Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Skal han jobbe med hagearbeid hos folk? Håper han ikke har tenkt å jobbe svart, da. Hvis han har tenkt å bo i Norge, så bør de tenke langsiktig. Han må ta norsk kurs, utdanning og lappen for å få greie jobber i dette landet. Ja, det er en lang vei å gå men regner med de har tenkt på det. Og kostnadene det er hvis han vil ha flere barn kommer på toppen av dette. 

Endret av Surikatt
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (9 timer siden):

Innkjøpene av hekkesaks og diverse må vel være for å jobbe i egen hage?? Litt spenstig også hvordan han kjøper dette «selv»....

De ble sagt på Snapchat at "han" hadde kjøpt seg gressklipper og elektrisk hekksaks og at folk som trenger hjelp i hagen, kan ta kontakt med henne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (49 minutter siden):

De ble sagt på Snapchat at "han" hadde kjøpt seg gressklipper og elektrisk hekksaks og at folk som trenger hjelp i hagen, kan ta kontakt med henne. 

Hørte også det, bra han ikke er så kravstor, men et sted går det jo en grense også for hva en tar av jobber i voksen alder. Lurer litt på hvordan han skal komme seg rundt med dette under armen.  Hun begynner å jobbe og trenger å sove utover dagen..ja ja blir jo i grunn deres utfordring.  Synes de gjør så mange "rare" ting

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (12 minutter siden):

Hørte også det, bra han ikke er så kravstor, men et sted går det jo en grense også for hva en tar av jobber i voksen alder. Lurer litt på hvordan han skal komme seg rundt med dette under armen.  Hun begynner å jobbe og trenger å sove utover dagen..ja ja blir jo i grunn deres utfordring.  Synes de gjør så mange "rare" ting

Og hvis han har tenkt å ta på seg oppdrag med gressklipping rundt omkring, så tror jeg nok han må kjøpe en kantklipper også, folk vil ha ting gjort ordentlig hvis de skal betale for noe. Og da må man klippe inntil kanter, gjerder, osv også. Så da blir det enda mer å drasse på for ham. 

Syns også de gjør mye impulsive ting uten å tenke igjennom de. Men det er jo typisk M, og vi ser jo hvordan det meste ender. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (11 minutter siden):

Og hvis han har tenkt å ta på seg oppdrag med gressklipping rundt omkring, så tror jeg nok han må kjøpe en kantklipper også, folk vil ha ting gjort ordentlig hvis de skal betale for noe. Og da må man klippe inntil kanter, gjerder, osv også. Så da blir det enda mer å drasse på for ham. 

Syns også de gjør mye impulsive ting uten å tenke igjennom de. Men det er jo typisk M, og vi ser jo hvordan det meste ender. 

Tror jeg har til gode å se et ferdig resultat. Hvis han liker så godt å drive i hagen,  ser det uti fra bilder fra deres egen hage at den jobben fort kan ta en god del av sommeren.🌳🪴

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt småfrekt av henne å dokumentere sitt relativt store pengeforbruk for tiden. Dette på bakgrunn av at hun for kun vel en måneds tid siden går ut på bloggen og ber om pengehjelp. Ganske provoserende da at hun nå tar seg råd til dyr ferie, hotellopphold, take away mat, restaurantbesøk og dyre hageredskaper.
Det er jo flott at hun har bedre økonomi, men det er noe som liksom ikke stemmer. For er ikke dette den samme dama som i førjulstiden 2019 går kraftig ut og kritiserer mennesker som ber om hjelp til julehandelen på fb og finn.no? Hun karakteriser disse som tiggere. Mennesker hun ikke engang vet hvem er, eller kjenner bakgrunnen til. Videre mener hun  at en ikke trenger å være tigger i Norge da her ikke finnes fattigdom. 
Er det liksom stuerent å be om penger fordi en er blogger, og dermed kan kalle det spleis?

Snakk om å møte seg selv i døra....

Endret av ClusterOfGrapes
Glemte et ord
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClusterOfGrapes skrev (22 minutter siden):

Nesten litt småfrekt av henne å dokumentere sitt relativt store pengeforbruk for tiden. Dette på bakgrunn av at hun for kun vel en måneds tid siden går ut på bloggen og ber om pengehjelp. Ganske provoserende da at hun nå tar seg råd til dyr ferie, hotellopphold, take away mat, restaurantbesøk og dyre hageredskaper.
Det er jo flott at hun har bedre økonomi, men det er noe som liksom ikke stemmer. For er ikke dette den samme dama som i førjulstiden 2019 går kraftig ut og kritiserer mennesker som ber om hjelp til julehandelen på fb og finn.no? Hun karakteriser disse som tiggere. Mennesker hun ikke engang vet hvem er, eller kjenner bakgrunnen til. Videre mener hun  at en ikke trenger å være tigger i Norge da her ikke finnes fattigdom. 
Er det liksom stuerent å be om penger fordi en er blogger, og dermed kan kalle det spleis?

Jeg er så enig med deg!! Fra å ene uken grine seg til penger på Spleis til å dekke karantenehotell til mannen til neste uke å spise ute på restaurant iallefall to ganger som er dokumentert. Noe henger ikke sammen iallefall. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (27 minutter siden):

Du har vell lagt merke til at M aldri sier eller gjør noe feil, det er vi lesere som ser med Argus øyne og tolker og forstår alt feil..det er veldig provoserende 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (1 time siden):

Neei men det er da ingen som betaler folk for å klippe plenen lengre vel? Annet enn nabobarn som skal ha lommepenger 😂😂 Folk flest i dag som ikke gidder klippe plen kjøper en robotklipper

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (14 timer siden):

Ikke var det ment nedverdigende og ikke var det ment som kritikk, mer som konstatering av fakta. Han har ingen mulighet til å komme seg rundt, de har kjøpt inn en gressklipper og en elektrisk hekksaks til dette prosjektet og jeg tror nok dette blir enda en kostnadskrevende ting de hopper på, uten egentlig å tenke over hvordan det skal løses i praksis. 

Nå linket jeg til ditt innlegg, men ser flere har en ironisk tone over dette med å tilby hagetjenester -må bare kommentere. Vi vet ikke om hvordan de har tenkt på hvordan det skal løses i praksis og er det ikke fint da at han ønsker å komme ut å gjøre noe, må jo være døden å bare fly hjemme og ikke kunne språk eller få noe annen input. Så om de løser det med at han tilbyr deg hageoppdrag. Så er det helt opp til han og de som kjøper tjenesten om hvordan det løses. Han kommer seg ut, føler seg nyttig og forhåpentligvis lærer litt om Norge i samme slengen. Er jo ingen som banker på døra til folk å tilbyr seg å hjelpe noen ut i jobb og samfunnet -bra at man har initiativ selv -så da syntes jeg det er rart å kritisere ett positivt initiativ , selvom man selv ikke hadde valgt å gjøre det på samme måte. Synd at alt tolkes i verste mening...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (8 minutter siden):

Nå linket jeg til ditt innlegg, men ser flere har en ironisk tone over dette med å tilby hagetjenester -må bare kommentere. Vi vet ikke om hvordan de har tenkt på hvordan det skal løses i praksis og er det ikke fint da at han ønsker å komme ut å gjøre noe, må jo være døden å bare fly hjemme og ikke kunne språk eller få noe annen input. Så om de løser det med at han tilbyr deg hageoppdrag. Så er det helt opp til han og de som kjøper tjenesten om hvordan det løses. Han kommer seg ut, føler seg nyttig og forhåpentligvis lærer litt om Norge i samme slengen. Er jo ingen som banker på døra til folk å tilbyr seg å hjelpe noen ut i jobb og samfunnet -bra at man har initiativ selv -så da syntes jeg det er rart å kritisere ett positivt initiativ , selvom man selv ikke hadde valgt å gjøre det på samme måte. Synd at alt tolkes i verste mening...

Enig! Kjempeflott at han viser initiativ. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (25 minutter siden):

Ja mulig jeg tolker mye fra M negativt,men jeg hadde reagert om jeg så at nabokona hadde sagt på snap at hun kunne bli kontakta fordi mannen vil ta på seg hage arbeid. Dette passer bedre for ungdom. Men ja H skal ha kredit for at han evt tar den type jobb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke flink i norsk fordi man kan si ost, gaffel osv. Irriterende mange som skryter av at mannen er såååå flink i norsk så kan de bare småord. Min eksmann som flyttet fra Tyrkia var FLINK i norsk etter ett år, da kunne han ha en normal samtale med andre og forsto alt som ble sagt

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (38 minutter siden):

Det er vel helheten av alt som blir kritisert. Ikke akkurat kun dette. Men det å be om penger til hotell og så er par mnder etterpå ha råd til hotell selv, ut å spise  og nye hageredskaper. Det er jo noe her som ikke henger helt på greip.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuriHelen
Merete2020 skrev (7 minutter siden):

Man er ikke flink i norsk fordi man kan si ost, gaffel osv. Irriterende mange som skryter av at mannen er såååå flink i norsk så kan de bare småord. Min eksmann som flyttet fra Tyrkia var FLINK i norsk etter ett år, da kunne han ha en normal samtale med andre og forsto alt som ble sagt

Hvorfor snakker hans norskkunnskaper ned - mannen har da for faen bare vært her en knapp måned, og han prøver og prøver. Og han har enda ikke kommet seg på norsskkurs. Og det er da helt uten interesse at din eks var flink etter et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (5 minutter siden):

Det er vel helheten av alt som blir kritisert. Ikke akkurat kun dette. Men det å be om penger til hotell og så er par mnder etterpå ha råd til hotell selv, ut å spise  og nye hageredskaper. Det er jo noe her som ikke henger helt på greip.

Det er ikke et par mnd en gang. Han kom i begynnelsen av mars..det er sikkelig dårlig å først "tigge" for så å endre alt hva vi er vant med at hun legger ut på spinking og sparing

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GuriHelen skrev (1 minutt siden):

Hvorfor snakker hans norskkunnskaper ned - mannen har da for faen bare vært her en knapp måned, og han prøver og prøver. Og han har enda ikke kommet seg på norsskkurs. Og det er da helt uten interesse at din eks var flink etter et år.

Forskjell på å være flink og kunne noen ord. Bare vært en mnd ja, men M har jo skrytt av at han øvd på den appen nå i flere år..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Ja mulig jeg tolker mye fra M negativt,men jeg hadde reagert om jeg så at nabokona hadde sagt på snap at hun kunne bli kontakta fordi mannen vil ta på seg hage arbeid. Dette passer bedre for ungdom. Men ja H skal ha kredit for at han evt tar den type jobb

Han kommer seg litt rundt, slipper å sitte på ræven hjemme, lærer seg norsk og tjener penger samtidig. Et flott intiativ :) . 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...