Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

lilletyrkia skrev (3 minutter siden):

Har hun lov til å dele offentlig at alle beboerne der hun jobber er vaksinerte? 🤨 Synes da det er privat å dele.

Godt poeng.

Vaskinasjonsstatus er i prinsippet en helseopplysning, og derav en sensitiv personopplysning.

Om en i tillegg klarer å finne ut av hvor hun jobber er vel dette et brudd på taushetsplikten. Og det skulle ikke forundre meg om hun klistrer det ut i ei avvis når hun gjør det heller.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nomore82 skrev (4 minutter siden):

Godt poeng.

Vaskinasjonsstatus er i prinsippet en helseopplysning, og derav en sensitiv personopplysning.

Om en i tillegg klarer å finne ut av hvor hun jobber er vel dette et brudd på taushetsplikten. Og det skulle ikke forundre meg om hun klistrer det ut i ei avvis når hun gjør det heller.

Vi skal ikke få diskutere hennes valg om å ikke ta vaksine, mens hun kan få legge ut offentlig at alle der har tatt den😆 Blir bare for dumt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (13 minutter siden):

Godt poeng.

Vaskinasjonsstatus er i prinsippet en helseopplysning, og derav en sensitiv personopplysning.

Om en i tillegg klarer å finne ut av hvor hun jobber er vel dette et brudd på taushetsplikten. Og det skulle ikke forundre meg om hun klistrer det ut i ei avvis når hun gjør det heller.

Hun snakket om vaktskiftet, altså at de som gikk av vakt når hun kom på var vaksinerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (Akkurat nå):

Hun snakket om vaktskiftet, altså at de som gikk av vakt når hun kom på var vaksinerte.

Nei, ikke det jeg snakket om. Hun skriver om beboerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke det jeg snakket om. Hun skriver om beboerne.

På bloggen da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lilletyrkia skrev (23 minutter siden):

Har hun lov til å dele offentlig at alle beboerne der hun jobber er vaksinerte? 🤨 Synes da det er privat å dele.

Nei , det har hun ikke lov til 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 minutt siden):

Ah, det har jeg ikke lest. Hvor var det?

I kommentarfeltet to ganger på siste innlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kommentere at alle beboere er vaksinert er både brudd på taushetsplikt og GDPR. Ikke greit i det hele tatt

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
lilletyrkia skrev (2 timer siden):

Har hun lov til å dele offentlig at alle beboerne der hun jobber er vaksinerte? 🤨 Synes da det er privat å dele.

Det var kollegaene hun sa tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Å kommentere at alle beboere er vaksinert er både brudd på taushetsplikt og GDPR. Ikke greit i det hele tatt

Og dette har hun nå endret til «alle som er i risikogruppen er fullvaksinert i Bergen♥️»

Tilfeldighet? Neppe.

🤭

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Turkis Sau skrev (1 time siden):

Hun snakket om vaktskiftet, altså at de som gikk av vakt når hun kom på var vaksinerte.

Hun gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (37 minutter siden):

Hun gjorde det. 

 

Heartgirl skrev (39 minutter siden):

Det var kollegaene hun sa tror jeg. 

På instagram kan det være at hun snakket om kollegaene, men i kommentarfeltet var det ganske åpenbart at hun snakket om pasientene.

 

Ina89 skrev (38 minutter siden):

Og dette har hun nå endret til «alle som er i risikogruppen er fullvaksinert i Bergen♥️»

Tilfeldighet? Neppe.

🤭

Det er bare helt tragisk. Angrer på at jeg ikke tok utskrift tidligere. Men det er jo åpenbart at hun har endret det da kommentaren ikke står i stil med spørsmålet. Det er altså åpenbart at den er blitt endret.

Nå ror hun for å redde seg inn igjen.

Endret av nomore82
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (15 minutter siden):

Det er bare helt tragisk. Angrer på at jeg ikke tok utskrift tidligere. Men det er jo åpenbart at hun har endret det da kommentaren ikke står i stil med spørsmålet. Det er altså åpenbart at den er blitt endret.

Man burde egentlig begynne å ta screenshot av ting man mistenker er noe form for brudd. Det er ikke alt som  kan bortforklares som misforståelse i ettertid.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (3 timer siden):

Dette blir spennende. Hun har altså provosert meg så GRUNDIG de siste dagene, at jeg må innrømme at jeg gleder meg til dette. :) Vet du hvilken avis det er snakk om? 

Forrige leserinnlegg/kronikk hun hadde på trykk var på bt.no (avisen Bergens Tidende). Aner ikke om det var i papiravisen også, men regner med det.

Kan være den journalisten som har tatt kontakt, men BT er en seriøs avis så det blir spennende å se hvordan de evt vinkler det. Det andre alternativet er BA, som er mer useriøs/sensasjonspreget i den grad det er mulig av en lokalavis. Jeg pleier å sammenligne BT med Nrk og Aftenposten og BA med Tv2/Nettavisen.

Vi får følge med. Lurer på hvordan kommentarfeltene på Facebook blir seende ut (alt etter vinkling). Der pleier nå vaksinemotstanderene å regjere..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (5 timer siden):

Hun gjorde det. 

Du som alltid forsvarer , nå tok du altså feil og har fått bevis for at det var beboere hun snakket om, hva tenker du om at hun har skrevet om beboere i bloggen sin?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...