Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Jammf skrev:

Lemmon - her tar du feil, se mitt svar tidligere :)  (det er jobben min å vite sånt)

Okei, da lærte jeg noe nytt😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Lemmon skrev:

Okei, da lærte jeg noe nytt😊

👍

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, Lady T skrev:

Dette har jeg også lurt på. Men tror det ofte tar lang tid å få ektefellen til Norge i slike saker.. 

Ja det tar nok tid. Men når skal de bli ordentlig kjent og trygg? En uke på charterferie er liksom ikke det samme som å omgås i naturlige situasjoner og bli kjent

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Visla skrev:

Ja det tar nok tid. Men når skal de bli ordentlig kjent og trygg? En uke på charterferie er liksom ikke det samme som å omgås i naturlige situasjoner og bli kjent

En annen utfordring for Mette blir å dele tiden mellom ektefellen og sønnen, samtidig som hun har sagt hun har stort behov for å være for seg selv. Snart blir det en til. Det går liksom ikke helt opp.

Skrevet

Noe jeg stusser på er at vedkommende som meldte MA til BV ble navngitt i brevet MA fikk, men trodde jo at BV kunne anonymisere melder ovenfor den som ble meldt inn så lenge BV selv satt på navnet? Eller?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Noe jeg stusser på er at vedkommende som meldte MA til BV ble navngitt i brevet MA fikk, men trodde jo at BV kunne anonymisere melder ovenfor den som ble meldt inn så lenge BV selv satt på navnet? Eller?

Fant dette:

https://barnevernvakten.no/kan-jeg-vere-anonym

Skrevet (endret)
29 minutter siden, JaVel skrev:

Hva er egentlig normalt når man blir meldt til barnevernet? Om jeg hadde fått en slik bekymringsmelding etter meg, så kunne det være at jeg hadde grått ut på facebook, selvom jeg til vanlig er en veldig privat person, man vet rett og slett ikke hvordan man vil reagere før man står i det samme selv.  

Det er nettopp det. Jeg synes det er feil å kritisere mennesker som reagerer i sjokk uansett hvordan de reagerer. Man må få lov å avreagere litt. Jeg kan ikke se at hun skriver noe der som BV vil kunne bruke mot henne.

Jeg fulgte en annen som la ut ALT ang kampen mot BV på SoMe. Hun hadde mistet barna. Hun navnga saksbehandlere på BV og kalte de onde og litt av hvert. BV visste om alt hun skrev, det ble til og med nevnt i papirer fra BV som hun valgte å offentliggjøre. Jeg synes hun delte ALT for mye og trodde det skulle blitt brukt mot henne. Men nei, hun fikk faktisk barna tilbake... Så tror det skal mye til at BV bruker det at Mette avreagerer på bloggen mot henne.

Endret av Lady T
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Lady T skrev:

Okey.....vedkommende som har meldt har da mest sannsynlig valgt å stå frem med navn og gitt klarsignal til å bli identifisert også hos den meldte, og hvis MA ikke vet hvem denne personen er, foruten navnet på vedkommende, så virker det som om melder kun bruker blogg, Instagram & Snap som grunnlag for bekymringsmeldingen

• Liker 1
Skrevet

Mette er så flink til å løse problemene sine. Økonomiske problemer, lån mer penger og fortsett som før. Hun diagnostiserte seg selv med svangerskapsdepresjon i Tyrkia men etter en reise på hele 31 timer (er det mulig?) så er hun blitt frisk. 

• Liker 19
Skrevet
6 minutter siden, Surikatt skrev:

Mette er så flink til å løse problemene sine. Økonomiske problemer, lån mer penger og fortsett som før. Hun diagnostiserte seg selv med svangerskapsdepresjon i Tyrkia men etter en reise på hele 31 timer (er det mulig?) så er hun blitt frisk. 

Hvordan fortsetter hun som før egentlig? Reiser hun en gang i mnd fremdeles og har problemer med bil? Det er ikke hva eg ser

Skrevet

Hun skriver at hun vil reise i januar og at hun får en reparasjon på 20 000 på bilen snart. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun skriver at hun vil reise i januar og at hun får en reparasjon på 20 000 på bilen snart. 

Slik eg har sett så har hun vært hjemme lenge. Så lenge at noen her mener hun ikke elsker mannen men bare ville ha baby. Det er da ikke like ofte er det vel? Om hun vet at hun får reprasjon på bilen så er det ikke bilen som plutselig stopper men en utgift hun vet kommer. Hva vet vi? Kanskje hun har spart opp de pengene? 

Skrevet

Bilen stoppet plutselig i Oslo og hadde hun hatt penger hadde hun ikke trengt å låne. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Trude4 skrev:

Slik eg har sett så har hun vært hjemme lenge. Så lenge at noen her mener hun ikke elsker mannen men bare ville ha baby. Det er da ikke like ofte er det vel? Om hun vet at hun får reprasjon på bilen så er det ikke bilen som plutselig stopper men en utgift hun vet kommer. Hva vet vi? Kanskje hun har spart opp de pengene? 

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor hun ikke fikk byttet alle delene hun visste var utslitt da bilen var på verksted, i stedet for å vente til de ryker og bilen stopper. Det ville antakelig vært mye rimeligere - og enklere.

Endret av Kritt
Skrevet
1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Tipper svangerskapsdepresjonen blir borte også nå.. Hun har jo allerede begynt å kose på og stryke magen.. Uff.. Den her barnevernshistorien kommer til å bli melket til siste dråpe. 

Ja den ser ut som plutselig forsvant fra en flyplass til en annen. 🙄 

• Liker 7
Skrevet

Kan dere være så snill og være litt snill i kommentarene noen dager nå? Mette leser denne tråden og jeg synes alle mennesker i vanskelige livssituasjoner fortjener medmenneskelighet og raushet. Jeg har kritisert mange her inne (av dere her på tråden og brukt en sjargong som jeg ikke er stolt over jeg også (kalt dere navere og mensagjeng osv). Men nå synes jeg vi skal heie litt på Mette og løfte henne opp og frem. Trenger vel ikke å begynne å diskutere hvorvidt bilen kommer til å ry sammen osv.. La oss vise Mette at vi bryr oss i stedet for å gjøre en tung start på helgen enda verre. Til Mette: Det ordner seg!!!

• Liker 17
Skrevet

Når Mette la ut screenshot av meldinger fra H for noen dager siden, så vi at han skrev «ikke feilfritt» engelsk. Mens kommentaren i kommentarfeltet hun viser på snap nå har helt annen oppbygging grammatisk og er på flytende engelsk. Spesielt.

Syns synd på henne som har fått ekstrabelastning med barnevernet oppi alt

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, Nana skrev:

Når Mette la ut screenshot av meldinger fra H for noen dager siden, så vi at han skrev «ikke feilfritt» engelsk. Mens kommentaren i kommentarfeltet hun viser på snap nå har helt annen oppbygging grammatisk og er på flytende engelsk. Spesielt.

Uff...dette har hun jo fortalt tidligere, ikke noe man trenger å henge seg opp i. På lengre tekster bruker han Google translate😊

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Nana skrev:

Google translate eller kanskje han ikke bruker så mye tid på private meldinger til henne som på bloggen? Uansett spiller det noen rolle? 

Gjest Halloiuken
Skrevet
2 timer siden, JaVel skrev:

Hva er egentlig normalt når man blir meldt til barnevernet? Om jeg hadde fått en slik bekymringsmelding etter meg, så kunne det være at jeg hadde grått ut på facebook, selvom jeg til vanlig er en veldig privat person, man vet rett og slett ikke hvordan man vil reagere før man står i det samme selv.  

Det er som du sier ikke mulig å forutsi hvordan man vil reagere før man står oppi det, jeg har en venninne som ble meldt inn, og da hun fikk tlf om at hun måtte på et møte ( det ble henleggelse) slettet hun alle blogginnleggene sine fordi hun var redd for at de skulle se på de som at hun var deprimert men d nevnte ikke den i det hele

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...