Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt hva hun driver med. Hun legger liksom fram at hun blir irritert når han kommer hjem fra jobb tidlig fordi hun vil ha sin egentid.  Altså ? Er hun ikke i Tyrkia for å være sammen mannen sin? 

Er dette en måte hun tror hun framstiller han som sååå forelsket og hun liksom ikke er det? Er vel ingen som har tvilt på at en tyrkisk mann er veldig på? Han trenger jo ikke å være forelsket for å være det 😅 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg forstår ikke helt hva hun driver med. Hun legger liksom fram at hun blir irritert når han kommer hjem fra jobb tidlig fordi hun vil ha sin egentid.  Altså ? Er hun ikke i Tyrkia for å være sammen mannen sin? 

Er dette en måte hun tror hun framstiller han som sååå forelsket og hun liksom ikke er det? Er vel ingen som har tvilt på at en tyrkisk mann er veldig på? Han trenger jo ikke å være forelsket for å være det 😅 

 

Hun har fått mye pes for å sitte på rommet og vente på sin tyrkiske mann. Å bli irritert når han kommer tidlig, "beviser" at hun trives så godt i eget selskap, på rommet, at hun ikke ønsker han hjem tidlig :) 

Jeg blir også irritert når mann og barn kommer tidligere hjem, det kan fort kræsje alle mine planer for noen sjeldne timer hjemme alene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
1 minutt siden, Marthe75 skrev:

 

Jeg blir også irritert når mann og barn kommer tidligere hjem, det kan fort kræsje alle mine planer for noen sjeldne timer hjemme alene.

Hehe, husker det kunne være litt irriterende mens barna var små, ja. Ikke mange timer jeg hadde alene i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja hun får bare "overbevise" oss 🙊🙈😅 

 

Ang å bli irritert for å få mann og unger hjem for tidlig kjenner jeg meg veldig igjen i 😄 Det blir jo noe helt annet 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på at man har mannen hjemme hver dag eller om man bare ser ham en uke i måneden vel.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hun sa at hun ble irritert når mannen kom hjem først og fremst for å forsvare at hun holder seg innendørs. Tror rett og slett at hun er en person som trenger mye alenetid, og hjemme i huset med barn og barnebarn er nok dette mangelvare. Jeg kan selv kjenne meg igjen i følelsen av å bli «irritert» hvis noen forstyrrer meg, selv om jeg gjerne vil ha deres selskap, men det er jo trist hvis hun har det sånn den lille tiden de har sammen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis hun faktisk blir irritert den lille tiden de har sammen så kan det jo bli veldig interessant den dagen han kommer til Norge. Og er fortsatt hjelpesløs pga mangel på språk,  ingen venner og ingen kunnskap om papirer, kontorer, uten førerkort og må kjøres osv osv. Dette i tillegg til at de kanskje har et barn og hun må jobbe ekstra for hun skal bære to personer til i husstanden. Barna skal bli vant til en mann i huset,  barnebarna blir større og krever større plass pluss pluss pluss 

Endret av Visvas
Rettet feil
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare det praktiske. 

En tyrker fra langt oppi gokk i Tyrkia, som er etter det vi kjenner han igjennom hva Mette skriver en mann som vet hva han vil og hvordan han vil ha det. Skal nå komme til Norge og bli helt hjelpesløs for lang lang tid. Han vil kanskje bli avvist i tusenvis av jobbsøknader fordi han har utenlandsk navn/er muslim.  Det er ikke psykisk enkelt for en tyrkisk mann å flytte til Norge. Spesielt om han egentlig ikke vil det i utgangspunktet. Det vet jeg alt om, derfor bor vi nå i Tyrkia isteden. 

Jeg kjenner mange som ville til Norge og mange som ikke ville til Norge og det var vanskelig i forskjellig grad for dem alle sammen. Det er kona som har "båret" byrden psykisk og praktisk de første årene hos mange av de, så man må være sterk. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jodaneida skrev:

Hva heter denne snappen?

INFLUENSERNE :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Spesielt om han egentlig ikke vil det i utgangspunktet.

Jeg er overbevist om at bloggerens mann vil det.Han er sesongarbeider, og kunne ikke forsørget henne pluss hele sin familie på en kelnerlønning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg er overbevist om at bloggerens mann vil det.Han er sesongarbeider, og kunne ikke forsørget henne pluss hele sin familie på en kelnerlønning. 

Vil jeg nok tro også.. Mange søsken til å dele den vesle gården foreldrene har, og tyrkere er jo glad i penger.. Sånn er det bare. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...siden alt gikk så fort så regner jeg med han ville til Norge i utgangspunktet. De kan ikke ha rukket å diskutert hvor de skal bo før de forlovet seg. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Visvas skrev:

...siden alt gikk så fort så regner jeg med han ville til Norge i utgangspunktet. De kan ikke ha rukket å diskutert hvor de skal bo før de forlovet seg. 

En rik tyrker med god utdannelse ville nok aldri flyttet til Norge, det er noe helt annet for tyrkere som lever av sesongarbeid, for dem vil det nok være en drøm å komme til Europa. Det er nok derfor det er blant disse man finner menn som finner seg norske kvinner som både er eldre og har barn fra før. Tviler sterkt på at en tyrkisk mann hadde funnet seg en tyrkisk kvinne som både var eldre og med barn fra før, om det ikke var for at han kunne få et økonomisk bedre liv gjennom henne. Eller tar jeg feil her,  kanskje norske kvinner som bor i Tyrkia kan svare på dette?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om flerparten som skriver i denne tråden er mest opptatt av forhold mellom tyrkisk mann og norsk kvinne.

Kan det være en ide å lage en egen tråd om dette? Så får de som ønsker å diskutere bloggen gjøre det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært stille på SoMe fra bloggeren idag.. Kanskje hun har fått telefonforbud? Gåtttom for strøm? Kanskje utflukten mannen hadde ordnet ikke var SoMe vennlig? Vi venter i spenning.. 😏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marthe75 skrev:

Hun har fått mye pes for å sitte på rommet og vente på sin tyrkiske mann. Å bli irritert når han kommer tidlig, "beviser" at hun trives så godt i eget selskap, på rommet, at hun ikke ønsker han hjem tidlig :) 

Jeg blir også irritert når mann og barn kommer tidligere hjem, det kan fort kræsje alle mine planer for noen sjeldne timer hjemme alene.

Litt forskjell når man bor med folkene da. Her har de kun den ene uken sammen , så det er jo litt rart å bli irritert over slikt. Spesielt siden de er nyforelsket. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Vært stille på SoMe fra bloggeren idag.. Kanskje hun har fått telefonforbud? Gåtttom for strøm? Kanskje utflukten mannen hadde ordnet ikke var SoMe vennlig? Vi venter i spenning.. 😏

Eller hun rett og slett fokuserer på mannen sin og det de driver på med :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

En rik tyrker med god utdannelse ville nok aldri flyttet til Norge, det er noe helt annet for tyrkere som lever av sesongarbeid, for dem vil det nok være en drøm å komme til Europa. Det er nok derfor det er blant disse man finner menn som finner seg norske kvinner som både er eldre og har barn fra før. Tviler sterkt på at en tyrkisk mann hadde funnet seg en tyrkisk kvinne som både var eldre og med barn fra før, om det ikke var for at han kunne få et økonomisk bedre liv gjennom henne. Eller tar jeg feil her,  kanskje norske kvinner som bor i Tyrkia kan svare på dette?  

Du har nok helt rett i dette. En rik tyrker kan velge fra øverste hylle og vil nok i utgangspunktet velge en tyrkisk kvinne, helst en som kommer fra en rik familie selv slik at formuen ikke stikker så langt.  De er langt mer praktisk av seg når det gjelder valg av make og familien har mye de skulle ha sagt. Ikke alle selvfølgelig og det har nok blitt litt friere. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...