, og derfor skriver jeg om det.

Jeg synes ingen skal måtte føle på skam, tvang eller oppleve å få "dritt" på grunn av de ikke er vaksinert. Det at jeg blir mislikt eller det som verre er, kommer i andre rekke. Jeg har klart å fått noen mennesker til å føle seg mindre alene, og det er det som er viktig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (13 minutter siden):

Hmmm.... Ikke lett. Men kanskje slutte å skrive direkte til meg, slik at jeg ikke har noe å svare på!? At jeg er mye aktiv nå er fordi jeg får kommentarer og spørsmål jeg føler er frekt å ikke svare på. Tror dette vil gå seg til etterhvert og dere vil fortsette som før (noe jeg selvfølgelig ikke ønsker, men som jeg vet vil komme til å skje).

Jeg vil rapportere det jeg ser bryter reglene og jeg vil kommentere når jeg føler behov for det. Det blir forhåpentligvis ikke ofte. 

Du rakk å svare før jeg la til en setning om KG-regler som omhandler kommersielle aktører/representanter som brukere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Mette.ask skrev (1 minutt siden):

Det er godt mulig. Men da jeg så reaksjonene jeg fikk på innlegget hvor jeg kun hadde et lite punkt om at vi ikke var vaksinert, kjente jeg på en sterk trang til å formidle at det ikke er rett å behandle mennesker på den måten. 

Synes det er så feil, at hele innsiden min skriker høyt, og derfor skriver jeg om det.

Jeg synes ingen skal måtte føle på skam, tvang eller oppleve å få "dritt" på grunn av de ikke er vaksinert. Det at jeg blir mislikt eller det som verre er, kommer i andre rekke. Jeg har klart å fått noen mennesker til å føle seg mindre alene, og det er det som er viktig for meg. 

Dette er grunnen til at du ikke bør være her på KG. Dette burde du la ligge. Du leste jo kommentarfeltet i BT, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
tarantulla skrev (8 minutter siden):

Dette er grunnen til at du ikke bør være her på KG. Dette burde du la ligge. Du leste jo kommentarfeltet i BT, ikke sant?

Nei, jeg leste bare et par av de. Men jeg forstår jo hva det går i 😊.

Jeg forstår og respekterer at andre reagerer, men jeg respekterer ikke HVORDAN enkelte reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...