Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Herlighet,  for et fesjå av en blogg. At noen gidder å lese det som står der er ubegripelig. 

Endret av lillesnøfnugg
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Trude4 skrev:

Har akkurat laget konto her inne! 

Eg leser Mette sin blogg og har ikke sett at hun har nevnt noe psykisk! Alt eg har sett er typiske plager for gravide som noen får i større grad enn andre. Altså ingenting som skulle vært negativt å bli assosiert med. 

Når du kommer med slike hentydninger bør du ha sitat fra bloggen. 

Hun har flere ganger skrevet at hun er deprimert og det er vel psykisk??

• Liker 9
Gjest Vibeken
Skrevet
1 time siden, Trude4 skrev:

Har akkurat laget konto her inne! 

Eg leser Mette sin blogg og har ikke sett at hun har nevnt noe psykisk! Alt eg har sett er typiske plager for gravide som noen får i større grad enn andre. Altså ingenting som skulle vært negativt å bli assosiert med. 

Når du kommer med slike hentydninger bør du ha sitat fra bloggen. 

Jeg tenkte også på disse typiske plagene som veldige mange går gjennom, tenkte det har en uskyldig kommentar. Var nå absolutt ikke min mening å henge ut noen. 

Gjest Vibeken
Skrevet
2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Fornavn og etternavn så da mangler det vell ikke så mye mer på navnet. Jeg hadde ikke likt om min søster hadde skrevet det om meg. At man føler seg kvalm er nå en ting,men Mette har også nevnt litt type psykisk så kan jo tolkes at det gjaldt din søster også, så egentlig er det ikke så rart at noen henger seg opp i det?

Deler av navn, ikke fullt navn. Uansett; det var en uskyldig melding til en som ikke hadde det bra og jeg ville vise at hun ikke var alene. Dette er plager mange gravide har og jeg kan ikke se at jeg henger ut noen. Men orker ikke en diskusjon rundt dette, så jeg har bedt Mette slette kommentaren. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Nussepus skrev:

Senest den 2 oktober skrev hun at hun tror hun har en depresjon i tillegg til vanlig gravid plager

Endret av Tildittbeste
  • Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Senest den 2 oktober skrev hun at hun tror hun har en depresjon i tillegg til vanlig gravid plage

Med tanke på alle livsendringene hun har vært igjennom på få uker, så er det ikke rart at hun fikk en utladning og at hun følte seg tom, uten å forstå helt hvorfor. I starten av en graviditet er det store forandringer i kroppen som ikke er synlige og som kan påvirke kvinner psykisk i tillegg til fysisk. Det er altså helt normalt å føle seg litt nedfor og nedstemt i graviditeten og en bør passe seg for å gjøre dette til noe negativt og noe en bør skamme seg over.

Synes det er flott at Mette er åpen med det, slik at andre som kommer i samme setting ikke føler seg unormal. Det hormonelle ved en graviditet påvirker oss forskjellig og kan være forskjellig fra ene graviditeten til neste for samme person.

Skrevet
2 timer siden, Nussepus skrev:

Eg har bare sett ett innlegg hvor hun skriver at hun TROR hun er litt deprimert. Ellers har hun vel skrevet at hun var det som ung.

Skrevet
5 timer siden, Tildittbeste skrev:

Fornavn og etternavn så da mangler det vell ikke så mye mer på navnet. Jeg hadde ikke likt om min søster hadde skrevet det om meg. At man føler seg kvalm er nå en ting,men Mette har også nevnt litt type psykisk så kan jo tolkes at det gjaldt din søster også, så egentlig er det ikke så rart at noen henger seg opp i det?

At man blir plaget psykisk når kroppen er full av hormoner er da ingenting å skamme seg over, er nok svært mange kvinner som kjenner seg igjen i det. Med andre ord så forstår jeg ikke at det skulle være ille å kommentere på Mettes blogg ang en søster som hadde det ganske likt som henne.  

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Tildittbeste skrev:

Senest den 2 oktober skrev hun at hun tror hun har en depresjon i tillegg til vanlig gravid plager

Ja og so what? Ære være henne som nevner depresjon på samme måte som andre ville nevnt en influensa. Det å være deprimert er da ingenting å skamme seg over, det er svært mellommenneskelig. 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, JaVel skrev:

Ja og so what? Ære være henne som nevner depresjon på samme måte som andre ville nevnt en influensa. Det å være deprimert er da ingenting å skamme seg over, det er svært mellommenneskelig. 

Hvem har sagt at hun burde skamme seg over det? Ingen faktisk!!

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, JaVel skrev:

At man føler seg kvalm er nå en ting,men Mette har også nevnt litt type psykisk så kan jo tolkes at det gjaldt din søster også, så egentlig er det ikke så rart at noen henger seg opp i det?

Er det en mer ærlig sak å være kvalm enn å være " deppa"? Du er med på å skambelegge psykiske vansker med det du skriver. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hvem har sagt at hun burde skamme seg over det? Ingen faktisk!!

Men du skriver dette; "At man føler seg kvalm er nå en ting,men Mette har også nevnt litt type psykisk så kan jo tolkes at det gjaldt din søster også, så egentlig er det ikke så rart at noen henger seg opp i det? "

• Liker 3
Skrevet

Det tar jo helt av her nå... misforstår folk hverandre med vilje??

Ingen her har vel sagt at Mette skal skamme seg over å skrive at hun har slitt psykisk?  Det ble sagt at dersom noen har kommentert på bloggen at en tredjeperson (identifiserbar) har slitt på samme måte så er det problematisk å gi ut slike opplysninger om andre! 

🤷‍♀️

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, Leselusa skrev:

Det tar jo helt av her nå... misforstår folk hverandre med vilje??

Ingen her har vel sagt at Mette skal skamme seg over å skrive at hun har slitt psykisk?  Det ble sagt at dersom noen har kommentert på bloggen at en tredjeperson (identifiserbar) har slitt på samme måte så er det problematisk å gi ut slike opplysninger om andre! 

🤷‍♀️

Yes..akkurat.  har aldri sagt hun ikke kan skrive om at hun evt er deprimert. Det var 3 personen noen reagerte på. Men her inne må noen all tid vri på hva som blir skrevet 

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, JaVel skrev:

Er det en mer ærlig sak å være kvalm enn å være " deppa"? Du er med på å skambelegge psykiske vansker med det du skriver. 

Det er i såfall din tolkning og ikke noe jeg har ment

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Yes..akkurat.  har aldri sagt hun ikke kan skrive om at hun evt er deprimert. Det var 3 personen noen reagerte på. Men her inne må noen all tid vri på hva som blir skrevet 

Ja... Det er helt sant 😅 Har lest igjennom en del av tråden nå og ser at mange av dere vrir på det Mette skriver til å bli noe helt annet enn hva som står på bloggen hennes! Så da håper jeg at dere faktisk ser at dere også vrir på hva som blir skrevet!? Selv er eg forundret over hvor negativ dere er til absolutt ALT hun skriver og ikke skriver... Hun kan ikke gjøre rett i deres verden, uansett! Eller? 

Skrevet
2 minutter siden, Trude4 skrev:

Ja... Det er helt sant 😅 Har lest igjennom en del av tråden nå og ser at mange av dere vrir på det Mette skriver til å bli noe helt annet enn hva som står på bloggen hennes! Så da håper jeg at dere faktisk ser at dere også vrir på hva som blir skrevet!? Selv er eg forundret over hvor negativ dere er til absolutt ALT hun skriver og ikke skriver... Hun kan ikke gjøre rett i deres verden, uansett! Eller? 

Det vil alltid være sånn når man står på hver sin side så ser man med ulike øyne. Tror ikke at mange mener at alt hun skriver er feil. Det er mange som mener hun utleverer for mye om sitt liv og at det er det man reagerer på. Men det er jo opp til Mette og avgjøre.  Så kan alle uansett hva en mener kommentere her inne. Betyr ikke at verken den ene eller den andre har mer rett ..sånn er det bare her i livet..ingen er enig i alt og det må være lov

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det vil alltid være sånn når man står på hver sin side så ser man med ulike øyne. Tror ikke at mange mener at alt hun skriver er feil. Det er mange som mener hun utleverer for mye om sitt liv og at det er det man reagerer på. Men det er jo opp til Mette og avgjøre.  Så kan alle uansett hva en mener kommentere her inne. Betyr ikke at verken den ene eller den andre har mer rett ..sånn er det bare her i livet..ingen er enig i alt og det må være lov

Godt sagt. 

Men eg har sett at mange av de som ikke er enig med "dere" blir omtrent angrepet og skremt vekk! Som om dette ikke er ett diskusjonsforum, men ett kritikk forum der kun det negative er godtatt. 

Har flere ganger vært noen som har blitt beskyldt for å være bloggeren selv eller en hjelper!! 

Helt ærlig er eg overrasket over å ikke ha fått den beskyldningen enda! 

Skrevet

Jeg kikket innom den bloggen nå, og er litt sjokkert over at hun driver og flytter på dobbeltsenger og sofaer like etter at hun har skrevet om blødninger. Dette er jo rett og slett dumt. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ja det er om hverandre, tror ikke hun husker selv hva hun skriver. I en kommentar var hun vant til tunge løft, to kommentarer nedenfor var hun ikke vant til tunge løft. Så var det magesmerter, kraftige og så moderate. Og så blødninger, og tunge løft igjen. Dette svangerskapet skal brukes for hva det er verdt, og jo mindre aktivitet på denne tråden og få kommentarer på bloggen, jo verre blir graviditeten og «antydningene» om at den kan gå galt. Dårlig stil Mette.

Endret av CMarie
Typo
  • Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...