Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Orly skrev (1 minutt siden):

Du som alltid forsvarer , nå tok du altså feil og har fått bevis for at det var beboere hun snakket om, hva tenker du om at hun har skrevet om beboere i bloggen sin?

Akkurat dette er hvorfor hun burde holde seg unna denne debatten. Hun buser ut med ting uten å tenke seg noe særlig om. Å må så ut å forsvare, trekke tilbake, slette eller endre. Det er så lite gjennomtenkt, og det gjelder nok også dette til avisen. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å dele konfidensiell informasjon på en åpen blogg er jo ikke helt innafor, men helt i hennes stil. Lite tanke for konsekvenser, og manglende impulskontroll. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (5 timer siden):

Hun gjorde det. 

Da hadde jeg ikke skrevet at jeg fant det i kommentarfeltet. Så jeg har ikke feil på det. Jeg snakket om bloggen, ikke hva hun sa på snap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber forøvrig med mennesker selv, og har også taushetsplikt, den er jeg ekstremt nøye med å overholde. Beboerene der Mette jobber skal ikke blandes inn i en diskusjon på hennes blogg, hun får heller finne faglige argumenter. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro, at pårørende til Mette sine pas. ikke er klar over at noen av personalet ikke er vaksinert. Jeg hadde som pårørende reagert sterkt på å lese dette i avisa. Jeg er selv (jobber på sykehus med barn) fullvaksinert, så er alle mine kolleger. Jeg hadde aldri kunnet forsvare overfor foreldre at jeg ikke var vaksinert. Har heller aldri vurdert å ikke vaksinere meg. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

orios skrev (Akkurat nå):

Jeg vil tro, at pårørende til Mette sine pas. ikke er klar over at noen av personalet ikke er vaksinert. Jeg hadde som pårørende reagert sterkt på å lese dette i avisa. Jeg er selv (jobber på sykehus med barn) fullvaksinert, så er alle mine kolleger. Jeg hadde aldri kunnet forsvare overfor foreldre at jeg ikke var vaksinert. Har heller aldri vurdert å ikke vaksinere meg. 

Hva tenker du om at hun utleverer beboerene på bloggen sin ? Hun skriver at alle beboerene er vaksinerte. Jeg hadde likt det særs dårlig om det var et av mine familemedlemmer som ble utlevert på en meget usæriøs blogg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

esmeralda1 skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du om at hun utleverer beboerene på bloggen sin ? Hun skriver at alle beboerene er vaksinerte. Jeg hadde likt det særs dårlig om det var et av mine familemedlemmer som ble utlevert på en meget usæriøs blogg

Jeg hadde nok reagert ganske sterkt tror jeg. Men så er jeg ekstremt redd for å bryte taushetsplikten og, nesten litt sykelig redd😂😂. Men jeg hadde nok reagert enda sterkere på at en som skal ivareta mitt kanskje ekstra utsatte familiemedl. ikke er vaksinert. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

orios skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok reagert ganske sterkt tror jeg. Men så er jeg ekstremt redd for å bryte taushetsplikten og, nesten litt sykelig redd😂😂. Men jeg hadde nok reagert enda sterkere på at en som skal ivareta mitt kanskje ekstra utsatte familiemedl. ikke er vaksinert. 

Takk for svar, og er så enig i alt du skriver. Jeg selv er daglig leder i en stor interiør butikk. Jeg har også vaksinert meg. Ikke fordi jeg er redd for og bli syk selv, men fordi jeg føler et ansvar ovenfor mine kunder og medmennesker som kan bli veldig syke og i verste fall dø om de blir smittet. Men det er meg 🙅‍♀️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (2 minutter siden):

Takk for svar, og er så enig i alt du skriver. Jeg selv er daglig leder i en stor interiør butikk. Jeg har også vaksinert meg. Ikke fordi jeg er redd for og bli syk selv, men fordi jeg føler et ansvar ovenfor mine kunder og medmennesker som kan bli veldig syke og i verste fall dø om de blir smittet. Men det er meg 🙅‍♀️

…og meg:-) Ha en fin torsdag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (27 minutter siden):

Lurer på hva pårørende til beboerene synes om at hun utleverer de på sin blogg !!

Jeg lurer på hva arbeidsgiver synes.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på hva arbeidsgiver synes.

Regner med det ikke blir tatt så pent. Og nå har Mette lagt ut en veldig trist snap der hun gråter og ber om at bilde av kommentaren hennes fjernes fra nett. Hun tenkte seg ikke om sier hun. Det har hun sagt utallige ganger om tidligere blogg innlegg og kommentarer. Beklager, men jeg klarer ikke og synes synd i henne.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke for bare noen få dager siden hun fortalte at all kritikken hun får har gått så inn på henne? Nå har hun vell tråkket i baret minst 3 ganger på kort tid? Hvor kom all styrke fra for å plutselig fortsette likevell?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes helt ærlig synd på Mette nå. Hun «handler» litt før hun tenker, noe vi alle kan gjøre i gitte situasjoner. Jeg respekterer ikke at hun som helsepersonell ikke har vaksinert seg, men jeg synes synd på henne mtp det som måtte komme. Jeg tror nok at dette med taushetsplikten går ok,  men jeg skjønner ikke at hun orker å utsette seg for det som må komme etter avisinnlegget, når hun blir så lei seg. Sender deg en klem Mette om du leser, tenk litt over hva du ønsker å utsette deg for. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, hvis hun ikke ønsker oppmerksomhet rundt den kommentaren hvorfor sitter hun i bilen og tuter, og gjentar gang på gang hva hun skrev i kommentaren. Kanskje best å bare ligge litt lavt i terrenget.  Nå skaper hun jo bare mer oppmerksomhet rundt det.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (59 minutter siden):

Regner med det ikke blir tatt så pent. Og nå har Mette lagt ut en veldig trist snap der hun gråter og ber om at bilde av kommentaren hennes fjernes fra nett. Hun tenkte seg ikke om sier hun. Det har hun sagt utallige ganger om tidligere blogg innlegg og kommentarer. Beklager, men jeg klarer ikke og synes synd i henne.

Jeg klarer ikke å synes synd heller, siden det ikke er første gang en slik «misforståelse» skjer. Særlig ikke siden hun bare timer før reklamerte for kommentarfeltet på snap og oppfordret til å gå inn å lese. Hovedfokuset er meg meg meg og PR og blest, ingen andre tas hensyn til.

Endret av Xmasclovn
Trykkleif
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xmasclovn skrev (Akkurat nå):

Jeg klarer ikke å synes synd heller, siden det ikke er første gang en slik «misforståelse» skjer. Særlig ikke siden hun bare timer før reklamerte for kommentarfeltet på snap og oppfordret til å gå inn å lese. Hovedfokuset er med med med og PR og blest, ingen andre tas hensyn til.

Nå har hun slettet hele kommentaren, gråter og har nok en gang ikke tenkt seg om og blir bare «misforstått». 
Hadde jeg skrevet om mine pasienter på denne måten på nett, og min arbeidsgiver hadde sett det ville det fått konsekvenser. Taushetsplikten er svært alvorlig. Jeg er sjokkert over at en godt voksen dame med lang fartstid innen yrket «ikke tenker seg om».
Jeg kunne vært tilbøyelig til å tro på at det var en glipp dersom hun var sommervikar etc, det hender vi må minne de på taushetsplikt dersom de glemmer seg og snakker om pasienter under lunsj f.eks, og glemmer å vente til vi sitter i rapport. Men en voksen dame? Sorry, null empati å hente her. Dette burde vært godt innarbeidet. 
 

 

 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Jeg klarer ikke å synes synd heller, siden det ikke er første gang en slik «misforståelse» skjer. Særlig ikke siden hun bare timer før reklamerte for kommentarfeltet på snap og oppfordret til å gå inn å lese. Hovedfokuset er med med med og PR og blest, ingen andre tas hensyn til.

Er så enig med deg. Hadde dette vært første gangen skulle hun ha fått min sympati. Men hun fortsetter og være korttenkt og steil, og når noen påpeker det blir vi halshugd og beskyldt for og være ute etter henne. Hun er en voksen dame som ønsker og være kjendis mer enn noe annet, da må hun ta konsekvensene av det hun deler på nett med totalt fremmede. Hun prøver nå og gjemme seg bak at ingen vet hvor hun jobber. La meg si det sånn, om noen virkelig vil at arbeidsgiveren hennes skal få vite dette, var det ik særlig vanskelig og finne ut hvor hun jobber. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La hun ikke ut en morro snap i går kveld fra jobb også med at ja ja alle var jo fullvaksinert? Hun ønsket trafikk til bloggen sin ellers er det ikke noen grunn for å gå så hardt ut med at hun velger vekk vaksinen. Nå har hun fått det og må stå for det uten å bryte taushetsplikt eller noe. Og ikke minst ikke sitte å grine i bilen dagen etter. Dette er det samme om og om igjen med henne. Slutt Mette - bare slutt!!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man skal tenke seg utrolig godt om før man engasjerer seg i spesielle tema når man har en slik jobb Mette har. Både det med taushetsplikten, men også det at du jobber med en gruppe som er spesielt utsatt nå under en pandemi. Det er grenseganger og balanseganger man må tenke nøye på og da er ofte den beste løsningen og ikke gå inn i det i utgangspunktet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...