Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7781 Skrevet 16. april 2020 Spørs om de ikke går hverandre på nervene der oppe slik som forrige gang. 9
Visla Skrevet 16. april 2020 #7782 Skrevet 16. april 2020 59 minutter siden, Surikatt skrev: Spørs om de ikke går hverandre på nervene der oppe slik som forrige gang. Håper ikke det for hans skyld at hun har «ødelagt» ved å ta de inn i huset. Han er stuck der til han evemtuelt kommer seg hjem om en god stund. hun burde virkelig tatt mer hensyn til mannen sin! 4
Pollen Skrevet 16. april 2020 #7783 Skrevet 16. april 2020 Når livet hennes dreier seg kun om unga, så blir det sånn. Hvis det er sånn at datteren fortsatt betaler for leiligheten, så kunne hun vel vært der til hun måtte flytte ut. Veldig spesielt opplegg. 7
JaVel Skrevet 16. april 2020 #7784 Skrevet 16. april 2020 De må være mentalt sterke, for jeg hadde fått brakkesyke de luxe av den type karantene/ isolasjon . 5
Gjest Heartgirl Skrevet 16. april 2020 #7785 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Pollen skrev: Når livet hennes dreier seg kun om unga, så blir det sånn. Hvis det er sånn at datteren fortsatt betaler for leiligheten, så kunne hun vel vært der til hun måtte flytte ut. Veldig spesielt opplegg. De må gjøre hva de selv ønsker, og det er ikke noe vi kan blande oss i. Så lenge hun vil ha det slik er det opp til henne. Jeg kjenner flere av mine venner som har barn i 20-25 års alderen som fremdeles bor hjemme i f.eks. sokkelleiligheten til foreldrene sine. I dag studerer de fleste 20-25 åringer, og det er dyrt å leie hybel og studere. Det går bare ikke på studielånet. Mange studier kan ikke la seg kombineres med en jobb ved siden av, fordi studiet krever så mye.
Gjest Heartgirl Skrevet 16. april 2020 #7786 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Lady T skrev: Datteren er da også voksen og kan ta egne avgjørelser. Hadde mamma bedt meg flytte hjem med barna for en periode skulle jeg virkelig hatt gode grunner for å gjøre det... mamma kunne ikke bare bestemt det over meg. For Amalie er det vel for å spare penger, eller? 2.etg er jo like stor som hovedetg i gulvflate, så det blir vel som å bo i en leilighet. Ser ikke helt problemet med å bo trangt om det er av eget ønske. Jeg kjenner som sagt flere av mine venner som har barn i 20-25 års alderen hvor barna bor hjemme. Enten har de en egen hybel i samme hus som foreldrene eller en egen leilighet. Foreldrene og barna synes det er glimrende ordning. Vennene mine som har barn som bor i samme hus ønsker at de skal få spart seg mest mulig til å få kjøpt seg egen leilighet en gang i tiden, og da er det en flott ordning å la barna bli boende i en leilighet hvis huset er stort nok til det. Tenker på andre samfunn hvor generasjoner bor under samme tak og på mindre kvadrat enn vi har i Norge. Det må være godt å ha mange familiemedlemmer rundt seg, for man har alltid noen å prate med
Gjest Kritt Skrevet 16. april 2020 #7787 Skrevet 16. april 2020 15 minutter siden, Heartgirl skrev: De må gjøre hva de selv ønsker, og det er ikke noe vi kan blande oss i. Så lenge hun vil ha det slik er det opp til henne. . Tror ikke noen her mener de kan diktere hva Mette skal gjøre 😂. Like fullt må man kunne kommentere valgene hennes, når det er nettopp det bloggen og hennes some i stor grad dreier seg om.
Gjest Heartgirl Skrevet 16. april 2020 #7788 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, Kritt skrev: Tror ikke noen her mener de kan diktere hva Mette skal gjøre 😂. Like fullt må man kunne kommentere valgene hennes, når det er nettopp det bloggen og hennes some i stor grad dreier seg om. Dessverre synes jeg noe av det som blir skrevet blir flisespikeri å diskutere. Virker som om man absolutt skal finne noe å kommentere bare for å kommentere
Tildittbeste Skrevet 16. april 2020 #7789 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Kritt skrev: Tror ikke noen her mener de kan diktere hva Mette skal gjøre 😂. Like fullt må man kunne kommentere valgene hennes, når det er nettopp det bloggen og hennes some i stor grad dreier seg om. Helt klart. Og hun har ganske mange ganger sagt hun liker å være alene. Blir ikke mye alene tid der nå vil jeg tro. Og de som har barn boende hjemme i studie tiden regner jeg ikke med har med små barn også. Her har vi en familie som ikke en gang kjenner hver andre ved å bo sammen. Ny mann. Gravid og en voksen datter. At denne mannen kan være avslappet med denne situasjonen er utenfor mitt tankemønster. Såpass kan jeg si jeg kjenner tyrkiske personer. Snu det på hodet da. Hadde Mette akseptert å flytte inn på loftet til sin mann. Han hadde voksent barn med tvillinger som bodde i samme hus og hadde den største delen av huset. Tviler jeg på. Men opp til dem helt klart. Ser at mange her hadde hadde problemer med denne ordningen. Så synes ikke det er så rart det blir poengtert. 6
Manannan Skrevet 16. april 2020 #7790 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, Kritt skrev: Tror ikke noen her mener de kan diktere hva Mette skal gjøre 😂. Like fullt må man kunne kommentere valgene hennes, når det er nettopp det bloggen og hennes some i stor grad dreier seg om. Det er jo nettopp alle disse spesielle valgene hennes og reaksjonene fra leserne hun har bygd opp bloggen rundt. Hun spiller jo veldig på dette selv, tydeligvis ikke mye annet å by på. Forresten noen som vet hva denne IG-virksomheten til datteren går under? Fant den ikke registrert på proff.no, men det må vel være et registrert foretak for å håndtere alle reklameinntekter og spons for henne og ikke minst tvillingene? Snakk om å være født med spons i panna. 12
Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7791 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Tildittbeste skrev: Helt klart. Og hun har ganske mange ganger sagt hun liker å være alene. Blir ikke mye alene tid der nå vil jeg tro. Og de som har barn boende hjemme i studie tiden regner jeg ikke med har med små barn også. Her har vi en familie som ikke en gang kjenner hver andre ved å bo sammen. Ny mann. Gravid og en voksen datter. At denne mannen kan være avslappet med denne situasjonen er utenfor mitt tankemønster. Såpass kan jeg si jeg kjenner tyrkiske personer. Snu det på hodet da. Hadde Mette akseptert å flytte inn på loftet til sin mann. Han hadde voksent barn med tvillinger som bodde i samme hus og hadde den største delen av huset. Tviler jeg på. Men opp til dem helt klart. Ser at mange her hadde hadde problemer med denne ordningen. Så synes ikke det er så rart det blir poengtert. Dette tenker jeg, også. Lurer på hva han egentlig tenker om å bo sammen med disse to damene hvor Mette har barn med to andre menn og datteren er og alene med to barn. Er det egentlig helt greit i Tyrkia?? 6
Tildittbeste Skrevet 16. april 2020 #7792 Skrevet 16. april 2020 10 minutter siden, Surikatt skrev: Dette tenker jeg, også. Lurer på hva han egentlig tenker om å bo sammen med disse to damene hvor Mette har barn med to andre menn og datteren er og alene med to barn. Er det egentlig helt greit i Tyrkia?? Tror neppe at dette er hva en typisk tyrker offentliggjør. Tror egentlig ikke så mange andre heller hadde syntes dette var så "greit" 6
CMarie Skrevet 16. april 2020 #7793 Skrevet 16. april 2020 18 minutter siden, Surikatt skrev: Dette tenker jeg, også. Lurer på hva han egentlig tenker om å bo sammen med disse to damene hvor Mette har barn med to andre menn og datteren er og alene med to barn. Er det egentlig helt greit i Tyrkia?? Lurer på hvordan det er å være tyrkisk mann og bli kalt Baby av din eldre, skandinaviske kone, i Tyrkia? 6
Voyager Skrevet 16. april 2020 #7794 Skrevet 16. april 2020 41 minutter siden, Surikatt skrev: Dette tenker jeg, også. Lurer på hva han egentlig tenker om å bo sammen med disse to damene hvor Mette har barn med to andre menn og datteren er og alene med to barn. Er det egentlig helt greit i Tyrkia?? 21 minutter siden, CMarie skrev: Lurer på hvordan det er å være tyrkisk mann og bli kalt Baby av din eldre, skandinaviske kone, i Tyrkia? Oj, herregud så dømmende dere er!!! Og gammeldagse!! Slutshaming av alenemødre! Og kritikk på kjælenavnet hun bruker!!! Og «bekymring» over at hun har liten plass! Hun har da mye bedre plass enn mange andre, men for dere så er det vel kritikkverdig å bo i en leilighet også...? æsj, for en gjeng! Jeg vet med sikkerhet at jeg ville likt Mette mye bedre enn noen av dere som skriver og mener sånt! Herregud, dere er ekstreme!! Det må da være en selvfølge at han liker både familien hennes og «bagasjen» hun kommer med når han har valgt å gifte seg med henne og stifte ny familie! 19
JaVel Skrevet 16. april 2020 #7795 Skrevet 16. april 2020 3 timer siden, Tildittbeste skrev: At denne mannen kan være avslappet med denne situasjonen er utenfor mitt tankemønster. Såpass kan jeg si jeg kjenner tyrkiske personer. Jeg vil tro at det må være lettere for ham å leve på den måten siden han er vant til å bo med storfamilien? En ny norsk samboer derimot tror jeg hadde nektet plent. 6
JaVel Skrevet 16. april 2020 #7796 Skrevet 16. april 2020 (endret) 16 minutter siden, Voyager skrev: Oj, herregud så dømmende dere er!!! Og gammeldagse!! Slutshaming av alenemødre! "Slutshaming" av alenemødre finner du nok LANGT oftere i muslimske land. Endret 16. april 2020 av JaVel 5
Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7797 Skrevet 16. april 2020 38 minutter siden, Voyager skrev: Oj, herregud så dømmende dere er!!! Og gammeldagse!! Slutshaming av alenemødre! Og kritikk på kjælenavnet hun bruker!!! Og «bekymring» over at hun har liten plass! Hun har da mye bedre plass enn mange andre, men for dere så er det vel kritikkverdig å bo i en leilighet også...? æsj, for en gjeng! Jeg vet med sikkerhet at jeg ville likt Mette mye bedre enn noen av dere som skriver og mener sånt! Herregud, dere er ekstreme!! Det må da være en selvfølge at han liker både familien hennes og «bagasjen» hun kommer med når han har valgt å gifte seg med henne og stifte ny familie! Nei, det er bare et spørsmål sånn sett i sammenheng med kultur og religion. Jeg har da ikke noe i mot alenemødre. 5
Lunabelle Skrevet 16. april 2020 #7798 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Surikatt skrev: Dette tenker jeg, også. Lurer på hva han egentlig tenker om å bo sammen med disse to damene hvor Mette har barn med to andre menn og datteren er og alene med to barn. Er det egentlig helt greit i Tyrkia?? Han tyrkiske som er med i 90 days to wed (eller noe sånt) våget jo ikke å fortelle foreldrene sine at forloveden hadde tre barn fra før. Da hadde han blitt utstøtt. Så jeg tenker nok at foreldrene hans kanskje ikke var superhappy da de fikk høre om dette. 9
Voyager Skrevet 16. april 2020 #7799 Skrevet 16. april 2020 36 minutter siden, JaVel skrev: "Slutshaming" av alenemødre finner du nok LANGT oftere i muslimske land. Selvsagt. Og det er en av grunnene til at jeg ikke liker den religionen eller kulturen. Men måten folk skriver på her så er det tydelig at de/dere også ser ned på mennesker som lever annerledes enn de. Mette har da hele tiden sagt at han ikke er sterkt religiøs, at hans foreldre vet om hennes bakgrunn og er ok med det. Hvorfor skal så mange her fortsatt insisterer på at det er et problem for dem?? 6
Zenhouse Skrevet 16. april 2020 #7800 Skrevet 16. april 2020 4 timer siden, Heartgirl skrev: Jeg kjenner som sagt flere av mine venner som har barn i 20-25 års alderen hvor barna bor hjemme. Enten har de en egen hybel i samme hus som foreldrene eller en egen leilighet. Foreldrene og barna synes det er glimrende ordning. Vennene mine som har barn som bor i samme hus ønsker at de skal få spart seg mest mulig til å få kjøpt seg egen leilighet en gang i tiden, og da er det en flott ordning å la barna bli boende i en leilighet hvis huset er stort nok til det. Tenker på andre samfunn hvor generasjoner bor under samme tak og på mindre kvadrat enn vi har i Norge. Det må være godt å ha mange familiemedlemmer rundt seg, for man har alltid noen å prate med Hadde bloggen handlet om «Amina fra Somalia», hadde nok ikke dette blitt diskutert slik. Men siden Mette er norsk, så gjør hun da ting som en ikke «forventer» at norske gjør. Jeg ser ikke det på samme måte som flertallet i tråden her, fordi jeg hadde lett gjort noe av det samme selv. Og forresten, det er snakk om to ukers karantene. De kommer vel såklart til bruke 1 etasje også etterhvert( spes med tanke på kjøkkenet). Uten å gå i detaljer pga omtale av barn, så ser jeg at dette er praktisk. Jeg kan også se at dette er en uvanlig løsning, men helt definitivt gjennomførbart. 9
Fremhevede innlegg