Minipilla Skrevet 29. desember 2019 #5641 Skrevet 29. desember 2019 Hun kan virkelig det med å overdramatisere! Han har vært her fem - FEM dager. Det har regnet et par av de. Hun har dratt han med på turer ut, museum osv...og hvis det er slik at han ikke takler en dag eller to «alene» på dagtid da er det ikke liv laga. Det er nok her det viser seg at det ferielivet de har levd der nede er jammen ikke like rosenrødt som hverdagen. 18
Oppland Skrevet 29. desember 2019 #5642 Skrevet 29. desember 2019 Det hun skriver kom ikke som noe sjokk på meg i hvertfall. De hadde jo så store forventninger til denne første turen hans til Norge, men for en som aldri har vært utenfor Tyrkia måtte jo vår kultur komme som en stor overraskelse selv om hun på forhånd prøvde å forberede han. Det at han ikke kan språket og heller ikke kjenner noen her utenom M. og sønnen hennes må jo være blytungt. Så at starten ble helt annerledes enn de (spesielt han) tenkte seg forstår jeg godt. Fortsettelsen kan tippe begge veier tenker jeg. 13
Tildittbeste Skrevet 29. desember 2019 #5643 Skrevet 29. desember 2019 Dette tror jeg ikke er så uvanlig. Men gi det litt tid, 5 dager er jo ikke akkurat lenge. Og mulig det er like mye hun det er vansklig for som han, siden hun er vant med å være alene og ikke har andre voksne og ta hensyn til. Dessuten skal han ikke glemme, at han også gikk på jobb når hun satt igjen på et hotell rom. Det skulle jeg tro var mer kjedlig enn å sitte inne i et hus hvor du i utgangspunktet har alt tilgjengelig 20 timer siden, kahaki skrev: Tusen takk @Maskopi 😘 6
Memena Skrevet 29. desember 2019 #5644 Skrevet 29. desember 2019 10 minutter siden, Minipilla skrev: Hun kan virkelig det med å overdramatisere! Han har vært her fem - FEM dager. Det har regnet et par av de. Hun har dratt han med på turer ut, museum osv...og hvis det er slik at han ikke takler en dag eller to «alene» på dagtid da er det ikke liv laga. Det er nok her det viser seg at det ferielivet de har levd der nede er jammen ikke like rosenrødt som hverdagen. Det er jo ikke bare på dagtid. Han er jo alene i et stort fremmed hus, i et fremmed land hele natten (og deler av kvelden vil jeg tro, vet ikke når Mettes vakt begynner). Så når hun kommer hjem må hun sove og som hun skriver, orker ikke nærhet/klapp og klem. Så står hun opp for å lage middag og akkurat da er de sammen, og så må hun ha tid i sofaen å slappe av før det er jobb igjen. Det er klart det føles ensomt for han. Han eg ut fra hva jeg har forstått vant med å ha mange mennesker rundt seg. Søsken, foreldre, og når han jobber,- arbeidskolleger. Når Mette har besøkt han så har hun jo bodd på hotell det det er andre mennesker rundt, og H kommer dit så fort han er ferdig på jobb. I tillegg hadde jo Mette sett og vært i landet flere ganger før hun dro dit for å besøke han. Jeg kan godt skjønne at det kan virke ensomt og stort og rart å komme til et fremmed land, fremmed stort hus, og være der alene kveld og natt, og så også alene når hun først er hjemme for hun trenger å sove. Det er jo helt nytt for dem begge, så håper det ordner seg for dem og at ting går seg til. Men jeg har ingen problemer med å skjønne at H kan synes det er ensomt og rart. 12
Lady T Skrevet 29. desember 2019 #5645 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, Memena skrev: Det er jo ikke bare på dagtid. Han er jo alene i et stort fremmed hus, i et fremmed land hele natten (og deler av kvelden vil jeg tro, vet ikke når Mettes vakt begynner). Så når hun kommer hjem må hun sove og som hun skriver, orker ikke nærhet/klapp og klem. Så står hun opp for å lage middag og akkurat da er de sammen, og så må hun ha tid i sofaen å slappe av før det er jobb igjen. Det er klart det føles ensomt for han. Han eg ut fra hva jeg har forstått vant med å ha mange mennesker rundt seg. Søsken, foreldre, og når han jobber,- arbeidskolleger. Når Mette har besøkt han så har hun jo bodd på hotell det det er andre mennesker rundt, og H kommer dit så fort han er ferdig på jobb. I tillegg hadde jo Mette sett og vært i landet flere ganger før hun dro dit for å besøke han. Jeg kan godt skjønne at det kan virke ensomt og stort og rart å komme til et fremmed land, fremmed stort hus, og være der alene kveld og natt, og så også alene når hun først er hjemme for hun trenger å sove. Det er jo helt nytt for dem begge, så håper det ordner seg for dem og at ting går seg til. Men jeg har ingen problemer med å skjønne at H kan synes det er ensomt og rart. Ja, det kan jeg også godt forstå er rart. Får håpe han får seg noen kamerater her. 3
Gjest Kritt Skrevet 29. desember 2019 #5646 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Situasjonen er uvant for begge, og en kan forstå at begge synes det er litt vanskelig. Det burde de imidlertid vært forberedt på. Det er selvsagt alt for tidlig å konkludere og legge/endre planer langt fremover basert på erfaringene så langt - etter 4-5 dager! Kan virke som største sjokket er Mettes behov for alenetid, hvilket jeg godt kan forstå, men som på ham virker som en avvisning. Endret 29. desember 2019 av Kritt
JaVel Skrevet 29. desember 2019 #5647 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Oppland skrev: Det hun skriver kom ikke som noe sjokk på meg i hvertfall. De hadde jo så store forventninger til denne første turen hans til Norge, men for en som aldri har vært utenfor Tyrkia måtte jo vår kultur komme som en stor overraskelse selv om hun på forhånd prøvde å forberede han. Det at han ikke kan språket og heller ikke kjenner noen her utenom M. og sønnen hennes må jo være blytungt. Så at starten ble helt annerledes enn de (spesielt han) tenkte seg forstår jeg godt. Fortsettelsen kan tippe begge veier tenker jeg. I tillegg er det mørkt allerede før kl 16 .
JaVel Skrevet 29. desember 2019 #5648 Skrevet 29. desember 2019 56 minutter siden, Lady T skrev: Ja, det kan jeg også godt forstå er rart. Får håpe han får seg noen kamerater her. Det har Mette skrevet flere ganger tidligere at han ikke ønsker, at han ikke vil ha kontakt med andre tyrkere i Bergen, at familielivet er nok for ham. I det virkelige liv vil han selvsagt trenge kamerater. 9
Lady T Skrevet 29. desember 2019 #5649 Skrevet 29. desember 2019 2 minutter siden, JaVel skrev: Det har Mette skrevet flere ganger tidligere at han ikke ønsker, at han ikke vil ha kontakt med andre tyrkere i Bergen, at familielivet er nok for ham. I det virkelige liv vil han selvsagt trenge kamerater. Har hun? 🤔 Vi trenger vel alle minst én venn utenom kjæreste/familie. 1
JaVel Skrevet 29. desember 2019 #5650 Skrevet 29. desember 2019 2 minutter siden, Lady T skrev: Har hun? 🤔 Vi trenger vel alle minst én venn utenom kjæreste/familie. Ja det har hun skrevet flere ganger, det er han som har sagt det til henne, at han ikke vil ha kontakt med tyrkere i Bergen. Hvorfor aner jeg ikke. 2
Minipilla Skrevet 29. desember 2019 #5651 Skrevet 29. desember 2019 Dessverre er det også slik at rosenrøde dager hvor mannen står med grytene og en gravid Mette ligger på sofaen skaffer nok endel færre lesere til bloggen enn litt drama. En mann som ikke trives. Kommer han i det hele tatt tilbake?? Drama drama. Det gir lesere og det vet kyniske bloggere. 18
AnAngel Skrevet 29. desember 2019 #5652 Skrevet 29. desember 2019 Er det det som kalles kulturkrasj? Det visste ikke jeg, at om mannen er på besøk, kona jobber nattevakt en helg, han kjeder seg pga mye alenetid = kulturkrasj . Hva er betegnelsen på en mann fra Trondheim som besøker sin kjære for første gang, men hun må dessverre jobbe nattevakt en helg, og mannen er alene i huset hennes i dårlig vær? Kjedelig - ensomt ville jeg ha kalt det, men forstår at jeg ikke har greie på kultur og krasj og sånt. Tror de begge vil måtte eat their words som var så bastante - klart han må ha venner (gjerne noen tyrkiske også, dele erfaringer og råd og tips). Hva med familien hennes? Kan de steppe inn litt og ta ham med på noe - Evt bare invitere til en kaffe? 18
CMarie Skrevet 29. desember 2019 #5653 Skrevet 29. desember 2019 (endret) Dette innlegget har jeg venter på, det kom bare litt tidligere enn jeg hadde trodd. Og med ventet på mener jeg ikke at jeg har fryktet H ville mistrives eller at det skulle bli så vanskelig for dem. Men at et slikt innlegg er planlagt av bloggeren for trafikk og klikk. Klikketiklikk Endret 29. desember 2019 av CMarie . 22
Surikatt Skrevet 29. desember 2019 #5654 Skrevet 29. desember 2019 Hverdagen er normalt ikke så spennende. Mesteparten går faktisk bort i jobb sånn er det. Ferie er noe annet. Hvis han skal komme og bo her må han selvsagt raskest mulig ta en utdannelse og komme seg i jobb. Ellers vil han slite. 3
Tildittbeste Skrevet 29. desember 2019 #5655 Skrevet 29. desember 2019 9 minutter siden, Surikatt skrev: Hverdagen er normalt ikke så spennende. Mesteparten går faktisk bort i jobb sånn er det. Ferie er noe annet. Hvis han skal komme og bo her må han selvsagt raskest mulig ta en utdannelse og komme seg i jobb. Ellers vil han slite. Det er sant, og lettere blir det vell ikke for noen av dem med en baby i tillegg. Særlig ikke når de ikke en gang har levd sammen før de ble tre. Tøft blir det nok,men håper det beste. 2
Gjest Rettfralevra Skrevet 29. desember 2019 #5656 Skrevet 29. desember 2019 Dette er ett rop om «klikk» på en kjedsom blogg! om noen dager kommer det nok en forklaring på at han bare var sliten pga mye og mange nye inntrykk, meeen han trives sååå godt og tilpasser seg alt så bra...
Tildittbeste Skrevet 29. desember 2019 #5657 Skrevet 29. desember 2019 2 minutter siden, Rettfralevra skrev: Dette er ett rop om «klikk» på en kjedsom blogg! om noen dager kommer det nok en forklaring på at han bare var sliten pga mye og mange nye inntrykk, meeen han trives sååå godt og tilpasser seg alt så bra... Joda har hørt det før. Rett ned i gjørma og rett opp i paradis. Her skifter ting fortere enn hos folk flest. 9
Fru Uperfekt Skrevet 29. desember 2019 #5658 Skrevet 29. desember 2019 På 25.12.2019 den 2.21, Influenseren skrev: Nei det kan eg ikkje, men det er dette eg alltid har fått hørt som en grunn for at en muslim ikkje spiser svin(Av den grunn urent). Grunnen til eg ikkje liker svin er nettopp fordi eg syns det smaker surt (urin(syre)?) Men eg har aldri hørt at grisen spiser avføring. Så ikke sleng om deg med påstander du ikke kan dokumentere. Svin smaker surt om den blir stresset ved slakt 2
Surikatt Skrevet 29. desember 2019 #5659 Skrevet 29. desember 2019 32 minutter siden, Tildittbeste skrev: Joda har hørt det før. Rett ned i gjørma og rett opp i paradis. Her skifter ting fortere enn hos folk flest. Ja, det er bare å bygge seg opp, igjen. Da løser alt seg. 5
June_1 Skrevet 29. desember 2019 #5660 Skrevet 29. desember 2019 Hvor ble det av den snapkontoen Mette brukte en stund? Influencere (eller noe).
Fremhevede innlegg