Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (13 minutter siden):

Hun kjører ikke noe kampanje. Hvor tar dere alt fra? Hun har aldri sagt at hun ikke vil ta vaksinen og hun er langt fra en konspirasjonsteoretiker. 

Jeg har gitt lyd fra meg til MA for å være med på en artikkel for vi er mange som ikke ønsker å ta vaksinen i denne omgang men vente. Takket være fordømmende bedrevitere så blir vi hetset og sett ned på for et valg som er frivllig :( 

Glem ikke det statministeren og helseministeren sa at vi skal respektere hverandres meninger og hvis noen ikke ønsker å ta vaksinen skal deres meninger bli akseptert. Mange har glemt det ser det ut som. 

Skam dere som fordømmer oss som ikke ønsker å ta vaksine nå. 

 

 

Skam deg også, som mener kunn dine meninger er ok..alle burde vite viktigheten av vaksinen og ikke følge sine følelser 

Endret av Anneisabell
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (11 minutter siden):

Hun kjører ikke noe kampanje.

Nei. For all del.

https://naob.no/ordbok/kampanje (Det Norske Akademis Ordbok - NAOB)

Sitat

 (planmessig, langvarig) agitasjon, propaganda (for en bestemt sak)

  | jf. holdningskampanje, informasjonskampanje, underskriftskampanje, valgkampanje

For min del må du gjerne ignorere alle fakta og derav støtte MA uansett hva - men du tar feil.

Hun har nå holdt på en stund med dette, og dette går både på informasjon og på holdninger. Hvorvidt det var planlagt eller ikke er nok diskuterbar, men det er ikke nødvendigvis utslagsgivende heller.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biter meg og nå merke i at hun nå reklamerer for en butikk/sponsor.

Synes det er merkelig at de ønsker å assosieres med denne type holdninger som MA nå står frem med. Spesielt mtp sitt samfunnsansvar som de mener er viktig:

Sitat

Nå mer enn noensinne forplikter vi oss til å påvirke planeten vår og dens innbyggere på en positiv måte.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (18 minutter siden):

Hun kjører ikke noe kampanje. Hvor tar dere alt fra? Hun har aldri sagt at hun ikke vil ta vaksinen og hun er langt fra en konspirasjonsteoretiker. 

Jeg har gitt lyd fra meg til MA for å være med på en artikkel for vi er mange som ikke ønsker å ta vaksinen i denne omgang men vente. Takket være fordømmende bedrevitere så blir vi hetset og sett ned på for et valg som er frivllig :( 

Glem ikke det statministeren og helseministeren sa at vi skal respektere hverandres meninger og hvis noen ikke ønsker å ta vaksinen skal deres meninger bli akseptert. Mange har glemt det ser det ut som. 

Skam dere som fordømmer oss som ikke ønsker å ta vaksine nå. 

 

 

Så spennende! Dette er det bare å glede seg til...og håper du er klar for alle slags tilbakemeldinger når din identitet blir offentlig. Kanskje ikke alle blir slik som du håper?

Men husk: det er ikke pent å be noen om å skamme seg, de tror jo de har like rett som deg.

 

 

 

 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (38 minutter siden):

Hun kjører ikke noe kampanje. Hvor tar dere alt fra? Hun har aldri sagt at hun ikke vil ta vaksinen og hun er langt fra en konspirasjonsteoretiker. 

Jeg har gitt lyd fra meg til MA for å være med på en artikkel for vi er mange som ikke ønsker å ta vaksinen i denne omgang men vente. Takket være fordømmende bedrevitere så blir vi hetset og sett ned på for et valg som er frivllig :( 

Glem ikke det statministeren og helseministeren sa at vi skal respektere hverandres meninger og hvis noen ikke ønsker å ta vaksinen skal deres meninger bli akseptert. Mange har glemt det ser det ut som. 

Skam dere som fordømmer oss som ikke ønsker å ta vaksine nå. 

 

 

Der var du igjen ja. Kan stille klokken etter deg snart.

Vel ja, jeg synes dere som dropper vaksinen er mindre intelligente. Dere har ingen gode argumenter som bygger opp under deres avgjørelse annet enn - «vaksinen er frivillig», «Mitt valg» osv, osv. Jeg ønsker å vite HVA det er som gjør at dere føler dere har mer kunnskap enn helsemyndigheter og fagpersoner med LANGT høyere kompetanse på området enn dere har! Jeg ønsker oppriktig å vite hva dere baserer deres avgjørelse på annet enn at det er frivillig!

Alle vet at vaksinen er frivillig, men hvilke forskningsrapporter forteller deg at det er lurere å vente? Har du dokumentert (troverdig) at det er lurt å vente? «Alle andre» er jo med på dugnaden fordi vi ønsker en ende på pandemien! Vi andre ønsker å forhindre at de som IKKE KAN ta vaksinen av medisinske årsaker skal være beskyttet via flokkimmunitet! DET GÅR IKKE NÅR DET FINNES IDIOTER SOM HEVER SEG OVER RÅD OG RETNINGSLINJER LAGT AV NASJONALE OG INTERNASJONALE HELSEMYNDIGHETER!!

Når du (og M.A ikke minst) hevder å være helsepersonell håper jeg for Guds skyld at jeg eller noen av mine nærmeste aldri vil være i behov av pleie av mennesker som dere! Jeg synes det er skammelig å kalle seg «helsepersonell» samtidig som man går så hardt ut mot en vaksine som har DOKUMENTERT effekt mot viruset som herjer! Vi er midt i en pandemi for søren. 

Jeg mener oppriktig at dere bør finne ett annet yrke. Dere utsetter andre (jeg bryr med nada om deres egen helse) for fare! Jeg håper at alle som er uvaksinerte sier fra seg retten til nødvendig helsehjelp dersom dere blir smittet av covid-19. Dere hadde ett valg, men dere mente dere visste bedre. Dere kunne forhindret smitten. Dere FØLTE bare ikke for å beskytte dere med vaksinen. Ergo bør helsevesenet få bruke de ressursene vi har på de som fortjener hjelpen! De som har gjort det de kan for å forhindre smitte og spredning. Vi burde få benytte vår ekspertise på de som av ulike grunner ikke KAN vaksineres og av de stakkarsene som blir smittet av dere som IKKE GADD å være en del av dugnaden. 

Og forresten. Les de sakene jeg har linket til der folk forteller hvor GRUSOM denne infeksjonen og sykdomsforløpet er og ikke minst alle bivirkningene. Fy søren for en gjeng med egoister dere er. Dere burde skjemmes over egen oppførsel.

Endret av Ina89
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (36 minutter siden):

Biter meg og nå merke i at hun nå reklamerer for en butikk/sponsor.

Synes det er merkelig at de ønsker å assosieres med denne type holdninger som MA nå står frem med. Spesielt mtp sitt samfunnsansvar som de mener er viktig:

 

Ja, du kan så si, men regner med at den butikken ikke har satt seg inn i hva MA sier og gjør, de har sikkert bare fått en forespørsel og sagt ja siden MA er inne på topp 10 på blogglista 😛

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina89 skrev (2 timer siden):

Jeg håper Bergen kommune er klar over denne «kampanjen» hun kjører! Det er èn til å fortelle at man er uvaksinert (idiotisk det og), men det er en helt annen ting å holde på slik M.A nå gjør. Dette bør få konsekvenser for hennes autorisasjon.

Som jeg har nevnt tidligere er M.A et tema som ofte blir diskutert rundt bordet i lunsjen på arb.plassen vår. Her er det både unge og eldre som på en eller annen måte har oppdaget dette «fenomenet» og siden vi ikke bretter ut om sexlivet vårt o.l blir det gjerne slike temaer som er gjengangere rundt bordet. Min leder blir mer og mer sjokkert for hver dag og det er vi andre også. Det er som et togkrasj, man vil ikke se, men man må. Vår leder kom med en klar beskjed til oss rundt bordet at dersom dette hadde vært en av oss ville vi blitt omplassert umiddelbart. Aldri om vi hadde fått gå i tjeneste eller hatt pasientkontakt. I tillegg ville vi nok fått en oppfording om å skifte yrke da det er åpenbart at hun ikke lenger utviser egnethet. 

Som helsepersonell har vi et enormt ansvar. Vi bør klare å gå foran som gode eksempler, vi må utføre arbeidet vårt feilfritt (ønsker ikke ta livet av noen fordi vi er dårlig i matte), vi skal være en trygghet, og vi skal ikke dytte personlige meninger etc på pasientene våre. I M.A sitt tilfelle er dette nå nærmest uunngåelig da «alle» i Norge nå vet hvor hun står i forhold til vaksiner. Det er komplett umulig at ikke pårørende etc til hennes pasienter nå vet at hun går kraftig ut mot vaksinen. Om ikke bare grunnet innlegget hennes, alle sammenbrudd på Snapchat (som får henne til å fremstå som svært ustabil) osv, men OGSÅ fordi en av landets fremste komiker med en enorm følgerskare, både innenlands og utenlands, har dratt opp nettopp M.A som et svært egoistisk og ustabilt menneske. 
Jeg som pårørende hadde virkelig reagert dersom jeg hadde oppdaget at en i personalet som var ansatt til å ta vare på en av mine nærmeste, hadde utvist denne oppførselen. Det er MIN mening og jeg oppfatter det som merkverdig dersom dette går upåaktet hen hos Bergen kommune. I min kommune ville nemlig dette vært slått hardt ned på.

Og siden jeg er så glad i å gjenta meg selv (der har jeg og M.A noe til felles 🙃). Det er en menneskerett å få hjelp fra helsevesenet når man er i behov at det, men det er ingen menneskerett å få jobbe i helsevesenet. Det er faktisk en ære. Ønsker du ikke ansvaret som ligger på skuldrene dine så bør du faktisk være oppegående nok til å ta med matboksen og finne deg et nytt yrke som passer deg bedre. 

Selvom du syntes det er moralsk forkastelig at noen velger å ikke vaksinere seg, så er det nå en gang sånn at det er ett personlig valg som ingen kan ta deg på og opp til hver enkelt. Så lenge det finnes alternativer for å beskytte seg selv og andre. Nå er vel det avtalt med arbeidsgiver der hvor hun jobber hvordan hun skal forholde seg til sine pasienter/brukere/kollega etc. som uvaksinert Så må man nesten la det være opp til evt pårørende/brukere på det spesifikke stedet hun jobber å evt klage. Selvom din leder på ditt arbeidssted mener noe annet så betyr det ikke at Mette gjør noe feil og ulovlig -antar at man kanskje ikke har hele bakteppet til å uttale seg så svart/hvitt og bastant, finnes garantert gråsoner her som ikke vi får med oss? Dette er i såfall mellom Mette og hennes arbeidsgiver om de mener hun går utover sin rolle og det spillerom hun har som ett personlig individ oppi alt dette med at vaksinering er frivillig og at det ikke er ulovlig å si det høyt til hvem man vil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (6 minutter siden):

Selvom du syntes det er moralsk forkastelig at noen velger å ikke vaksinere seg, så er det nå en gang sånn at det er ett personlig valg som ingen kan ta deg på og opp til hver enkelt. Så lenge det finnes alternativer for å beskytte seg selv og andre. Nå er vel det avtalt med arbeidsgiver der hvor hun jobber hvordan hun skal forholde seg til sine pasienter/brukere/kollega etc. som uvaksinert Så må man nesten la det være opp til evt pårørende/brukere på det spesifikke stedet hun jobber å evt klage. Selvom din leder på ditt arbeidssted mener noe annet så betyr det ikke at Mette gjør noe feil og ulovlig -antar at man kanskje ikke har hele bakteppet til å uttale seg så svart/hvitt og bastant, finnes garantert gråsoner her som ikke vi får med oss? Dette er i såfall mellom Mette og hennes arbeidsgiver om de mener hun går utover sin rolle og det spillerom hun har som ett personlig individ oppi alt dette med at vaksinering er frivillig og at det ikke er ulovlig å si det høyt til hvem man vil. 

Jeg har da ikke ett eneste sted skrevet at der er ulovlig? Jeg skrivet at jeg synes det er skammelig av såkalt «helsepersonell» å fronte vaksineskepsis på den måten hun gjør. Jeg skriver at jeg mener Bergen kommune bør gjøre tiltak. Jeg skriver at jeg mener uvaksinerte bør miste retten til hjelp ved covid-19 infeksjon, da de tross alt har hatt mulighet til å beskytte seg, men hevet seg selv over nasjonale og internasjonale råd fordi de følte for å la være.
Dette er mine personlige meninger. Jeg innehar retten til å ytre disse meningene på lik linje som M.A påberoper seg retten til å rope høyt om at hun ikke ønsker å vaksinere seg. 
Det er en ting å la være å vaksinere seg, uansett for ypperlig det er, noe annet er måten hun setter sin arb.plass i ett forderdelig dårlig lys og JEG MENER det bør ha konsekvenser.

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (3 minutter siden):

Jeg har da ikke ett eneste sted skrevet at der er ulovlig? Jeg skrivet at jeg synes det er skammelig av såkalt «helsepersonell» å fronte vaksineskepsis på den måten hun gjør. Jeg skriver at jeg mener Bergen kommune bør gjøre tiltak. Jeg skriver at jeg mener uvaksinerte bør miste retten til hjelp ved covid-19 infeksjon, da de tross alt har hatt mulighet til å beskytte seg, men hevet seg selv over nasjonale og internasjonale råd fordi de følte for å la være.
Dette er mine personlige meninger. Jeg innehar retten til å ytre disse meningene på lik linje som M.A påberoper seg retten til å rope høyt om at hun ikke ønsker å vaksinere seg. 
Det er en ting å la være å vaksinere seg, uansett for ypperlig det er, noe annet er måten hun setter sin arb.plass i ett forderdelig dårlig lys og JEG MENER det bør ha konsekvenser.

 

Men Mette FØLER at det er feil å vaksinere seg. Og det er jo viktigere en alt annet 🤦🏼‍♀️

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (På 19.8.2021 den 11.10):

Lurer på hvor all denne støtten kommer egentlig. Det må isåfall være privat. Kan ikke se mange som støtter valgene hennes hverken på blogg, her eller i kommentarfelt. De som støtter valget hennes har også de samme dårlige argumentene som «vaksinen er frivillig», «ikke nok forsket på» osv, andre har tåpelige konspirasjonsteorier fra lugubre nettsider. Det er ingen som kan vise til dokumentert forskning på hvorfor det ikke lønner seg å ta vaksinen. 
Og at det er mange ansatt i helsevesenet som «pepper» og er positive til hennes avgjørelse har jeg vondt for å tro 😅 Det må isåfall være en ting de har for seg i Bergen kommune.
 

Absolutt alt jeg kjenner av helsepersonell, og det er ganske mange, har tatt vaksinen og «ser ned», som det så fint blir sagt, på de som er så kunnskapsløse, og dumme, at de velger det bort og hever seg over fagfolk og helsemyndigheter. De som ikke tar den av medisinske årsaker derimot, de skal vi verne om. Det er vår plikt som helsepersonell! 
 
Jeg gjentar meg selv: håper alle som har valgt bort vaksinen, men som kunne tatt den, ikke får hjelp når de blir syke. Det burde være en klar konsekvens av å ta et så idiotisk valg. Helsevesenet bør få bruke tiden og ekspertisen sin på alle som faktisk fortjener det. 

Håper du ikke er seriøs nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar vi kan oppsummere med at de som velger å ikke ta vaksine enten er egoistiske eller uopplyste, alternativt begge deler. Velg selv 😉

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (7 minutter siden):

Antar vi kan oppsummere med at de som velger å ikke ta vaksine enten er egoistiske eller uopplyste, alternativt begge deler. Velg selv 😉

Eller er usikre, eller kan ikke, eller ….

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (28 minutter siden):

Selvom du syntes det er moralsk forkastelig at noen velger å ikke vaksinere seg, så er det nå en gang sånn at det er ett personlig valg som ingen kan ta deg på og opp til hver enkelt. Så lenge det finnes alternativer for å beskytte seg selv og andre. Nå er vel det avtalt med arbeidsgiver der hvor hun jobber hvordan hun skal forholde seg til sine pasienter/brukere/kollega etc. som uvaksinert Så må man nesten la det være opp til evt pårørende/brukere på det spesifikke stedet hun jobber å evt klage. Selvom din leder på ditt arbeidssted mener noe annet så betyr det ikke at Mette gjør noe feil og ulovlig -antar at man kanskje ikke har hele bakteppet til å uttale seg så svart/hvitt og bastant, finnes garantert gråsoner her som ikke vi får med oss? Dette er i såfall mellom Mette og hennes arbeidsgiver om de mener hun går utover sin rolle og det spillerom hun har som ett personlig individ oppi alt dette med at vaksinering er frivillig og at det ikke er ulovlig å si det høyt til hvem man vil. 

 

Ina89 skrev (10 minutter siden):

Jeg har da ikke ett eneste sted skrevet at der er ulovlig? Jeg skrivet at jeg synes det er skammelig av såkalt «helsepersonell» å fronte vaksineskepsis på den måten hun gjør. Jeg skriver at jeg mener Bergen kommune bør gjøre tiltak. Jeg skriver at jeg mener uvaksinerte bør miste retten til hjelp ved covid-19 infeksjon, da de tross alt har hatt mulighet til å beskytte seg, men hevet seg selv over nasjonale og internasjonale råd fordi de følte for å la være.
Dette er mine personlige meninger. Jeg innehar retten til å ytre disse meningene på lik linje som M.A påberoper seg retten til å rope høyt om at hun ikke ønsker å vaksinere seg. 
Det er en ting å la være å vaksinere seg, uansett for ypperlig det er, noe annet er måten hun setter sin arb.plass i ett forderdelig dårlig lys og JEG MENER det bør ha konsekvenser.

 

Ja har ikke tatt fra deg retten til å mene noe som helst, jeg kommer med ett par presiseringer, ett annet synspunkt og innfallsvinkler på dine meninger og begrunnelser😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Eller er usikre, eller kan ikke, eller ….

Usikre? Da har de ikke lest nok om covid, senskader og effekten av vaksinen, for seg selv og andre.

 

Om de ikke kan ta vaksinen er situasjonen en annen, det tok jeg også høyde for i innlegget over.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Håper du ikke er seriøs nå.

Forklar meg hvorfor du mener uvaksinerte som blir smittet av covid-19 fortjener hjelp når de blir smittet og alvorlig syke? De hadde ett valg. De kunne beskytte seg. De valgte å la være. De valgte å heve seg over nasjonale og internasjonale føringer og anbefalinger i forhold til å slå ned pandemien. Men de tok et valg om å la være. Fordi de ikke følte for å ta vaksinen. Hvorfor skal vi da bruke sårbare ressurser på de som åpenbart kunne ha unngått smitte og alvorlig sykdom? Burde ikke disse ressursene gå til de som har forsøkt å beskytte seg? De som ikke kan vaksineres? Forklar hvorfor du mener det er rett? Bør ikke alle kjempe sammen? 

Jeg er helsepersonell selv, og jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kan nekte noen nødvendig helsehjelp, og det ville jeg heller aldri funnet på å gjøre.  Men jeg er i min fulle rett til å ha egne meninger jeg også. Akkurat slik M.A har. 
På lik linje som man ikke kan nekte nødvendig helsehjelp til overgripere, drapsmenn og andre mennesker man ikke ønsker å gi hjelp, må man også hjelpe vaksinemotstandere. Men jeg behøver ikke like det.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

 

Ja har ikke tatt fra deg retten til å mene noe som helst, jeg kommer med ett par presiseringer, ett annet synspunkt og innfallsvinkler på dine meninger og begrunnelser😊

Det er du i din fulle rett til, det er tross alt diskusjonsforum. Jeg forsøker bare å presisere at jeg fremmer mine personlige meninger og håper ingen tolker det som at jeg mener det er ulovlig å nekte å ta en vaksine eller å ha andre meninger enn meg. 🌸

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ina89 skrev (11 minutter siden):

Det er du i din fulle rett til, det er tross alt diskusjonsforum. Jeg forsøker bare å presisere at jeg fremmer mine personlige meninger og håper ingen tolker det som at jeg mener det er ulovlig å nekte å ta en vaksine eller å ha andre meninger enn meg. 🌸

Jeg er ikke uenig i prinsippet du fronter,  men bare litt på at det fremstilles så svart hvitt og negativt, ikke bare av deg men av flere, jeg ønsker å nyansere. Hadde selv ikke villet være så prinsippfast som Mette er, men hun har nå all mulig rett til å være det og det respektere jeg. Hadde det vært min kollega eller bruker på det stedet så hadde jeg nok stussa over den avgjørelsen, men akseptert det så lenge det er løsninger som ivaretar den sikkerheten man skal ha. Regner nesten med at hun tar den etterhvert😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i prinsippet du fronter,  men bare litt på at det fremstilles så svart hvitt og negativt, ikke bare av deg men av flere, jeg ønsker å nyansere. Hadde selv ikke villet være så prinsippfast som Mette er, men hun har nå all mulig rett til å være det og det respektere jeg. Hadde det vært min kollega eller bruker på det stedet så hadde jeg nok stussa over den avgjørelsen, men akseptert det så lenge det er løsninger som ivaretar den sikkerheten man skal ha. Regner nesten med at hun tar den etterhvert😊

Ja og jeg er ikke totalt uenig i det du sier. Men for min del, så jobber jeg tett på de aller sykeste pasientene vi har. Pasienter med dialyse, pasienter som er i behov av oksygentilførsel, og andre alvorlige diagnoser. Jeg jobber også i smitteteamet som er etablert i kommunen der jeg arbeider og jeg har derfor sett, tett på, hva som faktisk skjer med de som blir alvorlig rammet av covid-19 infeksjonen.

Derfor provoserer det meg så grenseløst at personer som helt frivillig har valgt å jobbe med de svakere gruppene i samfunnet så bastant fronter vaksinemotstand. Det skremmer meg at dette er personer med pasientomgang. Det skremmer meg at dette er mennesker, som i M.A sitt tilfelle, fremstår som svært ustabile og lite opplyst. Jeg er redd for at M.A skal få påvirke andre som kanskje er usikre til å ikke ta vaksinen, slik at smitten får bre seg på nytt og vi var ikke langt unna kollaps i helsevesenet for under ett år siden. Det har skjedd i andre land og det kan skje her.

Jeg tar ansvaret, jeg helt frivillig påtok meg da jeg valgte yrke, veldig alvorlig. Jeg ser på det som en ære å bli tillagt den tilliten pasienter, pårørende og arb.giver har til meg i det arbeidet jeg gjør. Og når andre da fronter en slik holdning, og attpåtil står frem som «stolt helsepersonell», blir jeg både opprørt og skremt. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Ina89 skrev (4 timer siden):

Der var du igjen ja. Kan stille klokken etter deg snart.

Vel ja, jeg synes dere som dropper vaksinen er mindre intelligente. Dere har ingen gode argumenter som bygger opp under deres avgjørelse annet enn - «vaksinen er frivillig», «Mitt valg» osv, osv. Jeg ønsker å vite HVA det er som gjør at dere føler dere har mer kunnskap enn helsemyndigheter og fagpersoner med LANGT høyere kompetanse på området enn dere har! Jeg ønsker oppriktig å vite hva dere baserer deres avgjørelse på annet enn at det er frivillig!

Alle vet at vaksinen er frivillig, men hvilke forskningsrapporter forteller deg at det er lurere å vente? Har du dokumentert (troverdig) at det er lurt å vente? «Alle andre» er jo med på dugnaden fordi vi ønsker en ende på pandemien! Vi andre ønsker å forhindre at de som IKKE KAN ta vaksinen av medisinske årsaker skal være beskyttet via flokkimmunitet! DET GÅR IKKE NÅR DET FINNES IDIOTER SOM HEVER SEG OVER RÅD OG RETNINGSLINJER LAGT AV NASJONALE OG INTERNASJONALE HELSEMYNDIGHETER!!

Når du (og M.A ikke minst) hevder å være helsepersonell håper jeg for Guds skyld at jeg eller noen av mine nærmeste aldri vil være i behov av pleie av mennesker som dere! Jeg synes det er skammelig å kalle seg «helsepersonell» samtidig som man går så hardt ut mot en vaksine som har DOKUMENTERT effekt mot viruset som herjer! Vi er midt i en pandemi for søren. 

Jeg mener oppriktig at dere bør finne ett annet yrke. Dere utsetter andre (jeg bryr med nada om deres egen helse) for fare! Jeg håper at alle som er uvaksinerte sier fra seg retten til nødvendig helsehjelp dersom dere blir smittet av covid-19. Dere hadde ett valg, men dere mente dere visste bedre. Dere kunne forhindret smitten. Dere FØLTE bare ikke for å beskytte dere med vaksinen. Ergo bør helsevesenet få bruke de ressursene vi har på de som fortjener hjelpen! De som har gjort det de kan for å forhindre smitte og spredning. Vi burde få benytte vår ekspertise på de som av ulike grunner ikke KAN vaksineres og av de stakkarsene som blir smittet av dere som IKKE GADD å være en del av dugnaden. 

Og forresten. Les de sakene jeg har linket til der folk forteller hvor GRUSOM denne infeksjonen og sykdomsforløpet er og ikke minst alle bivirkningene. Fy søren for en gjeng med egoister dere er. Dere burde skjemmes over egen oppførsel.

Jeg har like mye rett i å skrive mine meninger som deg her inne. 

Den  fordømmelsen mange av dere holder på mot oss som ikke har tatt vaksinen i denne omgang er skrmmende. 

Er det en ting jeg har lært ungene mine så er det respekt for andres valg. 

Vi utsetter ingen andre for fare for første bud er å overholde smitteverntiltak. Dette har vi hatt kurs i på jobben for oss som ikke er vaksinert og hvordan vi skal forholde oss. 

Jeg jobber innenfor helse- og omsorg og sjefen i kommunen var sa at vaksine var frivillig. De forstod at noen ikke ville vaksinere seg. 

Jeg vet godt hvordan korona utarter seg så slutt med den belærende tonen du har. 

Vet ikke hvem som er mest egoister men det ser ut som om dere som forømmer noe som er et frivillig valg som burde skjemmes. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Jeg har like mye rett i å skrive mine meninger som deg her inne. 

Den  fordømmelsen mange av dere holder på mot oss som ikke har tatt vaksinen i denne omgang er skrmmende. 

Er det en ting jeg har lært ungene mine så er det respekt for andres valg. 

Vi utsetter ingen andre for fare for første bud er å overholde smitteverntiltak. Dette har vi hatt kurs i på jobben for oss som ikke er vaksinert og hvordan vi skal forholde oss. 

Jeg jobber innenfor helse- og omsorg og sjefen i kommunen var sa at vaksine var frivillig. De forstod at noen ikke ville vaksinere seg. 

Jeg vet godt hvordan korona utarter seg så slutt med den belærende tonen du har. 

Vet ikke hvem som er mest egoister men det ser ut som om dere som forømmer noe som er et frivillig valg som burde skjemmes. 

 

 

 

Jeg har sett hva du skriver, opptil flere ganger, allikevel klarer du faktisk ikke svare på ett eneste av spørsmålene jeg har stilt deg.

Det er ingen som har benektet at vaksinen er frivillig. Men det er også det eneste argumentet du har klart å komme opp med. Jeg stilte deg ganske mange spørsmål som jeg mener er relevant for diskusjonen. Svar meg gjerne på det jeg faktisk spurte deg om, for alt det andre du skriver kan jeg utenat.

På lik linje som at du ganske høyt roper om din rett til å fremme din mening, har jeg rett til å ha min, på tross av at den viker totalt fra hva du mener.

Igjen, kom gjerne med svar på det jeg spurte deg om, evt noe annet som faktisk er relevant. Jeg har også gitt deg tips til flere artikler jeg mener du og alle andre som ikke gidder/føler for å ta vaksinen, bør lese. Vil gjerne høre din mening om konsekvensene du utsetter seg selv og andre for etter du har lest disse.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...