Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Syns at Mette får mye unødvendig pepper her inne. Jeg har sansen for dama, men skjønner at vi alle har forskjellige meninger. Men å skrive stygt om henne slik det gjøres her inn, er noe hun virkelig ikke fortjener. Ja, hun velger selv å brette ut sitt privatliv men DU velger også å lese. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Centimeteren skrev:

En sliten og gammel bestemor på stormskritt mot 50 med en ung tyrkisk kjekkas i 20-årene? Tja. Kjærlighet har ingen hemninger.

Stormskritt mot 50 når vedkommende ikke er fult 40 en gang....... du er kanskje dårlig med tall og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Raggis skrev:

Stormskritt mot 50 når vedkommende ikke er fult 40 en gang....... du er kanskje dårlig med tall og sånn?

Haha, samme tenkte jeg :hoho: Det blir som å si at er 9-åring er på stormskritt mot 20. Merkelig det at mannen hennes på 29 fortsatt er i 20-årene og ikke på stormskritt mot 40 da :fnise: 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Visvas skrev:

Hun gjør et stort nummer ut av å ikke vise ansikt til sønnen og si navnet hans. For dette mener hun er utlevering. Jeg er enig, men et lite bilde av en lykkelig gutt i rett setting er langt mindre utleverende enn det Mette skriver om. Dessuten er han på Amalies snapper og navnet hans står fortsatt i gamle innlegg. Det var ikke avklart om han skulle på Amalies some, men det skulle de snakke om. Snakker inkonsekvent?

Tenker det er mer uskyldig og ha et bilde i ny og ne, samt nevne hans navn. Kontra å skrive hva han tenker og mener og ytrer i ulike situasjoner. Tror neppe folk oppsøker han for å konfrontere han uansett.  Men men.  Ville nok heller hatt en bilde enn og fortelle " hele verden " hva hans tanker er, om det var mitt barn. Bilder har "alltid" blitt vist i media. Men vi hører fortsatt ikke hva vedkommende tenker om situasjonen bilde er tatt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tenker det er mer uskyldig og ha et bilde i ny og ne, samt nevne hans navn. Kontra å skrive hva han tenker og mener og ytrer i ulike situasjoner. Tror neppe folk oppsøker han for å konfrontere han uansett.  Men men.  Ville nok heller hatt en bilde enn og fortelle " hele verden " hva hans tanker er, om det var mitt barn. Bilder har "alltid" blitt vist i media. Men vi hører fortsatt ikke hva vedkommende tenker om situasjonen bilde er tatt

Har hun virkelig skrevet hva han tenker, føler og mener? Det har nemlig ikke eg lest noen steder så syntes du kan linke til et innlegg slik at vi andre også kan se at det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trude4 skrev:

Har hun virkelig skrevet hva han tenker, føler og mener? Det har nemlig ikke eg lest noen steder så syntes du kan linke til et innlegg slik at vi andre også kan se at det stemmer

Jeg sitter ikke her og blar tilbake på innlegg. Men hun har da virkelig skrevet hva han han har ment om bla at H skulle bli på rommet. Tenker ikke det er sagt noe negativt bare at hans tanker er blitt beskrevet.  Positive tanker er også tanker som sier mye mer enn et bilde f eks

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Jeg sitter ikke her og blar tilbake på innlegg. Men hun har da virkelig skrevet hva han han har ment om bla at H skulle bli på rommet. Tenker ikke det er sagt noe negativt bare at hans tanker er blitt beskrevet.  Positive tanker er også tanker som sier mye mer enn et bilde f eks

Så hun har skrevet at barnet var positiv til å ha stefaren sin på hotellet? Er det alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Visvas skrev:

Hun gjør et stort nummer ut av å ikke vise ansikt til sønnen og si navnet hans. For dette mener hun er utlevering. Jeg er enig, men et lite bilde av en lykkelig gutt i rett setting er langt mindre utleverende enn det Mette skriver om. Dessuten er han på Amalies snapper og navnet hans står fortsatt i gamle innlegg. Det var ikke avklart om han skulle på Amalies some, men det skulle de snakke om. Snakker inkonsekvent?

Hun kan aldri gjøre noe riktig for enkelte her... 🤷🏻‍♀️😅

Hun har sagt hun angrer på at hun har delt bilder og nevnt navnet hans. Hun sletter gamle innlegg med han og barnebarn i. Uansett, jeg aner ingenting om personligheten til sønnen hennes, hadde ikke kjent han igjen på gata og synes ikke det kan kalles utlevering av han det hun har gjort. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trude4 skrev:

Så hun har skrevet at barnet var positiv til å ha stefaren sin på hotellet? Er det alt? 

Jeg ga et eks. Jeg husker da ikke alt fra hvert innlegg. Sier bare det er bedre med et bilde enn med tanker. Skjønner ikke hvorfor du må henge deg opp i alle mine kommentarer,  jeg er ikke den eneste som har sett dette. Det har blitt mye mindre av det og særlig fra snap har det blitt mye mye mindre og bra er jo det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Jeg sitter ikke her og blar tilbake på innlegg. Men hun har da virkelig skrevet hva han han har ment om bla at H skulle bli på rommet. Tenker ikke det er sagt noe negativt bare at hans tanker er blitt beskrevet.  Positive tanker er også tanker som sier mye mer enn et bilde f eks

Det der kan ikke kalles utlevering. Hadde hun ikke nevnt sønnen overhodet hadde hun fått kritikk for det også. Kan ikke være lett 🤷🏻‍♀️😅 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lady T skrev:

Det der kan ikke kalles utlevering. Hadde hun ikke nevnt sønnen overhodet hadde hun fått kritikk for det også. Kan ikke være lett 🤷🏻‍♀️😅 

Har ikke sagt det er utlevering heller. Jeg sa det for meg hadde vært bedre med et bilde enn å skrive barns tanker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Jeg ga et eks. Jeg husker da ikke alt fra hvert innlegg. Sier bare det er bedre med et bilde enn med tanker. Skjønner ikke hvorfor du må henge deg opp i alle mine kommentarer,  jeg er ikke den eneste som har sett dette. Det har blitt mye mindre av det og særlig fra snap har det blitt mye mye mindre og bra er jo det

Eg tenker at om eg var et barn så hadde det vært verre å hatt bildene mine og navnet mitt på en blogg slik at eg ble gjenkjent som barnet til bloggeren enn at eg var anonymisert og kun beskrevet at eg var positivt til stefar. Ville mye heller vært barnet til mette enn noen av de andre bloggerene for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lilletyrkia skrev:

Da hadde jeg ikke så feil allikevel da, at det innlegget kan misforstås 😂😂

Det handler vel i stor grad om å forstå sjargong og hvilken kontekst ting er skrevet i. Det er ikke vanskelig å skjønne at Mette er svært stolt av datteren og datteren er svært stolt av Mette, og at de har er nært og tett mor/datterforhold. Da forstår i alle fall jeg at «misunnelig» og «sjalu» ikke er skrevet med ond hensikt eller at hun legger noe annet i det enn at hun er så stolt av datteren. Jeg synes det er rart at du tolket det slik, men siden du nevnte at du tolket det slik skrev jeg som jeg gjorde over. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
4 timer siden, Raggis skrev:

Stormskritt mot 50 når vedkommende ikke er fult 40 en gang....... du er kanskje dårlig med tall og sånn?

Du er ikke så flink med bokstaver og sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Har ikke sagt det er utlevering heller. Jeg sa det for meg hadde vært bedre med et bilde enn å skrive barns tanker

Og tenk så mye kritikk hun hadde fått om hun delte ett og annet bilde av han. 😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lady T skrev:

Hun kan aldri gjøre noe riktig for enkelte her... 🤷🏻‍♀️😅

Hun har sagt hun angrer på at hun har delt bilder og nevnt navnet hans. Hun sletter gamle innlegg med han og barnebarn i. Uansett, jeg aner ingenting om personligheten til sønnen hennes, hadde ikke kjent han igjen på gata og synes ikke det kan kalles utlevering av han det hun har gjort. 

Ikke du nei, men klassekompiser, deres foreldre ect vet at mamman hans gifta seg før han fikk møte H. Hans første møte med stefar var på et hotellrom ect. 

Jeg sier heller ikke at det er ikke er bra å ikke vise bilder av han. Jeg sier at Mette mener hun ikke utleverer han, noget hun fortsatt gjør. At det kanskje ikke gjør noe at hvermannsen vet "alt" om enkelte situasjoner så er det ikke sikkert det er så greit at alle i nærmiljøet gjør det. 

Forstår du hvor jeg vil? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, spaniasol skrev:

Bloggere blir bloggere for å få oppmerksomhet om det de skriver. Noen kan ha tematisk blogg, av politisk eller annen art. Andre driver en personlig blogg der de legger ut om sitt privatliv, gjøren og laden. Andre igjen promoterer en livsstil gjennom bloggen, som ikke nødvendigvis har noe med deres privatliv liv å gjøre.

Mobbekortet blir ofte dratt når en blogger møter kritiske kommentarer. Kan det være riktig? For at det skal kalles mobbing må det være to parter, der den ene (bloggeren) er underlegen den andre. Mobbingen må være vedvarende over tid, og forekomme ganske ofte, i hvert fall flere ganger i uka. Det er likestilte mennesker som leser og kommenterer. Måten ting formuleres på kan være mer gjennomtenkt noen ganger, men det er ikke mobbing å stille spørsmål.

Mette har lykkes med å få oppmerksomhet rundt sin person og det livet hun forteller åpent og nært om på bloggen. Hun sier selv at hun på mange måter er et menneske uten filter. Hun er åpen, direkte og ærlig. Med en slik væremåte må hun også tidligere i livet ha opplevd å få kritiske spørsmål eller kommentarer. Eller kanskje ikke, fordi det skal så mye mer til å framføre kritikk muntlig. Siden mange er konfliktsky beholder de kritikken og spørsmålene selv, og diskuterer den kanskje med andre. Derfor kommer ikke budskapet fram til den det gjelder.

Å ha en slik tråd som dette gående rundt sin person må være ganske overveldende. Aller helst bør man ikke lese, men det er vanskelig, man er jo nysgjerrig. Kanskje er det mengden som nå gjør at Mette Ask oppfatter "alt" som ondsinnet mobbing. Sammen med situasjonen hun er i, er det ikke bra. At hun putter alt i en sekk tyder på at det ikke er et menneske i balanse.

Oppmerksomheten hun søker er ikke ensbetydende med hengivenhet. Sånn er det. Fordi alle er forskjellige. Jeg synes mange av temaene som har vært oppe i denne tråden er veldig aktuelle. Noen ganger tar det av, og bloggeren, som leser, blir fylt av avmakt og sinne. Som en del har påpekt er det bloggerens kontroversielle avgjørelser og uttalelser som vekker debatt. Jeg mener ikke at man ikke skal være kontroversiell. Men man bør være konsekvent. Ikke vingle. Og forvente kritiske spørsmål. Da møter man respekt i stedet for vantro og mange spørsmål. Bloggeren lar seg kaste fra skanse til skanse nå, og jeg har vondt av henne. Men hva kan jeg gjøre? Jeg synes hun får mange gode råd her innimellom, men alt puttes i sekken for ondsinnet kritikk og mobbing.

 

Dette kunne vært et fint innlegg med både forståelse og konstruktiv kritikk. Men så slenger du ut noen påstander uten rot i virkeligheten.
 

Mette har da vitterlig takket for konstruktiv kritikk, vist at hun angrer på enkelte innlegg og sagt hun skal slutte med å feks eksponere sønnen og barnebarna. Hun tar til seg, forbedrer seg og viser tydelig at det ikke bare er tomme ord. Hun putter IKKE alt i samme sekk. 

Hun har også vært åpen om at hun har det tøft i svangerskapet og trenger tid til å jobbe seg gjennom, men at hun er på vei. 

Så sitter du her og gulper opp at dette menneske er «ute av balanse« og at «all kritikk» tas som «ondsinnet mobbing»!  Unnskyld meg, men synes du det er rart om Mette ikke tar til seg den konstruktive kritikken i innlegget ditt, når du slenger med slike feilaktige påstander som lett kan oppfattes som latterliggjøring og mobbing?
 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Visvas skrev:

Ikke du nei, men klassekompiser, deres foreldre ect vet at mamman hans gifta seg før han fikk møte H. Hans første møte med stefar var på et hotellrom ect. 

Jeg sier heller ikke at det er ikke er bra å ikke vise bilder av han. Jeg sier at Mette mener hun ikke utleverer han, noget hun fortsatt gjør. At det kanskje ikke gjør noe at hvermannsen vet "alt" om enkelte situasjoner så er det ikke sikkert det er så greit at alle i nærmiljøet gjør det. 

Forstår du hvor jeg vil? 

Ka vet vi. Kanskje kjenner ikke klassekamerater og foreldre navnet til bloggeren i det hele tatt. Mine barn vet ikke navnet mitt og eg er kun mammaen til Lisa. Eg kjenner heller ikke navnene til de andre foreldrene. Men om det lå ute bilder av barnet er det mye lettere å bli kjent igjen på Google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trude4 skrev:

Ka vet vi. Kanskje kjenner ikke klassekamerater og foreldre navnet til bloggeren i det hele tatt. Mine barn vet ikke navnet mitt og eg er kun mammaen til Lisa. Eg kjenner heller ikke navnene til de andre foreldrene. Men om det lå ute bilder av barnet er det mye lettere å bli kjent igjen på Google

Vil nå egentlig tro, spesielt siden hun har skrevet flere ganger i det siste at hun er der for barna sine at hun er på foreldremøter, følger til eventuelle treninger, dugnader ect. Fjeset hennes er jo veldig ofte på blogg, insta og snap så de trenger ikke vite navnet hennes for å legge to og to sammen hvis de har vært innom bloggen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...