lilletyrkia Skrevet 2. oktober 2020 #9661 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 5 minutter siden, Surikatt skrev: Ingen burde utlevere barn på nettet og det synes jeg Mette har vært flink til. Problemene for jentene til Caroline Berg-Eriksen vil komme seinere når de ser omfanget av barndommen sin på nettet. Glanset eller ei. Men skjønner selvsagt hva du mener😊 Synes denne utleveringa som Mette driver med er hakket verre enn perfekte bilder av barna som Caroline legger ut. Endret 2. oktober 2020 av lilletyrkia Trykka lagre for fort. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9662 Del Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, lilletyrkia skrev: Synes denne utleveringa som Mette driver med er hakket verre enn perfekte bilder av barna som Caroline legger ut. Helt enig! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 2. oktober 2020 #9663 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 17 minutter siden, lilletyrkia skrev: Synes denne utleveringa som Mette driver med er hakket verre enn perfekte bilder av barna som Caroline legger ut. Mette skriver mer om seg selv og sine følelser uten bilder av barna. Men de blir nok dratt inn i det, ja. Virker lurt av Mette å slette det hun har skrevet, snap og insta og roe det ned. Ikke noe god ide i skrive om dette akkurat nå. Hun får gå tilbake til den gode, gamle dagboken man holder for seg selv. Endret 2. oktober 2020 av Surikatt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 2. oktober 2020 #9664 Del Skrevet 2. oktober 2020 16 minutter siden, Surikatt skrev: Ingen burde utlevere barn på nettet og det synes jeg Mette har vært flink til. Problemene for jentene til Caroline Berg-Eriksen vil komme seinere når de ser omfanget av barndommen sin på nettet. De har ikke evnen til å forstå det nå og tror at denne livsstilen er normal. Det kommer seinere når man har en verden utenfor hva mor og far bestemmer. Glanset eller ei. Men skjønner selvsagt hva du mener😊 Jeg har heller ingenting til overs for utlevering av barn, så godt vi forstår hverandre. Problemet til Mette er at hun tror at hvordan hun velger å fremstille seg selv og hennes valg ikke påvirker barna hennes, det syntes jeg er fryktelig naivt. Det hjelper lite for barnet hennes at verden aldri har sett ansiktet hennes, når hennes mor har portrettert seg selv på en så ufattelig uheldig måte. Som bretter ut en historie om manglende evne til å forholde seg til andre voksne mennesker, manglende evne til konsekvenstenkning og i mine øyne, blottet for evnen til å sette seg inn i hvordan hennes valg påvirker de som står henne nærmest. Hvordan kommer datteren til å reflektere rundt sin mor og hennes valg når hun blir eldre? Kommer det til å bli kult å ta med seg venner hjem fra skolen om Mette fortsetter slik som hun har gjort til nå? Og ja, jeg vet hun sier at nå skal ting bli annerledes, men det har jeg null tiltro til. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4mmsen Skrevet 2. oktober 2020 #9665 Del Skrevet 2. oktober 2020 Hva heter huseyin på snap? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 2. oktober 2020 #9666 Del Skrevet 2. oktober 2020 Dette var underlig lesning. Hun kan da ikke mene det hun skriver. Hun har vel lagt til rette for et dårligst mulig utgangspunkt for oppholdet da mannen hennes kom på besøk i forbindelse med fødselen. Jeg leser ikke bloggen fast, og er ikke på snap eller insta, men har fått med meg underlige ting. Altså, hun og mann, nyfødt datter og hvis jeg forstår riktig sønnen hennes skulle bo i andre etasje med et hybelkjøkken, mens den voksne datteren med barn , som egentlig har leilighet et annet sted, skal bo nedenunder. Det må avtales hvis man skal få være her nede? Det er Corona pandemi. Det kreves at H skal slutte å røyke. Han er i et ukjent land med ukjente skikker hvor han kun har vært en (?) gang før. Han kan ikke norsk og dårlig engelsk. Han er første gangs far. Hun er enten gravid eller har nettopp født, når han er der. Og hun blir oppgitt over kylling som kuttes i for små biter. Oppgitt er nesten verre enn sint. Mannen må føle seg ganske verdiløs tenker jeg. Midt i alt stresset. Tror jeg hadde klikket litt og pakket kofferten jeg og. Det er normalt å krangle i et forhold. Det er også normalt at barna kan overhøre det. Men man må forklare dem etterpå. Tror ikke barn har vondt av å se at voksne har følelser, og at det er lov å uttrykke dem. Bare man får forklaring og evt unnskyldning etterpå. Hadde faktisk hatt mer problemer med å forklare oppgitthet over for små kyllingbiter enn litt sinne. Jeg har selv vokst opp uten noen gang å ha sett foreldrene mine krangle. Og det var i hvert fall ikke sunt. Fikk fullstendig sjokk når jeg kom ut i verden og opplevde at man diskuterte , kranglet osv og tok lang tid før jeg forstod " at verden ikke gikk under" av den grunn. Mette har jo også nettopp født , og er vel ikke helt i vater vil jeg tro. Første året etter jeg fødte, har jeg hver gang tenkt hva i all verden jeg skal med den mannen som er far til barnet. Syntes han var helt idiot, syntes han hadde forandret seg til noe helt uakseptabelt å leve med. Kranglet og hadde mest lyst til å dytte han ut døra, og låse etter han. Og han syntes jo også at jeg var helt uspiselig. Men det ordnet seg, når hormonene roet seg. H er vel midt i et mareritt, nå. Redd for konsekvensene dette har for hans muligheter til å være nær datteren. Jeg har oppholdt meg en del i arabiske og afrikanske land. Og alle steder fikk jeg høre hvor forferdelig det var med ekteskap mellom europeiske og arabiske/afrikanske , fordi disse europeerne stakk av med barna i et ekteskap , og man fikk aldri se dem mer. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9667 Del Skrevet 2. oktober 2020 Men Mette visste jo at de aldri kom til å krangle så det er nok her sjokket kom. Hun herjer og styrer mens H normalt biter alt i seg og så fikk han plutselig nok og freste ifra seg. Hvem som helst ville fått nok i den situasjonen, alle sa jo på forhånd at hun kommer til å ødelegge hele forholdet med å sette han i dette huset på alle andres premisser hvor han ikke er verdt en fjert. Men neeeeeida, alle skal gjøre som Mette ønsker, koste hva det koster vil. ...tror nok ikke det er veldig mange flere enn hun selv som synes hun er sjarmerende vimsete (eller hvordan hun beskriver seg selv) etter dette. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mounira76 Skrevet 2. oktober 2020 #9668 Del Skrevet 2. oktober 2020 Datteren holder jo på på samme viset. Tvillingene har jo heller ikke kontakt med far, og ny stefar var raskt inn og raskt ut igjen. Dette kan jo ikke komme som et sjokk for noen som står Mette nært. Heldigvis har sønnen kontakt med far, men døtrene vil hun ha for seg selv. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 2. oktober 2020 #9669 Del Skrevet 2. oktober 2020 Vil ikke være like utleverende lenger, for nå er det ikke bare henne og H hun utleverer, nå er det plutselig moren og faren til babyjenta. Hmm... så det har ikke vært moren til sønn og eldste datter ? Det er akkurat det....selv om hun sluttet å legge ut bilder av sønn, så er det likevel veldig utleverende og vil påvirke de rundt. Ikke kult for barn når "alle" foreldrene i klassen har lest om hulesex, utløsninger, og nå krangling... Godt du skal slutte med utleveringen Mette, nå er det på tide å bli voksen 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 2. oktober 2020 #9670 Del Skrevet 2. oktober 2020 Kan H søke om opphold i Norge pga datteren eller er han fullstendig rettsløs der? Har aldri hørt om at norske kvinner finner seg afrikanske eller asiatiske menn, får barn med dem, og så velger å bo i Norge uten at barna har kontakt med sine utenlandske fedre?? En totalt fremmed verden for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mounira76 Skrevet 2. oktober 2020 #9671 Del Skrevet 2. oktober 2020 3 minutter siden, JaVel skrev: Kan H søke om opphold i Norge pga datteren eller er han fullstendig rettsløs der? Har aldri hørt om at norske kvinner finner seg afrikanske eller asiatiske menn, får barn med dem, og så velger å bo i Norge uten at barna har kontakt med sine utenlandske fedre?? En totalt fremmed verden for meg. Nei, han fyller ingen av kravene: Du må også fylle ett av disse tre kravene: Du har foreldreansvar for et norsk barn og barnet bor fast hos deg. Du har hatt oppholdstillatelse i Norge det siste året. Du har delt foreldreansvar for barnet, har samvær med barnet og skal fortsette å ha samvær med barnet i Norge. «Samvær» betyr vanligvis at du minst har barnet hos deg en ettermiddag i uken, annenhver helg, fjorten dager i sommerferien, og jul eller påske. Du har hatt oppholdstillatelse i Norge det siste året og barnet bor fast hos deg. Barnet har samvær med den andre forelderen, som bor i Norge og har delt foreldreansvar. «Samvær» betyr vanligvis at den andre forelderen minst har barnet hos seg en ettermiddag i uken, annenhver helg, fjorten dager i sommerferien, og jul eller påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 2. oktober 2020 #9672 Del Skrevet 2. oktober 2020 Mette skrev en gang noe sånt som at hun hadde tatt et valg om ikke å ha venner. Jeg tror det vi har sett på blogg og snap de siste dagene delvis er et resultat av dette. Småkrangling etc er noe man diskuterer med en betrodd venninne, om man ikke klarer å kommunisere internt i forholdet - fordi det er så privat. Nå ble bloggleserne «vennene» som fikk utblåsningen og innsikt i noe vi ikke burde visst noe som helst om. Man ser samme tendensen hos enkelte ensomme på Facebook, de utleverer hele/halve livet sitt, med sykdommer eller helt trivielle ting. Felles for de to er oversharing 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9673 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 29 minutter siden, Mounira76 skrev: Datteren holder jo på på samme viset. Tvillingene har jo heller ikke kontakt med far, og ny stefar var raskt inn og raskt ut igjen. Dette kan jo ikke komme som et sjokk for noen som står Mette nært. Heldigvis har sønnen kontakt med far, men døtrene vil hun ha for seg selv. Ja de har vel hatt tre fedre på sitt første leveår? Vi vet jo hvem som har satt standarden her. Endret 2. oktober 2020 av Visvas 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 2. oktober 2020 #9674 Del Skrevet 2. oktober 2020 13 minutter siden, Mounira76 skrev: Nei, han fyller ingen av kravene: Du må også fylle ett av disse tre kravene: Du har foreldreansvar for et norsk barn og barnet bor fast hos deg. Du har hatt oppholdstillatelse i Norge det siste året. Du har delt foreldreansvar for barnet, har samvær med barnet og skal fortsette å ha samvær med barnet i Norge. «Samvær» betyr vanligvis at du minst har barnet hos deg en ettermiddag i uken, annenhver helg, fjorten dager i sommerferien, og jul eller påske. Du har hatt oppholdstillatelse i Norge det siste året og barnet bor fast hos deg. Barnet har samvær med den andre forelderen, som bor i Norge og har delt foreldreansvar. «Samvær» betyr vanligvis at den andre forelderen minst har barnet hos seg en ettermiddag i uken, annenhver helg, fjorten dager i sommerferien, og jul eller påske. Veldig trist for H. Besøksvisum kan han vel søke? Men med stram økonomi blir det nok vanskelig. Og var det sånn at noen må garantere for utgiftene mens han er på besøk? Altså mat, opphold og slike ting? Må Mette da garantere at hun skal dekke kostnadene mens han er her`? Stram økonomi der også, så om det er sånn, så er jeg neimen ikke sikker på at Mette vil/kan garantere... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spaniasol Skrevet 2. oktober 2020 #9675 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har vært borte et par dager, og lenger siden jeg har lest bloggen. Men skrev hun ikke på en eller annen kanal for noen dager siden at hun hadde så mye å tenke på, og at hun hadde hatt en lang samtale med søsteren, som ga henne ro og fred i tankekjøret. Det ble vel bestemt i den samtalen da, at hun skulle skilles? Jeg har ikke sett dette innlegget som er bakrunnen for alle kommentarer nå. Er det å finne noe sted? Har noen sikret seg en kopi? Tar gjerne i mot det på privaten, hvis det går an, for å forsøke å forstå hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 2. oktober 2020 #9676 Del Skrevet 2. oktober 2020 16 minutter siden, Nana skrev: Mette skrev en gang noe sånt som at hun hadde tatt et valg om ikke å ha venner. Jeg tror det vi har sett på blogg og snap de siste dagene delvis er et resultat av dette. Småkrangling etc er noe man diskuterer med en betrodd venninne, om man ikke klarer å kommunisere internt i forholdet - fordi det er så privat. Nå ble bloggleserne «vennene» som fikk utblåsningen og innsikt i noe vi ikke burde visst noe som helst om. Man ser samme tendensen hos enkelte ensomme på Facebook, de utleverer hele/halve livet sitt, med sykdommer eller helt trivielle ting. Felles for de to er oversharing Veldig enig i dette. Tror det har noe med sosial utvikling å gjøre - om man ikke omgås andre enn egne barn, så kanskje det blir vanskelig å vite hva som er ok å dele offentlig, og hva som ikke er ok? Behov for å lette hjertet innimellom har vi vel alle, men da til fortrolige venner. Men så har jo hun skrevet at datter er bestevenninnen... Og krangling mellom ektefeller er noe jeg absolutt ikke synes at hører hjemme for intime betroelser til egne barn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 2. oktober 2020 #9677 Del Skrevet 2. oktober 2020 Det er fullstendig lavmål av Mette. Stakkars H som nå må leve med å aldri kunne ta en aktiv rolle i datteren sitt liv. Tragisk og fryktelig trist. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9678 Del Skrevet 2. oktober 2020 10 minutter siden, AnAngel skrev: Veldig trist for H. Besøksvisum kan han vel søke? Men med stram økonomi blir det nok vanskelig. Og var det sånn at noen må garantere for utgiftene mens han er på besøk? Altså mat, opphold og slike ting? Må Mette da garantere at hun skal dekke kostnadene mens han er her`? Stram økonomi der også, så om det er sånn, så er jeg neimen ikke sikker på at Mette vil/kan garantere... Jeg tror Mette har grei nok inntekt til å garantere for han hvis hun vil. På besøksvisum så er det langt ifra så strenge som på andre visum, hennes familie kan også garantere for han hvis de vil og hun er uvillig. Han kan også være selvforsørget, tror det er 500 kroner dagen han må vise for isåfall. Men han må jo ha plass å bo, så alt avhenger av at hun er villig til å la han få se barnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 2. oktober 2020 #9679 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) At han skulle komme til Norge og bosette seg her har jeg hele tiden sett på som utenkelig. Det virker som et enormt prosjekt for en som ikke kan språket, ikke har utdanning. Da må man virkelig kunne stå i det og ikke miste troen. Alle som har født barn vet vel at det kan være en enorm emosjonell berg- og dalbane den første tida pga hormoner og omveltning i livet. Det er ikke bare romantikk og kose-mose. Dette burde hun jo vite. Sikkert ikke lett for han å komme hit men dette burde de som voksne mennesker forstått. De er ikke på ferie, lenger. Nå er det hverdag. Endret 2. oktober 2020 av Surikatt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9680 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 39 minutter siden, Nana skrev: Mette skrev en gang noe sånt som at hun hadde tatt et valg om ikke å ha venner. Jeg tror det vi har sett på blogg og snap de siste dagene delvis er et resultat av dette. Småkrangling etc er noe man diskuterer med en betrodd venninne, om man ikke klarer å kommunisere internt i forholdet - fordi det er så privat. Nå ble bloggleserne «vennene» som fikk utblåsningen og innsikt i noe vi ikke burde visst noe som helst om. Man ser samme tendensen hos enkelte ensomme på Facebook, de utleverer hele/halve livet sitt, med sykdommer eller helt trivielle ting. Felles for de to er oversharing Ja hun sa her nylig at hun hadde valgt å ikke ha venner fordi hun ikke orket å følge opp et vennskap. Så fullstendig egoistisk som vanlig med andre ord. Hun burde virkelig ha hatt en venn for det vi ofte ser i hennes kanaler egner seg ikke for offentligheten, men i en samtale med ei venninne. Endret 2. oktober 2020 av Visvas Rettet skrivefeil 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg