Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Bloggeren har fått mye støtte innimellom, og i perioder har det vært lite aktivitet i denne tråden.
Da har Trude stukket innom for å minne alle om at bloggeren eksisterer. 
Kjøper ikke den at alt bunnet ned i et forsvar mot hyener og ulver. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leselusa skrev (2 minutter siden):

😳 Du må nok regne med mer enn en dag og to før folk slutter å diskutere dette altså... La det ligge. Det går over. Men til mer du kommenterer og prøver å forklare, til mer blir det å kommentere..... Du sier du forstår at det har kommet reaksjoner. Men da må du altså la folk få komme med disse reaksjonene! Let it go!

Hun ønsker jo tydeligvis, bevisst eller ubevisst, oppmerksomhet og ønsker å forsvare seg og diskutere seg selv i det uendelige. Derfor har hun opprettet enda en bruker her inne. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett noen som har så vanskelig for å si unnskyld. Altså unnskyld og mene det, ikke bare fordi det er forventet 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (35 minutter siden):

Hei dere. 

Jeg har sagt at jeg beklager og jeg har sagt at jeg dummet meg ut. Jeg la meg ned i grusen og både skammet meg og følte meg dritt. Mye dårlige tanker om meg selv som ingen har godt av å gå rundt med. 

Men måten dere reagerer er virkelig overdrevet og henger ikke på greip med den feilen jeg gjorde. 

Ja, jeg lagde meg en fake bruker da det var massivt med kritikk. Jeg brukte den brukeren til å forsvare meg selv og prøvde å få frem at en del av det som har blitt sagt opp igjennom har vært både overdrivelser, spekulasjoner og løgn. Dessverre er jeg tydeligvis håpløs på å takle kritikk og mitt forsøk på å forsvare har garantert fyrt tilbake på meg med at tråden både ble mer løftet og mer sint. Det tar jeg helt og holdent på mine skuldre.

Jeg har også brukt brukeren på å lage en tråd om Kjerringtanker da hun skrev et blogginnlegg om meg, med mitt navn og hvor jeg ble latterliggjort med fullt navn flere ganger (ja jeg vet det også er bloggnavn) .

Jeg prøvde å snakke med henne uten at det hjalp og jeg ble sint og lagde en tråd om henne, noe jeg har innrømmet for lenge siden. Om dere går inn og leser, så har jeg absolutt ikke vært så ufin og stygg som noen her hevder. Og alt jeg har skrevet der, har jeg også skrevet direkte til henne. Men det var helt klart idiotisk av meg å gjøre og noe jeg burde ha holdt meg for god til. 

Jeg brukte og brukeren litt inne på debatten om AB. Det hadde jeg glent, men det stemmer ja. 

Har slettet blogg og snapchat fordi jeg ser at jeg ikke takler denne kritikken mer. Av en eller annen grunn blir kritikken her inne mye mer dominerende og vond enn den på egen blogg og i kommentarfeltet på avisinnlegg. Det har kanskje noe med at jeg har vært delaktig i denne tråden som "tenkerformye" (sa klart ifra at det var meg), Trude som var min falske konto og deretter Mette som var den jeg lagde når det ble så mye rundt vaksine valget mitt. Så med å være delaktig så ble det kanskje mer nært og vondt!? 

I allefall.. Jeg har sagt beklager og jeg har sagt at jeg forstår at mange er sinte. Så skjønner ikke hva mer dere ønsker? Jeg har og takket de som har vist omsorg og det skulle da bare mangle!?

Jeg vil aldri komme tilbake med en blogg eller snapchat hvor jeg er så personlig og privat som jeg var på metteask.blogg.no. Og det er fordi jeg helt tydelig ikke klarer å takle baksiden med å være så åpen og ærlig. 

Bloggen er slettet og snapchat er slettet.

Jeg forstår og at dere blir usikre på alle og tror de er meg, fordi det faktisk stemte med Trude. Mitt ord her vil dere garantert aldri tro uansett. Men jeg har kun hatt to hbir jeg gar sagt det var meg og en som var falsk. 

Så du syns ikke noe om mobbetråder, men du lagde en om en annen blogger. Jaja.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (17 minutter siden):

Nei... Det er faktisk ikke kun jeg som har gjort noe gale her. Jeg tar min feil på mine skuldre, innrømmer det og beklager. Men det har vært massivt kritikk mot meg her over lang tid, og det må dere ta på dere. Jeg skal ikke sitte med all skyld, men jeg tar min skyld. 

DU KAN IKKE KLAGE OVER Å BLI KRITISERT NÅR DU SELV HAR TATT ET VALG OM Å DELE HELE LIVET DITT MED ALL SLAGS INTIME DETALJER OFFENTLIG! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (Akkurat nå):

DU KAN IKKE KLAGE OVER Å BLI KRITISERT NÅR DU SELV HAR TATT ET VALG OM Å DELE HELE LIVET DITT MED ALL SLAGS INTIME DETALJER OFFENTLIG! 

OG I TILLEGG EGGE OPP STEMNINGEN MED VITEN OG VILJE!! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (38 minutter siden):

Jeg forstår helt ærlig ikke hva du egentlig mener. Skal jeg kun si beklager men ingenting mer? 

1. Hvorfor går du inn her og leser når du vet det kommer kritikk som du sier du ikke takler? Hvorfor fortsetter du selv etter å ha blitt avslørt? 

2. Det har blitt nevnt flere ganger med jevne mellomrom, også helt i starten da fulgte med under tenkerformye at folk likte innleggene dine om Tyrkia osv. også sier du nå at du hadde flere klare. Hvorfor postet du ikke de i stedet for innlegg på innlegg med vaksine, som du burde visst provoserte. Det hadde holdt med et innlegg om at du ikke diskuterer dette videre, også delt helt andre ting. Men aller helst burde du aldri sagt noe om det, når det lett blir en stor sak av noen ting. Da hadde fokuset flyttet seg. Men du har fyrt opp under kritikken med å snakke masse på snap, skrive innlegg på blogg og skrive innlegg i bt. 

3. Hvis du vil at debatten her skal forsvinne, så hjelper det ikke at du fyrer opp på snap, ei heller at bloggvenninnen din skriver innlegg om oss og legger oss for hat. Hadde du latt kritikken passere, spesielt når du har ikke noe veldig fornuftig å si hadde ting aldri blitt så stort. Men det har kanskje vært litt gøy med mye oppmerksomhet?

4. Grunnen til at folk blir irritert på deg her på KG, er fordi du hele tiden må legge litt skyld på oss her. Vi er kanskje en del av en strukturforklaring på hvorfor du begynte å fosvare deg osv. Men du som individ valgte selv å skrive og fortsette å dele, fyre opp osv. 

Jeg bladde gjennom begynnelsen av tråden her, og du fikk mange kommentarer på å stoppe eksponeringen av barn, der har du blitt mye flinkere! Jeg synes likevel du ikke trenger å vise at lillejenta plukker bær, at lillejenta leker osv. vi har null interesse for det egentlig. Men du tok til deg noe av kritikken, selvom du var uenig i starten! 👏🏽👏🏽👏🏽 For det! Og i starten var jeg heller ikke så kritisk til deg, men så gjør du det samme om og om igjen. Husk at vi er mange som begynte å følge deg for de gode, gamle innleggene dine. Kan du ikke fortsette med det? Dele om H sine opplevelser av Norge, matoppskrifter, kultur i Tyrkia osv. Men veldig personlige ting og valg, familie osv kan du holde deg unna! 

Hvis du faktisk svarer nå Mette, og svarer på alt, så får du litt respekt tilbake av meg, og kanskje du får litt av flere også!?

@Mettea

Endret av Diamant20
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i spåkula at det vil klages i andres kommentarfelt nå om «beklagde og la meg flat, men fikk bare hets tilbake av ulvene på KG.» :sukk:

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva som skal til og hvordan man må kommunisere til Mette slik at hun forstår. For hun forstår åpenbart ikke...Det er jo ikke vits i å gjøre mer av det samme som ikke fungerer- hun greier ikke å prosessere den informasjonen som tilflyter henne her inne. 

Har ikke noe svar, men blir bekymret for henne. Om hun har forutsetning for å delta i en diskusjon som er så opphetet...

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror Mette hadde for god utbytte av kurset til AB....

Og nå har hun kræsjlandet slik AB og... 

Håper for Mette og familien hun fortsetter å følge læremesteren og sitter rolig i båten og skyr medienes søkelys...

En slik shitstorm hun er oppi nå, er vond uansett hvor selvlaget den stormen er....

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede for 2 år siden, da jeg ble oppmerksom på tråden, og dermed bloggeren, kom det beskyldninger om "løgner som ble til sannheter" her inne, jeg spurte hva som var løgn. Jeg lurer fortsatt på det?

Hva har blitt løyet om Mette her inne?

Jeg tror det lureste valget du har gjort er å sky offentligheten. Ingen har godt av å eksponere seg selv til de grader som du har gjort. Det er direkte usunt, spør du meg . Blikket blir veldig innovervendt og egosentrisk, enten man vil eller ei. Nå får du muligheten til å fokusere på dine omgivelser, og ting som faktisk er viktige . Medaljens bakside er for svært hardhudede mennesker. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (36 minutter siden):

Nei den stopper. Denne tråden vil bli stengt ettersom jeg har trukket meg ut av det offentlige. 

Beklager, men det er ikke slik det fungerer her inne. Du kan ikke bestemme hvilke tråder som skal få bestå eller ikke.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trude har heller ikke hjulpet til med å avkrefte noen løgner og overdrivelser her, heller gjort ting verre i mine øyne. Så kjøper ikke helt den heller.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Mette, de aller fleste her er på SoMe. Men vi tar bevisste valg rundt det. Jeg har ikke delt at jeg har tatt vaksinen, fordi jeg vet det finnes mange som ikke tror på vaksiner (altså ikke skeptisk, selvom jeg er og var det selv også!), jeg deler ikke at jeg er forkjøla, men ikke har testet meg ennå, jeg deler ikke alle mine hverdagsrutiner, jeg deler ikke mine meninger om hva jeg mener om alt som engasjerer veldig (ulv, innvandring, Utøya, uføre feks), jeg liker ikke en gang politiske innlegg på FB. Jeg er så bevisst på det, at om jeg skulle fått 100 000 nye følgere på instagram i løpet av et døgn, så hadde det gått fint. Alle mine valg, tanker osv ligger ikke ute for alltid! Hvis du klarer å lære deg å tenke sånn, tenke igjennom hva du deler så kan du fint ha både snap og blogg! 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mettea Du har redd opp senga di og smurt på brødskiva di sjøl. Enkelt og greit. Nå må du ligge i den og tygge i deg. Er det virkelig så vanskelig å skjønne for ei dame på over førti år, at ens egne handlinger får konsekvenser? Om du virkelig ikke forstår det, hvordan i all verden er du i stand til å

1) Jobbe med sårbare mennesker?

2) Ha omsorg for og oppdra mindreårige?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lilletyrkia skrev (5 minutter siden):

Trude har heller ikke hjulpet til med å avkrefte noen løgner og overdrivelser her, heller gjort ting verre i mine øyne. Så kjøper ikke helt den heller.

Tenk for et trist skue, når Norges selværklærte mest ærlige blogger ender opp som en av de mest patetiske og løgnaktige bloggerne. Ender opp som læremesteren sin. 

Endret av Lunabelle
Stavefeil
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og drit i å bry deg om filleting, det var en person som kommenterte strømpebuksa til datteren din, og ørten som sa at det ikke er noe å bry seg om feks. Også kan du også tenke på hva slags kritikk du har fått her, ifht til hva du deler senere. Dropp unger, familie og ting som er så personlig at du ikke tåler å få litt kritikk for det. Og skill mellom saklig og usaklig kritikk, den saklige tar du til deg, mens den usaklige driter du i. Skriv den usaklige på en lapp og brennd det om det så er det som hjelper. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg nå Mette hadde jeg enten fulgt Kjerringtankers råd og ikke bære mer ved til bålet, eller så hadde jeg en gang for alle innrømmet at det ikke er sant at jeg bare brukte Trude4 til å forsvare meg. Dette kommer til å dø ut etterhvert, men som voksen selv ville jeg stått frem med sannheten, den sannheten alle ser hvis de vil se den. 
Jeg har selv en forelder som likte seg i rampelyset, det er riktig som du skriver at det fører med seg stormer og man må tåle det. Og det er også riktig at det ikke er for alle. 
Personlig klarer jeg ikke å se sammenhengen mellom den belastningen du skriver at det er og det du gjør med å dra opp tråden igjen, gå til aviser og starte tråder om andre bloggere. 
Men uansett hva du velger vil det roe seg og forhåpentligvis har du lært noe på veien. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Tenk for et trist skue, når Norges selværklærte mest ærlige blogger ender opp som en av de mest patetiske og løgnaktige bloggerne. Ender opp som lærermesteren sin. 

Og det med at hun bare har hatt den og den brukeren her inne stiller jeg meg også tvilende til :)

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...