Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest tarantulla
Mette.ask skrev (1 minutt siden):

Hva tenkte du på da? Oppkjøringen? Det er fremdeles leeeeeenge til han skal ta oppkjøring, og innen den tid skal han både ta teori og kjøretimer. 

For å være ærlig tenkte jeg faktisk mer på vaksinen akkurat nå, men jeg går ikke inn i noen diskusjon om det. Du har fortalt hvordan du tenker om vaksinering i alle mulige kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette.ask
tarantulla skrev (Akkurat nå):

For å være ærlig tenkte jeg faktisk mer på vaksinen akkurat nå, men jeg går ikke inn i noen diskusjon om det. Du har fortalt hvordan du tenker om vaksinering i alle mulige kanaler.

Beklager at jeg ble forvirret og trodde du snakket om øvelseskjøring, ettersom det var det du kommenterte på, skrev og hang deg opp i! 

Ja jeg har skrevet mine tanker og meninger om vaksinen for korona. Har også skrevet om følelser 😂🤣😂

Jaja, nyt dagen i dag. Her i Bergen er det overskyet og vått etter regnet i natt. Men er meldt sol nå på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Det står jo at man er fritatt for deler av kurset, da tolker jeg det som at man må ha noe?

Enig i at det er en elendig formulering. 
Fant dette nå

  1. Dersom du er over 25 år får du fritak fra deler av kurset, men du må likevel gjennomføre førstehjelpskurset og mørkekjøringskurset. Tidligere erfaring eller utdannelse gir ikke fritak fra førstehjelpskurset.

Så ser jeg tok litt feil, merkelig at en måtte til eksterne kilder for å finne det

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttenatributten skrev (1 time siden):

Se på førerkortforskriften og Lovdata. Man må bl.a. ha førstehjelpskurs. 

Ser det nå, da har jeg hatt feil info tidligere

  1. Dersom du er over 25 år får du fritak fra deler av kurset, men du må likevel gjennomføre førstehjelpskurset og mørkekjøringskurset. Tidligere erfaring eller utdannelse gir ikke fritak fra førstehjelpskurset.

 

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (8 timer siden):

Ville det ikke vært mye bedre for deg mentalt å bruke tiden på familien og heller se på blogg/snap/insta som et firma og derfor ikke bruke tid på å forsvare og forklare? Når du i tillegg har opprettet bruker her for å kommentere, så vil det stjele enda mer tid.

Folk er forskjellige, men jeg tror du vil bli helt utslitt om du både skal bry deg og ta til motmæle (aka «forklare») til alle som har meninger.

Tenk så mye tid du får frigitt hvis du klarer å la være å bry deg. Du har en liten blogg, så i det store og hele så er det å involvere seg så mye og ta ting personlig, å lage storm i et vannglass. Tror det hadde vært mye sunnere hvis du klarte å bare snu ryggen til å la folk mene det de vil. Målgruppen er uansett ikke stor sammenlignet med mange andre bloggere. Du hadde tjent mye på å være profesjonell, se på det utelukkende som en business og rett og slett la være å lese andres meninger/kritikk. Snu ryggen til det. Det er jo tydelig at det går innpå deg både når du forsvarer deg på blogg, snap og til og med deltar i din egen tråd her. 

Det går ikke an å snu ryggen til hetsen noen her inne holder på med om alt MA gjør. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (9 timer siden):

Beklager Heartgirl for at du har fått så mye mot deg og blitt mistenkt som meg, pågrunn av meg ❤️

Det gjør ikke noe. Jeg står for det jeg mener og når jeg ser at det foregår hets mot andre sier jeg fra. 
Blogging frister ikke  noe når jeg ser hva som kan skje med en tråd som dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (26 minutter siden):

Det gjør ikke noe. Jeg står for det jeg mener og når jeg ser at det foregår hets mot andre sier jeg fra. 
Blogging frister ikke  noe når jeg ser hva som kan skje med en tråd som dette. 

Om den här tråden verkar avskräckande på dig, kan det vara en idé att tänkte om én gång till innan du ställer upp med fullt namn i en tidning i en artikel där du går uppet ut med att du inte tar en godkänt vaccin som är är ett botemedel i en epidemi som hotar hela världen just nu. Det kan ju vara att det kommer en eller två negativ kommentar att ditt håll.  Just sayin’… Yttrandefriheten gäller dig- och alla andra. Dens laglighet är dock inte baserad endast på positiva tillrop. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi setter strek i å diskutere med et fiktivt nick som påstår at man er hovedpersonen i tråden. Igjen - hvem som helst kan dikte opp hver man er her inne, og jeg tror at dersom MA faktisk var her inne igjennom en hel nattevakt OG dagen derpå når man vel strengt tatt burde sove etter vakt ville det nok blitt dokumentert både på snap og instagram hvor resten av livet utleveres. INGENTING av det som er kommet frem i de siste siders diskusjon her er ting som ikke allerede er delt i sosiale media så det kunne hvem som helst postet. Hvis det mot all formodning skulle vise seg at det er hovedpersonen selv som er inne her for å forsvare sine valg har det nådd så nye høyder av lavmål at jeg ikke vet hvor jeg skal snu meg.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Minipilla skrev (1 minutt siden):

Jeg tror vi setter strek i å diskutere med et fiktivt nick som påstår at man er hovedpersonen i tråden. Igjen - hvem som helst kan dikte opp hver man er her inne, og jeg tror at dersom MA faktisk var her inne igjennom en hel nattevakt OG dagen derpå når man vel strengt tatt burde sove etter vakt ville det nok blitt dokumentert både på snap og instagram hvor resten av livet utleveres. INGENTING av det som er kommet frem i de siste siders diskusjon her er ting som ikke allerede er delt i sosiale media så det kunne hvem som helst postet. Hvis det mot all formodning skulle vise seg at det er hovedpersonen selv som er inne her for å forsvare sine valg har det nådd så nye høyder av lavmål at jeg ikke vet hvor jeg skal snu meg.

Snu deg mot høyre :) kan bekrefte på snapchat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Mette.ask skrev (13 minutter siden):

Og det sier jeg bastant da jeg ikke ser noe som helst dumt i det. 

En av grunnene til at en del av dine utsagn diskuteres er at du generelt fremstår som vedlig bastant og overbevist om at ditt ståsted er riktig, selv når det er åpenbart at du er på tynn is. Du ser ikke noe dumt i det, men det gjør flere andre. Du kan ikke komme inn hit og bestemme at andre skal endre mening.

Når du deler såpass mye av ditt liv og dine tanker så kommer folk til å ha meninger og være uenige med deg enten du vil det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
tarantulla skrev (9 minutter siden):

En av grunnene til at en del av dine utsagn diskuteres er at du generelt fremstår som vedlig bastant og overbevist om at ditt ståsted er riktig, selv når det er åpenbart at du er på tynn is. Du ser ikke noe dumt i det, men det gjør flere andre. Du kan ikke komme inn hit og bestemme at andre skal endre mening.

Når du deler såpass mye av ditt liv og dine tanker så kommer folk til å ha meninger og være uenige med deg enten du vil det eller ikke. 

Om du leser mine kommentarer her inne ser du at jeg tydelig gjentatte ganger skriver hva JEG synes, hva JEG mener og hva JEG tenker, og at andre kan synes og mene noe annet. Men husk at mye av dette som blir sagt er om meg og mitt liv, så da sitter jeg på fasiten for mye av det. 

Jeg både forstår og respekterer at andre er uenig med meg og har andre meninger, men jeg gir ikke avkall på mine egne meninger av den grunn. Går ann å være uenig uten å være stygg eller ufin :)

Men løgn tolererer jeg ikke og jeg synes heller ikke noe om spekulasjoner som formuleres som en sannhet og overdrivelser. 

Endret av Mette.ask
Rettet opp skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså @Mette.ask det finnes moderatorer her inne, og tråden blir ofte moderert i hytt og pine. Dermed fjerner de det som evt. er regelbrudd. Det at du dukker opp her betyr ikke at brukere vil slutte å skrive de de mener, eller diskutere på en annen måte. Ting vil forbli lagret svart på hvitt selv om du er her. Det er ett fett om du står i mot det du kaller løgner/overdrivelser på snapchat eller her, barna dine vil likevel kunne lese det. Skjønner helt ærlig ikke hvilken tankegang du har om at du skal kunne korrigere noe særlig mer «innenfra». Og sist men ikke minst er det ikke bedre å bruke tid med barna dine og forklare dem hvordan SoMe fungerer og hva de kan finne om deg der, samt hva som er løgn, istedet for å forsvare deg på 3-4 ulike kanaler?

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Xmasclovn skrev (3 minutter siden):

Men altså @Mette.ask det finnes moderatorer her inne, og tråden blir ofte moderert i hytt og pine. Dermed fjerner de det som evt. er regelbrudd. Det at du dukker opp her betyr ikke at brukere vil slutte å skrive de de mener, eller diskutere på en annen måte. Ting vil forbli lagret svart på hvitt selv om du er her. Det er ett fett om du står i mot det du kaller løgner/overdrivelser på snapchat eller her, barna dine vil likevel kunne lese det. Skjønner helt ærlig ikke hvilken tankegang du har om at du skal kunne korrigere noe særlig mer «innenfra». Og sist men ikke minst er det ikke bedre å bruke tid med barna dine og forklare dem hvordan SoMe fungerer og hva de kan finne om deg der, samt hva som er løgn, istedet for å forsvare deg på 3-4 ulike kanaler?

Det vil utgjøre en stor forskjell at jeg skriver hva som er løgn, overdrivelser og spekulasjoner. Og sånn blir det :) jeg forsvinner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette.ask skrev (1 minutt siden):

Det vil utgjøre en stor forskjell at jeg skriver hva som er løgn, overdrivelser og spekulasjoner. Og sånn blir det :) jeg forsvinner ikke. 

At det blir en forskjell for deg personlig ja, eller kanskje mer en slags tilfredsstillelse av å si i fra skjønner jeg at det blir. Men for andre, nei.

Det heller mer mot at det kan bli enda mer diskusjoner, og trafikk til dine andre kanaler, slik flere ser ut å tenke.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette.ask
Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

At det blir en forskjell for deg personlig ja, eller kanskje mer en slags tilfredsstillelse av å si i fra skjønner jeg at det blir. Men for andre, nei.

Det heller mer mot at det kan bli enda mer diskusjoner, og trafikk til dine andre kanaler, slik flere ser ut å tenke.

I denne situasjonen bryr jeg meg fint lite om andre synes det er dumt, irriterende eller plagsomt at jeg kommenterer her inne.

For meg er det mye viktigere at det ikke skal være en nettside med løgn, stygge spekulasjoner og overdrivelser om mine, meg og mitt, uten at jeg skal kunne si ifra.

Dette handler jo tross alt om meg og mitt liv, så da tar jeg meg til rette og sier ifra der jeg føler for det. (legg merke til "føler", jeg er jo den som baserer ting på følelser og ikke fakta 😂 haha, jeg måtte bare) 

Om det ikke er ønskelig at dette skal føre til mer trafikk på mine kanaler, så har dere valget med å slutte å kommentere :)

Og ja, jeg vet at når en er offentlig så må en forvente å få kritikk og det som verre er. Det forstår jeg veldig godt og har tatt med som en bakside av noe jeg trives med. Men jeg har og rett til å respondere om jeg ønsker det. 

Nå skal jeg sove et par timer for å bli litt mindre zombie og så har jeg frinatt 🤩 whoooohooo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig lov at MA oppretter en profil i sitt eget navn og diskuterer seg selv og sin virksomhet her inne? Hun er jo en representant for sitt eget firma og da er det vel etter reglene her inne ikke helt innafor...

Se sitat:

Firmabrukere

I hovedsak tillater vi ikke at kommersielle aktører, selskaper, firmaer eller representanter for disse skriver i forumet

 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med MAs deltagande här nu visar det iaf. att hon, trots egna utsago här, HAR tid över. Att den tiden spenderas här inne kontra att hitta den extra information hon tror sig behöva om en nu godkänt vaccin, är ju hennes val. Det valet och den prioriteringen säger ju en del. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo selve quinte-essensial for begrepet brukerdebatt 😅

Endret av Jammf
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.ask skrev (56 minutter siden):

I denne situasjonen bryr jeg meg fint lite om andre synes det er dumt, irriterende eller plagsomt at jeg kommenterer her inne.

For meg er det mye viktigere at det ikke skal være en nettside med løgn, stygge spekulasjoner og overdrivelser om mine, meg og mitt, uten at jeg skal kunne si ifra.

Dette handler jo tross alt om meg og mitt liv, så da tar jeg meg til rette og sier ifra der jeg føler for det. (legg merke til "føler", jeg er jo den som baserer ting på følelser og ikke fakta 😂 haha, jeg måtte bare) 

Om det ikke er ønskelig at dette skal føre til mer trafikk på mine kanaler, så har dere valget med å slutte å kommentere :)

Og ja, jeg vet at når en er offentlig så må en forvente å få kritikk og det som verre er. Det forstår jeg veldig godt og har tatt med som en bakside av noe jeg trives med. Men jeg har og rett til å respondere om jeg ønsker det. 

Nå skal jeg sove et par timer for å bli litt mindre zombie og så har jeg frinatt 🤩 whoooohooo... 

Såvidt jeg har fått med meg har ingen sagt at de synes det er dumt etc at du er her inne. Poenget mitt var at jeg tenker du ikke kommer til å kunne endre stort mer på det som skrives her ved å være her inne, ei heller forstår hvordan du tenker at du skal kunne påvirke debatten. Jeg står fortsatt ved det og synes ikke du får frem noe mer enn a la «jeg har rett til å uttale meg siden det handler om MEG».

Hvis hovedgrunnen er at du skal skjerme barna fra usannheter så er det bedre å gjøre det innenfra sitt eget hjem.

Jeg føler for øvrig også. Nå føler jeg at tråden fremover vil bli noe som dette: Hvis jeg f.eks sier «Ut fra siste blogginnlegg så synes jeg at H virker som en tøffel». Så kommer du med en kommentar som «Nei, han er absolutt ikke en tøffel. Han er en selvstendig mann med ryggrad og meninger». Osv osv osv.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...