Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Det jeg leser som går igjen de siste sidene i denne tråden er ; Mette, legg bort SoMe når du tydelig ikke har det så greit. Ikke utlever deg selv og dine i denne perioden, for det smeller bare tilbake på deg.

Det er omsorg ja, fordi man ikke vil at hun skal blotte denne perioden av livet sitt for potensielt tusenvis av mennesker. Hun bør få hjelp, profesjonell hjelp, til å takle situasjonen. Ikke rante om det på snap som "alle" kan se, og ikke forvente tilbakemeldinger.

Logg av, Mette, og lykke til! Håper du finner ut av ting.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Mistyen skrev:

Det jeg leser som går igjen de siste sidene i denne tråden er ; Mette, legg bort SoMe når du tydelig ikke har det så greit. Ikke utlever deg selv og dine i denne perioden, for det smeller bare tilbake på deg.

Det er omsorg ja, fordi man ikke vil at hun skal blotte denne perioden av livet sitt for potensielt tusenvis av mennesker. Hun bør få hjelp, profesjonell hjelp, til å takle situasjonen. Ikke rante om det på snap som "alle" kan se, og ikke forvente tilbakemeldinger.

Og ikke bare det. Men om de velger å satse på forholdet så er det VELDIG uheldig til UDI om alt det der skulle ha stått på nettet. Man må jo overbevise UDI til så de grader at forholdet ikke er proforma. Spesielt når det er aldersforskjell. Nå er ikke den stor, ikke det jeg mener for de som tror det. Men det er summen av alt. UDI spør også om hvem i hennes familie som var i bryllupet. 

Så det å gifte seg ekstremt fort

Ikke ha sin familie i bryllupet

Prate åpent om skilsmisse før søknaden

Pluss alderen

Det ser ikke særlig bra ut på en søknad. Så det er veldig godt hun slettet det innlegget.  

Og dette skriver jeg av erfaring fra andre og fordi det er sånn det er. Ikke for å latterliggjøre henne eller andre ting. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg av hus kommer ikke til å skje. Hun er alene, har for lav inntekt og har ikke penger til å pusse opp der hun bor. Hun har brukt 15 år og er fremdeles ikke ferdig med de fleste rommene. Om hun i det hele tatt er ferdig med noen rom? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mistyen skrev:

Det er akkurat hva jeg også tenker og mener. Har ikke lest/kommentert i tråden på flere måneder, men når jeg nå ser at ting "rakner" litt, så burde hun slutte å dele. Det er FOR privat, og det hun deler nå kan hun ikke fjerne senere. 

Jeg følger henne ikke på Snap, men har forstått at det er mye der det "foregår". 

Logg av Mette! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge huset? Skal hun selge huset på familietomten? Det huset hun elsket og aldri skulle flytte fra? Som hun fikk billig tomt til? Må være for å få opp antall lesere. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minipilla skrev:

Selge huset? Skal hun selge huset på familietomten? Det huset hun elsket og aldri skulle flytte fra? Som hun fikk billig tomt til? Må være for å få opp antall lesere. 

Selge huset for å kjøpe noe nærmere datter som leier midlertidig og flytter i ett sett. I tro om at det blir en ny start på alt og at nissen ikke følger med på lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Minipilla skrev:

Og for å få fokuset vekk fra siste dagers  uttalelser og hendelser. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her er det fritt fram å tillegge andre psykisk sykdom under påskudd av at det er omsorg!

Når det gjelder eksponering av barn, man kan sammenlikne Mette med hvilken som helst influencer med barn, og hun kommer godt ut av det. SVÆRT godt. Det finnes andre influencere som får spalteplass i media når de går høyt ut med at de skjermer barna, og høster ros for dette. For så i etterkant eksponere verre enn noen gang på bla. Instastory

Dette er barn man kan se hver eneste dag i alle mulige settinger hvis man bare vil. Også i reklamesammenheng. Mødrene er influencere med betydelig større følgerskare enn Mette. Vi vet hva barna liker å leke med, hva slags mat de liker å spise, hvordan rommene deres ser ut, osv osv...

Kan si mye om Mette, men dette kan man virkelig ikke ta henne på. Hun er bevisst på, og veldig flink til å skjerme barna sine. Vil si hun har lagt seg på ca samme linje som Kristin Gjelsvik, der man av og til kan se en hånd eller en fot. Kanskje litt av kinnet eller bakhodet. Ungene er overhodet ikke eksponert!

Til dere som er så bekymret for Mettes psykiske helse, mann, barn og økonomi, og så sprengt av omsorgsfølelse - hvorfor ikke bare la tråden ligge? Istedet for å oppfordre Mette til å logge av, kanskje logge av selv? Det ville vært omsorg det. 

Men det blir kanskje for vanskelig når godheten virkelig presser på?🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Finlay skrev:

Jada, her er det fritt fram å tillegge andre psykisk sykdom under påskudd av at det er omsorg!

...........

Til dere som er så bekymret for Mettes psykiske helse, mann, barn og økonomi, og så sprengt av omsorgsfølelse - hvorfor ikke bare la tråden ligge? Istedet for å oppfordre Mette til å logge av, kanskje logge av selv? Det ville vært omsorg det. 

Mette er en person som har valgt å leve i offentligheten, som ønsker oppmerksomheten, og som sikkert også har tjent litt på at andre "snoker" i livet hennes. Dersom hun nå ikke ønsker denne oppmerksomheten, så må hun logge av -  det er ikke følgerene hennes som skal logge av. Hun mater jo trollet da, om hun ikke vil at hennes "tilstand" skal kommenteres, eller? Følgerene hennes dikterer ikke hva hun skal legge ut!

Jeg vil ikke si at noen tillegger henne en psykisk sykdom, men vi er nok enige om at ting ikke står så bra til, på bakgrunn av det hun selv velger å vise frem i SoMe.

Hadde hun vært min venninne, så hadde jeg sagt akkurat det samme som jeg sier her - ta en pause! Få hjelp. Ville ikke det vært omsorg fra min side da, mener du? Skulle jeg bare latt det virre og gå, se på det, le av det, snakke om det bak ryggen hennes?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Finlay skrev:

Når det gjelder eksponering av barn, man kan sammenlikne Mette med hvilken som helst influencer med barn, og hun kommer godt ut av det. SVÆRT godt. Det finnes andre influencere som får spalteplass i media når de går høyt ut med at de skjermer barna, og høster ros for dette. For så i etterkant eksponere verre enn noen gang på bla. Instastory

Dette er barn man kan se hver eneste dag i alle mulige settinger hvis man bare vil. Også i reklamesammenheng. Mødrene er influencere med betydelig større følgerskare enn Mette. Vi vet hva barna liker å leke med, hva slags mat de liker å spise, hvordan rommene deres ser ut, osv osv...

Kan si mye om Mette, men dette kan man virkelig ikke ta henne på. Hun er bevisst på, og veldig flink til å skjerme barna sine. Vil si hun har lagt seg på ca samme linje som Kristin Gjelsvik, der man av og til kan se en hånd eller en fot. Kanskje litt av kinnet eller bakhodet. Ungene er overhodet ikke eksponert!

Å skjerme barn innbefatter mye mer enn ikke å vise bilde av ansikt eller fortelle barnets navn.  Det  er ikke sikkert en gutt syns det er gøy å høre om morens litt lystige grotteliv hverken når han er 10 eller 13 år. Det er heller ikke sikkert han syns det er morsomt å høre fra venner at moren har giftet seg uten at han har hilst på den nye stefaren e.l. Jeg kan fortsette i det uendelige når det gjelder det jeg syns er kritikkverdig og som jeg syns Mettes barn burde vært skjermet i fra. For andre voksne i nærmiljøet snakker garantert om det som skjer og blir skrevet, og små gryter har som kjent også ører. De samme grytene er dessverre også nådeløse! 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit hu etterhvert begynte å skjerme barna med navn og bilder men det hjelper lite når hun blottlegger sin ustabile sjel så voldsomt som hun gjør, ved å oppføre seg på den måten hu gjør rammer hu ungene sine og blottlegger dems barndom via seg selv, omg har du sett hva mora tilxxxx sa nå da bla bla.. desutten har hu alt klistra opp sønnen med navn og bilde tidligere jeg husker godt hvordan han ser ut og hva han heter

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit hu etterhvert begynte å skjerme barna med navn og bilder men det hjelper lite når hun blottlegger sin ustabile sjel så voldsomt som hun gjør, ved å oppføre seg på den måten hu gjør rammer hu ungene sine og blottlegger dems barndom via seg selv, omg har du sett hva mora tilxxxx sa nå da bla bla.. desutten har hu alt klistra opp sønnen med navn og bilde tidligere jeg husker godt hvordan han ser ut og hva han heter. Husker å godt hva barnebarna heter og de er klistra opp titt og ofte hos dattra, helt tydlig hu bærer preg selv av å ha en mor som ikke er helt stabil. Ny fyr igjen på hu ja tipper det er happy «familie» med en gang og kræsj akkurat som mora si 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Finlay skrev:

Helt enig i at Mette har vært svært god hele veien på å skjerme barna. Det skal hun ha. Men, når det gjelder at hun utleverer privatlivet ellers i den grad hun gjør, så mener jeg helt oppriktig at hun burde slutte med det. Og ja - fra min side så er det "godheten som presser på" når jeg skriver og sier det. 

Jeg syns Mette er en flott dame, men jeg syns hun har gjort mye som kan fremstå impulsivt. Jeg har aldri kommentert det noe særlig og heller støttet oppunder å få lagt tråden død. Jeg syns videre hun var tøff, redelig og fair da hun turte å gå i bresjen for deltagerne som var misfornøyd med ABIP. 

Nå virker det derimot som hun sliter - dette vet vi jo fordi hun selv deler det. Jeg klarer ikke helt å syns synd på henne ift at det ble problematisk å ha en barnefar i Tyrkia osv. Det er et enkelt regnestykke. Det er ikke dermed sagt at jeg ønsker at hun skal ha det vondt. 

Psykiske lidelser må man slutte å dele ut over hele linjen på KG - det har jeg sett skje i flere tråder. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser hun skriver på snap at hun ønsker å bo nærme datteren. Vel og bra det - men hun leier vel? Skal man da selge hus, kjøpe nytt nær noen som leier??? Vips har datteren flyttet igjen....

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kritt skrev:

Selge huset for å kjøpe noe nærmere datter som leier midlertidig og flytter i ett sett. I tro om at det blir en ny start på alt og at nissen ikke følger med på lasset.

Mulig hun kom på tanken da det ble linket til innlegget der hun vurderte der før en tid tilbake. Rart at den tanken kom oppi alt der kaoset hun har fremstilt de siste par ukene..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Mulig hun kom på tanken da det ble linket til innlegget der hun vurderte der før en tid tilbake. Rart at den tanken kom oppi alt der kaoset hun har fremstilt de siste par ukene..

Samme tenkte jeg. Huset er jo nærmest ankeret i hennes liv, og hun har jo hele tiden sagt hun er stolt av og glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Morsomt at hun, i det siste innlegget hennes i den tråden, skrev at hun aldri vil komme til å selge huset! Og nå ønsker hun å snu fokuset til følgerne ved å si at hun nå har lyst til å  selge.

Er det for å snu fokuset  vekk fra det hun har fremstilt den senere tid? Eller er det for å skape enda mer spekulasjoner om at hun er vinglete og ustabil, for å  få enda flere klikk? Hun begynner å  bli skremmende lik sin tidligere mentor, og hun kan ihvertfall ikke påstå at hun ikke lærte noe i tiden med abip. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kaneel skrev:

Greit hu etterhvert begynte å skjerme barna med navn og bilder men det hjelper lite når hun blottlegger sin ustabile sjel såvoldsomt som hun gjør, ved å oppføre seg på den måten hu gjør rammer hu ungene sine og blottlegger dems barndom via seg selv, omg har du sett hva mora tilxxxx sa nå da bla bla.. desutten har hu alt klistra opp sønnen med navn og bilde tidligere jeg husker godt hvordan han ser ut og hva han heter. Husker å godt hva barnebarna heter og de er klistra opp titt og ofte hos dattra, helt tydlig hu bærer preg selv av å ha en mor som ikke er helt stabil. Ny fyr igjen på hu ja tipper det er happy «familie» med en gang og kræsj akkurat som mora si 

Enda et flott eksempel på en som viser så enormt med omsorg for Mette, Ikke snakker ned eller håner. 
Denne Kaneel finnes ikke dømmende, kun omsorgsfull og god.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lunabelle skrev:

Morsomt at hun, i det siste innlegget hennes i den tråden, skrev at hun aldri vil komme til å selge huset! Og nå ønsker hun å snu fokuset til følgerne ved å si at hun nå har lyst til å  selge.

Er det for å snu fokuset  vekk fra det hun har fremstilt den senere tid? Eller er det for å skape enda mer spekulasjoner om at hun er vinglete og ustabil, for å  få enda flere klikk? Hun begynner å  bli skremmende lik sin tidligere mentor, og hun kan ihvertfall ikke påstå at hun ikke lærte noe i tiden med abip. 

Tror du virkelig Mette er så stor blogger at hun får fler lesere av å selge huset? Og nok til at det vil være verdt det? 
Og tror du folk her (som er rimelig obsessive) vil da snu fokuset? I tillegg sa hun for 3 år siden at hun ikke ville selge huset. Men ifølge deg er det ikke lov å forandre mening om hvor man vil bo etter 3 år?

Hadde hun gjort alt for klikk (hvilket jeg absolutt ikke føler hun gjør) så hadde hun fortsatt å legge ut om historien med tyrkeren step by step og krangler og kulturforskjeller. Hun hadde eksponert barna, spesielt den lille, og reklamert for alt mulig. 
Jeg forstår ikke helt hvor du mener hun er lik Anne Brith (som jeg ikke har fått inntrykk av var en mentor, men en kursleder som Mette ikke synes gjorde en god nok jobb), som oppførte seg på en helt annen måte, og iallfall når det gjaldt eksponering av barn.

Endret av Voyager
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lunabelle skrev:

Hun ønsker en ny start. Kanskje den nye starten burde være å få forholdet til sin mann til å fungere så de kan prøve å bo sammen og far og datter kan få tid sammen. Det hadde vært en ny start og en glede for de berørte vil jeg tro..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...