Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, Fru Uperfekt said:

Så ikke sleng om deg med påstander du ikke kan dokumentere.

Svin smaker surt om den blir stresset ved slakt

Oj! Litt småhissig i kveld eller? 😎

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Influenseren skrev:

Oj! Litt småhissig i kveld eller? 😎

Litt herskesyk i kveld?

Ikke sleng om deg med pisspreik så slipper du pes. Var forøvrig langt ifra hissig.... 

• Liker 3
Skrevet

Kommer snart et "gjesteinnlegg" fra mannen nå snart vel..og tallene hennes sank jo som en stein ettee at han kom, så da må det til med "ærlige innlegg" mannen er da jøssenam en voksen  person som burde greie å aktivisere seg selv. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
16 timer siden, JaVel skrev:

Det har Mette skrevet flere ganger tidligere at han ikke ønsker, at han ikke vil ha kontakt med andre tyrkere i Bergen, at familielivet er nok for ham. I det virkelige liv vil han selvsagt trenge kamerater.  

Selv min mann som er mer hjemmekjær enn alle tyrkere jeg kjenner til sammen, trenger venner. Alle trenger venner, kanskje spesielt tyrkere som normalt sett er veldig sosiale som snakker med gudoghvermannsen. Det er jo helt normalt for de å snakke om hvor de kommer fra, hvor de bor +++ selv når de er på bensinstasjonen og fyller bensin, på venterommet hos legen, på markedet, på bussen. Ja stort sett overalt. Så en tyrker som flytter til Norge hvor en nordmann ser vettskremt på en som spør hvordan de har det på gebrokkent norsk på bussen får gjerne litt sjokk. Nordmenn på ferie er ikke som nordmenn i hverdagen. 

Mette sin beste/eneste venninne er dattera. Hvor sunt/usunt det er kan jo diskuteres, men hun får iallefall dekt sitt venninnebehov. Så for han som ikke har dette trenger jo gjerne en venn eller to. Håper virkelig han skaffer seg det. Vet om flere ok familiserte tyrkere som er/bor i Bergen som holder seg unna det usunne tyrkermiljøet der. Så han kan helt klart finne tyrkiske venner som er ok, men kritisk bør han være. 

Endret av Visvas
  • Liker 25
Skrevet
42 minutter siden, Visvas skrev:

Vet om flere ok familiserte tyrkere som er/bor i Bergen som holder seg unna det usunne tyrkermiljøet der. Så han kan helt klart finne tyrkiske venner som er ok, men kritisk bør han være. 

Hvorfor opplever du det miljøet som usunt? 

Skrevet
2 minutter siden, JaVel skrev:

Hvorfor opplever du det miljøet som usunt? 

Fordi de snakker stygt og nedsettende om feks norske kvinner eller kvinner generelt. Alt dreier seg om penger, utnytte systemet på best mulig måte, sjalu på de som har oppnådd økonomisk status ect.  

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Visvas skrev:

Fordi de snakker stygt og nedsettende om feks norske kvinner eller kvinner generelt. Alt dreier seg om penger, utnytte systemet på best mulig måte, sjalu på de som har oppnådd økonomisk status ect.  

Rent generelt, er tyrkiske menn slik også i Tyrkia, altså baksnakkende og misunnelige osv? 

Skrevet

Utrolig hvis generaliserende og fordomsfulle enkelte av dere er. 
Slike «miljøer» finner du da i alle folkeslag og grupper. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, JaVel skrev:

Rent generelt, er tyrkiske menn slik også i Tyrkia, altså baksnakkende og misunnelige osv? 

Det kan være en del sjalusi ja, men ikke i nærheten av hvordan enkelte av miljøene er i Norge slik jeg har hørt det. Mange advarer mot disse miljøene før de feks får mannen sin til norge. Er kanskje det Mette har blitt advart mot?

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, June_1 skrev:

Hvor ble det av den snapkontoen Mette brukte en stund? Influencere (eller noe).

Det var felleskonto for ABIP-ere, influenserne heter den

Skrevet
9 minutter siden, Visvas skrev:

Er kanskje det Mette har blitt advart mot?

Det er ektemannen selv som har sagt at han ikke vil oppsøke tyrkere i Norge. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er dessverre en kjent sak at tyrkiske miljøer i Norge ikke er så bra og mange ønsker ikke å oppsøke disse gruppene og bli en del av dem. De tar ofte med seg mye negativt og kjører samme løp som i Tyrkia. F eks underbetaler sine medarbeidere, følger ikke norsk arbeidsmiljø lov.  Strekker seg langt for å utnytte norske hjelpe systemer.  Er nok ikke bare tyrkere for å ha sagt det, men mange andre uansett nasjonalitet. 

Endret av Tildittbeste
  • Liker 6
Skrevet

Enkelte kjører t.o.m. betalte kurs for å lære mest mulig om å vri det de kan ut av det norske systemet. Etter to,tre? år "selges" restauranter innad i familien for å karre til seg ny oppstartartskapital. Det er så mye og dette gjelder helt sikkert ikke bare kurdere/tyrkere og det er seff ikke bare i Bergen. Men disse miljøene er beryktet og jeg tror det er klokt å holde seg unna. 

Dette gjelder SELVFØLGELIG ikke alle utlendinger i Norge.  

Er enkelte miljøer vi bør holde oss unna her i Tyrkia også, norske miljøer. Betyr ikke at jeg generaliserer alle nordmenn i Tyrkia av den grunn.

• Liker 5
Skrevet

Men H har jo fått seg kompis i Norge - sønnen til Mette..

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Centimeteren skrev:

Men H har jo fått seg kompis i Norge - sønnen til Mette..

Det skal man ikke kimse av. 😌 En 7-åring kan være veldig fint selskap 🥰

• Liker 15
Skrevet
50 minutter siden, Lady T skrev:

Det skal man ikke kimse av. 😌 En 7-åring kan være veldig fint selskap 🥰

Men en voksen mann trenger vell mer enn en sønn som en venn?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Men en voksen mann trenger vell mer enn en sønn som en venn?

Ja, selvsagt. Men en 7-åring er en fin start det 😉❤️ (Jeg har en superfin venn på 7 år selv 😌)  Kan jo hende han får flere venner etterhvert. Kjæresten til Amalie, kanskje. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Lady T said:

Ja, selvsagt. Men en 7-åring er en fin start det 😉❤️ (Jeg har en superfin venn på 7 år selv 😌)  Kan jo hende han får flere venner etterhvert. Kjæresten til Amalie, kanskje. 

Eller tvillingene!

🏳️

• Liker 6
Skrevet
10 hours ago, Fru Uperfekt said:

Litt herskesyk i kveld?

Ikke sleng om deg med pisspreik så slipper du pes. Var forøvrig langt ifra hissig.... 

Det var heller ikke pisspreik fra min siden 🥳 Skal mer til enn å pese med meg :) 
Etter 30 år i en muslimsk familie lære man både sanne ting og ting man skulle ønske var sanne
Dessuten er det ikkje HELT feil at det er urin i svinekjøtt så hvis du Google RÅNE så finner du det ut og det er heller ikkje alle land som har like strengt "regime" som Gilde :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
24 minutter siden, feebee said:

Eller tvillingene!

🏳️

Tvillingene er vel i yngste laget? :) Om noen år kan de absolutt være med å dekke et evt. behov for sosialisering.

Foreløpig har H både kone og bestekompis i Norge. Jeg tenker det er en veldig bra start.

Endret av Centimeteren
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...