Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne? Denne dama står på, jobber hardt men har likevel så få følgere. Til sammenligning har jeg selv ca halvparten så mange følgere på insta. Jeg har ingen ambisjoner om å bli influencer, legger nesten aldri ut noe på insta og har avvist minst 500 følgeforespørsler. WL ble i tillegg kåret til den mest hardtarbeidende influenceren på kurset ABIP. Dette er vel en klar indikasjon på at dette influencerkurset på ingen måte kan love suksess, selv om man legger ned det arbeidet kurset legger opp til. 

Hvor har du lovnad om 1000 nye følgere i uken fra? Har du dokumentasjon? Det høres drøyt ut... 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne? Denne dama står på, jobber hardt men har likevel så få følgere. Til sammenligning har jeg selv ca halvparten så mange følgere på insta. Jeg har ingen ambisjoner om å bli influencer, legger nesten aldri ut noe på insta og har avvist minst 500 følgeforespørsler. WL ble i tillegg kåret til den mest hardtarbeidende influenceren på kurset ABIP. Dette er vel en klar indikasjon på at dette influencerkurset på ingen måte kan love suksess, selv om man legger ned det arbeidet kurset legger opp til. 

Sorry, WL men jeg orker ikke følge folk som legger ut mer enn 50% selfies uten å promotere antrekk. 

Lykke til med båtturen! :) 

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Gisse skrev:

Hvor har du lovnad om 1000 nye følgere i uken fra? Har du dokumentasjon? Det høres drøyt ut... 

Fra ABD sin snap. Jeg har ikke screenshot, men har sett den annonsen MANGE ganger.

• Liker 29
Skrevet
10 minutter siden, Gisse skrev:

Det var ikke bare 1000 nye følgere pr uke hun lovet, hun lovet også at de skal kunne leve av sin passion og tjene en million. Nå var det riktignok ikke spesifisert at det var en million pr år, men det er naturlig å anta at det er det som menes. ALLE tjener jo minst en million tilsammen i løpet av et liv.

• Liker 36
Skrevet

Jeg har også screenshot av 1000 nye følgere i uka, men jeg finner bare denne i farte:

-At du etter 6-12 måneder kan tjene penger på dine kanaler

-Garanterer 1000 nye følgere i måneden

-Personlige samtaler med Anne Brith som skal coache deg på riktig vei

-Jevnlige live-sendinger med mulighet til å stille spørsmål direkte

Imgur: https://imgur.com/a/SJJqEdw

Skal prøve å finne den hvor hun lover 1000 nye følgere i uka.

• Liker 31
Skrevet
7 minutter siden, Felis skrev:

Jeg har også screenshot av 1000 nye følgere i uka, men jeg finner bare denne i farte:

-At du etter 6-12 måneder kan tjene penger på dine kanaler

-Garanterer 1000 nye følgere i måneden

-Personlige samtaler med Anne Brith som skal coache deg på riktig vei

-Jevnlige live-sendinger med mulighet til å stille spørsmål direkte

Imgur: https://imgur.com/a/SJJqEdw

Skal prøve å finne den hvor hun lover 1000 nye følgere i uka.

Det bildet er kun av instagramkurset, ikke hele kurset til ABIP 🙂

Skrevet (endret)
24 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det bildet er kun av instagramkurset, ikke hele kurset til ABIP 🙂

Du må bla nedover, det er hele ABIP-kurset. Bildene kom litt i feil rekkefølge...

Jeg leter etter broren til denne, hvor hun skriver antall følgere i uka. På denne er det forøvrig bare 1 plass igjen, før de plutselig utvidet kurset. Det viste seg å være over 100 plasser...

EDIT: Kom på at Anne Brith er ganske hårsår når det kommer til åndsverksloven og gudene vet om de reklamene kan kalles åndsverk. Uansett, de ligger på imgur, så det ikke blir moderert vekk.

https://imgur.com/a/ONP237v

(To bilder)

Endret av Felis
Jeg er redd for Anne Brith...
  • Liker 22
Skrevet

Altså, dette er Mettes 15 minutes of fame. Når hun i utgangspunktet er så naiv og inngår en slik avtale og plutselig finner ut at hun har brukt mer penger enn hun hadde fordi hun reiste på ferie til kelneren i Tyrkia altfor mange ganger? Hele saken blir litt latterlig. De må jo være bra naive hele gjengen som er redde for en avdanka blogger i 40 årene flertallet i Norge aldri har hørt om. Hold deg til din normale jobb. Snakker om å be om oppmerksomhet. Dette blir for dumt. Og jeg har aldri lest noe av det AB har skrevet, bare sett henne på bloggerne og lurte på hvorfor hun var kjent. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne?

Pernille Tofte (husetpaalandet.no) har 579 følgere på Insta etter å ha gått AB sitt kurs. Så ja, hvor er følgerne?

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Og enda forsvarer hun sin «guru» og er kjempefornøyd med kurset og det hun oppnådd. Jeg forstår det bare ikke.

• Liker 32
Skrevet

@Surikatt Det er nok ikke mange som er enige med oss i denne saken. Som egentlig er en ikke-sak. Noen ble snurt over å ikke komme på TV og heller ikke bli nominert til Vixen.  
Men gleder meg til fortsettelsen, det må vel bli litt mer kjøtt på beinet snart?

• Liker 4
Skrevet

Tv2 forsøker å få en kommentar fra AB. Hun sier hun er på ferie. Altså, hun var på en premierefest for Tv2 senest i går kveld, og snapper viser at hun er hjemme. Ferie, my ass! #strutsetaktikk #snakkmedadvokatenmin

• Liker 47
Skrevet (endret)
10 timer siden, Leselusa skrev:

Så tøft gjort av Mette Ask!! Endelig når kritikken frem, for dette kan AB umulig klare å vri seg unna!! 

Vel, AB gjør et forsøk på å vri seg unna. Det er jo advokaten hennes som uttaler seg på hennes vegne. Får håpe hun har forsikring som også går på advokathjelp, hvis ikke sliter AB økonomisk. Det kan jo ende med hun må betale tilbake kursavgift til disse 100 personene som meldte seg på dette kurset. 

Endret av Sjokka
.
Skrevet
8 timer siden, Gisse skrev:

Mette Ask har vel uttalt seg om dette. Så da må hun vel ha noe papirer på dette, hvis ikke går hun ut med falsk informasjon, og det er ikke bra når hun tar saken videre. ( Mener det var Mette Ask som har uttalt seg om dette, men mulig jeg husker feil)

Men at det er drøyt av AB å love kursdeltakere 1000 nye følgere i uken, er rent sprøyt. Er AB synsk siden hun kan forutse at alle får 1000 nye følgere i uka. Manipulering for å få deltakere til kurset. Og hvem plukket AB ut til å være med på kurset? De svakeste som slet psykisk med angst, depresjoner og dårlig økonomi. 

Skrevet

Blir ikke AB flau?? Nå er hun "hengt" ut som svindler i de større avisene også. 

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, Clara80 skrev:

Blir ikke AB flau?? Nå er hun "hengt" ut som svindler i de større avisene også. 

Tror du hun har evnen til å bli flau?

• Liker 26
Skrevet
9 timer siden, Felis skrev:

Du må bla nedover, det er hele ABIP-kurset. Bildene kom litt i feil rekkefølge...

Jeg leter etter broren til denne, hvor hun skriver antall følgere i uka. På denne er det forøvrig bare 1 plass igjen, før de plutselig utvidet kurset. Det viste seg å være over 100 plasser...

EDIT: Kom på at Anne Brith er ganske hårsår når det kommer til åndsverksloven og gudene vet om de reklamene kan kalles åndsverk. Uansett, de ligger på imgur, så det ikke blir moderert vekk.

https://imgur.com/a/ONP237v

(To bilder)

Den med "Bare 1 plass igjen" virker svært villedende hvis sannheten var at kurset kort tid etter oppstart (eller før oppstart, jeg vet ikke når det var) utvidet med hele 90 plasser (!) 

Hadde jeg blitt "valgt ut" som 1/10 av 200 "søkere" for å være med på et eksklusivt program for å bli toppblogger hadde jeg nok blitt rimelig skuffet hvis det viste seg at det var 90 til som skulle være med, og at noen av disse 90 til og med var blitt oppringt og overtalt til å bli med. Jeg hadde ikke følt meg hverken utvalgt eller spesiell mer da. Ikke hadde jeg trodd at hele 100 (!) kunne bli Norges nye toppblogg heller. 

Gjenstår å se om forbrukertilsynet eller andre instanser tar en titt på dette og om det kan kalles svindel. 

• Liker 35
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...