Kaneel Skrevet 8. oktober 2020 #9941 Skrevet 8. oktober 2020 28 minutter siden, Voyager skrev: Tror du virkelig Mette er så stor blogger at hun får fler lesere av å selge huset? Og nok til at det vil være verdt det? Og tror du folk her (som er rimelig obsessive) vil da snu fokuset? I tillegg sa hun for 3 år siden at hun ikke ville selge huset. Men ifølge deg er det ikke lov å forandre mening om hvor man vil bo etter 3 år? Hadde hun gjort alt for klikk (hvilket jeg absolutt ikke føler hun gjør) så hadde hun fortsatt å legge ut om historien med tyrkeren step by step og krangler og kulturforskjeller. Hun hadde eksponert barna, spesielt den lille, og reklamert for alt mulig. Jeg forstår ikke helt hvor du mener hun er lik Anne Brith (som jeg ikke har fått inntrykk av var en mentor, men en kursleder som Mette ikke synes gjorde en god nok jobb), som oppførte seg på en helt annen måte, og iallfall når det gjaldt eksponering av barn. Er mye bedre å klistre opp bilder av ungene sine slik feks CBE gjør enn å blottstille hvor ustabile man er som å gir konsekvenser for ungene hennes og mer enn pene og diskre bilder av barn. Mye mer eksponerende det Mette driver med her. 15
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2020 #9942 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 30 minutter siden, Kaneel skrev: Er mye bedre å klistre opp bilder av ungene sine slik feks CBE gjør enn å blottstille hvor ustabile man er som å gir konsekvenser for ungene hennes og mer enn pene og diskre bilder av barn. Mye mer eksponerende det Mette driver med her. Hva er det Mette driver med som er “mye mer eksponerende” egentlig? Enig i at hun blottlegger vel mye av seg selv. (Når du trekker inn CBE, så kan jeg nevne et par ting som kan være uheldig for familiemedlemmer i framtiden. Tenker da ikke på “pene og diskre bilder av barn”, men på å offentliggjøre hvilke sexstillinger hun foretrekker, et utall naken rumpe-bilder, at hun går uten/glemmer truse, redigerte gravidmagen mindre o.l., i tillegg til at hun daglig eksponerer barn uhemmet.) De eneste Mette eksponerer er seg selv og mannen. Og de er tross alt voksne mennesker. Endret 8. oktober 2020 av Finlay
Flettfrid Skrevet 8. oktober 2020 #9943 Skrevet 8. oktober 2020 Fiffig måte å skaffe seg følgere på insta på nå, deler på snapp at hun snakker om sin jakt/jag på/etter det "perfekte" forhold. Sender sine snappfølgere til instastoryen, å skaffer seg da mange nye følgere der 😊 7
Memena Skrevet 8. oktober 2020 #9944 Skrevet 8. oktober 2020 Blir av og til ganske matt av å komme inn her, spesielt om man ikke har vært her på en liten stund. Det som så fint kalles omsorg for Mette her, jada, -hos noen av debattantene kan man se at det ligger en slags omsorg og bekymring bak innleggene. At når de skriver at Mette burde logge av og ta seg en pause, så er det av bekymring for henne. Men en hel del innlegg av diverse andre debattanter kan ikke med den beste vilje leses eller ansees som omsorg eller bekymring. Snarere å godte seg og å fyre opp under en minste lille ting som kan skape litt uro. Man vet vel selv hvilken kategori man kommer innunder, det er i hvertfall ikke så vanskelig å lese mellom linjene (om det i det hele tatt behøves) Når det er sagt, synes jeg det er trist at ting har blitt som det har blitt. Det kom vel ikke som noe direkte sjokk på noen at det for tiden ikke ønskes å søke om familiegjenforening. Om det ikke føles rett for den som skal gjenforenes å bo sammen med den andre i årevis, så klarer jeg å skjønne at det ikke søkes om heller. Det er ikke jeg eller du som skal bo i det forholdet. Jeg håper virkelig du får klarhet i diverse ting, Mette. Om der så er å ta en pause fra sosiale medier, dele mindre, finne ut av livssituasjonen din. Uansett hva du velger, ønsker jeg deg lykke til og alt godt. 13
Amaryllish Skrevet 8. oktober 2020 #9945 Skrevet 8. oktober 2020 3 timer siden, Finlay skrev: Jada, her er det fritt fram å tillegge andre psykisk sykdom under påskudd av at det er omsorg! Når det gjelder eksponering av barn, man kan sammenlikne Mette med hvilken som helst influencer med barn, og hun kommer godt ut av det. SVÆRT godt. Det finnes andre influencere som får spalteplass i media når de går høyt ut med at de skjermer barna, og høster ros for dette. For så i etterkant eksponere verre enn noen gang på bla. Instastory Dette er barn man kan se hver eneste dag i alle mulige settinger hvis man bare vil. Også i reklamesammenheng. Mødrene er influencere med betydelig større følgerskare enn Mette. Vi vet hva barna liker å leke med, hva slags mat de liker å spise, hvordan rommene deres ser ut, osv osv... Kan si mye om Mette, men dette kan man virkelig ikke ta henne på. Hun er bevisst på, og veldig flink til å skjerme barna sine. Vil si hun har lagt seg på ca samme linje som Kristin Gjelsvik, der man av og til kan se en hånd eller en fot. Kanskje litt av kinnet eller bakhodet. Ungene er overhodet ikke eksponert! Til dere som er så bekymret for Mettes psykiske helse, mann, barn og økonomi, og så sprengt av omsorgsfølelse - hvorfor ikke bare la tråden ligge? Istedet for å oppfordre Mette til å logge av, kanskje logge av selv? Det ville vært omsorg det. Men det blir kanskje for vanskelig når godheten virkelig presser på?🤣 3 timer siden, Isild skrev: Helt enig i at Mette har vært svært god hele veien på å skjerme barna. Det skal hun ha. Men, når det gjelder at hun utleverer privatlivet ellers i den grad hun gjør, så mener jeg helt oppriktig at hun burde slutte med det. Og ja - fra min side så er det "godheten som presser på" når jeg skriver og sier det. Jeg syns Mette er en flott dame, men jeg syns hun har gjort mye som kan fremstå impulsivt. Jeg har aldri kommentert det noe særlig og heller støttet oppunder å få lagt tråden død. Jeg syns videre hun var tøff, redelig og fair da hun turte å gå i bresjen for deltagerne som var misfornøyd med ABIP. Nå virker det derimot som hun sliter - dette vet vi jo fordi hun selv deler det. Jeg klarer ikke helt å syns synd på henne ift at det ble problematisk å ha en barnefar i Tyrkia osv. Det er et enkelt regnestykke. Det er ikke dermed sagt at jeg ønsker at hun skal ha det vondt. Psykiske lidelser må man slutte å dele ut over hele linjen på KG - det har jeg sett skje i flere tråder. Vel. Mette har blitt veldig mye flinkere på det, men å si at hun har vært god hele veien er vel å ta i - jeg vet feks veldig godt både hva sønnen hennes heter, og hvordan han ser ut. Jeg vet også flere ting om hans interesser, alderen hans, info om hva han liker å spise/ikke spise, hvor han bor og at han har hatt ulike mannsfigurer inn og ut av livet sitt de siste årene. Det er det som er litt dumt med å utlevere barna sine på nettet i utgangspunktet; du kan endre på det så mye du vil og forsøke å skjerme barna, men hvis du først har lagt den informasjonen ut så er der der. For alltid. Og man har ingen kontroll på hvem som vet/ikke vet personlig informasjon om barna dine. 18
Voyager Skrevet 8. oktober 2020 #9946 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, Amaryllish skrev: Vel. Mette har blitt veldig mye flinkere på det, men å si at hun har vært god hele veien er vel å ta i - jeg vet feks veldig godt både hva sønnen hennes heter, og hvordan han ser ut. Jeg vet også flere ting om hans interesser, alderen hans, info om hva han liker å spise/ikke spise, hvor han bor og at han har hatt ulike mannsfigurer inn og ut av livet sitt de siste årene. Det er det som er litt dumt med å utlevere barna sine på nettet i utgangspunktet; du kan endre på det så mye du vil og forsøke å skjerme barna, men hvis du først har lagt den informasjonen ut så er der der. For alltid. Og man har ingen kontroll på hvem som vet/ikke vet personlig informasjon om barna dine. Men da må du jo ha fulgt henne fra hun var en bitteliten blogger. Normale folk leter da ikke opp slik info om den ikke ligger tilgjengelig? Om ikke man er en full-out stalker, da. Om hun skrev noe i begynnelsen før hun fikk følgere, og så forsto jo flere som leste at hun ville beskytte sønnen så er vel det bare bra? Eller er det slik at enhver som noensinne har lagt ut et bilde av barnet sitt på Facebook aldri kan i fremtiden ha en blogg av noe slag? 7
Amaryllish Skrevet 8. oktober 2020 #9947 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, Voyager skrev: Men da må du jo ha fulgt henne fra hun var en bitteliten blogger. Normale folk leter da ikke opp slik info om den ikke ligger tilgjengelig? Om ikke man er en full-out stalker, da. Om hun skrev noe i begynnelsen før hun fikk følgere, og så forsto jo flere som leste at hun ville beskytte sønnen så er vel det bare bra? Eller er det slik at enhver som noensinne har lagt ut et bilde av barnet sitt på Facebook aldri kan i fremtiden ha en blogg av noe slag? Jeg har lest bloggen hennes siden 2019, og har ikke lett opp noe som helst. Selvsagt kan man blogge så mye man vil selvom man har lagt ut bilder av barna på sin private profil; det er da ikke det samme som å legge det ut på en offentlig blogg man promoterer for alle penga selv. Det er jo to helt forskjellige ting. vil også legge til at hun absolutt ikke hadde et fåtall lesere på den tiden hun eksponerte barna sine, det er som sagt bare et år siden, og hun hadde antakeligvis flere følgere da enn hun har nå som hun har vært mindre aktiv lenge. Endret 8. oktober 2020 av Amaryllish Tilleggskommentar 12
Diamant20 Skrevet 8. oktober 2020 #9948 Skrevet 8. oktober 2020 8 minutter siden, Voyager skrev: Men da må du jo ha fulgt henne fra hun var en bitteliten blogger. Normale folk leter da ikke opp slik info om den ikke ligger tilgjengelig? Om ikke man er en full-out stalker, da. Om hun skrev noe i begynnelsen før hun fikk følgere, og så forsto jo flere som leste at hun ville beskytte sønnen så er vel det bare bra? Eller er det slik at enhver som noensinne har lagt ut et bilde av barnet sitt på Facebook aldri kan i fremtiden ha en blogg av noe slag? Jeg vet også navnet på sønnen hennes bla. Hun har jo lagt masse på snap bare. Har ikke fulgt henne veldig lenge. 2019 tror jeg 9
Manannan Skrevet 8. oktober 2020 #9949 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 8 minutter siden, Amaryllish skrev: Jeg har lest bloggen hennes siden 2019, og har ikke lett opp noe som helst. Selvsagt kan man blogge så mye man vil selvom man har lagt ut bilder av barna på sin private profil; det er da ikke det samme som å legge det ut på en offentlig blogg man promoterer for alle penga selv. Det er jo to helt forskjellige ting. Jeg har også lest bloggen/vært innom SoMe kanalene siden 2019 og kan skrive under på at man sitter igjen med en god del info om barna etter hvert. Jeg syns utsagn som at MA ikke utleverer barna er noe søkt. Endret 8. oktober 2020 av Manannan 19
Hot mess Skrevet 8. oktober 2020 #9950 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) Jeg har ikke fulgt med Mette på en stund, men denne dramatiske utviklingen dro meg visst inn igjen. Trass i argumentene for at litt krangling under besøk ikke bør få så drastiske konsekvenser, må jeg innrømme at jeg forstår at Mette er livredd for å bli økonomisk ansvarlig for, og bo med, en mann som aldri har bodd alene før. Jeg fikk med meg et blogginnlegg under et av besøkene hans da han hadde vært på en dagligvarebutikk for å kjøpe inn til en typisk tyrkisk frokost, og kjøpt grønnsaker uten tanke på at de ikke koster det samme som i Tyrkia. Han hadde brukt 1000 kr på innkjøp til en frokost. Hadde jeg hatt stram økonomi i utgangspunktet, og ikke kunnet sende kjæresten på butikken uten å risikere at han veltet månedsbudsjettet, hadde jeg ikke orket dele husholdning med ham før han fikset sånne grunnleggende ting, selv om han var norsk og jeg ikke var den som forsørget oss begge. Jeg husker at Mette skrev en gang at hun planla å leie en leilighet for Hussein, slik at han kunne få trent på å bo alene. Dette ble jo ikke noe av, men hvis jeg var Mette, og ønsket gjøre alt for å redde det ekteskapet, om så for datterens skyld, håper jeg den planen om å la Hussein bo i egen leilighet blir revurdert. Å flytte sammen med en mann som aldri har bodd alene, som aldri har vært ansvarlig for slikt som å handle mat og gjøre husarbeid på egenhånd, kunne tatt knekken på ethvert forhold, selv mellom to nordmenn – en erfaring jeg selv har gjort en gang i tiden. At det er et barn inne i bildet her som ikke får se faren sin, er mildt sagt uheldig, men ærlig talt, jeg forstår at Mette nå revurderer hvorvidt forholdet og å søke gjenforening vil fungere. At de valgte å få barn før de rakk finne ut av dette er forferdelig for alle parter, men det kan man ikke endre på nå. Siden Mette synes å lese her inne: jeg har skrevet innlegg i denne tråden som har vært kritiske, men jeg ønsker faktisk det beste for deg og familien din. Om dere har mulighet til å gjennomføre den planen om at Hussein skulle bo alene i en leilighet i Tyrkia en stund, vil han få verdifull "voksentrening" som kan gjøre det litt enklere å bo sammen i Norge. Dere vil ha så mange utfordringer mtp på språk, kulturforskjeller og at å flytte til et annet land er utfordrende uansett. Om mannen din bruker tida før han kan komme til Norge til å lære seg slikt som alle som bor alene første gang kjapt finner ut må til (det er ganske mye), tror jeg det vil være til stor hjelp. Endret 8. oktober 2020 av Hot mess 25
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2020 #9951 Skrevet 8. oktober 2020 40 minutter siden, Amaryllish skrev: Vel. Mette har blitt veldig mye flinkere på det, men å si at hun har vært god hele veien er vel å ta i - jeg vet feks veldig godt både hva sønnen hennes heter, og hvordan han ser ut. Jeg vet også flere ting om hans interesser, alderen hans, info om hva han liker å spise/ikke spise, hvor han bor og at han har hatt ulike mannsfigurer inn og ut av livet sitt de siste årene. Det er det som er litt dumt med å utlevere barna sine på nettet i utgangspunktet; du kan endre på det så mye du vil og forsøke å skjerme barna, men hvis du først har lagt den informasjonen ut så er der der. For alltid. Og man har ingen kontroll på hvem som vet/ikke vet personlig informasjon om barna dine. Jeg har også fulgt Mette siden hun startet den boggen hun har nå, 2019, og har aldri sett navnet på sønnen hennes, langt mindre bilder, ikke aner jeg hvor han bor når han ikke bor hos henne henne heller.
Amaryllish Skrevet 8. oktober 2020 #9952 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Finlay skrev: Jeg har også fulgt Mette siden hun startet den boggen hun har nå, 2019, og har aldri sett navnet på sønnen hennes, langt mindre bilder, ikke aner jeg hvor han bor når han ikke bor hos henne henne heller. Da har du tydeligvis ikke fulgt så godt med? Er jo bare å lese de første sidene i tråden her, så ser du at folk skriver om eksponering 11
Manannan Skrevet 8. oktober 2020 #9953 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Amaryllish skrev: Da har du tydeligvis ikke fulgt så godt med? Er jo bare å lese de første sidene i tråden her, så ser du at folk skriver om eksponering Og MA deltar i diskusjonen selv og benekter hardnakket at hun utleverer barna. Hun hadde flere innlegg med bilde og navn på sønnen ihvertfall fram til mai i 2019 etter hva jeg kan se. I tillegg til blogg var det også SoMe, avisinnlegg med bilde av barna osv. Så ble det etterhvert slutt på å dele bilde av ansiktet og navnet til sønnen, men den ansiktsløse gutten dukket opp rett som det var og gjør det ennå. Det legges stadig ut snap’er f.eks. som ikke kan være delt av noen annen grunn enn å «vise fram» sønnen. Evt å vise seg selv som mor ved å få sønnen til å si noe e.l. og filme sin egen respons 🤷🏽♀️ 15
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2020 #9954 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Amaryllish skrev: Da har du tydeligvis ikke fulgt så godt med? Er jo bare å lese de første sidene i tråden her, så ser du at folk skriver om eksponering Jo, jeg har fulgt Mette tett, både på blogg, Instagram og snapchat i over ett år. Jeg ser at "folk" skriver om eksponering. Men finner ingenting som dokumenterer at hun har eksponert barnet sitt. Kanskje du kan dokumentere? Gjerne i innboks. Hva hun gjorde i sin tidligere blogg aner jeg ikke, går ut fra at hun (som de fleste) var mer ukritisk til hva hun delte. Men det som diskuteres her inne er vel den bloggen og de SoMe-kanalene hun har nå. Og der har ikke jeg sett noe sånt. Om det hadde vært ett enkelt bilde av sønnen hadde jeg heller ikke reagert særlig på det.
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2020 #9955 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, Manannan skrev: Og MA deltar i diskusjonen selv og benekter hardnakket at hun utleverer barna. Hun hadde flere innlegg med bilde og navn på sønnen ihvertfall fram til mai i 2019 etter hva jeg kan se. I tillegg til blogg var det også SoMe, avisinnlegg med bilde av barna osv. Så ble det etterhvert slutt på å dele bilde av ansiktet og navnet til sønnen, men den ansiktsløse gutten dukket opp rett som det var og gjør det ennå. Det legges stadig ut snap’er f.eks. som ikke kan være delt av noen annen grunn enn å «vise fram» sønnen. Evt å vise seg selv som mor ved å få sønnen til å si noe e.l. og filme sin egen respons 🤷🏽♀️ Flere innlegg? Hvor ser du det? Endret 8. oktober 2020 av Finlay
Amaryllish Skrevet 8. oktober 2020 #9956 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Finlay skrev: Jo, jeg har fulgt Mette tett, både på blogg, Instagram og snapchat i over ett år. Jeg ser at "folk" skriver om eksponering. Men finner ingenting som dokumenterer at hun har eksponert barnet sitt. Kanskje du kan dokumentere? Gjerne i innboks. Hva hun gjorde i sin tidligere blogg aner jeg ikke, går ut fra at hun (som de fleste) var mer ukritisk til hva hun delte. Men det som diskuteres her inne er vel den bloggen og de SoMe-kanalene hun har nå. Og der har ikke jeg sett noe sånt. Om det hadde vært ett enkelt bilde av sønnen hadde jeg heller ikke reagert særlig på det. Hvordan mener du jeg skal dokumentere det, tror du jeg har lagret informasjon om mettes blogg i flere år? Jeg har fortalt deg hvor du finner info om det, du kan starte med side 2 i denne tråden. Der skriver hun selv at hun legger ut bilder av barna sine (men mener ikke det er eksponering) i 2019. At du ikke tror på det når samtlige bekrefter det i denne tråden tenker jeg er et tydelig signal på at du har bestemt deg om hva som stemmer på forhånd. 16
Manannan Skrevet 8. oktober 2020 #9957 Skrevet 8. oktober 2020 13 minutter siden, Finlay skrev: Flere innlegg? Hvor ser du det? Google. 3
lilletyrkia Skrevet 8. oktober 2020 #9958 Skrevet 8. oktober 2020 Det at hodene er fjernet betyr jo ikke at man ikke eksponerer barna sine. Fatter ikke hvorfor dette kommer opp igjen og igjen. Det at hun skal være så flink som ikke eksponerer barna. Vel jeg er en person som ikke har imot noen bilder av barn på nett. Jeg deler noen snapper av barna innimellom MED ansikt, mens Mette deler "samme"snappen bare uten ansikt, jeg synes faktisk ikke det er noen forskjell. Poenget mitt er jo ikke å dele ansiktet, men å dele et øyeblikk i hverdagen vår på snap, da kan jeg ikke se at det er noe forskjell. At mette er flink mens jeg eksponerer 😆 Jeg syns ikke hun legger ut noen ille bilder av barna i det hele tatt så er ikke det, men å si at hun aldri eksponerer barna sine er ikke riktig. Det vet jo alle er inne, utenom et par. 10
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2020 #9959 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Amaryllish skrev: Hvordan mener du jeg skal dokumentere det, tror du jeg har lagret informasjon om mettes blogg i flere år? Jeg har fortalt deg hvor du finner info om det, du kan starte med side 2 i denne tråden. Der skriver hun selv at hun legger ut bilder av barna sine (men mener ikke det er eksponering) i 2019. At du ikke tror på det når samtlige bekrefter det i denne tråden tenker jeg er et tydelig signal på at du har bestemt deg om hva som stemmer på forhånd. Mulig Mette har delt for mye før, men det viktige er at hun har snudd, og har en bevisst holdning MOT eksponering av barn nå. Om Mette har lagt ut informasjon og bilder av sønnen i det omfanget som påstås her inne - ja da ville jeg definitivt ha fått det med meg!😂 Jeg er faktisk svært opptatt av - og sterkt i mot - eksponering av barn, og ville aldri ha forsvart Mette på den måten jeg gjør hvis hun var av dem som går over streken. For det gjør hun ikke.
FotbaIlflua Skrevet 8. oktober 2020 #9960 Skrevet 8. oktober 2020 4 timer siden, Voyager skrev: Enda et flott eksempel på en som viser så enormt med omsorg for Mette, Ikke snakker ned eller håner. Denne Kaneel finnes ikke dømmende, kun omsorgsfull og god. En usaklig kommentar opphever ikke gyldigheten av alle de konstruktive kommentarene. Å plukke ut en og hevde at det er slike kommentarer som blir framstilt som omsorg er metakritikk. 16
Anbefalte innlegg