AnAngel Skrevet 13. januar 2021 #10621 Del Skrevet 13. januar 2021 Søkte på Smaska, kom da til barneprodukter fra Ikea, slik som bestikk o.l. til småbarn av merket SMASKA. Ikke har jeg greie på det, men kan det bli noe klabb og babb om navnet allerede er i bruk? Ellers enig i at det var et rart navn på en nettbutikk. Gir mening for Ikeas produkter til barn når jeg ser en over her oversetter smaska til smatte 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. januar 2021 #10622 Del Skrevet 13. januar 2021 Flettfrid skrev (5 timer siden): Hadde straks sett mer profesjonelt ut om hun hadde opprettet en egen email adresse for nettbutikken. Nå gjør hun det😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 13. januar 2021 #10623 Del Skrevet 13. januar 2021 Hei2016 skrev (57 minutter siden): Jag tyckte det var et väldigt konstig namnval, men hon verkar va lite slarvig/inte fatta alla ord. Nån i hennes kommentarsfält förslog ”Ask och Embla” eller bara ”Embla” som namn, men det blev nej från Mette som menade på att det var en bedövningskräm. För det första så är ”Emla” namnet på krämen och sen kopplar hon tydligen inte nån referens till norröna mytologiens två första personer. Är inte det allmänt veta? Jag undrar mig också över utbudet i nätbutiken. Det ska va lite av varje? Lite mat, lite interiör... Ingen röd tråd som jag kan hitta. Ja jeg så og det😆 Synes det var et bra forslag jeg. Siden hun heter Ask. Men hun tok ikke den nei😄 Synes hun burde ventert med å åpne butikken til alt var på stell, alt av korrektur og det å ha varene på lager osv. Ser ikke fristende ut å komme til en nettbutikk der alt står til utsolgt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 13. januar 2021 #10624 Del Skrevet 13. januar 2021 Visvas skrev (1 time siden): Tro om hun har googlet navnet før hun "døpte" nettbutikken. Synes navnet er forferdelig, spes. med tanke på at det betyr slafse og at det er billigbarnekopper ect på IKEA. Enig med lilletyrkia, en smak av Tyrkia klinger veldig mye bedre. Nesten googletranslatenorsk på produktene, men det fikses sikkert før åpning. En smak av Tyrkia er definitivt bedre, men det passer ikke mtp vareutvalget. Ledlys og sånt er jo ikke akkurat forbundet med spesielt tyrkisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 13. januar 2021 #10625 Del Skrevet 13. januar 2021 lilletyrkia skrev (33 minutter siden): Ja jeg så og det😆 Synes det var et bra forslag jeg. Siden hun heter Ask. Men hun tok ikke den nei😄 Synes hun burde ventert med å åpne butikken til alt var på stell, alt av korrektur og det å ha varene på lager osv. Ser ikke fristende ut å komme til en nettbutikk der alt står til utsolgt. Ja, det å åpne nettbutikken før alt er på stell er så amatørmessig som det går an, men å tenke seg om en eller to ganger før man gjør noe er nok ikke så viktig der i gården, neida, her bare slenger man det ut og deretter forklarer at enn så lenge så venter man på ditten og datten før noe mer skjer 🤣 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 13. januar 2021 #10626 Del Skrevet 13. januar 2021 Skrottefar skrev (20 minutter siden): Ja, det å åpne nettbutikken før alt er på stell er så amatørmessig som det går an, men å tenke seg om en eller to ganger før man gjør noe er nok ikke så viktig der i gården, neida, her bare slenger man det ut og deretter forklarer at enn så lenge så venter man på ditten og datten før noe mer skjer 🤣 Dårlig utvalg, da hun for litt siden lurte på om hun måtte leie et lager for det begynte å fylle seg opp hjemme..ehh🤔🤔 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 13. januar 2021 #10627 Del Skrevet 13. januar 2021 Tildittbeste skrev (1 minutt siden): Dårlig utvalg, da hun for litt siden lurte på om hun måtte leie et lager for det begynte å fylle seg opp hjemme..ehh🤔🤔 Fylle seg opp hjemme? Som i at hun allerede har kjøpt inn en lagerbeholdning? Hmmmm.....det koster i så fall litt hvis det er snakk om mengder 😔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 13. januar 2021 #10628 Del Skrevet 13. januar 2021 Xmasclovn skrev (59 minutter siden): En smak av Tyrkia er definitivt bedre, men det passer ikke mtp vareutvalget. Ledlys og sånt er jo ikke akkurat forbundet med spesielt tyrkisk. Men hun selger jo turkish delight så det kan jo være smaken av Tyrkia det 😄 Som for øvrig smaker papp om det blir liggende for lenge så de bør vel selges snart om hun fikk de i hus lenge før jul? I mine øyne er de isåfall gamle allerede. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 13. januar 2021 #10629 Del Skrevet 13. januar 2021 Visvas skrev (1 minutt siden): Men hun selger jo turkish delight så det kan jo være smaken av Tyrkia det 😄 Som for øvrig smaker papp om det blir liggende for lenge så de bør vel selges snart om hun fikk de i hus lenge før jul? I mine øyne er de isåfall gamle allerede. Turkish delight, leddlys og pizzaovn🇹🇷 Like greit at det ble smaskeslafs. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 13. januar 2021 #10630 Del Skrevet 13. januar 2021 Xmasclovn skrev (2 timer siden): En smak av Tyrkia er definitivt bedre, men det passer ikke mtp vareutvalget. Ledlys og sånt er jo ikke akkurat forbundet med spesielt tyrkisk. Hehe jo men det var jo planen først å ha nettbutikk sammen med mannen og ha tyrkiske varer. Endret seg fort det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 14. januar 2021 #10631 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Jeg synes hun er tøff som tør å satse. Krever litt mot å starte opp noe sånt tenker jeg. Dessuten er hun veldig flink til å merke reklame og annonser 😊 Tommel opp for Mette! Endret 14. januar 2021 av Alvea 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 14. januar 2021 #10632 Del Skrevet 14. januar 2021 Har prøvd å google meg frem til nettsiden, men fant den ikke .. Noen som har en link? 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 14. januar 2021 #10633 Del Skrevet 14. januar 2021 Justlooking skrev (1 minutt siden): Har prøvd å google meg frem til nettsiden, men fant den ikke .. Noen som har en link? 😊 https://smaska.no 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 14. januar 2021 #10634 Del Skrevet 14. januar 2021 Kjenner jeg er fryktelig nyskjerrig på hvor godt disse varene kommer til å selge🤔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 14. januar 2021 #10635 Del Skrevet 14. januar 2021 Twinkle~ skrev (9 minutter siden): https://smaska.no Takk. Prøvde faktisk det først helt av meg selv uten å lomme inn 😊 Alt er utsolgt jo? Siden ser bra ut synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 14. januar 2021 #10636 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg er veldig nysgjerrig på hva UDI har begynt med ang. behandlingstiden, Mette? De har jo alltid behandlet noen søknader veldig kjapt, mens andre har gått over behandlingstiden. Vår tok 5 måneder selv om behandlingsfristen var 12-15 måneder, min mann var i Norge under behandlingstiden så for oss hadde det ikke vært noe stress å vente uansett, vi var av de heldige. Mannen til ei venninne fikk svar etter 3 dager, vet om mange som har fått svar mellom 14 dager og 2 måneder. Slik har det vært hele tiden, de enkleste sakene går fort hvis man er veldig heldig. Alle disse er par som har vært sammen lenge og mye. Blir spennende å følge med på denne søknadsprosessen 🤞 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 14. januar 2021 #10637 Del Skrevet 14. januar 2021 «Kanskje ikke den mest effektive eller mest lønnsomme måten å drive nettbutikk, men jeg tror dette vil være best på lang sikt for meg.» Vem i hela fridens namn öppnar en nätbutik med den filosofien? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 14. januar 2021 #10638 Del Skrevet 14. januar 2021 Hei2016 skrev (10 minutter siden): «Kanskje ikke den mest effektive eller mest lønnsomme måten å drive nettbutikk, men jeg tror dette vil være best på lang sikt for meg.» Vem i hela fridens namn öppnar en nätbutik med den filosofien? Veldig spesielt ja. Det iallefall helt tydelig ikke deres nettbutikk lengere mtp at hun skriver min min min meg meg meg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 14. januar 2021 #10639 Del Skrevet 14. januar 2021 Visvas skrev (53 minutter siden): Veldig spesielt ja. Det iallefall helt tydelig ikke deres nettbutikk lengere mtp at hun skriver min min min meg meg meg... Hva kan han bidra med på denne nettbutikken? Ikke bor han i Norge enda, ikke skal se tjene noe på den med det første. Pakke det de selger og sende ut. Kanskje han kan forhandle frem noe avtaler med leverandørerer i Tyrkia?..litt redd det ikke blir nok utvalg til at folk går inn på så liten nett butikk hvor du kan finne veldig like produkter andre steder på nett eller fysiske butikker. Og det må jo bli dyrt når hun bare kan kjøpe inn i små mengder. Men gir det en sjans så får vi se😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bittelillen8 Skrevet 14. januar 2021 #10640 Del Skrevet 14. januar 2021 Visvas skrev (1 time siden): Jeg er veldig nysgjerrig på hva UDI har begynt med ang. behandlingstiden, Mette? De har jo alltid behandlet noen søknader veldig kjapt, mens andre har gått over behandlingstiden. Vår tok 5 måneder selv om behandlingsfristen var 12-15 måneder, min mann var i Norge under behandlingstiden så for oss hadde det ikke vært noe stress å vente uansett, vi var av de heldige. Mannen til ei venninne fikk svar etter 3 dager, vet om mange som har fått svar mellom 14 dager og 2 måneder. Slik har det vært hele tiden, de enkleste sakene går fort hvis man er veldig heldig. Alle disse er par som har vært sammen lenge og mye. Blir spennende å følge med på denne søknadsprosessen 🤞 Det ER tilfelle at UDI har begynt å jobbe på en annen måte. Mannen min søkte familiegjenforening (også fra Tyrkia) i siste del av 2020, vi fikk svar etter under 3 uker. I kontakt med saksbehandler fortalte vedkommende at de nå jobbet fra «begge sider» av søkandsbunken, de tar ikke lengre kun de eldste søknadene først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg