Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
lilletyrkia skrev (3 minutter siden):

Har hun lov til å dele offentlig at alle beboerne der hun jobber er vaksinerte? 🤨 Synes da det er privat å dele.

Godt poeng.

Vaskinasjonsstatus er i prinsippet en helseopplysning, og derav en sensitiv personopplysning.

Om en i tillegg klarer å finne ut av hvor hun jobber er vel dette et brudd på taushetsplikten. Og det skulle ikke forundre meg om hun klistrer det ut i ei avvis når hun gjør det heller.

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
nomore82 skrev (4 minutter siden):

Godt poeng.

Vaskinasjonsstatus er i prinsippet en helseopplysning, og derav en sensitiv personopplysning.

Om en i tillegg klarer å finne ut av hvor hun jobber er vel dette et brudd på taushetsplikten. Og det skulle ikke forundre meg om hun klistrer det ut i ei avvis når hun gjør det heller.

Vi skal ikke få diskutere hennes valg om å ikke ta vaksine, mens hun kan få legge ut offentlig at alle der har tatt den😆 Blir bare for dumt.

• Liker 18
Skrevet
nomore82 skrev (13 minutter siden):

Godt poeng.

Hun snakket om vaktskiftet, altså at de som gikk av vakt når hun kom på var vaksinerte.

• Liker 3
Skrevet
Turkis Sau skrev (Akkurat nå):

Hun snakket om vaktskiftet, altså at de som gikk av vakt når hun kom på var vaksinerte.

Nei, ikke det jeg snakket om. Hun skriver om beboerne.

• Liker 5
Skrevet
lilletyrkia skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke det jeg snakket om. Hun skriver om beboerne.

På bloggen da eller?

Skrevet
Turkis Sau skrev (Akkurat nå):

På bloggen da eller?

Ja.

• Liker 2
Skrevet
lilletyrkia skrev (Akkurat nå):

Ja.

Ah, det har jeg ikke lest. Hvor var det?

Skrevet
lilletyrkia skrev (23 minutter siden):

Har hun lov til å dele offentlig at alle beboerne der hun jobber er vaksinerte? 🤨 Synes da det er privat å dele.

Nei , det har hun ikke lov til 

• Liker 11
Skrevet
Turkis Sau skrev (1 minutt siden):

Ah, det har jeg ikke lest. Hvor var det?

I kommentarfeltet to ganger på siste innlegg.

• Liker 3
Skrevet

Å kommentere at alle beboere er vaksinert er både brudd på taushetsplikt og GDPR. Ikke greit i det hele tatt

• Liker 22
Gjest Heartgirl
Skrevet
lilletyrkia skrev (2 timer siden):

Det var kollegaene hun sa tror jeg. 

Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

Å kommentere at alle beboere er vaksinert er både brudd på taushetsplikt og GDPR. Ikke greit i det hele tatt

Og dette har hun nå endret til «alle som er i risikogruppen er fullvaksinert i Bergen♥️»

Tilfeldighet? Neppe.

🤭

• Liker 15
Gjest Heartgirl
Skrevet
Turkis Sau skrev (1 time siden):

Hun gjorde det. 

Skrevet (endret)
Heartgirl skrev (37 minutter siden):

Hun gjorde det. 

Heartgirl skrev (39 minutter siden):

På instagram kan det være at hun snakket om kollegaene, men i kommentarfeltet var det ganske åpenbart at hun snakket om pasientene.

Ina89 skrev (38 minutter siden):

Og dette har hun nå endret til «alle som er i risikogruppen er fullvaksinert i Bergen♥️»

Tilfeldighet? Neppe.

🤭

Det er bare helt tragisk. Angrer på at jeg ikke tok utskrift tidligere. Men det er jo åpenbart at hun har endret det da kommentaren ikke står i stil med spørsmålet. Det er altså åpenbart at den er blitt endret.

Nå ror hun for å redde seg inn igjen.

Endret av nomore82
  • Liker 19
Skrevet
nomore82 skrev (15 minutter siden):

Det er bare helt tragisk. Angrer på at jeg ikke tok utskrift tidligere. Men det er jo åpenbart at hun har endret det da kommentaren ikke står i stil med spørsmålet. Det er altså åpenbart at den er blitt endret.

Man burde egentlig begynne å ta screenshot av ting man mistenker er noe form for brudd. Det er ikke alt som  kan bortforklares som misforståelse i ettertid.

• Liker 16
Skrevet
Citha skrev (3 timer siden):

Dette blir spennende. Hun har altså provosert meg så GRUNDIG de siste dagene, at jeg må innrømme at jeg gleder meg til dette. :) Vet du hvilken avis det er snakk om? 

Forrige leserinnlegg/kronikk hun hadde på trykk var på bt.no (avisen Bergens Tidende). Aner ikke om det var i papiravisen også, men regner med det.

Kan være den journalisten som har tatt kontakt, men BT er en seriøs avis så det blir spennende å se hvordan de evt vinkler det. Det andre alternativet er BA, som er mer useriøs/sensasjonspreget i den grad det er mulig av en lokalavis. Jeg pleier å sammenligne BT med Nrk og Aftenposten og BA med Tv2/Nettavisen.

Vi får følge med. Lurer på hvordan kommentarfeltene på Facebook blir seende ut (alt etter vinkling). Der pleier nå vaksinemotstanderene å regjere..

• Liker 3
Skrevet

Takk @Visvas - morsomt å se hvordan den «ærlige» bloggeren faktisk holder på.

Kanskje hun burde redigere beskrivelsen for bloggen sin også….

• Liker 23
Skrevet
Heartgirl skrev (5 timer siden):

Nei ikke på bloggen 

• Liker 5
Skrevet
Heartgirl skrev (5 timer siden):

Hun gjorde det. 

Du som alltid forsvarer , nå tok du altså feil og har fått bevis for at det var beboere hun snakket om, hva tenker du om at hun har skrevet om beboere i bloggen sin?

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...