spirå12 Skrevet 7. oktober 2020 #9841 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg synes dette bare er trist å se. Det slår meg ofte hvor vanskelig det er for bloggere/influensere å ta til seg kritikk. Jeg finner det svært rart at en kun plukker ut den kritikken som kanskje er litt over streken og forsvarer seg hardnakket. Det synes å være svært vanskelig å lese, lære og ta til seg den konstruktive og velformulerte kritikken, samt de gode rådene en får på forum som dette. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 7. oktober 2020 #9842 Del Skrevet 7. oktober 2020 37 minutter siden, Gro12 skrev: Jeg synes dette bare er trist å se. Det slår meg ofte hvor vanskelig det er for bloggere/influensere å ta til seg kritikk. Jeg finner det svært rart at en kun plukker ut den kritikken som kanskje er litt over streken og forsvarer seg hardnakket. Det synes å være svært vanskelig å lese, lære og ta til seg den konstruktive og velformulerte kritikken, samt de gode rådene en får på forum som dette. Tenker hun har mange følgere. De fleste gir ingen tilbake melding. Noen gir positiv tilbake melding sett på bloggen. De blir sjelden fremhevet. Så er det noen få som har mye negativt å si og mene og disse blir som du sier hovedfokuset. Og dermed blir ikke en blogger den sterke personen de ønsker å være. Dessverre. Synd men sant. Tror også det trekker ned med mange forsvarstaler det er ikke det følgere vil høre storm etter storm. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 7. oktober 2020 #9843 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg syns synd på henne. Hun knekker sammen i gråt på snap fordi noen her inne har skrevet feil om hvem det var som gikk i et tidligere forhold hun har hatt. Samlivsbrudd skjer. Det er ofte uenigheter ifbm samlivsbrudd. Men altså, her er det sammenbrudd på grunnlag av hvem det var som gjorde det slutt. Jeg lurer på hvordan hun hadde taklet ekte problemer (ok, litt av det ser vi med H). Hvis man skal gå rundt og bry seg om hva kjente og ukjente tenker og sier så burde jeg også startet forsvarstaler på snap. Hun sier i det ene øyeblikket at man skal være stolt over seg selv og ikke la noe gå innpå seg for i neste sekund ha sammenbrudd. I mitt hodet så er den typen reaksjoner forbehold laaaaangt mer dramatiske livssituasjoner og helst ikke da heller. Jeg kjenner henne litt igjen fra en venninne som var langtidssykemeldt og der det skjedde veldig lite i livet hennes en periode. Hun mistet det sosiale på jobb og også privat for en stund. Merket kjapt at små ting ble veldig store for henne. Ting jeg (og hun) vanligvis ikke ville reagert på eller tenkt på, ble store problemer og drama. Sannsynligvis som et resultat av for mye tid til å tenke/mye dødtid og mangel på den justeringen man får når man er sosial både privat og i jobb. Som andre har sagt her, skulle ønske for hennes del at hun fikk hodet ut av... speilet.. og deltok i en trillegruppe el.l. Det finnes flere tilbud selv nå når det er Korona. Skjønner at hun blir sprø av å turnere mellom sofa, bil og kjøpesenter men et lite barn på slep hele tiden. Hun sier at hun ikke liker å feste, men det går jo fint an å møte noen for en kaffekopp og snakke om voksenting. Hvis foreldrene hennes ikke lenger er i jobb (vet ikke alderen på de), så bør det også gå fint at de er barnevakt noen timer mens hun engasjerer seg i et eller annet. Trening. Leksehjelp. Barselgruppe. Dele ut mat i bymisjonen. Et eller annet et par timer i uken for å få ting bittelitt i perspektiv. Hvis hvem som har gjort det slutt i et forhold vipper deg av pinnen, da må du gjøre noe aktivt for å få humøret stabilt. Sånne ting spiller ingen rolle, så hvorfor kommentere det på snap? Hvorfor følge med her inne og bry seg i det hele tatt? Hvorfor ikke bare holde seg unna denne tråden, gå med hodet hevet og finne på noe gøy? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 7. oktober 2020 #9844 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, Nana skrev: Jeg syns synd på henne. Hun knekker sammen i gråt på snap fordi noen her inne har skrevet feil om hvem det var som gikk i et tidligere forhold hun har hatt. Samlivsbrudd skjer. Det er ofte uenigheter ifbm samlivsbrudd. Men altså, her er det sammenbrudd på grunnlag av hvem det var som gjorde det slutt. Jeg lurer på hvordan hun hadde taklet ekte problemer (ok, litt av det ser vi med H). Hvis man skal gå rundt og bry seg om hva kjente og ukjente tenker og sier så burde jeg også startet forsvarstaler på snap. Hun sier i det ene øyeblikket at man skal være stolt over seg selv og ikke la noe gå innpå seg for i neste sekund ha sammenbrudd. I mitt hodet så er den typen reaksjoner forbehold laaaaangt mer dramatiske livssituasjoner og helst ikke da heller. Jeg kjenner henne litt igjen fra en venninne som var langtidssykemeldt og der det skjedde veldig lite i livet hennes en periode. Hun mistet det sosiale på jobb og også privat for en stund. Merket kjapt at små ting ble veldig store for henne. Ting jeg (og hun) vanligvis ikke ville reagert på eller tenkt på, ble store problemer og drama. Sannsynligvis som et resultat av for mye tid til å tenke/mye dødtid og mangel på den justeringen man får når man er sosial både privat og i jobb. Som andre har sagt her, skulle ønske for hennes del at hun fikk hodet ut av... speilet.. og deltok i en trillegruppe el.l. Det finnes flere tilbud selv nå når det er Korona. Skjønner at hun blir sprø av å turnere mellom sofa, bil og kjøpesenter men et lite barn på slep hele tiden. Hun sier at hun ikke liker å feste, men det går jo fint an å møte noen for en kaffekopp og snakke om voksenting. Hvis foreldrene hennes ikke lenger er i jobb (vet ikke alderen på de), så bør det også gå fint at de er barnevakt noen timer mens hun engasjerer seg i et eller annet. Trening. Leksehjelp. Barselgruppe. Dele ut mat i bymisjonen. Et eller annet et par timer i uken for å få ting bittelitt i perspektiv. Hvis hvem som har gjort det slutt i et forhold vipper deg av pinnen, da må du gjøre noe aktivt for å få humøret stabilt. Sånne ting spiller ingen rolle, så hvorfor kommentere det på snap? Hvorfor følge med her inne og bry seg i det hele tatt? Hvorfor ikke bare holde seg unna denne tråden, gå med hodet hevet og finne på noe gøy? Jeg synes synd på MA som hun får gjennomgå av konspirasjonsteorier, ryktespredning, latterliggjøring, synsing og falske anklager rettet mot seg Det er så unødvendig! Tråden om MA har utviklet seg til å bli ren og skjær hetsetråd rettet personlig mot henne! Stakkars Mette ❤️ Jeg skjønner at hun reagerer når hun leser ondskapsfulle rykter og usannheter om seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 7. oktober 2020 #9845 Del Skrevet 7. oktober 2020 4 timer siden, Gro12 skrev: Jeg synes dette bare er trist å se. Det slår meg ofte hvor vanskelig det er for bloggere/influensere å ta til seg kritikk. Jeg finner det svært rart at en kun plukker ut den kritikken som kanskje er litt over streken og forsvarer seg hardnakket. Det synes å være svært vanskelig å lese, lære og ta til seg den konstruktive og velformulerte kritikken, samt de gode rådene en får på forum som dette. Glad jeg ikke er influenser altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 7. oktober 2020 #9846 Del Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, Heartgirl skrev: Glad jeg ikke er influenser altså! Nei, man må jo være sikker på om man tåler det, på både godt og vondt, dersom man velger å brette ut livet sitt slik influensere/bloggere gjør. Mette virker å tåle det svært dårlig. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 7. oktober 2020 #9847 Del Skrevet 7. oktober 2020 25 minutter siden, Gro12 skrev: Nei, man må jo være sikker på om man tåler det, på både godt og vondt, dersom man velger å brette ut livet sitt slik influensere/bloggere gjør. Mette virker å tåle det svært dårlig. Det er ingen unnskyldning i det hele tatt når folk som ikke kjenner henne sitter her på KG og sprer ondskapsfulle rykter, løgner, lager seg konspirasjonsteorier omkring MA sitt liv, økonomi, kjærlighetsforhold og latterliggjør henne! Ingen fortjener å få slik dritt slengt etter seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 7. oktober 2020 #9848 Del Skrevet 7. oktober 2020 4 minutter siden, Heartgirl skrev: Det er ingen unnskyldning i det hele tatt når folk som ikke kjenner henne sitter her på KG og sprer ondskapsfulle rykter, løgner, lager seg konspirasjonsteorier omkring MA sitt liv, økonomi, kjærlighetsforhold og latterliggjør henne! Ingen fortjener å få slik dritt slengt etter seg Jeg ser lite konspirasjonsteorier, ryktespredning, løgner og latterligjøring. Ja, noen går noen ganger over streken, men det meste jeg ser her inne er undring, diskusjon, gode råd og konstruktiv kritikk. Når man bretter ut livet sitt på nett, må man jo forvente tilbakemeldinger og at ikke alle er enig med en. Når Mette forteller at hun vurderer skilsmisse uten å noengang ha bodd sammen med mannen sin, synes jeg det hadde vært svært rart om folk bare nikket og var enig. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 7. oktober 2020 #9849 Del Skrevet 7. oktober 2020 Mette har selv vært aktiv i trådene her inne, og hun ble sterkt advart (blant annet fra meg) om å melde seg inn i ABD sin shady business, hun nekte plent å høre på råd, så vidt jeg husker svarte hun at hun kjente ABD som en hjertevarm dame. Hun opprettet også en tråd hvor hun skrev om seg og H, i den ble hun advart mot å gjøre noe overilet. Hun svarte da at kjærligheten var så sterk at den ville vare livet ut... Vel, alle som har levd en stund vet at kjærligheten slett ikke overvinner alt! Poenget mitt er at hun har blitt advart, flere ganger, fra folk som vil henne vel, men hun nekter alltid å høre på andre, hun vet ALLTID best... Jeg ønsker virkelig både Mette, H og barnet alt det beste, men jeg håper at det finnes folk i omgangskretsen som kan veilede litt, og kan gi henne input der hun trenger det! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 7. oktober 2020 #9850 Del Skrevet 7. oktober 2020 5 minutter siden, Pås skrev: Mette har selv vært aktiv i trådene her inne, og hun ble sterkt advart (blant annet fra meg) om å melde seg inn i ABD sin shady business, hun nekte plent å høre på råd, så vidt jeg husker svarte hun at hun kjente ABD som en hjertevarm dame. Hun opprettet også en tråd hvor hun skrev om seg og H, i den ble hun advart mot å gjøre noe overilet. Hun svarte da at kjærligheten var så sterk at den ville vare livet ut... Vel, alle som har levd en stund vet at kjærligheten slett ikke overvinner alt! Poenget mitt er at hun har blitt advart, flere ganger, fra folk som vil henne vel, men hun nekter alltid å høre på andre, hun vet ALLTID best... Jeg ønsker virkelig både Mette, H og barnet alt det beste, men jeg håper at det finnes folk i omgangskretsen som kan veilede litt, og kan gi henne input der hun trenger det! Da forstår eg. Siden hun ville ta egne valg og fikk egne erfaringer så fortjener hun dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 7. oktober 2020 #9851 Del Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Trude4 skrev: Da forstår eg. Siden hun ville ta egne valg og fikk egne erfaringer så fortjener hun dette Jeg sier ikke at hun får som fortjent, jeg ber henne bare å lytte mer til advarsler en annen gang! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016-2 Skrevet 7. oktober 2020 #9852 Del Skrevet 7. oktober 2020 19 minutter siden, Trude4 skrev: Da forstår eg. Siden hun ville ta egne valg og fikk egne erfaringer så fortjener hun dette Detta beror dock inte på vad nån förtjänar eller inte förtjänar. Man måsta ta konsekvenserna av egna val, så enkelt är det. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 7. oktober 2020 Populært innlegg #9853 Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Så om vi skal oppsummere en tidslinje på dette: juli 2017 har Mette vært sammen med exen sin i 7 måneder (kilde; gammel tråd fra kvinneguiden lenket til over her) Etter juli 2017 har hun da rukket både å flytte sammen med exen og at han pakket kofferten i raseri og flyttet ut på dagen (kilde; Mette sin snapkonto, info lagt ut av henne selv i løpet av de siste 24 timene) Mette ble knust etter bruddet (Kilde; snap) Sommeren 2018 møter Mette H. Innimellom bruddet/kjærlighetssorgen og møtet med H. rekker hun å prøve å bli gravid med en kamerat, han trakk seg, hun bestemmer seg deretter for å dra til Danmark for kunstig inseminasjon. Hun dro aldri til Danmark fordi hun møtte H. rett før (Kilde; blogg, men innleggene er nå slettet) Januar 2019 er de allerede i gang med babymaking (Kilde; blogg) Gifter seg mars 2019 (Kilde; blogg) Gravid september/oktober 2019 (Kilde; blogg) Fødsel våren 2020 (Kilde; blogg) Konklusjon; her går det unna! Bare det å klare å gå fra samboer til brudd i løpet av få måneder, knust av kjærlighetssorg, donor i Danmark for så å møte H. er ganske imponerende effektivt. Alt dette på under ett år! Man kan bli svimmel av mindre. Mette, det er på tide å roe seg ned. Endret 7. oktober 2020 av FotbaIlflua Lagt til kilder og et ekstra punkt 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. oktober 2020 #9854 Del Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, Heartgirl skrev: Jeg synes synd på MA som hun får gjennomgå av konspirasjonsteorier, ryktespredning, latterliggjøring, synsing og falske anklager rettet mot seg Det er så unødvendig! Tråden om MA har utviklet seg til å bli ren og skjær hetsetråd rettet personlig mot henne! Stakkars Mette ❤️ Jeg skjønner at hun reagerer når hun leser ondskapsfulle rykter og usannheter om seg selv! Kanskje hun heller burde ta lærdom sv ting sånn de fleste gjør? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. oktober 2020 #9855 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, Gro12 skrev: Jeg ser lite konspirasjonsteorier, ryktespredning, løgner og latterligjøring. Ja, noen går noen ganger over streken, men det meste jeg ser her inne er undring, diskusjon, gode råd og konstruktiv kritikk. Når man bretter ut livet sitt på nett, må man jo forvente tilbakemeldinger og at ikke alle er enig med en. Når Mette forteller at hun vurderer skilsmisse uten å noengang ha bodd sammen med mannen sin, synes jeg det hadde vært svært rart om folk bare nikket og var enig. Enig med deg 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. oktober 2020 #9856 Del Skrevet 7. oktober 2020 Mange sa vel at de gjorde ting i feil rekkefølge. Mette ble så vidt jeg husker sur, sint og gikk i forsvarsposisjon. Dette var nemlig den store kjærligheten. Uansvarlig og rotete oppførsel fra en voksen dame/Mamma. De er to om det som er uforenelig mellom de sikkert. Men det er ikke akkurat overraskende at det ble utfordringer. At hun har lagt ut alt dette private sårbare på internett i tillegg gjør det dobbelt så ille. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 7. oktober 2020 #9857 Del Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, Isild skrev: Mange sa vel at de gjorde ting i feil rekkefølge. Mette ble så vidt jeg husker sur, sint og gikk i forsvarsposisjon. Dette var nemlig den store kjærligheten. Uansvarlig og rotete oppførsel fra en voksen dame/Mamma. De er to om det som er uforenelig mellom de sikkert. Men det er ikke akkurat overraskende at det ble utfordringer. At hun har lagt ut alt dette private sårbare på internett i tillegg gjør det dobbelt så ille. Ingen kan vite at det er den store kjærligheten når man kun har vært sammen i feriemodus. Alt virker bedre når man har ferie i sol og varme, barnefri og ingen forpliktelser. Dette ble forsøkt formidlet, men bastant tilbakevist av Mette. Nå skriver hun pretty much the same selv... 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. oktober 2020 #9858 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, FotbaIlflua skrev: Ingen kan vite at det er den store kjærligheten når man kun har vært sammen i feriemodus. Alt virker bedre når man har ferie i sol og varme, barnefri og ingen forpliktelser. Dette ble forsøkt formidlet, men bastant tilbakevist av Mette. Nå skriver hun pretty much the same selv... Det fremsto som et "ferieforhold" ja, og hun formidlet at alt var fantastisk, at de visste hva de gjorde, og at det bare var å "gønne" på. Derfor er det merkelig å nå lese at så fort hun fikk datteren så har det blitt veldige vanskeligheter, og at hun må tenke seg om for de alles del osv. Tenke seg om gjør man FØR bryllup og barn. Dette fremstår helt tankeløst. Stakkars jenta som skal vokse opp uten far. Ingen sympati til Mette fra meg i denne saken. Dette burde aldri skjedd i utgangspunktet. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 7. oktober 2020 #9859 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Isild skrev: Det fremsto som et "ferieforhold" ja, og hun formidlet at alt var fantastisk, at de visste hva de gjorde, og at det bare var å "gønne" på. Derfor er det merkelig å nå lese at så fort hun fikk datteren så har det blitt veldige vanskeligheter, og at hun må tenke seg om for de alles del osv. Tenke seg om gjør man FØR bryllup og barn. Dette fremstår helt tankeløst. Stakkars jenta som skal vokse opp uten far. Ingen sympati til Mette fra meg i denne saken. Dette burde aldri skjedd i utgangspunktet. Helt enig. Stakkars jente, og stakkars far som ikke har mulighet til å være en far siden han er avhengig av Mette for å kunne se datteren sin. Ja han tok en risiko, men likevel. I tillegg kan jenta lese om dette på nettet når hun blir større. Risikoen for at hun vokser opp og blir bitter på sin mor pga å bli frarøvet muligheten til fast samvær med far er i aller høyeste grad tilstede. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 7. oktober 2020 #9860 Del Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Ingen kan vite at det er den store kjærligheten når man kun har vært sammen i feriemodus. Alt virker bedre når man har ferie i sol og varme, barnefri og ingen forpliktelser. Dette ble forsøkt formidlet, men bastant tilbakevist av Mette. Nå skriver hun pretty much the same selv... Helt enig. Det var ikke ondskapsfullt å mene at hun giftet seg altfor tidlig, eller ondskapsfullt å mene at de planla barn altfor tidlig, eller å si det er rart hun mener de aldri kommer til å krangle, det var ikke ondskapsfullt å mene at hun ikke burde bruke hijab, eller sitte inne på et hotell, det siste der er jo fordi flere av oss har sett lignende tilfeller MANGE ganger og de går skjeldent bra. Kvinnen skal ofte please mannen i Tyrkia og da blir kontrasten VELDIG stor når han kommer til Norge. Det funker ofte dårlig og det er ikke galt å si det, det er noe hun kunne tatt til seg, ikke som kritikk men som tips. Mens hun NÅ skal sitte å si at hun gjør ting for barna sine og at hun KANSKJE er litt ustabil, det blir jo helt rart. hvorfor ikke heller si at jo dere hadde faktisk litt rett, det gikk litt fort i svingene og vi kjente hverandre ikke så godt som vi burde. Da det ble påpekt før så ble det jo unnskyldt med at jamen de snakka jo på Skype osv. Så jeg skjønner ikke helt det der med konspirasjonsteorier ? Mye av det som er sagt har jo vist deg å være sant eller å bli sånn. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg