Gå til innhold

Forfulgt av løs hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.2.2019 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er nordmenn så redd for alt? 

Anonymkode: 46dff...b56

Hvilket land kommer du fra og hvorfor må dere alltid generalisere?

Anonymkode: 00025...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket land kommer du fra og hvorfor må dere alltid generalisere?

Anonymkode: 00025...f4b

Jeg er norsk, oppvokst i Norge, aldri bodd i utlandet. Men jeg observerer det samme. Hvorfor er løse hunder livsfarlige akkurat i Norge?

Hunden min kommer fra Ungarn, og i forbindelse med det har jeg kommet i kontakt med mennesker som forteller at det er vanlig å ha hunder løse i Ungarn. Kjenner en som tok med seg en hund derfra til Canada, og hunden hennes har lett for å reagere på andre hunder når de passerer, og sliter derfor i Canada der alle hunder går i bånd! Hun sa det var lettere i Ungarn hvor hunden kunne gå løs og folk var mer avslappet og hundene ikke reagerte så mye. Det var lettere å trene på det der.

En annen som er Ungarsk og flyttet til Norge fordi han fant seg norsk kjæreste, drev med hundepassing en periode og sa han ble veldig frustrert av jobben fordi spesielt hannhundene var så reaktive mot andre hunder, noe de ikke er i samme grad i Ungarn. Han hadde aldri sett maken. Han trodde det var fordi alle hunder går i bånd her. Han har utdannet seg til hundetrener nå.

Jeg hadde en håndtverker her fra Latvia som fikk hilse på hunden min. Jeg fortalte han at hun er skeptisk fremmede slik at han ikke gjorde noen brå bevegelser. Vi snakket litt om dette og han sa at det er da slik hunder skal være, jeg skal ikke bli stresset over det. Hunden hans var sånn også. Det gikk opp for meg at det er ikke lov i Norge! Jeg har begynt å se henne i et annet lys og tenke at det er naturlig hundeadferd. Har også en nabo her som er fra Latin-Amerika, og hunden min har bjeffet på henne noen ganger og jeg har blitt så lei meg og bedt om unnskyldning. Hun sier bare "Men det er slik det skal være vet du, hun passer på deg." 

Hunden min blir også frustrert når hun ikke kan gå bort til andre hunder og begynner å bjeffe på dem. Og siden jeg ikke kjenner noen med hund for tiden, får hun jo aldri være sammen med andre hunder og blir mer og mer asosial, fordi ingen hunder gå løse her...

Kjenner også noen som bodde i Irland en periode, hvor alle hunder går løse. Hunden deres ble mer omgjengelig av å være der.

Anonymkode: 30d93...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Jeg er norsk, oppvokst i Norge, aldri bodd i utlandet. Men jeg observerer det samme. Hvorfor er løse hunder livsfarlige akkurat i Norge?

Hunden min kommer fra Ungarn, og i forbindelse med det har jeg kommet i kontakt med mennesker som forteller at det er vanlig å ha hunder løse i Ungarn. Kjenner en som tok med seg en hund derfra til Canada, og hunden hennes har lett for å reagere på andre hunder når de passerer, og sliter derfor i Canada der alle hunder går i bånd! Hun sa det var lettere i Ungarn hvor hunden kunne gå løs og folk var mer avslappet og hundene ikke reagerte så mye. Det var lettere å trene på det der.

En annen som er Ungarsk og flyttet til Norge fordi han fant seg norsk kjæreste, drev med hundepassing en periode og sa han ble veldig frustrert av jobben fordi spesielt hannhundene var så reaktive mot andre hunder, noe de ikke er i samme grad i Ungarn. Han hadde aldri sett maken. Han trodde det var fordi alle hunder går i bånd her. Han har utdannet seg til hundetrener nå.

Jeg hadde en håndtverker her fra Latvia som fikk hilse på hunden min. Jeg fortalte han at hun er skeptisk fremmede slik at han ikke gjorde noen brå bevegelser. Vi snakket litt om dette og han sa at det er da slik hunder skal være, jeg skal ikke bli stresset over det. Hunden hans var sånn også. Det gikk opp for meg at det er ikke lov i Norge! Jeg har begynt å se henne i et annet lys og tenke at det er naturlig hundeadferd. Har også en nabo her som er fra Latin-Amerika, og hunden min har bjeffet på henne noen ganger og jeg har blitt så lei meg og bedt om unnskyldning. Hun sier bare "Men det er slik det skal være vet du, hun passer på deg." 

Hunden min blir også frustrert når hun ikke kan gå bort til andre hunder og begynner å bjeffe på dem. Og siden jeg ikke kjenner noen med hund for tiden, får hun jo aldri være sammen med andre hunder og blir mer og mer asosial, fordi ingen hunder gå løse her...

Kjenner også noen som bodde i Irland en periode, hvor alle hunder går løse. Hunden deres ble mer omgjengelig av å være der.

Anonymkode: 30d93...2e6

WORD! Føler det er så liten toleranse for at hunder skal synes/merkes/høres i Norge. Litt som barn på 50-tallet. Hvis hunden din bjeffer for at den er glad for å se en annen hund/vil leke får man rare blikk, bjeffer den når den ser andre hunder er det iallfall kata(hunde)strofe! Hvorfor skal de ikke få bruke språket sitt? Hvorfor må de oppføre seg som roboter og være musestille hele tiden? Har opplevd at hundeeiere går fra meg og hunden min når hunden min bjeffer/lager lyd når han leker med hunden deres. Altså, hundeeierene reagerer - ikke hunden! 

Hunden min får heller nesten ikke vært sosial, av samme grunn som deg. Men han kan være litt gretten mot andre hannhunder da..

Anonymkode: 0d6ab...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 0.13, AnonymBruker skrev:

Helt vanvittig hvor mye sirkus det er mulig å lage av den uskyldige "episoden " med denne løse hunden!😂.

Lever et meget hundevennlig sted i utlandet ,  helt utenkelig å bli helt betuttet av en løs hund. Her slipper folk løs hunder i parker, områder etc som ikke er ment som rene hundeparker. Pitbuller løpet løst og koser seg. Ofte hunder kommer og snuser på forbipasserende. Aldri opplevd annet enn glede hos alle. 

 

Anonymkode: c2a9d...8ec

Men i utlandet løper heller ikke hunden opp til folk og hopper opp på de. De gir som oftest blanke f i de som tusler rundt dem. Hvertfall i mer syderlige strøk. Kun en gang har en hund kommet opp til meg, da kom eier løpende og beklaget.

Anonymkode: c17d4...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2019 at 10:21 AM, AnonymBruker said:

Jo nordmenn er redd alt. Og fryktelig fisefine. I Tyskland, Tsjekkia, Ungarn osv. er det helt normalt med løse hunder og katter overalt. Det er dyr for faen, ikke roboter. De er med på cafeer, løse i parker, tusler rundt i sin egen verden - som de dyrene de er! Norge er helt tragiske, alt skal være så hensynsfullt. Jeg blir direkte kvalm.  

Anonymkode: d89e1...096

Da foreslår jeg at du hiver deg på første fly bort herifra. Sånne som deg har vi ikke bruk for........

Anonymkode: 59da6...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 25.2.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev:

THANK U!

My point exactly... I Polen kom det hunder bort og snuste på oss da vi satte oss i parken. Ignorerte man dem gikk de med en gang, mens jeg som elsker dem begynte jo å klø og kose. Hørte igjen gravide, barn eller gamle som skrek av frykt der. 🙂

Anonymkode: d89e1...096

Går det an å tenke at alle mennesker som ikke liker de jævla bikkjene nå er tvunget til å holde seg borte fra den parken kanskje.  Bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...