Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekalger off topic: er det noen som vet om andre blogger om samme tema? (Tyrkisk kjæreste)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Heidegger skrev:

Hvorfor forventer du noe negativt?

Hvorfor tolker du det som jeg forventer noe negativt? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor snakker du om golddiggere? 

Og hvorfor stiller du spørsmål ved at han valgte Mette?

Synes du at hun ser ut som en litt sliten husmor?

Jeg tror vi vet svaret på det 1. Og 2. spørsmålet.. Og ja, hun ser litt sliten ut på de siste bildene.. Er du en av de som "tipser" henne om det vi skriver på KG? Siden hun ikke leser her selv mener jeg.., 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vet ikke hvem du refererer til som vi? Men jeg undrer fortsatt på hvorfor du benytter uttrykket golddigger?

Hva mener du med at jeg er en av de som "tipser"?

Siden det er flere her som undres på om han er ute etter en billett til Norge, derfor vi og golddigger, og hvis man skal være med i en tråd her inn må man nesten følge med på hva bloggeren driver med, men Det gjør du nok, sikkert tett også, men i tilfelle andre lurer.. Så la hun ut at hun ikke leser KG, men har folk som tipser seg. Da har du vel fått svarene dine regner jeg med? Min tur til å spørre;Du er veldig "på" hver gang noen skriver noe som kan minne om kritikk mot bloggeren.. Er du i en relasjon med bloggeren? Eller er du bloggeren selv kanskje? Uansett, regner med du fikk svar på det du lurte på 😏

Endret av Kanelisvingen
Skrivefeil
  • Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Heidegger skrev:

Jeg skjønner hva du sier. Men samtidig så kan man ikke referere til seg selv, og at det skal være det rette. Fordi vi er så ulike. Og vi har aldri stått i den andres sko. Tenker at det aller viktigste er at en er en kjærlig og tilstedeværende mamma, og det tror jeg Mette er og har vært. Tror du ikke?

Man må vel tro det bloggeren selv skriver? Hun skriver jo selv hun blir stresset og at det går utover de rundt henne, herunder barna.. Er man da en kjærlig og tilstedeværende mamma? 

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, Heidegger skrev:

Jeg skjønner hva du sier. Men samtidig så kan man ikke referere til seg selv, og at det skal være det rette. Fordi vi er så ulike. Og vi har aldri stått i den andres sko. Tenker at det aller viktigste er at en er en kjærlig og tilstedeværende mamma, og det tror jeg Mette er og har vært. Tror du ikke?

Det var kun for å gi eksakte eksempler for mine tenker. Men hvor enn man spør eller leser så ser man at så godt som alle inkl fagpersoner mener at det ikke er bra å involvere barna sine i mange forskjellige menn. Du kan ikke seriøst mene det er helt greit? 

I tillegg fortsette i samme spor med å GIFTE seg med en mann barnet aldri har møtt. 

Og selvfølgelig er det bedre at mor er kjærlig oppi dette kaoset enn om hun ikke er det. 

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener jeg. Hvis en har fulgt med på hva bloggeren driver med, så er det naturlig å lure på om mannen er en golddigger? 

Jeg kan skjære det ut i papp?! Hun gifter seg med en yngre, tyrkisk mann, og historisk sett så er mange av de golddiggere.. Jeg tror også du veldig godt forstår hva jeg mener 😏men for min del kan vi gnukke på dette lenge vi altså.. 

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

Jeg kan skjære det ut i papp?! Hun gifter seg med en yngre, tyrkisk mann, og historisk sett så er mange av de golddiggere.. Jeg tror også du veldig godt forstår hva jeg mener 😏men for min del kan vi gnukke på dette lenge vi altså.. Men du svarte aldri på hvorfor du er så "på" når det gjelder bloggeren og snevet av kritikk.. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Heidegger skrev:

Nei det svarte jeg ikke på. Rapporterte det.

Hehe, ja da så.. Det styrket jo IKKE mistanken 😏

• Liker 9
Skrevet

Nytt innlegg ute nå og det bekrefter bare at hun virkelig ikke har peiling på gangen i papirer i Norge.  Og jeg håper hun leser seg opp på hva en familiegjenforening faktisk innebærer. 

....skriver det her jeg for kritiske spørsmål/utsagn slipper jo ikke igjennom på bloggen og hun er jo fullstendig opplyst herifra 🙂

• Liker 12
Skrevet (endret)
16 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Vært stille på SoMe fra bloggeren idag.. Kanskje hun har fått telefonforbud? Gåtttom for strøm? Kanskje utflukten mannen hadde ordnet ikke var SoMe vennlig? Vi venter i spenning.. 😏

5 timer siden, Heidegger skrev:

Hvorfor forventer du noe negativt?

4 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Hvorfor tolker du det som jeg forventer noe negativt? 

Fordi det å skrive dette hadde vært å forvente noe positivt  : «hvorfor har vi ikke hørt noe idag fra henne? Kanskje de har vært på et sted oppi fjellene uten dekning? Eller hatt det så fint at de ikke har tenkt SoMe der og da. Uansett kommer det sikkert  en oppdatering»  

Endret av Zenhouse
  • Liker 4
Skrevet

Mette har utvilsomt gått i AB clickbait-fella. Hun får helt sikkert flere lesere, men ikke leserne hun ønsker. Hun får lesere som vil følge med på togkræsjet. Er det virkelig verdt det? Å selge livet og følelsene sine på nett for vekslepenger? 

Basert på det Mette selv skriver, er hun en person som alltid ser det beste i andre. Kombinert med at hun involverer seg raskt, har hatt mange forhold, som også har involvert hennes barn, kan tyde på at hennes kritiske sans ikke er veldig sterk. Det å gifte seg før vedkommende har møtt sønnen, er helt horribelt, tyrker eller nordmann. Jeg håper for hennes del at han er genuin, ikke en lykkejeger. Vi nordmenn er kjent for vår naivitet, og det er haugevis med knuste hjerter og slunkne bankkontoer rundtom pga dette.

Selv om det er ekte kjærlighet, er det naivt å ignorere kulturforskjellene. I hans kultur, er det vanlig å hjelpe familien med penger. Det er søtt i starten, og framstår som omsorgsfullt. Etter mange år og hundrevis av tusen er det ikke like sjarmerende lenger...

• Liker 25
Skrevet

Hun kan umuligha satt seg godt inn i søknadsprosessen til å få sin mann til Norge. Gjentatte ganger skriver hun at hun skal søke familiegjenførening, det heter ikke dette lenger en gang. Søknaden heter familieinnvandring med ektefelle..

Og hvorfor ikke bare søke med en gang, hun sier kanskje til høsten eller neste år osv.. Eller er det fordi han ikke har vært i militæret og derfor ikke får reise ut av landet? Men hvis han fortsatt er student i hjemlandet har han vel lov til å reise ut?

Hun virker så lite opplyst i forhold til situasjonen..

• Liker 16
Skrevet
15 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Hun kan umuligha satt seg godt inn i søknadsprosessen til å få sin mann til Norge. Gjentatte ganger skriver hun at hun skal søke familiegjenførening, det heter ikke dette lenger en gang. Søknaden heter familieinnvandring med ektefelle..

Og hvorfor ikke bare søke med en gang, hun sier kanskje til høsten eller neste år osv.. Eller er det fordi han ikke har vært i militæret og derfor ikke får reise ut av landet? Men hvis han fortsatt er student i hjemlandet har han vel lov til å reise ut?

Hun virker så lite opplyst i forhold til situasjonen..

Ja det var derfor jeg skrev det jeg skrev. Ikke for å "ta henne på alt", men for å vise at hun ikke engang vet gangen i skole, arbeid, nye søknader, kostnader med oversettelser osv osv 

Og hun skal liksom hjelpe andre med info om prosessen og så er 80% av infoen helt feil. 

Når dette er jobben hennes så mener jeg man burde faktasjekke bedre før man legger ut. 

200 000 for ei tomt og hus i landsbyen? Skal de bygge et kott? Stål og betongprisene har de iallefall ikke sjekket i det siste...

• Liker 13
Skrevet (endret)

Leste netopp på bloggen hennes at hun tror mannen må få arbeidstillatelse etter han har flyttet til Norge. Og at hun regner med å forsørge han da, han kan jo ta arbeid med engang han får innvilget oppholdstillatelse. Viser igjen hvor lite innsikt hun har.. 

Samtidig som hun skriver at planen er at når han først får arbeid, skal han spare 1 år lønn for å kjøpe tomt og bygge hus i Tyrkia. Så hun skal da forsørge seg selv, mannen sin, sønnen sin og hennes datter og barnebarn som bor hjemme. Pluss kanskje et eventuelt felles barn. Altså dette fremstilles jo bare helt sykt.

At mannen hennes allerede har sagt at det første han skal gjøre er å spare sin egen lønn 🤔 Lyser jo av det hele at han skal komme til Norge for å forbedre sitt tyrkiske liv.. tar vel ikke lang tid før han bytter henne ut med en tyrkisk kone. Spesielt etter han har fått stell på alt i hjemlandet...

Endret av plasticfantastic
  • Liker 16
Skrevet

Den dagen han skiller seg fra henne, får han vel litt av utbyttet selv og. Hun snakket jo om å ordne særeie, men hørte aldri noe mer om det.. Stakkars dame 😔

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Visvas skrev:

Nytt innlegg ute nå og det bekrefter bare at hun virkelig ikke har peiling på gangen i papirer i Norge.  Og jeg håper hun leser seg opp på hva en familiegjenforening faktisk innebærer. 

....skriver det her jeg for kritiske spørsmål/utsagn slipper jo ikke igjennom på bloggen og hun er jo fullstendig opplyst herifra 🙂

Ikke rart hun er fullstendig opplyst herifra, når hun går inn her for å lete etter inspirasjon til spørsmål fra leserne. Hun har jo ikke kommentarer på bloggen til å svare på spørsmål 😂

Sa jo i snappen sin at hun hadde noen "små øyne" som var inne på KG og tittet litt for henne. Må være hennes egne det da..

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, Visvas skrev:

200 000 for ei tomt og hus i landsbyen? Skal de bygge et kott? Stål og betongprisene har de iallefall ikke sjekket i det siste..

Hva mener du et slikt hus vil koste? 

Skrevet
8 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Den dagen han skiller seg fra henne, får han vel litt av utbyttet selv og. Hun snakket jo om å ordne særeie, men hørte aldri noe mer om det.. Stakkars dame 😔

Jeg tror at et slikt hus i Tyrkia, ikke kan eies av de begge. Så hvis de skulle gå fra hverandre så er de pengene tapt for henne, selv om hun har investert sine egne penger i huset. Dette er sikkert greit hvis man er forelsket, men hvis man skilles og kanskje føler seg brukt, så er det nok kjipt at de pengene går til en eks-mann. Er det noen av dere norske kvinner som bor i Tyrkia, som kan fortelle meg om det jeg har skrevet ovenfor er korrekt? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, JaVel skrev:

Hva mener du et slikt hus vil koste? 

Det varierer veldig fra uke til uke da materialprisene følger dollar og ikke lira. Så betaler man ofte for frakt,  frakt i Tyrkia er dyrt. Så selv om tomta er billig i villagen og materialene er fraktet langt til butikken så hjelper det ikke alltid at man bygger hvor det er billig tomt. Og så kommer det an på størrelse og slikt selvfølgelig.  

Et hus som kostet 300 000 lira å bygge for 2 år siden koster nok lett 500 000 lira nå. Og det stiger FORT. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...