Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Clara80 skrev:

Hvorfor velger man å få flere barn da, når man allerede slitet med økonomien?

Hvis det bare var de med god økonomi som burde få barn, så ville det ikke bodd mange mennesker på denne jorden. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Visvas skrev:

Ja det var vel i forrige runde med utroskapsdrama hun fikk veldig mange lesere så det er kanskje på tide med en ny nå?   

En av mange ting jeg reagerte på da var at hun holdt hotellnavnet hvor mannen jobba på skjult for et sikkerhetsspørsmål. Hvorfor trenger man et slikt sikkerhetsspørsmål om du stoler 100% på mannen din? 

En kan da forstå at de ønsker å holde hotellnavnet skjult for å unngå en strøm av KG-turister 🤣

Skrevet
2 minutter siden, Kritt skrev:

En kan da forstå at de ønsker å holde hotellnavnet skjult for å unngå en strøm av KG-turister 🤣

😂😂😂 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, JaVel skrev:

Hvis det bare var de med god økonomi som burde få barn, så ville det ikke bodd mange mennesker på denne jorden. 

Nei men altså ærlig talt....jeg er klar over det at det finnes mange familier under fattigdomsgrensa her i verden. Men nå snakker vi om Mette som er norsk og utvalgsmessig det kan være naturlig å sammenligne seg med. Det et da helt hinsides å sette barn til verden når man ikke har evne til å forsørge seg selv?? Dette barnet er jo planlagt??! Alle som velger å få barn i Norge i 2019 burde ivertfall under forutsetningene ha god nok økonomi til at det ikke blir et problem! At ting kan ramme mennesker i etterkant av sykdom og annet er noe HELT annet. Men å frivillig sette seg i en slik situasjon er jo helt hinsides spør du meg. Det er ikke noen menneskerett å få barn. Og ivertfall ikke i en alder av 40 hvor de allerede har andre å forsørge.

• Liker 35
Skrevet
1 time siden, Clara80 skrev:

Nei men altså ærlig talt....jeg er klar over det at det finnes mange familier under fattigdomsgrensa her i verden. Men nå snakker vi om Mette som er norsk og utvalgsmessig det kan være naturlig å sammenligne seg med. Det et da helt hinsides å sette barn til verden når man ikke har evne til å forsørge seg selv?? Dette barnet er jo planlagt??! Alle som velger å få barn i Norge i 2019 burde ivertfall under forutsetningene ha god nok økonomi til at det ikke blir et problem! At ting kan ramme mennesker i etterkant av sykdom og annet er noe HELT annet. Men å frivillig sette seg i en slik situasjon er jo helt hinsides spør du meg. Det er ikke noen menneskerett å få barn. Og ivertfall ikke i en alder av 40 hvor de allerede har andre å forsørge.

Hvor står det at hun ikke kan forsørge seg selv? Hun har hus bil og jobb. Alle kan ha det litt tungt økonomisk innimellom. Forresten så har eg lest at hun er 39 og ikke 40 år

Skrevet

På bloggen er nå programmet for ABIP turen til Tromsø nå publisert. Her var det ikke mye som hang på greip for å si det sånn, ihvertfall ikke tidsmessig. Pakkeliste er også inkludert, med ulltøy og vindtette turklær. Men det er bilde av en pakket koffert med en rufsete shorts og sandaler. Ikke helt heldig illustrasjonsfoto. Ellers er det legendariske utestedet Prelaten ikke «et nytt utested». Det åpnet i 1975. Det er så urolig mye slurv og omtrentligheten i bloggen. Hvorfor?

• Liker 22
Skrevet

Den spennende pakkelisten hun måtte be om å få legge ut - legg til sko (og evt sminke, linser, etc)

Lurer på hvorfor listen refereres til som spennende. Helt standard om du skal på jobbreise (legg til PC og treningsklær) eller hyttetur. 

• Liker 10
Skrevet

Hun har dårlig råd nå men jeg tror Mette har greie forrutsetninger for å få OK økonomi så fort hun roer ned på Tyrkia-turene og betaler reperasjonene på bil. Hun eier hus og kan nok ta opp mer lån på huset om det blir krise. I verste fall selge og flytte til noe billigere.

Amalie og tvillingene har nylig flyttet ut så det frigir penger hun kan bruke på det nye barnet, og når H kommer permanent men det blir ikke før om 2-3 år sier hun..

• Liker 1
Skrevet

Når man velger å dele sin dårlige økonomi offentlig, må man regne med kritiske meninger om hvordan man havner der også.

For min del, hadde heller dødd enn å utlevere sånt offentlig!

Syntes damen mangler selvinnsikt , stolthet og evnen til å leve etter evne!

• Liker 26
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun velger å legge ut i flere innlegg om den dårlige økonomien. Om økonomien er god eller dårlig synes,jeg er en privat "greie" som ikke angår andre enn en selv og de aller nærmeste.

• Liker 14
Skrevet
27 minutter siden, Toiny skrev:

Når man velger å dele sin dårlige økonomi offentlig, må man regne med kritiske meninger om hvordan man havner der også.

For min del, hadde heller dødd enn å utlevere sånt offentlig!

Syntes damen mangler selvinnsikt , stolthet og evnen til å leve etter evne!

Hun har jo absolutt selvinnsikt, hun forteller jo akkurat hvordan ståa er. Hvorfor er stolthet viktig for deg? Er det ikke bedre med et samfunn hvor vi kan si ting som det er? Stolthet er en fiende!

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun velger å legge ut i flere innlegg om den dårlige økonomien. Om økonomien er god eller dårlig synes,jeg er en privat "greie" som ikke angår andre enn en selv og de aller nærmeste.

Synes det er flott at noen er åpen om det. Det gjelder nok veeeeldig mange! De fleste lever faktisk fra måned til måned

Gjest tranedatter
Skrevet

Leste for første gang innlegg av bloggen, angående den turen til Tromsø.

1. Mette så helt annerledes ut enn jeg trodde.

2. For et dårlig språk! Det er ikke utført det minste lille gjennomlesing innen innlegg er lagt ut, ord mangler. 

3. Den turen til Tromsø høres skikkelig skikkelig amatør ut. 

Skrevet
Akkurat nå, Lemmon skrev:

Synes det er flott at noen er åpen om det. Det gjelder nok veeeeldig mange! De fleste lever faktisk fra måned til måned

Jeg er ganske sikker på at de fleste ikke lever fra måned til måned. De fleste lever etter evne, sparer litt, betaler lånene sine. 
Jeg er selv veldig interessert i økonomi, og skulle gjerne sett flere være åpne om økonomien sin og veldig gjerne blogge om det. Hadde feks vært fint å lese om hvordan leve på stramt budsjett, spare i hverdagen, bygge buffer osv.

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, Lemmon skrev:

Nei, dette stemmer ikke. Jeg er klar over at mange har rotete privatøkonomi, men det er like vanlig å ha god oversikt og å sette tæring etter næring.

• Liker 15
Skrevet
26 minutter siden, Lemmon skrev:

Har du dokumentasjon på at de fleste lever fra måned til måned? De fleste voksne og ansvarlige menneskene jeg kjenner som har bil og enebolig vet at uforutsette ting skjer innimellom, og sørger for å ha en buffer så det ikke blir krise om bilen må fikses eller vaskemaskina ryker.

• Liker 17
Skrevet
24 minutter siden, Lemmon skrev:

Hun har jo absolutt selvinnsikt, hun forteller jo akkurat hvordan ståa er. Hvorfor er stolthet viktig for deg? Er det ikke bedre med et samfunn hvor vi kan si ting som det er? Stolthet er en fiende!

Forskjell på uforskyldt dårlig økonomi og når man selv kjører økonomien i feil retning.

Hun har selv delt at hun har utallige reiser til Tyrkia, og når hun da forteller om barn som ønsker å spandere mat på henne.. fordi de vil oppmuntre??

Aldri om jeg ville lagt mine byrder på mine barn... ei heller offentlig når jeg selv har brent penger på unødvendige selvbehov.

Derad stolthet....og selvinnsikt.

Heier på åpenhet , og dele sine vansker og utfordringer, men ikke sutring over situasjoner du med viten og vilje setter deg i.

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, Centimeteren skrev:

og når H kommer permanent men det blir ikke før om 2-3 år sier hun..

Jeg har aldri forstått hvorfor han først skal komme permanent først om 2-3 år?? Militærtjenesten kan han feks få unna mens de venter på svar på søknaden om familiegjenforening, og ang dette såkalte studiet som jeg enda ikke forstått hva går i, hva er vitsen med å gjøre det ferdig, det er jo ingenting han kan bruke her i Norge? Er det andre grunner for at det skal ta så lang tid før de søker ham permanent hit? 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, frykteligfrustrert skrev:

Er det ikke det flere av dere her inne gjør? Engasjerer derer intenst i denne bloggen om en dame som deler det hun selv ønsker fra sin egen hverdag?

Spot on! 👈🏼😅. Og hvis en først skal mistenke noen her for å være Mette, ville jeg hvertfall 🧐 gå for noen som stadig finner noe å kritisere og dermed definitivt holder tråden levende 😛 vi får se hvem som blir fraværende her under tre-retters middagen i Tromsø- da tror jeg vi har funnet Mette. 

2EECFD61-B59A-48D0-A600-51A07BD69DBB.jpeg

• Liker 8
Skrevet
54 minutter siden, Lemmon skrev:

De fleste lever faktisk fra måned til måned

Nei de fleste 39-åringer lever ikke fra måned til måned. Når man er i den alderen,så er de fleste ferdig med utdanningen for flere år siden, og hvis man ikke har tatt utdanning så har de fleste jobbet i mange år. Å leve fra måned til måned forbinder jeg med 20-åringer, og ikke folk som er tilnærmet 40. 

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...