Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Morsomt å se at hun nå deler og tydeligvis støtter COVID-19 studier. Kanskje fordi hun tror den støtter hennes standpunkt om å ikke ta vaksinen? Virker veldig påfallende at hun mener at studier plutselig er relevant...

Men til studien hun nå delte på snapchat. For det første. Studien er fersk. Ganske fersk faktisk. Noe hun understreker. Og er det noe MA har lært oss så er det at når noe er ferskt så vet vi ikke nok, og når vi ikke vet nok så må man i stede føle. Så når studien er fersk så føler jeg at den er irrelevant. Det er ok å føle i stede for fakta. Det har jeg lært av MA.

For det andre så viser studien at vaksinen ikke er like effektiv til å hindre smitte av deltavarianten som tidligere varianter.

Ok. Dette er for oss som har fulgt litt med faktisk ikke noe nytt. Jeg hevet faktisk ikke et eneste øyebryn. Og for de som kjenner meg så vet de at jeg har kraftige øyebryn. På det nivået at kjæresten irriterer seg og napper de hver 2-3 uke. Så hadde jeg hevet et av de (eller begge) så hadde jeg merket det. Men det gjorde jeg altså ikke.

Så dette er ikke nytt. Så tenker jeg (ikke føler!), hvorfor har vi fått deltavarianten? Hvorfor holdt det ikke med de som kom før? Var de ikke gode nok for oss?

Jo. Men. For de som har fulgt litt med så er dette altså fordi at jo lengre viruset holder på jo større risiko er det for at viruset muterer. Viruset endrer seg og/eller forbedrer seg, noe som gjør at eksisterende metoder for å bekjempe viruset virker dårligere. Eller ikke i det hele tatt. Vi har akkurat det samme når det gjelder influensaviruset (ikke at jeg tror MA har fulgt med der heller) som muterer litt år etter år, og derav må vaksinen endres litt år etter år for å forhåpentligvis være tilnærmet like effektiv i år også. Derav er det ny influensavaksine hvert år. Noe ofte spesielt helsepersonell og de som jobber tett på eldre og sårbare grupper er veldig opptatt av at er årets. Igjen, jeg tror ikke MA er i denne gruppen som er opptatt av det, men det er fortsatt ikke noe nytt.

Så til det som da kanskje er sjokkerende (for MA i det minste). Jo flere det er som ikke vaksinerer seg og jo lengre tid viruset får herje fritt, jo større risiko er det for at det muterer gjentatte ganger. Altså, for eks MA, som FØLER at vi ikke vet nok om vaksinen, som da ikke vil ta den, så er hun faktisk potensielt en av de som bidrar til at vi får disse mutasjonene. Som altså reduserer effekten av vaksinen vi i dag har. MERK! Reduserer - ikke fjerner - effekten!

Så det MA nå nettopp gjorde var å dele en studie som viser at når viruset muterer så reduseres effekten av de eneste verktøyene vi har for å bekjempe viruset - og det er rett etter at MA har gått ut offentlig for hele Norge og sagt at hun ikke vil ha vaksinen.

FLOTT! GENIALT!

Herregud... :murvegg:

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med Mette Ask??!? Hvorfor tror hun at vi vaksinerte ikke får med oss nyheter omkring vaksine og effekter og jeg vet ikke hva? Hvorfor er det nå viktig å dele forskning omkring smitte for fullvaksinerte? Hvorfor tror hun det er sin oppgave å formidle dette? Hun som ikke tror på forskning omkring viktigheten av å vaksinere seg. Fei for egen dør Mette!!!

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (6 minutter siden):

Morsomt å se at hun nå deler og tydeligvis støtter COVID-19 studier. Kanskje fordi hun tror den støtter hennes standpunkt om å ikke ta vaksinen? Virker veldig påfallende at hun mener at studier plutselig er relevant...

Men til studien hun nå delte på snapchat. For det første. Studien er fersk. Ganske fersk faktisk. Noe hun understreker. Og er det noe MA har lært oss så er det at når noe er ferskt så vet vi ikke nok, og når vi ikke vet nok så må man i stede føle. Så når studien er fersk så føler jeg at den er irrelevant. Det er ok å føle i stede for fakta. Det har jeg lært av MA.

For det andre så viser studien at vaksinen ikke er like effektiv til å hindre smitte av deltavarianten som tidligere varianter.

Ok. Dette er for oss som har fulgt litt med faktisk ikke noe nytt. Jeg hevet faktisk ikke et eneste øyebryn. Og for de som kjenner meg så vet de at jeg har kraftige øyebryn. På det nivået at kjæresten irriterer seg og napper de hver 2-3 uke. Så hadde jeg hevet et av de (eller begge) så hadde jeg merket det. Men det gjorde jeg altså ikke.

Så dette er ikke nytt. Så tenker jeg (ikke føler!), hvorfor har vi fått deltavarianten? Hvorfor holdt det ikke med de som kom før? Var de ikke gode nok for oss?

Jo. Men. For de som har fulgt litt med så er dette altså fordi at jo lengre viruset holder på jo større risiko er det for at viruset muterer. Viruset endrer seg og/eller forbedrer seg, noe som gjør at eksisterende metoder for å bekjempe viruset virker dårligere. Eller ikke i det hele tatt. Vi har akkurat det samme når det gjelder influensaviruset (ikke at jeg tror MA har fulgt med der heller) som muterer litt år etter år, og derav må vaksinen endres litt år etter år for å forhåpentligvis være tilnærmet like effektiv i år også. Derav er det ny influensavaksine hvert år. Noe ofte spesielt helsepersonell og de som jobber tett på eldre og sårbare grupper er veldig opptatt av at er årets. Igjen, jeg tror ikke MA er i denne gruppen som er opptatt av det, men det er fortsatt ikke noe nytt.

Så til det som da kanskje er sjokkerende (for MA i det minste). Jo flere det er som ikke vaksinerer seg og jo lengre tid viruset får herje fritt, jo større risiko er det for at det muterer gjentatte ganger. Altså, for eks MA, som FØLER at vi ikke vet nok om vaksinen, som da ikke vil ta den, så er hun faktisk potensielt en av de som bidrar til at vi får disse mutasjonene. Som altså reduserer effekten av vaksinen vi i dag har. MERK! Reduserer - ikke fjerner - effekten!

Så det MA nå nettopp gjorde var å dele en studie som viser at når viruset muterer så reduseres effekten av de eneste verktøyene vi har for å bekjempe viruset - og det er rett etter at MA har gått ut offentlig for hele Norge og sagt at hun ikke vil ha vaksinen.

FLOTT! GENIALT!

Herregud... :murvegg:

Altså, spot on! 👏🏼👏🏼👏🏼 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (4 timer siden):

Hun har selv sagt at hun leser lite nyheter, så det kan være at hun har fått med seg svært lite av det ekspertisen har uttalt. 

Hvorfor sjokkerer det meg ikke ? Jo fordi hun fremstår som lite  opplyst, vil vel heller ikke si at hun fremstår som veldig intelligent. Og det er MIN oppfatning av henne

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (2 minutter siden):

Hva er det med Mette Ask??!? Hvorfor tror hun at vi vaksinerte ikke får med oss nyheter omkring vaksine og effekter og jeg vet ikke hva? Hvorfor er det nå viktig å dele forskning omkring smitte for fullvaksinerte? Hvorfor tror hun det er sin oppgave å formidle dette? Hun som ikke tror på forskning omkring viktigheten av å vaksinere seg. Fei for egen dør Mette!!!

Hun stoler ikke på forskning som tilsier at det er lurt å ta vaksinen. Hun stoler derimot på forskning som påpeker at vaksinen muligens kan ha lavere dokumentert effekt mot delta-mutasjonen (som jo alle vi andre allerede visste). Dobbeltmoral much?

Det glasshuset hun engang befant seg i er nå fullstendig pulverisert. 

Jeg tror (min mening) at M.A oppriktig er litt enkel i oppførsel og tankesett. Man blir kanskje det av å ha null sosial omgang med andre enn mann, barn og tidvis kollegaer, hun tydeligvis deler ALT MED, som hun så fint har beskrevet det.
Jeg er takknemlig for at jeg har venner som kan «sette meg på plass» om jeg er i ferd med å gjøre bort meg. Venner som er ærlige med meg, som gir råd og hvor jeg kan gjøre det samme tilbake. Vi spiller hverandre, om ikke gode så i det minste bedre, og vi rådfører oss med hverandre slik at vi slipper å gjøre bort oss og bli «misforstått» gang, på gang, på gang. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle jo tro det ikke gikk an å trampe mer i baret enn hun allerede har gjort, men det klarer hun faktisk.... igjen og igjen og igjen🤦‍♀️

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (10 minutter siden):

En skulle jo tro det ikke gikk an å trampe mer i baret enn hun allerede har gjort, men det klarer hun faktisk.... igjen og igjen og igjen🤦‍♀️

Haha ja, dette er jo ting vi har visst om lenge 🤣🤣🤣 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (28 minutter siden):

Haha ja, dette er jo ting vi har visst om lenge 🤣🤣🤣 

Ja, noen burde lest litt nyheter før de gikk til avisa🤯

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun kommer med på snap nå, er jo ikke spesielt nytt for de som har fulgt med litt. 
Den måten hun legger det frem på fremstår som litt misforstått hoverende, litt som; ha ha se jeg har rett…

ikke spesielt sjarmerende.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det er hun som kommer med pekefingeren og skal minne oss på å fortsatt overholde smittevernreglene! Dette når  hun  er en av få som  fronter viktigheten av å ha rett til å ikke  være med på det aller, aller viktigste tiltaket! Rimer ikke.

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (13 minutter siden):

Det hun kommer med på snap nå, er jo ikke spesielt nytt for de som har fulgt med litt. 
Den måten hun legger det frem på fremstår som litt misforstått hoverende, litt som; ha ha se jeg har rett…

ikke spesielt sjarmerende.

Sitter der så arrogant. Så er hun en av de som ikke føler for å vaksinere seg slik at viruset får muterte litt ekstra sånn at vi som faktisk har vaksinert oss "straffes". I tillegg mener hun at vi skal respektere hennes valg. Dra meg baklengs altså 🤡

Endret av Visvas
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (5 minutter siden):

Sitter der så arrogant. Så er hun en av de som ikke føler for å vaksinere seg slik at viruset får muterte litt ekstra sånn at vi som faktisk har vaksinert oss "straffes". I tillegg mener hun at vi skal respektere hennes valg. Dra meg baklengs altså 🤡

mutasjon vil sje selv om alle hadde vært vaksinert. Så lenge viruset får bevege seg fra menneske til menneske vil det holdes i livet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (14 minutter siden):

mutasjon vil sje selv om alle hadde vært vaksinert. Så lenge viruset får bevege seg fra menneske til menneske vil det holdes i livet 

....orker ikke.

Endret av Visvas
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (12 minutter siden):

Men hva er det vi har tilgang til som reduserer risikoen for at viruset beveger seg fra menneske til menneske…. hmmm….. jeg har glemt hva det heter. Anyone?

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
nomore82 skrev (6 minutter siden):

Men hva er det vi har tilgang til som reduserer risikoen for at viruset beveger seg fra menneske til menneske…. hmmm….. jeg har glemt hva det heter. Anyone?

Eg er vaksinert og føller alle smittevern tiltakene. Hadde eg ikke jort det hadde eg lettere blitt smittet enn en som ikke har tatt vaksinen men som føller smittevern tiltakene. Så eg synnes det er flott at hun videreformidler tv2 budskap om at også vaksinerte må følle tiltakene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (7 minutter siden):

Eg er vaksinert og føller alle smittevern tiltakene. Hadde eg ikke jort det hadde eg lettere blitt smittet enn en som ikke har tatt vaksinen men som føller smittevern tiltakene. Så eg synnes det er flott at hun videreformidler tv2 budskap om at også vaksinerte må følle tiltakene. 

Trenger du faktisk en vaksinemotstander sine snapper for å få med deg dette?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (4 timer siden):

Følelser?🤪

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av og høre at vaksinen er frivillig, DET har vi alle i det Norske land fått med seg 🙄 Men nå lever i en pandemi som har tatt livet av millioner på verdensbasis, folk har mistet jobb og hus  pga nedstigning og økonomi, barn har vært isolert innendørs på måndesvis med hjemmeskole som har resultert i dårlig psykisk helse, det har blitt mere vold blant kvinner og barn som ikke fanges opp. Ja dette er dokumentert. JEG mener at vi har et ansvar som medmennesker for og bidrat til og få ned smitten og dødsfall. OG DET GJØRES MED VAKSINE. Med tanke på hvor alvorlig denne pandemien er bør et valg tas på fakta og ikke følelser som  Mette argumenter med. Men flott at marijoten av det norske folk kan være forsøkskaniner for henne. Skal tro om hun evner og forstå at det er pga oss at Norge har åpnet opp ? NEPPE!!  Så takk til oss alle som har vaksinert oss, selv om vi all har vært engstelig og skeptisk. Takk for at dere har bidratt til at landet åpnet opp og at sønnen min kan være fysisk på skolen igjen, og at jeg har kunnet gå tilbake på jobb etter lengre tids permittering. Dere er mine vaksine helter ♥️ Jeg håper det kommer strenge restriksjoner mot de uvaksinerte i  form av idrett, kino, resturanter, konserter, lekeland mm. JA DETTE ER MIN MENING !! Og den lever jeg meget godt med. Ps Mette og valepegjenen, dette er ikke hat, mobbing, dømming, el trakkasering. Det er ren dumskap og egoisme. Igjen MIN mening. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...