Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

CMarie skrev (På 24.2.2021 den 21.36):

Hun må ikke lese side opp og side ned om det her. Det er også frivillig.

😂👏🏻

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt innlegg om økonomi, Mette(ja jeg vet du leser her inne) jeg skjønner du mener dette god/forklarende. Men,måten du ordlegger deg på/skriver på gjør at leserene får følelsen av at du skriver om H som ett barn/ungdom. Det er nedlatende,provoserende og respektløst på en og samme tid. Ingen partner skal måtte finne seg i at den kjære skriver slik om en og deler offentlig. 

Før du publiserer slike innlegg så bør du tenke deg om både en og fem ganger. Måten du skriver om H på i dette oppleves nedverdigende og provoserende for de fleste og da får du negative kommentarer og kritikk. 

Ja dere kommer til å ha stram økonomi, men du trenger ikke ta fra H verdigheten med å skrive innlegg og dele offentlig på denne måten. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener hun tidligere har skrevet at han gikk i butikken og brukte ekstremt mye penger på mat (synes å huske det var frokost) sist han var her, så jeg kan forstå henne litt.. Han virker veldig uerfaren.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (12 minutter siden):

Nytt innlegg om økonomi, Mette(ja jeg vet du leser her inne) jeg skjønner du mener dette god/forklarende. Men,måten du ordlegger deg på/skriver på gjør at leserene får følelsen av at du skriver om H som ett barn/ungdom. Det er nedlatende,provoserende og respektløst på en og samme tid. Ingen partner skal måtte finne seg i at den kjære skriver slik om en og deler offentlig. 

Før du publiserer slike innlegg så bør du tenke deg om både en og fem ganger. Måten du skriver om H på i dette oppleves nedverdigende og provoserende for de fleste og da får du negative kommentarer og kritikk. 

Ja dere kommer til å ha stram økonomi, men du trenger ikke ta fra H verdigheten med å skrive innlegg og dele offentlig på denne måten. 

Jag vet ärlig talat inte om hon faktiskt inte förstår eller om hon skriver så helt medveten. 

Inlägg om ekonomin skapar engagemang, det vet hon från tidigare. Och om det fortfarande är så att placering sista dagen i månaden på blogglistan är det som sätter utgångspunkt för utbetalning är just et inlägg om nåt man vet engagerar taktisk smart. Se, en liten komplimang där! 

Jag blev lite ösaker på om det över huvudet taget är läglig att låna ut sitt bankkort och sin kod i Norge, så jag la detta in på Google ”Låne ut bankkort”. Lite roligt dock att allt jag fick up på ämnet bara svarar min fråga i kontext med barn 🙈Lite så som det uppleves att hon behandlar honom som. 

83375BE7-F873-4510-83E2-B68D21CED685.png

Endret av Hei2016
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (2 minutter siden):

Mener hun tidligere har skrevet at han gikk i butikken og brukte ekstremt mye penger på mat (synes å huske det var frokost) sist han var her, så jeg kan forstå henne litt.. Han virker veldig uerfaren.

Det er ikke så vanskelig å forstå. Tenk hva det koster å kjøpe inn til en frokost i Norge med de samme varene som vi skandinaver gjør når vi er i et "ferieland" - nystekt bakverk, juice, godt pålegg, kanskje jordbær og kanskje alt i samme delikatessebutikk... Han lærer nok fort om norske butikker og handlevaner hvis de gjør slike ting sammen. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier ofte at Huseyin godkjenner alt som blir skrevet om han på bloggen. Men gjør han virkelig det? Ser for meg at han er bare nødt til å svelge mange kameler allerede. Det spørs om han klarer å holde det ut og ikke sprekker før han får permanent oppholdstillatelse. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei2016 skrev (20 minutter siden):

Jag vet ärlig talat inte om hon faktiskt inte förstår eller om hon skriver så helt medveten. 

Inlägg om ekonomin skapar engagemang, det vet hon från tidigare. Och om det fortfarande är så att placering sista dagen i månaden på blogglistan är det som sätter utgångspunkt för utbetalning är just et inlägg om nåt man vet engagerar taktisk smart. Se, en liten komplimang där! 

Jag blev lite ösaker på om det över huvudet taget är läglig att låna ut sitt bankkort och sin kod i Norge, så jag la detta in på Google ”Låne ut bankkort”. Lite roligt dock att allt jag fick up på ämnet bara svarar min fråga i kontext med barn 🙈Lite så som det uppleves att hon behandlar honom som. 

83375BE7-F873-4510-83E2-B68D21CED685.png

Jeg tenker at de som hele veien blindt skal forsvare MA til dels må undervurdere henne. For meg er det ihvertfall klart at hun til tider bevisst formulerer innlegg på en slik måte som hun har erfart trigger debatt på blogg og KG. Hun er nok ikke så naiv at hun ikke bevisst skor seg på kritikk. På samme måte er det påfallende hvordan enkelte brukere her inne til tider (når det er behov?) kommer inn i tråden og gjør sitt beste for å avspore, gå i strupen på andre brukere osv og holde liv i tråden. Så ja, her er vi da 😂

Endret av Manannan
La til et par ord
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (22 minutter siden):

Mat har nok helt andre priser her i Norge enn der han kommer fra. Så da må hun vise han, forklare osv slik at han får lære seg det. Ikke kjefte og ta fra han myndighet som voksen person. Han må få mulighet til å lære å bo i Norge og hva de vil tilsi, ikke bli fratatt muligheten til å tenke selv osv ved hver minste lille feilgrep. 

Mette av alle som selv påstår hun elsker tyrkisk mat/frokost burde vite at det koster å handle inn til en Tyrkisk frokost(mener det var det H dro å handlet inn til den gangen, fordi han ønsket å lage en tyrkisk frokost til henne,barna og barnebarna hennes) og veilede han, slik at det ikke ble så dyrt. Ikke bare sende han av sted alene med bankkort og si han fikk handle inn det han mente de trengte. Alt her i landet er nytt for han,å han må lære fra bunnen av. Det kan være vanskelig for begge parter, men uansett hvot vanskelig det er MÅ Metre huske å behandle han som en voksen på en god og respektfull måte. 

Uansett tror jeg dette kommer til og gå mye bedre denne gangen, når han slipper å leve i "fangenskap" på ett lite loft, gå på tærne og hele tiden ta hensyn til datteren og barnebarna til sin kone(som bodde i hovedetasjen). 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at de som hele veien blindt skal forsvare MA til dels må undervurdere henne. For meg er det ihvertfall klart at hun til tider bevisst formulerer innlegg på en slik måte som hun har erfart trigger debatt på blogg og KG. Hun er nok ikke så naiv at hun ikke bevisst skor seg på kritikk. På samme måte er det påfallende hvordan enkelte brukere her inne til tider (når det er behov?) kommer inn i tråden og gjør sitt beste for å avspore, gå i strupen på andre brukere osv. Så ja, her er vi da 😂

Ja, jag vill tro som dig, men när man ser valen hon tar i allmänt är juryn ute för mig ibland 😂🙈 

Dom som stödjer Mette är oftast mer upptagen av att, som du skriver, gå till frontalangrepp på motdebattörer snarare än att komma med värdefulla motargument. Kanske för att det ganska enkelt inte finns nån sådan? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie skrev (12 minutter siden):

Hun sier ofte at Huseyin godkjenner alt som blir skrevet om han på bloggen. Men gjør han virkelig det? Ser for meg at han er bare nødt til å svelge mange kameler allerede. Det spørs om han klarer å holde det ut og ikke sprekker før han får permanent oppholdstillatelse. 

Han har vel ikke noe særlig valg, hun sitter med all makt. Stygt skrevet, men det er den brutale sannheten.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (2 minutter siden):

Ja, jag vill tro som dig, men när man ser valen hon tar i allmänt är juryn ute för mig ibland 😂🙈 

Dom som stödjer Mette är oftast mer upptagen av att, som du skriver, gå till frontalangrepp på motdebattörer snarare än att komma med värdefulla motargument. Kanske för att det ganska enkelt inte finns nån sådan? 

Jeg er også litt ambivalent til tider 😂

Det er nok enkelte temaer som er såre for MA å få kritikk for, men hun klarer ofte (tenker jeg) å kontrollere kritikken med de vante krumspringene sine - dvs hun har noen faste typer triggere som starter samme debatt om og om igjen. Hun føler seg kanskje relativt ok med dette - ihvertfall så lenge kritikken kommer fra oss usosiale, misunnelige hatere på KG og hun kan slå mynt på dette 😂

Svir nok mer når navngitte personer poengterer det på sin egen blogg. Kan ikke avfeies like lett. Men hun kom ihvertfall ut av det også med masse klikk såe...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (4 minutter siden):

Jeg er også litt ambivalent til tider 😂

Det er nok enkelte temaer som er såre for MA å få kritikk for, men hun klarer ofte (tenker jeg) å kontrollere kritikken med de vante krumspringene sine - dvs hun har noen faste typer triggere som starter samme debatt om og om igjen. Hun føler seg kanskje relativt ok med dette - ihvertfall så lenge kritikken kommer fra oss usosiale, misunnelige hatere på KG og hun kan slå mynt på dette 😂

Svir nok mer når navngitte personer poengterer det på sin egen blogg. Kan ikke avfeies like lett. Men hun kom ihvertfall ut av det også med masse klikk såe...

Ambivalent är rätt ord 😂 

På nån nivå är hon absolut fullt medveten om vad som triggar (dock tror jag inte hon fattar varför...) och det används till fullo. Nu kastas det ut inlägg en stump i kvarten medan klockan tickar sig mot månadens sista och möjligtvis avgörande dag för värt hon hamnar på blogglistan och om det igen genererar lite extra cash till glass, typ. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (12 minutter siden):

Nu kastas det ut inlägg en stump i kvarten

Ja, det dukker opp nye innlegg hele tiden nå, og mye om økonomi, for MA føler vel at hun må detalj-forklare hvordan H skal bruke penger 🤣

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei2016 skrev (10 minutter siden):

Ambivalent är rätt ord 😂 

På nån nivå är hon absolut fullt medveten om vad som triggar (dock tror jag inte hon fattar varför...) och det används till fullo. Nu kastas det ut inlägg en stump i kvarten medan klockan tickar sig mot månadens sista och möjligtvis avgörande dag för värt hon hamnar på blogglistan och om det igen genererar lite extra cash till glass, typ. 

Ja det er voldsomt hvor produktiv hun var på bloggen nå 😂

Men ja, hva er greia med å skrive på bloggen at hun låner bort bankkortet sitt? Ikke særlig til filter der i gården, men å annonsere til hele verden at andre personer renner rundt med kortet ditt + PIN syns jeg er spesielt lite lurt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lov å låne ut bankkortet og koden sin, koden er 100% personlig. Når man er gift kan man ha hvert sitt kort til samme konto. Mannen min og jeg har helt felles økonomi, og en felles brukskonto som begge har kort til. Klarer ikke se for meg en hverdag der vi skulle delt på ett kort altså. Hun tildeler virkelig mannen sin en «barnerolle» ved å legge ut om dette her på bloggen, at hun skal kjøpe is til ham, at han kan ta mat når han vil osv. Jeg forstår selvfølgelig at det ikke er noen ønskesituasjon å ha en mann med absolutt null inntekt og som virker å ha relativt lite erfaring med «voksenlivet», men nå er det jo hun som har giftet seg med ham og fått barn med ham. Hvis hun noen gang hadde hørt på råd om alt det hun legger ut på åpen blogg, så ville jeg sagt at hun burde begynne å omtale og behandle mannen sin som en voksen person. 

Endret av Lopploella
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Ja, det dukker opp nye innlegg hele tiden nå, og mye om økonomi, for MA føler vel at hun må detalj-forklare hvordan H skal bruke penger 🤣

Häller mestas om hur han inte får använda pengar... 🙈

Jag är alltid tacksam för min underbara man, men lite extra nu för att han inte hängde ut mig som en unge på en blogg innan jag flyttade til Norge. Det räckte liksom med alla andra nordmän som undrade vilket kafé jag skulle jobba på (har en femårig utbildning och kompetens som var högt efterfrågat)  och om ”gulebøy» verkligen var det svenska ordet för banan...

Mettes man kommer tyvärr kanske också möta fördomar och förintatta meningar och ibland så blir man så jä... trött på det. Här ska han i värsta fall också få allt hans fru villigt delat av sig till ”alla” på internet om dom och om honom rakt i ansiktet. Äktenskap som skranket, måste låna sin frus bankkort, får glass på semester om barnen också skal ha.  Inte så kul, kanske. 

Endret av Hei2016
*la till en mening
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han ikke har noen penger er jo en problemstilling de har vært klar over, så hvordan det blir organisert har vel ikke så mye å si for det totale bildet. Verre er det at han faktisk ikke har noen penger (så vidt vi kjenner til) og må be om hver en krone fra sin kone. Det er antakelig ikke sånn han ble oppdratt og slik det gjøres i hans kultur, uansett hvor moderne Mette mener han er. 

Alt det praktiske hun ser for seg skal løses forsøker hun etter fattig evne å overbevise både seg selv og andre om er smart og gjennomtenkt. Jeg har mine tvil, men tenker at det gjenstår å se hvor lenge dette går bra. 

Ser faktisk for meg at strategien fremover vil være å spare på clickbaitsen og legge de ut etter hvert som de oppstår på alle de temaene utover de praktiske som ennå ikke er berørte.

Jeg lagde for noen sider siden en liste over hva det kunne være lurt å reflektere over i et ekteskap mht. det som går på det mer emosjonelle.  Ingen grunn til at disse ikke kan utleveres for å skape blest og interesse for bloggen. Money talks- så litt privat og intim utlevering bør vel kunne la seg gjøre. De er jo tross alt enige begge to om at dette er uproblematisk. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (5 minutter siden):

Hun er på 3 plass på topplisten nå så det funker jo.

Men det er det jo sikkert verdt. Altså det å selge sjela si, i tillegg til sin manns integritet og verdighet for noen klikk ekstra, er jo ikke noe å snakke om. Særlig med tanke på barn og mennesker rundt de, som arbeidsgiver, kollegaer og familie/venner. Helt innafor. Og tenker de syns dette er både ærlig og herlig. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (4 minutter siden):

Men det er det jo sikkert verdt. Altså det å selge sjela si, i tillegg til sin manns integritet og verdighet for noen klikk ekstra, er jo ikke noe å snakke om. Særlig med tanke på barn og mennesker rundt de, som arbeidsgiver, kollegaer og familie/venner. Helt innafor. Og tenker de syns dette er både ærlig og herlig. 

Men absolut! Dom ska ju förverkliga inte bara kändis-drömmen men också husbil-drömmen. Då behövs cash. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...