Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Det fortsetter slik det alltid gjør her, sitter og koker suppe på en spiker, altså denne pakkingen av kofferten fordi "vi" skal forstå hennes valg. Rettferdiggjøre at hun er lei han allerede og klar for å skifte han ut, helt latterlig. 

Min mann var livredd for at jeg skulle lukke døren etter en krangel uten å prøve å jobbe med ekteskapet for det er slike som Mette som har lagd dette ryktet for oss. Dette var så stor frykt for min mann at det nesten ikke ble oss pga dette. "Alle" tyrkere vet at de blir slengt på dør og nektet kontakt med barnet sitt pga slike som Mette har gjort dette i alle de år. 

Hun sier så fint at hun aldri vil ødelegge for far og datter og så kommer hun med at de skal søke besøksvisum 😂😂😂😂 

Akkurat som det skulle være like mye verdt som å bo i samme land som sin datter 🤦‍♀️

Endret av Visvas
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Ja det er litt sent å tenke på barnas beste nå og det med stabilitet. Man gifter seg ikke med en person ungene ikke har møtt. Men nå er jo det allerede gjort så da får ho gjøre det beste ut av det. Og faktisk tenke på de personene det rammer. Det er jo Huseyin og dattera det går utover nå. Og hva med sønnen som mistet den fantastisk stefaren sin. Om hennes følelser har fader litt så Javel ikke bare tenk på deg selv Mette, man trenger ikke være nyforelsket hele tiden. Nei det gir absolutt ingen annen mening enn det å være utrolig egoistisk. Med en gang noe går imot så nei dette gidder jeg ikke. Jeg er faktisk sjokkert over alt det her. Hadde ikke trodd hun var så ille. Og nei det er ikke greit å klikke sånn foran alle, men han har bedt om unnskyldning og sagt han aldri skal gjøre det igjen, folk fortjener jo flere sjanser, alle kan gjøre feil, og det var nok ikke lett å være der å gjøre 'alt feil" 

ikke sant! Jeg hadde nok også slitt med temperamentet og hatt kort lunte hvis jeg hadde kommet på besøk til et annet land for første gang for å være med kone og barn og blitt plassert i andreetasje uten ordentlig kjøkken mens den voksne datteren har hele underetasjen med stue, kjøkken og inn/utgang. Tenk den usikkerheten han har kjent på i den situasjonen.
Kona hans har enebolig, men velger å prioritere den voksne datterens komfort over at han skal få et hyggelig besøk. A hadde til og med en leilighet på dette tidspunktet, altså hvor korttenkt kan man være. Virker jo nesten som om hun prøvde å gjøre ting kjipt og tungvint. 

Min samboer har for øvrig flere ganger smelt med dører og sagt dumme ting når vi har kranglet, og det har jeg også. Det gjør vel alle i kampens hete, også sier man unnskyld etterpå? Man bruker det i alle fall ikke som begrunnelse for skilsmisse når der er snakk om roping og å liksom-pakke en koffert.. vi er alle mennesker, og det er helt menneskelig å oppføre seg idiotisk innimellom. Det er det som er kjærlighet; og tilgi hverandre og se forbi feiltrinn. Spesielt i en så presset situasjon som han sto i. 

Han fikk jo ikke lov til å gå ned i stuen/kjøkkenet uten å sjekke med A, han fikk ikke hjelpe til med babyen fordi Mette «vil være alene» hele tiden, fikk kjeft for å skjære kyllingen i for små biter... Mette har jo kontrollert han som en marionett, og han har vært tvunget til å gjøre som hun sier i frykt for akkurat det hun gjør nå; flexer makten sin og bruker at han ikke får komme til Norge som straff for at han ikke oppfører seg og reagerer nøyaktig som hun ønsker og forventer.

Hun har jo ingen sympati for han og det han har stått i siden de ble gravide i det hele tatt, fordi hun «er så streng på at barna ikke skal se krangling». Hadde hun hatt barnas beste i tankene hadde hun kanskje ikke stått i den situasjonen hun står i nå. 

Har mistet all respekt for Mette Ask. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev jo et innlegg om det på bloggen for en stund siden at ho hadde brukt det i en krangel mot han? Om jeg husker riktig, at ho har all makt og kan kaste han ut, så det er vel ikke akkurat noe verre det enn å pakke kofferten. Begge deler er utrolig dårlig. Men absolutt noe man bør klare å tilgi. Så kjapt etter fødsel så er det ikke rart at følelsene forandrer seg, men herlighet gi det litt tid og ikke gi opp med en gang. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Visvas skrev:

Min mann var livredd for at jeg skulle lukke døren etter en krangel uten å prøve å jobbe med ekteskapet for det er slike som Mette som har lagd dette ryktet for oss. Dette var så stor frykt for min mann at det nesten ikke ble oss pga dette. "Alle" tyrkere vet at de blir slengt på dør og nektet kontakt med barnet sitt pga slike som Mette har gjort dette i alle de år. 

Hun sier så fint at hun aldri vil ødelegge for far og datter og så kommer hun med at de skal søke besøksvisum 😂😂😂😂 

Akkurat som det skulle være like mye verdt som å bo i samme land som sin datt 🤦‍♀️

Mens nordmenn ofte tenker andre veien, at vi må passe oss for tyrkerne så de ikke stjeler ungene våre. Jeg tror prosenten er høyere andre veien. Mange utspekulerte norske mødre som gjør akkurat det samme. Foreldrene til min mann var også engstelige for det, fordi de hadde hørt om det så altfor ofte. At vi norske / europeere fikk barn med tyrkiske og forholdet tok slutt og fedrene fikk aldri se barna. Noen ganger skjer det jo, og man får ikke forholdet til å funke, men man bør jo prøve. 🥴

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke hatt en sjanse fra dag én etter hun ikke var nyforelsket lengere. Ferdig, gått videre. Man endrer ikke blogginfo fra å være gift til å bare ha tre barn i all offentlighet hvis man vurderer å jobbe med ekteskapet. Mette er ferdig, beklager Hussein.  

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lilletyrkia skrev:

Mens nordmenn ofte tenker andre veien, at vi må passe oss for tyrkerne så de ikke stjeler ungene våre. Jeg tror prosenten er høyere andre veien. Mange utspekulerte norske mødre som gjør akkurat det samme. Foreldrene til min mann var også engstelige for det, fordi de hadde hørt om det så altfor ofte. At vi norske / europeere fikk barn med tyrkiske og forholdet tok slutt og fedrene fikk aldri se barna. Noen ganger skjer det jo, og man får ikke forholdet til å funke, men man bør jo prøve. 🥴

Ja det hele er så trist. 

Mette blånektet hardnakket på at hun var som "alle disse andre" og så er det AKKURAT slik hun er. Så kort shorts at rumpa faller ut ene uka og skaut på bygda neste uka. 

Men her har H skulle forstått at dette ikke var som det skulle. Ingen endrer seg SÅ fort. Og igjen, han burde ikke valgt noen med pupper og rumpe ute om det ikke var det han ville ha. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Centimeteren skrev:

Skjønte ikke bæret av det innlegget hun nettopp la ut.

haha samme her, hva i alle dager.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat fulgt med i det siste men er det en missing link et sted? Et innlegg i bloggen er tydeligvis slettet. Hva sto det der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Amaryllish skrev:

haha samme her, hva i alle dager.. 

"Nb. Dette er ikke en sann historie, men oppdiktet for å gi et budskap."

Er vel ingen andre enn Mette som forstår budskapet. Med mindre budskapet er at det er bedre å forlate mannen før han blir en del av familien enn å vente 35 år på at han skal finne en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kritt skrev:

"Nb. Dette er ikke en sann historie, men oppdiktet for å gi et budskap."

Er vel ingen andre enn Mette som forstår budskapet. Med mindre budskapet er at det er bedre å forlate mannen før han blir en del av familien enn å vente 35 år på at han skal finne en annen?

Dette gir jo ingen mening i det hele tatt, dersom hun ikke har gått til spåkone da... 😂 

11 timer siden, Nana skrev:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Centimeteren skrev:

«Dette er ikke en sann historie men oppdiktet for å gi et budskap»

Hvilket budskap? Historien handler om en mann som har holdt sammen med konen pga barna og nå forlatt konen til fordel for en yngre dame. Hvordan klarer hun å relatere dette til feilskåret kylling og pakking av koffert? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Centimeteren skrev:

Du var ikke.den eneste. Hva var det hun ønsket med det innlegget?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Surikatt skrev:

Har ikke akkurat fulgt med i det siste men er det en missing link et sted? Et innlegg i bloggen er tydeligvis slettet. Hva sto det der?

Off ja mye🥴 les litt tilbake her så skjønner du nok mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, men akkurat denne damen her gjør at jeg skjønner CBE sitt valg med å fremstille livet som en glanset  magasin og jeg ser visse fordeler med det.  For denne suppen av utleveringer om familiekonflikter er bare tragisk, jeg får rett og slett vondt av barna hennes. Det virker om om det hun ikke klarer å ta innover seg er at de som er avhengig av henne, rammes av hennes manglende evne til oppføre seg som et voksent menneske. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de blir skilt må hun ihvertfall sørge for at datteren kjenner sin far og sin familie i Tyrkia. Det er hennes plikt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, KikiEco skrev:

Misforstå meg rett, men akkurat denne damen her gjør at jeg skjønner CBE sitt valg med å fremstille livet som en glanset  magasin og jeg ser visse fordeler med det.  For denne suppen av utleveringer om familiekonflikter er bare tragisk, jeg får rett og slett vondt av barna hennes. Det virker om om det hun ikke klarer å ta innover seg er at de som er avhengig av henne, rammes av hennes manglende evne til oppføre seg som et voksent menneske. 

Ingen burde utlevere barn på nettet og det synes jeg Mette har vært flink til. Problemene for jentene til Caroline Berg-Eriksen vil komme seinere når de ser omfanget av barndommen sin på nettet. De har ikke evnen til å forstå det nå og tror at denne livsstilen er normal. Det kommer seinere når man har en verden utenfor hva mor og far bestemmer. 

Glanset eller ei. Men skjønner selvsagt hva du mener😊

Endret av Surikatt
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...