Gisse Skrevet 4. februar 2020 #6921 Skrevet 4. februar 2020 3 minutter siden, FotbaIlflua skrev: WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne? Denne dama står på, jobber hardt men har likevel så få følgere. Til sammenligning har jeg selv ca halvparten så mange følgere på insta. Jeg har ingen ambisjoner om å bli influencer, legger nesten aldri ut noe på insta og har avvist minst 500 følgeforespørsler. WL ble i tillegg kåret til den mest hardtarbeidende influenceren på kurset ABIP. Dette er vel en klar indikasjon på at dette influencerkurset på ingen måte kan love suksess, selv om man legger ned det arbeidet kurset legger opp til. Hvor har du lovnad om 1000 nye følgere i uken fra? Har du dokumentasjon? Det høres drøyt ut... 1
Smugleseren Skrevet 4. februar 2020 #6922 Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, FotbaIlflua skrev: WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne? Denne dama står på, jobber hardt men har likevel så få følgere. Til sammenligning har jeg selv ca halvparten så mange følgere på insta. Jeg har ingen ambisjoner om å bli influencer, legger nesten aldri ut noe på insta og har avvist minst 500 følgeforespørsler. WL ble i tillegg kåret til den mest hardtarbeidende influenceren på kurset ABIP. Dette er vel en klar indikasjon på at dette influencerkurset på ingen måte kan love suksess, selv om man legger ned det arbeidet kurset legger opp til. Sorry, WL men jeg orker ikke følge folk som legger ut mer enn 50% selfies uten å promotere antrekk. Lykke til med båtturen! 11
FotbaIlflua Skrevet 4. februar 2020 #6923 Skrevet 4. februar 2020 9 minutter siden, Gisse skrev: Hvor har du lovnad om 1000 nye følgere i uken fra? Har du dokumentasjon? Det høres drøyt ut... Fra ABD sin snap. Jeg har ikke screenshot, men har sett den annonsen MANGE ganger. 29
FotbaIlflua Skrevet 4. februar 2020 #6924 Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, Gisse skrev: Hvor har du lovnad om 1000 nye følgere i uken fra? Har du dokumentasjon? Det høres drøyt ut... Det var ikke bare 1000 nye følgere pr uke hun lovet, hun lovet også at de skal kunne leve av sin passion og tjene en million. Nå var det riktignok ikke spesifisert at det var en million pr år, men det er naturlig å anta at det er det som menes. ALLE tjener jo minst en million tilsammen i løpet av et liv. 36
Felis Skrevet 4. februar 2020 #6925 Skrevet 4. februar 2020 Jeg har også screenshot av 1000 nye følgere i uka, men jeg finner bare denne i farte: -At du etter 6-12 måneder kan tjene penger på dine kanaler -Garanterer 1000 nye følgere i måneden -Personlige samtaler med Anne Brith som skal coache deg på riktig vei -Jevnlige live-sendinger med mulighet til å stille spørsmål direkte Imgur: https://imgur.com/a/SJJqEdw Skal prøve å finne den hvor hun lover 1000 nye følgere i uka. 31
FotbaIlflua Skrevet 4. februar 2020 #6926 Skrevet 4. februar 2020 7 minutter siden, Felis skrev: Jeg har også screenshot av 1000 nye følgere i uka, men jeg finner bare denne i farte: -At du etter 6-12 måneder kan tjene penger på dine kanaler -Garanterer 1000 nye følgere i måneden -Personlige samtaler med Anne Brith som skal coache deg på riktig vei -Jevnlige live-sendinger med mulighet til å stille spørsmål direkte Imgur: https://imgur.com/a/SJJqEdw Skal prøve å finne den hvor hun lover 1000 nye følgere i uka. Det bildet er kun av instagramkurset, ikke hele kurset til ABIP 🙂
Felis Skrevet 4. februar 2020 #6927 Skrevet 4. februar 2020 (endret) 24 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det bildet er kun av instagramkurset, ikke hele kurset til ABIP 🙂 Du må bla nedover, det er hele ABIP-kurset. Bildene kom litt i feil rekkefølge... Jeg leter etter broren til denne, hvor hun skriver antall følgere i uka. På denne er det forøvrig bare 1 plass igjen, før de plutselig utvidet kurset. Det viste seg å være over 100 plasser... EDIT: Kom på at Anne Brith er ganske hårsår når det kommer til åndsverksloven og gudene vet om de reklamene kan kalles åndsverk. Uansett, de ligger på imgur, så det ikke blir moderert vekk. https://imgur.com/a/ONP237v (To bilder) Endret 4. februar 2020 av Felis Jeg er redd for Anne Brith... 22
Surikatt Skrevet 4. februar 2020 #6928 Skrevet 4. februar 2020 Altså, dette er Mettes 15 minutes of fame. Når hun i utgangspunktet er så naiv og inngår en slik avtale og plutselig finner ut at hun har brukt mer penger enn hun hadde fordi hun reiste på ferie til kelneren i Tyrkia altfor mange ganger? Hele saken blir litt latterlig. De må jo være bra naive hele gjengen som er redde for en avdanka blogger i 40 årene flertallet i Norge aldri har hørt om. Hold deg til din normale jobb. Snakker om å be om oppmerksomhet. Dette blir for dumt. Og jeg har aldri lest noe av det AB har skrevet, bare sett henne på bloggerne og lurte på hvorfor hun var kjent. 7
Diamant Skrevet 4. februar 2020 #6929 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, FotbaIlflua skrev: WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne? Pernille Tofte (husetpaalandet.no) har 579 følgere på Insta etter å ha gått AB sitt kurs. Så ja, hvor er følgerne? 24
Malum Skrevet 4. februar 2020 #6930 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, FotbaIlflua skrev: WL har hele 914 følgere på instagram etter å ha gått på ABD sitt influencerkurs. Kurset lovet 1000 nye følgere pr uke. Hvor er følgerne? Denne dama står på, jobber hardt men har likevel så få følgere. Til sammenligning har jeg selv ca halvparten så mange følgere på insta. Jeg har ingen ambisjoner om å bli influencer, legger nesten aldri ut noe på insta og har avvist minst 500 følgeforespørsler. WL ble i tillegg kåret til den mest hardtarbeidende influenceren på kurset ABIP. Dette er vel en klar indikasjon på at dette influencerkurset på ingen måte kan love suksess, selv om man legger ned det arbeidet kurset legger opp til. Og enda forsvarer hun sin «guru» og er kjempefornøyd med kurset og det hun oppnådd. Jeg forstår det bare ikke. 32
CMarie Skrevet 4. februar 2020 #6931 Skrevet 4. februar 2020 @Surikatt Det er nok ikke mange som er enige med oss i denne saken. Som egentlig er en ikke-sak. Noen ble snurt over å ikke komme på TV og heller ikke bli nominert til Vixen. Men gleder meg til fortsettelsen, det må vel bli litt mer kjøtt på beinet snart? 4
FotbaIlflua Skrevet 4. februar 2020 #6932 Skrevet 4. februar 2020 Tv2 forsøker å få en kommentar fra AB. Hun sier hun er på ferie. Altså, hun var på en premierefest for Tv2 senest i går kveld, og snapper viser at hun er hjemme. Ferie, my ass! #strutsetaktikk #snakkmedadvokatenmin 47
Populært innlegg Felis Skrevet 4. februar 2020 Populært innlegg #6933 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, Surikatt skrev: Altså, dette er Mettes 15 minutes of fame. Når hun i utgangspunktet er så naiv og inngår en slik avtale og plutselig finner ut at hun har brukt mer penger enn hun hadde fordi hun reiste på ferie til kelneren i Tyrkia altfor mange ganger? Hele saken blir litt latterlig. De må jo være bra naive hele gjengen som er redde for en avdanka blogger i 40 årene flertallet i Norge aldri har hørt om. Hold deg til din normale jobb. Snakker om å be om oppmerksomhet. Dette blir for dumt. Og jeg har aldri lest noe av det AB har skrevet, bare sett henne på bloggerne og lurte på hvorfor hun var kjent. Anne Brith har drevet en ganske aggressiv markedsføring, blant annet ringt opp folk, presentert seg som kjendis og skrytt bloggen deres opp i skyene. Hun har bearbeidet dem i opptil en time på telefon og brukt sin egen suksess og millioninntekt som argument. Hun sier hun har lest bloggen deres, at de har noe unikt og helt spesielt. At hun tror de kan leve av bloggingen og bli millionærer,, slik som henne. Men da må de melde seg på NÅ, for det er bare 1 plass igjen og det er 300 om beinet. Og kursavgiften må hun ha umiddelbart. Vi kan selvfølgelig synes at folk som går på slikt er dumme. Som mannen fra Forbrukerrådet sa, hvis noe er for godt til å være sant, så er det ofte det. Men mange av de som har blitt med på kurset er sårbare. Mange sliter psykisk eller fysisk, til og med mindreårige. De blir overveldet av at denne kjendisen ringer akkurat dem. Dette kan man lese i utallige blogginnlegg fra folk som har blitt kontaktet. Klart man blir smigret! Og når hun lover at de skal kunne leve av dette (for det har hun lovet) så er det sikkert fristende å bli med, for de fleste har det trangt økonomisk. Mette har også det. At Mette er sterk og tar denne kampen synes jeg vi skal applaudere. Hun er sterk, mange av deltakerne er det ikke. Og vi kan synes folk er dumme som bare det, men de fortjener uansett ikke å bli lurt! Når det kommer til hennes 15 minutes of fame, så er jeg ikke så sikker på at du har rett. Jeg har ikke lest bloggen til Mette jevnlig, men jeg har gått igjennom den de siste dagene. Jeg ser en blogger i stor utvikling. En dame som står for det hun mener, ikke kommer med tomme løfter og både språk og bilder har hatt voldsom progresjon i kvalitet. Nivået hennes ligger nå langt over etablerte bloggere som CBE. Og Anne Brith. Jeg kommer til å fortsette og følge Mette og jeg tror ikke jeg er alene. 73
Gjest Sjokka Skrevet 5. februar 2020 #6934 Skrevet 5. februar 2020 (endret) 10 timer siden, Leselusa skrev: Så tøft gjort av Mette Ask!! Endelig når kritikken frem, for dette kan AB umulig klare å vri seg unna!! Vel, AB gjør et forsøk på å vri seg unna. Det er jo advokaten hennes som uttaler seg på hennes vegne. Får håpe hun har forsikring som også går på advokathjelp, hvis ikke sliter AB økonomisk. Det kan jo ende med hun må betale tilbake kursavgift til disse 100 personene som meldte seg på dette kurset. Endret 5. februar 2020 av Sjokka .
Gjest Sjokka Skrevet 5. februar 2020 #6935 Skrevet 5. februar 2020 8 timer siden, Gisse skrev: Hvor har du lovnad om 1000 nye følgere i uken fra? Har du dokumentasjon? Det høres drøyt ut... Mette Ask har vel uttalt seg om dette. Så da må hun vel ha noe papirer på dette, hvis ikke går hun ut med falsk informasjon, og det er ikke bra når hun tar saken videre. ( Mener det var Mette Ask som har uttalt seg om dette, men mulig jeg husker feil) Men at det er drøyt av AB å love kursdeltakere 1000 nye følgere i uken, er rent sprøyt. Er AB synsk siden hun kan forutse at alle får 1000 nye følgere i uka. Manipulering for å få deltakere til kurset. Og hvem plukket AB ut til å være med på kurset? De svakeste som slet psykisk med angst, depresjoner og dårlig økonomi.
Clara80 Skrevet 5. februar 2020 #6936 Skrevet 5. februar 2020 Blir ikke AB flau?? Nå er hun "hengt" ut som svindler i de større avisene også. 21
Veslefrikk Skrevet 5. februar 2020 #6937 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, Clara80 skrev: Blir ikke AB flau?? Nå er hun "hengt" ut som svindler i de større avisene også. Tror du hun har evnen til å bli flau? 26
Flettfrid Skrevet 5. februar 2020 #6938 Skrevet 5. februar 2020 Ei av de andre kursdeltakerne som støtter Mette https://www.rossibella.no/2020/02/abip-is-gone/ 8
Isild Skrevet 5. februar 2020 #6939 Skrevet 5. februar 2020 9 timer siden, Felis skrev: Du må bla nedover, det er hele ABIP-kurset. Bildene kom litt i feil rekkefølge... Jeg leter etter broren til denne, hvor hun skriver antall følgere i uka. På denne er det forøvrig bare 1 plass igjen, før de plutselig utvidet kurset. Det viste seg å være over 100 plasser... EDIT: Kom på at Anne Brith er ganske hårsår når det kommer til åndsverksloven og gudene vet om de reklamene kan kalles åndsverk. Uansett, de ligger på imgur, så det ikke blir moderert vekk. https://imgur.com/a/ONP237v (To bilder) Den med "Bare 1 plass igjen" virker svært villedende hvis sannheten var at kurset kort tid etter oppstart (eller før oppstart, jeg vet ikke når det var) utvidet med hele 90 plasser (!) Hadde jeg blitt "valgt ut" som 1/10 av 200 "søkere" for å være med på et eksklusivt program for å bli toppblogger hadde jeg nok blitt rimelig skuffet hvis det viste seg at det var 90 til som skulle være med, og at noen av disse 90 til og med var blitt oppringt og overtalt til å bli med. Jeg hadde ikke følt meg hverken utvalgt eller spesiell mer da. Ikke hadde jeg trodd at hele 100 (!) kunne bli Norges nye toppblogg heller. Gjenstår å se om forbrukertilsynet eller andre instanser tar en titt på dette og om det kan kalles svindel. 35
Populært innlegg Felis Skrevet 5. februar 2020 Populært innlegg #6940 Skrevet 5. februar 2020 @Surikatt Du tuller nå, ikke sant? Hva mener du med "mer kjøtt på beinet"? Synes du ikke det Mette har gjort de siste dagene er stort og viktig? Er avsløringen av en av Norges mest omstridte bloggere en ikke-sak? Hun avverger mer svindel, er det en ikke-sak? Hva er det egentlig Mette gjør feil (og denne er ikke bare rettet til @CMarie og Surikatt)? Er det det at hun giftet seg med en tyrker? Som er yngre? Og som jobber som sesongarbeider? Og er kelner? Som prater dårlig engelsk? Og ikke smiler på rette måten når han ser på Mette? Og kommer fra trange kår langt ut i gokk på landsbygda? Er det at hun giftet seg for fort? Hadde møtt han for få ganger? Ikke kommuniserte godt og nært med han på Skype? Fordi det er Skype? Og han prater dårlig engelsk, det har vi fastslått... Er det at hun giftet seg før sønnen hadde møtt han? At de bodde for trangt når sønnen endelig møtte han? At Mette giftet seg for fort til å være mamma? At mannen prater dårlig engelsk? Det siste har vi fastslått... Er det at hun ble gravid? Med mann nummer 3? For fort? Med en tyrker? At hun blir en geriatrisk fødende? At barnefar ikke kommer til å bo med dem med det første? Fordi hun har for lite penger? For hun har for lite penger, har hun ikke? Hun jobber bare som nattevakt... (forøvrig et svært viktig, men underbetalt, yrke). Er det fordi hun sier hun blogger? Fordi hun liker å skrive? Fordi hun liker og dele? Fordi hun tar for mange selfies? Hun tjener hun faktisk penger på bloggingen, så da kan ikke dette være sant? Man kan ikke ha to tanker i hodet på en gang, det vet alle! Nå har Mette en historie som de fleste synes er viktige, men som dere synes er en ikke-sak. Og denne historien er hun så frekk og spre ut over flere innlegg, slik at hun tvinger leserne til flere klikk. Og dermed KANSKJE får flere sårt tiltrengte penger. Jeg skriver kanskje, for det er ikke sikkert at drama i Blogglandia lander annonsører. For når svindel avsløres i Blogglandia, heter det ikke "avsløring", det heter "offentlig skittentøyvask". Mette er kontroversiell! Hun er like impulsiv som jeg var da jeg var 20 og flyttet sammen med mannen min etter 5 uker. Men det var greit, for jeg var "ung og dum" og mannen min var norsk og hvit, med normalt bemidlede foreldre. Ungene kom altfor raskt også, det er hardt å bli ordentlig kjent med noen oppi nattevåk, bleieskift og hormoner. Men Mette er av en annen kaliber enn meg, hun er geriatrisk gravid (det heter det når du er "for gammel"), med mannen i utlandet og en jobb som hadde tatt knekken på mange unge ikke-gravide. Men hun står i det, i motsetning til mange andre "går hun ikke og sykemelder seg". Og hun kjemper for kjærligheten og familien sin. kan vi gi henne litt kred for det? Og kan vi gi rom for at folk er forskjellige? Og at de aller fleste av oss tar feil valg minst en gang i livet? Mette har vist at hun er til å stole på, noe som er en sjeldenhet i Blogglandia. Hun røper ikke avsløringer som ikke kommer. Hun deler opp innleggene, ja, men hadde noen her giddet å lese alt hun kommer med i en bolk? (jeg hadde det...). Nå er det seriøst noen som bør ta seg en bolle og se hva denne dama faktisk greier, gravid og alene, med et barn i magen og en utmattende jobb! 107
Fremhevede innlegg