Gå til innhold

Forfulgt av løs hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt på sin plass at hundeeiere passer på og tar hensyn til andre. Ting kan skje, og er ikke uten grunn at man blir anbefalt og ikke gå bort å kose med fremmede hunder som står bundet. Dette valget har man ikke med løse hunder.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nhi.no/sykdommer/hud/sar-hudskader-bitt/hundebitt/&ved=2ahUKEwi115rgm8_gAhXlkIsKHRygCp8QFjABegQIAxAB&usg=AOvVaw0TRZOzHVW1PjrjNP4ZnUj0

Anonymkode: 5a392...6f2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan strengt tatt ringe politiet da man etter hundeloven skal ha kontroll på hunden sin, noe det ikke virket som om de hadde. Men å ringe i ettertid hjelper lite.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke empati og evne til å fatte at andre ikke er som deg? Flottings! 🙄

Anonymkode: f2ac4...4f4

De fleste i Norge skjønner ikke at ikke andre er som srg selv da....

Anonymkode: 46dff...b56

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det fordi du ble redd eller fordi norsk lov ikke ble fulgt?

Anonymkode: e0a0c...c05

Jeg er vanligvis ikke redd for hunder i det hele tatt, men klart jeg synes det er veldig ubehagelig at en fremmed hund går løs og følger etter meg. Det er en del av lovverket i Norge, og derfor blir saken enda mer provoserende.

Anonymkode: 15f96...dea

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen land er det lov å gå med våpen jo, USA for eks. 

Mennesker er også potensielt mordere.  man skal være temmelig paranoid for å se på hunder som drapsvåpen. 

Men nå er jo Norge litt slik at alt skal legges til rette for de svake. 

Nå snakker du om hunder på nivået over "skarp". De er det ikke så mange av her hjemme, men de utelukker jo aldri sjansen for at besøkende til landet vårt kan ha med seg en hund de har trent eller halvtrent for at den skal bli "skarp +".

Anonymkode: 0a485...ff3

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jo hvis du ser på oppførselen til folk i andre land kan du fort se at nordmenn har blitt veldig redd for alt. Hadde selv ikke latt min hund gå løs da det enkelt og greit er norsk lov..har ikke problemer med å følge slike ting. 

(snap)

Wow! Kjempegod dokumentsjon, hvordan klarte du å finnde den? Imponert over din evne til å vise at det du hevder har rot i virkeligheten, Virkelig! Godt jobba!

:ironi:

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Brunhilde skrev:

Wow! Kjempegod dokumentsjon, hvordan klarte du å finnde den? Imponert over din evne til å vise at det du hevder har rot i virkeligheten, Virkelig! Godt jobba!

:ironi:

Trenger ingen dokumentasjon. Hva er det med folk og dokumentasjon?  Det er bare å observere. Her på kg og se på folk. Men nordmenn vil ikke ha noe kritikk. For våres levemåte er den eneste riktige. 

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger ingen dokumentasjon. Hva er det med folk og dokumentasjon?  Det er bare å observere. Her på kg og se på folk. Men nordmenn vil ikke ha noe kritikk. For våres levemåte er den eneste riktige. 

Nei. Men da setter jeg deg i kategorien tenker-tror-og-mener-men-har-ikke-peiling, ferdig med det. God helg :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I noen land er det lov å gå med våpen jo, USA for eks. 

Mennesker er også potensielt mordere.  man skal være temmelig paranoid for å se på hunder som drapsvåpen. 

Men nå er jo Norge litt slik at alt skal legges til rette for de svake. 

Ja, i visse stater. Men nå er vi i Norge. I hvert fall sist jeg sjekket.

Dét kommer an på hunden. Er det en hybrid av ulv og hund, er den som farlig å regne. 

Barn, eldre folk og syke samt til dels gravide går jo som svake. Pytt om den ungen på 1 år blir bitt av en hund sant? 

Jeg er en sterk person, og hvis den bikkja di hadde gjort meg noe... 😌 Man SKAL HA kontroll på en hund - har man ikke det egner man seg ikke som hundeeier. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dét kommer an på hunden. Er det en hybrid av ulv og hund, er den som farlig å regne. 

Barn, eldre folk og syke samt til dels gravide går jo som svake. Pytt om den ungen på 1 år blir bitt av en hund sant? 

Jeg er en sterk person, og hvis den bikkja di hadde gjort meg noe... 😌 Man SKAL HA kontroll på en hund - har man ikke det egner man seg ikke som hundeeier. 

Du kan bare slappe av, hybrid av ulv og hund er ulovlig i Norge. Sjansen for å møte dette på gaten er særdeles liten.

Jeg synes dog det er artig dette med at man SKAL HA KONTROLL PÅ HUND... Det er et dyr du snakker om, ikke en robot. Ingen har 100% kontroll på en hund. Igjen; Norge er hysteriske. Her er det ingen plass for at dyr skal utøve naturlig atferd. Blir man bitt i andre land strekker man på skuldrene og tenker "jaja, det er jo et dyr... var vel ustabilt dette" og går videre. I Norge går man bananas. Hater dette landet med forbanna pingler. 

Anonymkode: d89e1...096

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dog det er artig dette med at man SKAL HA KONTROLL PÅ HUND... Blir man bitt i andre land strekker man på skuldrene og tenker "jaja, det er jo et dyr... var vel ustabilt dette" og går videre. I Norge går man bananas. Hater dette landet med forbanna pingler. 

Følgende er for England: 

Sitat

Crucially, it is important to understand that your dog does not even have to bite – if someone just feels threatened by the behaviour of your dog, you could be prosecuted under the DDA (Dangerous Dogs Act).  Previous to amendments to the DDA, hundreds of postal and delivery workers were subject to dog bites per year with no way of pursuing compensation or redress from owners.  That has now changed; so if your dog bites a tradesman or delivery person, you could face prosecution.

In public places it is wise not to allow your dog to run around off lead, running up to people and other dogs, barking or jumping up as you could be accused of having a ‘dangerously out of control dog’.

The law is not clear cut when it comes to intruders, so make sure you cannot be accused of ‘setting’ your dog on to an intruder as, equally, you could be prosecuted.

Owners should always make sure their dog is kept away from delivery persons or other strangers coming to the house; most dogs will bark if someone enters their territory and this could be enough to land an owner in hot water.  If your dog has a past history of being aggressive or you are concerned at all about your dog’s behaviour – don’t let this get worse – seek the help of a qualified trainer or behaviourist to evaluate your dog and suggest an appropriate way of training or management.

Skal du være glad du bor i Norge da, og ikke i England 🤪

• Liker 3
Skrevet
På ‎22‎.‎02‎.‎2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Jeg er vanligvis ikke redd for hunder i det hele tatt, men klart jeg synes det er veldig ubehagelig at en fremmed hund går løs og følger etter meg. Det er en del av lovverket i Norge, og derfor blir saken enda mer provoserende.

Anonymkode: 15f96...dea

Jeg er heller ikke redd hunder, men noen ganger er det grunn til å være skeptisk. Et smart tips er å lære seg å lese hunder. Har vært borti hunder de fleste var redde for. De oppførte seg som valper rundt meg, og lystret meg ved minste signal, behøvde bare bruke kroppsspråket I det ene tilfellet hadde hunden gått til angrep mot sin eier par dager før. I det andre tilfellet var alle redd hunden, inkludert meg selv. Den fulgte etter meg i skogen, og var i nærheten, da jeg gikk tilbake kom bikkja løpende i fart og tok meg i armen. Holdt fast, men jeg var rask, i det øyeblikket jeg kjente grepet rundt armen snudde jeg meg bort. Tror jeg sa nei, din idiot. 

Etterpå, tilbake ved vannet og bålet, lot jeg som hunden var luft. Vi ble fortrolige, helt uønsket måtte jeg passe den. Men hunden godtok alle mine kommandoer, om å legge seg, roe seg osv. Den hadde bitt mange. 

Men, de som har fobi mot enkelte raser, de har en fobi. Det må hundeeiere ta hensyn til. Den enkleste og mest lettlærte bikkja jeg vet om, var min, trente henne opp selv. Hun var familiehund, bodde enda hjemme. Vi vant priser, eller rettere sagt Wanda vant. Gå fot, brukte aldri bånd. Full kontroll på hunden er en utopi likevel.

Jeg har også møtt halv-ville hunder i utlandet. Lat som du har sett dem, gå og ikke se de i øynene. Observer i sidesynet. De virket kjempeskumle, men de fikk gå i fred, jeg så de flere ganger. Hvis de hadde vært farlige, ville de aldri vært der. Så å møte en flokk i et annet land kan man egentlig ikke sammenligne.

Hunder har ikke godt av å gå i bånd. De må få løpe løse i noe annet enn hundeparker. Det er opp til eier, jeg ville ikke hatt en hund som ikke kunne det grunnleggende. Folk kjøper moteraser, De vet ikke hva de får i hus. 

Den hunden jeg nevnte, som hadde en narkoman eier. Det går bra, han sluttet å ruse seg, og hunden er mer voksen og langt roligere. Problemet er at mange idioter har hund. 

• Liker 1
Skrevet
På 22.2.2019 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Jo nordmenn er redd alt. Og fryktelig fisefine. I Tyskland, Tsjekkia, Ungarn osv. er det helt normalt med løse hunder og katter overalt. Det er dyr for faen, ikke roboter. De er med på cafeer, løse i parker, tusler rundt i sin egen verden - som de dyrene de er! Norge er helt tragiske, alt skal være så hensynsfullt. Jeg blir direkte kvalm.  

Tyskland har langt strengere regelverk enn i Norge. Hunder må registreres, ha forsikring, og er de over en viss mankehøyde eller vekt må eier ha hundeførerbevis.  De løper ikke løse omkring overalt.

På 22.2.2019 den 23.57, AnonymBruker skrev:

.......................... Blir man bitt i andre land strekker man på skuldrene og tenker "jaja, det er jo et dyr... var vel ustabilt dette" og går videre. I Norge går man bananas. Hater dette landet med forbanna pingler. 

Blir man bitt er første spørsmål om hunden har skadeforsikring, eller om du foretrekker å betale legebehandling, sykepenger og rehabilitering kontant.

• Liker 1
Skrevet
På 22.2.2019 den 17.54, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp de gruppene jeg nevner som er litt vel irriterende noen ganger, bortsett fra eldre, de opplever jeg sjelden som noen plage. Barn, ikke barna i seg selv, men at voksne alltid skal bruke barn som herketeknikk "tenk om det var et barn". Gravide tar gjerne all oppmerksomheten og tror de er verdens viktigste...men heldigvis ikke alle. 

Ja man skal ha kontroll på en hund, har jeg skrevet noe annet? Men nordmenn blir redd for hver minste lille ting..

• Liker 1
Skrevet
På 22.2.2019 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Du kan bare slappe av, hybrid av ulv og hund er ulovlig i Norge. Sjansen for å møte dette på gaten er særdeles liten.

Jeg synes dog det er artig dette med at man SKAL HA KONTROLL PÅ HUND... Det er et dyr du snakker om, ikke en robot. Ingen har 100% kontroll på en hund. Igjen; Norge er hysteriske. Her er det ingen plass for at dyr skal utøve naturlig atferd. Blir man bitt i andre land strekker man på skuldrene og tenker "jaja, det er jo et dyr... var vel ustabilt dette" og går videre. I Norge går man bananas. Hater dette landet med forbanna pingler. 

Haha noen er i det minste ikke påvirket av saueflokken 😛 liker ikke uttrykket egentlig, men her passet det egentlig inn. Nordmenn var kanskje ikke redde enn andre, men vi har blitt hjernevasket til å tro at alt er så farlig. Blir cannabis lovlig kan du banne på at det plutselig ikke er så farlig lenger. Har bodd med nederlendere og der er det jo lovlig, jeg har spurt dem om mange sliter som følge av det, men de sier at det gjør dem ikke. 

Jeg hater ikke Norge, men folk har blitt så fisefine..og så tror de at de er så viktige for verden fordi de er norske 😛 

• Liker 2
Skrevet

Ulike hunderaser oppfører seg på forskjellige måter. En Schæferhund kan en se labbe rundt og sirkle rundt. Det er bare slik dem er. Vår Schæfer gjorde det samme. Den ville sikkert se hvem det var som kommer, og si heisann på sin rases måte, da den ble nysgjerrig på de nye som kom.

• Liker 1
Skrevet

Helt vanvittig hvor mye sirkus det er mulig å lage av den uskyldige "episoden " med denne løse hunden!😂.

Lever et meget hundevennlig sted i utlandet ,  helt utenkelig å bli helt betuttet av en løs hund. Her slipper folk løs hunder i parker, områder etc som ikke er ment som rene hundeparker. Pitbuller løpet løst og koser seg. Ofte hunder kommer og snuser på forbipasserende. Aldri opplevd annet enn glede hos alle. 

Anonymkode: c2a9d...8ec

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanvittig hvor mye sirkus det er mulig å lage av den uskyldige "episoden " med denne løse hunden!😂.

Lever et meget hundevennlig sted i utlandet ,  helt utenkelig å bli helt betuttet av en løs hund. Her slipper folk løs hunder i parker, områder etc som ikke er ment som rene hundeparker. Pitbuller løpet løst og koser seg. Ofte hunder kommer og snuser på forbipasserende. Aldri opplevd annet enn glede hos alle. 

Anonymkode: c2a9d...8ec

THANK U!

My point exactly... I Polen kom det hunder bort og snuste på oss da vi satte oss i parken. Ignorerte man dem gikk de med en gang, mens jeg som elsker dem begynte jo å klø og kose. Hørte igjen gravide, barn eller gamle som skrek av frykt der. 🙂

• Liker 4
Skrevet

ingen* ikke igjen ^

Skrevet
18 hours ago, TrekStar said:

Ulike hunderaser oppfører seg på forskjellige måter. En Schæferhund kan en se labbe rundt og sirkle rundt. Det er bare slik dem er. Vår Schæfer gjorde det samme. Den ville sikkert se hvem det var som kommer, og si heisann på sin rases måte, da den ble nysgjerrig på de nye som kom.

De gjeter, schæfere er jo opprinnelig gjeterhunder:

Anonymkode: 30d93...2e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...