CMarie Skrevet 5. oktober 2019 #3121 Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 17 timer siden, Trude4 skrev: Disse to du mener? Eg oppfatter det som at hun ikke bærer møbler i hverdagen og at hun derfor er redd om det kan fremprovosere en spontanabort, samtidig som hun sier at hun er vant til å bære tungt innimellom... Men ja, eg kan se at du oppfatter det sånn! Det er nok en dårlig forklaring på hvorfor hun måtte hjelpe og samtidige ikke legge en mulig spontanabort skyld på datteren. Altså hun beskytter datteren ettersom det ble reagert på at hun måtte hjelpe datteren akkurat i denne tiden. Var det ikke mye bedre å legge ved bevis, enn å bare skrike "det må du finne ut av selv"? For nå forstod jeg innlegget ditt bedre. Men igjen, vi må passe oss for å komme med beskyldninger, vi ikke kan bevise. Ja, det er disse to jeg mener. Og jeg mener fortsatt det er to motstridende utsagn. Kjedelig du har hengt deg sånn opp i akkurat dette da det ikke var ment som budskapet i posten, kun eksempel. Budskapet er du litt med på å underbygge selv med det du skriver om å ikke legge skylden på datteren for en mulig spontanabort. Kanskje hun burde slutte å skrive så mye om denne mulige spontanaborten og spekulere i den? Det er etter min mening veldig stygt mot datteren. Fint om du slutter å beskylde meg for å skrike ut beskyldninger om bloggeren, uten bevis som du kaller det. Sitatet er ryddet for brudd på opphavsrett. Endret 6. oktober 2019 av Måne Rampelyset 17
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3122 Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, CMarie skrev: Ja det er om hverandre, tror ikke hun husker selv hva hun skriver. I en kommentar var hun vant til tunge løft, to kommentarer nedenfor var hun ikke vant til tunge løft. Så var det magesmerter, kraftige og så moderate. Og så blødninger, og tunge løft igjen. Dette svangerskapet skal brukes for hva det er verdt, og jo mindre aktivitet på denne tråden og få kommentarer på bloggen, jo verre blir graviditeten og «antydningene» om at den kan gå galt. Dårlig stil Mette. Her er mitt bevis på at du kommer med beskyldninger basert på oppfatning, men som du legger frem som en sannhet. Dårlig stil CMarie
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3123 Skrevet 5. oktober 2019 9 minutter siden, CMarie skrev: Ja, det er disse to jeg mener. Og jeg mener fortsatt det er to motstridende utsagn. Kjedelig du har hengt deg sånn opp i akkurat dette da det ikke var ment som budskapet i posten, kun eksempel. Budskapet er du litt med på å underbygge selv med det du skriver om å ikke legge skylden på datteren for en mulig spontanabort. Kanskje hun burde slutte å skrive så mye om denne mulige spontanaborten og spekulere i den? Det er etter min mening veldig stygt mot datteren. Fint om du slutter å beskylde meg for å skrike ut beskyldninger om bloggeren, uten bevis som du kaller det. Det er da ikke stygt mot datteren å være redd for spontanabort og samtig hjelpe henne å flytte. Det er moderlighet mot både den voksne datteren og det nye livet inni seg. Skulle hun ikke ha snakket /skrevet om at hun er redd for å miste barnet? Eller skulle hun ikke ha hjulpet datteren?
CMarie Skrevet 5. oktober 2019 #3124 Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, Trude4 skrev: Her er mitt bevis på at du kommer med beskyldninger basert på oppfatning, men som du legger frem som en sannhet. Dårlig stil CMarie Du har fått med deg at dette er en del av et forum hvor vi diskuterer bloggere og deres virke? Hvordan kan du vite det du siterer meg på over, i fet skrift, ikke er sannheten? Bevis det! 10
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3125 Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 1 time siden, CMarie skrev: Du har fått med deg at dette er en del av et forum hvor vi diskuterer bloggere og deres virke? Hvordan kan du vite det du siterer meg på over, i fet skrift, ikke er sannheten? Bevis det! Ja, det har eg fått med meg. Diskutere betyr ikke å kritisere, så vi har alle en plass her. Eg kan ikke bevise det og eg har heller ikke sagt at det ene eller det andre er sannheten eller ikke, det vet nemlig bare Mette. Eg har arrestert deg på at du kommer med en setning som er formulert som en påstand og ikke noe du tror. Ser du forskjellen? Dette ser eg i flere tråder ofte av de samme menneskene og det er her eg skulle ønske dere tenkte lengre. Vi lærte jo det på skolen... Eg gjorde iallefall det! En kan ikke påstå at noen mener "sånn" eller "sånn" uten å ha bevis. Da blir det nemlig synsing, noe som da bør merkes som "eg tror" eller "eg synes", noe som igjen er veldig avgjørende på budskapet en sender. For om en kommer med en påstand basert på en oppfatning uten å legge frem bevis, så er det ikke en sannhet... E du med? Endret 5. oktober 2019 av Trude4
Veslefrikk Skrevet 5. oktober 2019 #3126 Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, Trude4 skrev: Ja, det har eg fått med meg. Diskutere betyr ikke automatisk å kritisere, så vi har alle en plass her. Eg kan ikke bevise det og eg har heller ikke sagt at det ene eller det andre er sannheten eller ikke, det vet nemlig bare Mette. Eg har arrestert deg på at du kommer med en setning som er formulert som en påstand og ikke noe du tror. Ser du forskjellen? Dette ser eg i flere tråder ofte av de samme menneskene og det er her eg skulle ønske dere tenkte lengre. Vi lærte jo det på skolen... Eg gjorde iallefall det! En kan ikke påstå at noen mener "sånn" eller "sånn" uten å ha bevis. Da blir det nemlig synsing, noe som da bør merkes som "eg tror" eller "eg synes", noe som igjen er veldig avgjørende på budskapet en sender. For om en kommer med en påstand basert på en oppfatning uten å legge frem bevis, så er det ikke en sannhet... E du med? Mtp på alle selvmotsigelsene i den bloggen, så tror jeg ikke det er så mye sannhet i den heller. Er mye synsing og ugjennomtenkte innlegg i den. Og ikke minst; innlegg basert på denne tråden. Uten kg så tror jeg ikke hun hadde hatt så mange leserne. 18
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3127 Skrevet 5. oktober 2019 4 minutter siden, Veslefrikk skrev: Mtp på alle selvmotsigelsene i den bloggen, så tror jeg ikke det er så mye sannhet i den heller. Er mye synsing og ugjennomtenkte innlegg i den. Og ikke minst; innlegg basert på denne tråden. Uten kg så tror jeg ikke hun hadde hatt så mange leserne. Eg tror ikke det er noen særlig sammenheng mellom KG og antall lesere. Tror det heller er omvendt. Når Mette skriver noe som gir høyt lesertall, så blir også denne tråden levende. Men én kan jo undersøke litt... Mette har hatt lite innlegg i det siste og nå er denne tråden veldig aktiv. Skal vi se hva lesertallene hennes er for tiden? Hun ligger vanligvis på 5000 per dag ifølge blogg. Eg har forresten ikke sett noen selvmotsigelser, som du skriver så påståelig at den har...
JaVel Skrevet 5. oktober 2019 #3128 Skrevet 5. oktober 2019 14 minutter siden, Veslefrikk skrev: Mtp på alle selvmotsigelsene i den bloggen, så tror jeg ikke det er så mye sannhet i den heller. Er mye synsing og ugjennomtenkte innlegg i den. Og ikke minst; innlegg basert på denne tråden. Uten kg så tror jeg ikke hun hadde hatt så mange leserne. Jeg tror faktisk at hun er mer ærlig enn de fleste, hun er vimsete og da følger det også med selvmotsigelser. Samtidig er vi alle full av selvmotsigelser, jeg regner med at de aller fleste her oppdrar sine barn til å være snill mot andre, ikke mobbe osv, men samtidg sitter vi her som voksne og sabler en blogger nedenom og hjem. Tolker henne på verste måte, gjør narr av ting hun skriver etc, hvis ikke det er en gigantisk selvmotsigelse så er ingenting det. 2
CMarie Skrevet 5. oktober 2019 #3129 Skrevet 5. oktober 2019 @Trude4 Jeg mener du bør lese deg litt opp på stråmanns-og sirkelargumentasjon. Også kan, og dette er bare min mening, utsagn som -Kjære deg -Eg har arrestert deg -E du med? kanskje oppfattes som et litt hjelpeløst forsøk på hersketeknikk. Siden de siste kommentarene dine til meg er full av selvmotsigelser, etter min mening, kommenterer eller diskuterer jeg de ikke videre med deg. 28
lilletyrkia Skrevet 5. oktober 2019 #3130 Skrevet 5. oktober 2019 Trenger da vel ikke bevis når alle andre skjønner hva man mener. 😆 legger da ikke inn screen shot eller link for hver minste ting som diskuteres her inne. 9
JaVel Skrevet 5. oktober 2019 #3131 Skrevet 5. oktober 2019 18 minutter siden, CMarie skrev: @Trude4 Jeg mener du bør lese deg litt opp på stråmanns-og sirkelargumentasjon. Også kan, og dette er bare min mening, utsagn som -Kjære deg -Eg har arrestert deg -E du med? kanskje oppfattes som et litt hjelpeløst forsøk på hersketeknikk. Siden de siste kommentarene dine til meg er full av selvmotsigelser, etter min mening, kommenterer eller diskuterer jeg de ikke videre med deg. Jeg har et helt annet inntrykk av denne Trude4. Hun har røsket i oss, og det er søren meg vel fortjent! 3
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3132 Skrevet 5. oktober 2019 7 minutter siden, lilletyrkia skrev: Trenger da vel ikke bevis når alle andre skjønner hva man mener. 😆 legger da ikke inn screen shot eller link for hver minste ting som diskuteres her inne. Enig, så lenge en diskuterer på bakgrunn av hva en tror, synes eller tenker, trenger en ikke bevis. Men når en kommer med påstander er det jo normalt å henvise til hvor disse påstandene er tatt fra (direktelink eller skjermbilde)
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3133 Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, Veslefrikk skrev: Mtp på alle selvmotsigelsene i den bloggen, så tror jeg ikke det er så mye sannhet i den heller. Er mye synsing og ugjennomtenkte innlegg i den. Og ikke minst; innlegg basert på denne tråden. Uten kg så tror jeg ikke hun hadde hatt så mange leserne. Nå ble eg litt nysgjerrig! Hva er det i bloggen du ikke tror er sant? Tror du at hun: Lyger om navnet sitt? Om antall barn og barnebarn hun har? Kanskje om at hun traff denne mannen i Tyrkia i det hele tatt? Er de kanskje ikke forelsket i hverandre? Kanskje de ikke engang er gift? Eller tror du ikke hun er gravid? hmmmm… kanskje du tror at hun ikke har svangerskapsplager? Hun skriver om livet sitt og eg tror ikke hun har så stort behov for å lyge om sitt eget liv...
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #3134 Skrevet 5. oktober 2019 43 minutter siden, CMarie skrev: @Trude4 Jeg mener du bør lese deg litt opp på stråmanns-og sirkelargumentasjon. Også kan, og dette er bare min mening, utsagn som -Kjære deg -Eg har arrestert deg -E du med? kanskje oppfattes som et litt hjelpeløst forsøk på hersketeknikk. Siden de siste kommentarene dine til meg er full av selvmotsigelser, etter min mening, kommenterer eller diskuterer jeg de ikke videre med deg. Beklager om du oppfatter det slik og skal selvfølgelig beklage de tre utsagnene. Men det gjør ikke mitt budskap noe mindre sant. Eg ønsker å være en motpart til alle som kommer med påstander uten å ha bevis. En påstand gjør det nemlig ikke til noen sannhet og derfor er det viktig å legge ved link eller skjermbilde. Har opplevd gang på gang at denne tråden (og andre) florerer med påstander og hvor det da blir lagt frem som en sannhet til andre som kommer inn å leser. Horribelt er det! Spesielt nå det er basert på en oppfatning eller synsing hvor alle ikke er enige. Eg blir oppgitt og i min oppgitthet brukte eg disse tre utsagnene, som jeg beklager.
Visvas Skrevet 6. oktober 2019 #3135 Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Mette har nok veldig mange lesere igjennom KG, kanskje de fleste kommer igjennom her t.o.m. Dette er Mette veldig klar over for hun har selv satt igang tråden ved flere anledninger og melker det for det er verdt. Jeg hadde aldri gått her på KG for å lese om bloggen jeg om det ikke var for at Mette selv har reklamert for den utallige ganger på blogg og Snap. Nå leser jeg nesten aldri bloggen, men følger denne tråden. Endret 6. oktober 2019 av Visvas Rettet skrivefeil 15
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. oktober 2019 #3136 Skrevet 6. oktober 2019 Mette daler på stigen og vipps kommer det noen å lager litt ståk. Livet. Det festligste er jo den elendige måten å lage ståk på, snakk om å bite seg selv i halen.
Gjest Trude4 Skrevet 6. oktober 2019 #3137 Skrevet 6. oktober 2019 44 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Vi er flere som er uenige i mye av det som skrives her inne. Men jeg feks har aldri blitt beskyldt for å være en annen. Du er veldig i angrepsposisjon på alt og alle her i tråden, og det får en jo til å stusse litt. Mette sin blogg får nok mange lesere fra denne tråden. PS: det holder med et punktum etter setningene dine. At eg er uenig i hvordan mange bruker påstander som en sannhet, når det kun er en oppfatning, så fortjener eg å bli "jaget" av denne personen på alle trådene eg er aktiv på? Hva får en til å stusse? At eg er kritisk til at noen ikke legger ved skjermdump eller sitat når de skriver noe som om det skulle vært en sannhet, men som kanskje ikke er det? Det eneste eg har "angrepet" er nettopp det. Både her, på Villapaprika, på Stina og mange andre sin tråd.
Gjest Trude4 Skrevet 6. oktober 2019 #3138 Skrevet 6. oktober 2019 3 minutter siden, Lama_Drama skrev: Mette daler på stigen og vipps kommer det noen å lager litt ståk. Livet. Det festligste er jo den elendige måten å lage ståk på, snakk om å bite seg selv i halen. Mette daler nok på listen fordi hun skriver få og dårlige innlegg, noe eg tror har med å gjøre at hun sliter for tiden. Dere skal jo hele tiden si at KG genererer trafikk. Denne tråden var veldig aktiv i går, så gjorde det noe forskjell på lesertallet hennes? Nei, det ser det ikke ut til å ha gjort. Daler hun på listene er det nok hun som gjør en dårlig jobb og stiger hun på listen skriver hun nok noe som gjør at leserne ønsker å lese! Samme med de andre bloggerene.
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. oktober 2019 #3139 Skrevet 6. oktober 2019 10 minutter siden, Trude4 skrev: Mette daler nok på listen fordi hun skriver få og dårlige innlegg, noe eg tror har med å gjøre at hun sliter for tiden. Dere skal jo hele tiden si at KG genererer trafikk. Denne tråden var veldig aktiv i går, så gjorde det noe forskjell på lesertallet hennes? Nei, det ser det ikke ut til å ha gjort. Daler hun på listene er det nok hun som gjør en dårlig jobb og stiger hun på listen skriver hun nok noe som gjør at leserne ønsker å lese! Samme med de andre bloggerene. Har du bevis på dine påstander?
Gjest Trude4 Skrevet 6. oktober 2019 #3140 Skrevet 6. oktober 2019 12 minutter siden, Lama_Drama skrev: Har du bevis på dine påstander? Det er ikke påstander når en skriver "nok..", "eg tror" osv.. Da er det noe eg tror, ikke noe eg påstår!
Fremhevede innlegg