baltazar Skrevet 21. mars 2019 #341 Skrevet 21. mars 2019 5 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg er noenlunde jevngammel med Giske. Det var nærmest normalen i våre yngre dager, den oppførselen han (muligens) har oppvist overfor diverse yngre kvinner. Jeg er ikke sjokkert. Da jeg var 20 ville vi ikke reagert en gang. Men metoo har i alle fall hatt den effekten at gamliser muuligens skjønner at det for en 20-åring ikke er så gøy å bli beila av en gamlis. Men hva har Giskes oppførsel å gjøre med jentas behandling i VG? Du stuper inn i debatten og sier det er merkelig at det tok så lang tid før hun gikk ut med dette. Da forklarer jeg deg at hun har vært i dialog med VG etter at artikkelen ble publisert hvor hun har bedt VG om å fjerner sitat som hun mener er fabrikert. VG kan også bekrefte dette. Deretter sier du at det er noe muffens, kan du fortelle meg hva det er som er muffens med jentas forklaring? 3
himmeloghav Skrevet 21. mars 2019 #342 Skrevet 21. mars 2019 Det er flere ting jeg lurer på: hun omtalte snapen som en spøk. På hvilken måte var det en spøk? Og hvorfor holdt det ikke med alle de andre bildene hun fikk med Giske? Det første hun sa til Giske var: hva i all verden gjør du her? Hvorfor sa hun det og hva mente hun med det? Hvorfor ønsket hun i det hele tatt å ta selfier med Giske i den situasjonen han er i for tiden (prøver å gjøre comeback etter utestengelse etter metoo avsløringer)? 1
Justlooking Skrevet 21. mars 2019 #343 Skrevet 21. mars 2019 7 minutter siden, himmeloghav skrev: Kanskje hun ønsker å bli kjendis i tillegg til å fortelle sannheten? Enhver burde skjønt at denne videoen ville kommet på avveie. Vi har jo lært av tidligere nyheter om spredning av bilder og videoer. Rart at hun ikke tenkte på det da hun delte den med et fåtall venner på et tidspunkt hvor Giske ville gjøre comeback. Ganske naivt og utrolig! Hun vil ikke ha frem etternavnet sitt så vet ikke om det tyder på at hun vil bli kjendis? Jeg leste i går var det vel. at hun ikke ønsket videoen lagt ut på noe som helst vis den gang. Det virket da som at den var vist til andre av hun som filmet den? Har ikke rukket å gå i dybden i dag så tar forbehold om hvordan videoen kom ut til mange. 3
baltazar Skrevet 21. mars 2019 #344 Skrevet 21. mars 2019 1 time siden, T-Rex skrev: hvordan kan vi vite at hun ikke sa "det ble litt mye", men trekker seg fra den uttalelsen Hun har aldri trukket den uttalelsen. Hun sier at den ble fabrikkert av VG, og det er derfor VG nå sitte i krisemøte. 5
baltazar Skrevet 21. mars 2019 #345 Skrevet 21. mars 2019 4 minutter siden, himmeloghav skrev: Hvorfor ønsket hun i det hele tatt å ta selfier med Giske i den situasjonen han er i for tiden (prøver å gjøre comeback etter utestengelse etter metoo avsløringer)? Fulle jenter ute på fest hvor de ser en kjendis? Er det unormalt at de da ber om en selfie? 6
Mann1979 Skrevet 21. mars 2019 #346 Skrevet 21. mars 2019 Dette fremstår mer og mer som et politisk attentat fra Hadia Tajik og hennes (mange) støttespillere i hovedstadspressen. 7
Phoenix Skrevet 21. mars 2019 #347 Skrevet 21. mars 2019 Jeg kan ikke stemme på AP så lenge Hadia Tajik og hennes skumle rekkevidde får splitte og herske 4
himmeloghav Skrevet 21. mars 2019 #348 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 1 time siden, baltazar skrev: Fulle jenter ute på fest hvor de ser en kjendis? Er det unormalt at de da ber om en selfie? Spesielt at de ønsket det av Giske da. Han er jo ikke akkurat en populær mann blant damene etter metoo. De som støtter metoo og det gjorde jo hun. Endret 21. mars 2019 av himmeloghav 2
baltazar Skrevet 21. mars 2019 #349 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, himmeloghav skrev: Spesielt at de ønsket det av Giske da. Han er jo ikke akkurat en populær mann blant damene etter metoo hvis man da støtter metoo? Godt poeng! Han havner nok ikke på Topp 20 blant Trondheims storsjarmører, men kjendis er kjendis. 2
Isambard Skrevet 21. mars 2019 #350 Skrevet 21. mars 2019 4 timer siden, T-Rex skrev: Det jeg synes er merkelig, er at det har tatt så lang tid for denne kvinnen å "stå frem" med sin historie. Jeg værer moseugler. Kvinnen sto frem i et intervju på NRK nesten umiddelbart, så jeg skjønner ikke hva du snakker om. VG har forlengst innrømmet at saken var presentert feil. Journalisten får ikke lov å jobbe med egne saker mer. Kanskje på tide at du også innser realitetene. 5
himmeloghav Skrevet 22. mars 2019 #351 Skrevet 22. mars 2019 Dette kunne vært ryddet opp i dagen etter oppslaget fra vg. Hvorfor sa hun ikke til nrk at de siterte meg feil? Da hadde det blitt ryddet opp i dagen etter. Kanskje noen er ute etter å bli kjendis her og melke fløten så lenge den kan melkes? Giske, alkohol, barbesøk om natten og bilder/filmer av unge pene damer = skandale i den situasjonen han var i. Dette burde de skjønt og det burde også Giske skjønt. Vg brukte det for det det er verdt. Snakk om å tråkke i salaten/gå i baret! Naivt til tusen! Nesten ikke til å tro. Det er lov å ta selfies og snapchat, men i den situasjonen er det skandale og det burde alle skjønt! Hadde vært interessant å høre hva journalisten sier til sitt forsvar. 2
herzeleid Skrevet 22. mars 2019 #352 Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, himmeloghav skrev: Dette kunne vært ryddet opp i dagen etter oppslaget fra vg. Hvorfor sa hun ikke til nrk at de siterte meg feil? Hun sa angivelig til VG fra starten av at dette var feil. Hun uttalte seg ikke noe mer enn hun måtte etterpå fordi hun ikke ønsket denne saken i det hele tatt, og det føltes antagelig veldig ubehagelig å bli presset av journalister underveis. Sitat Da hadde det blitt ryddet opp i dagen etter. Kanskje noen er ute etter å bli kjendis her og melke fløten så lenge den kan melkes? Giske, alkohol, barbesøk om natten og bilder/filmer av unge pene damer = skandale i den situasjonen han var i. Dette burde de skjønt og det burde også Giske skjønt. Vg brukte det for det det er verdt. Snakk om å tråkke i salaten/gå i baret! Naivt til tusen! Nesten ikke til å tro. Det er lov å ta selfies og snapchat, men i den situasjonen er det skandale og det burde alle skjønt! Hadde vært interessant å høre hva journalisten sier til sitt forsvar. "Melke fløten" 3
baltazar Skrevet 23. mars 2019 #353 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 11 timer siden, himmeloghav skrev: Dette kunne vært ryddet opp i dagen etter oppslaget fra vg. Hvorfor sa hun ikke til nrk at de siterte meg feil? Da hadde det blitt ryddet opp i dagen etter. Kanskje noen er ute etter å bli kjendis her og melke fløten så lenge den kan melkes? Er det noen som virkelig skummer fløten i denne saken så må det være VG som fabrikkerer en historie for å sette fast en Politiker. Det er ingen tvil om at Giske har vært fryktelig klønete med sine sjekketriks, ikke minst med sin sleskete oppførsel hvor han også har drevet med tafsing men han er ingen overgriper. Det får da være grenser for hva han skal gjennomgå når vi ser hvor lett andre Politikere slippe unna. Leirsten er tilbake i politikken, en kar som inviterer en 15 år gammel gutt til trekantsex men hvem bryr seg? Helt greit at du ikke liker Giske men vær nå i hvert fall ærlig om saken det gjelder fremfor å trekke frem tvil hos jenta når du ikke har noe som helst grunnlag for det. Kan du fortelle meg hva jenta har å vinne på ved å lyve for en redaksjon som kanskje sitter med den største makten i samfunnet? Dersom jenta skulle komme med løgn mot denne gjengen så hadde hun blitt grusa. Endret 23. mars 2019 av baltazar 1
vintage Skrevet 23. mars 2019 #354 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 11 timer siden, himmeloghav skrev: Dette kunne vært ryddet opp i dagen etter oppslaget fra vg. Hvorfor sa hun ikke til nrk at de siterte meg feil? Da hadde det blitt ryddet opp i dagen etter. Nå hopper du bukk over mye her. Ryddet opp hvor? I VG? Som jeg har skrevet før, Gard Steiro snakket med kvinnen etter publiseringen, nå har det kommet frem at det gikk kun 4(!) timer etterpå - en samtale som varte i 17 min. Der forklarte kvinnen hvor uriktig det var, det VG hadde publisert. Gjorde VG noe? Nei. Hva Giske burde ha skjønt eller ikke forsvarer på ingen måte at Norges største avis farer med det som rett og slett er løgn. https://www.tv2.no/nyheter/10498728/ Endret 23. mars 2019 av vintage La til link 3
T-Rex Skrevet 23. mars 2019 #355 Skrevet 23. mars 2019 On 3/21/2019 at 8:32 PM, baltazar said: Hun har aldri trukket den uttalelsen. Hun sier at den ble fabrikkert av VG, og det er derfor VG nå sitte i krisemøte. Det jeg prøver å forklare deg, er at det er mulig hun lyver. Altså at hun faktisk sa "det ble litt mye", eller noe tilsvarende. Hvis hun var full, er det ikke en gang sikkert at hun husker hva hun sa. Det kan skje den beste. Men dersom VGs journalist innrømmer å ha funnet på dette utsagnet, stiller saken seg annerledes, naturligvis. Det er en del som ligger bak betalingsmur, så jeg får ikke nødvendigvis med meg alle detaljene i saken. Nå er vel hovedhensikten med å tvære på Giske-saken å svekke Ap, så kanskje vi skal la hele greia ligge. 1
baltazar Skrevet 23. mars 2019 #356 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 19 minutter siden, T-Rex skrev: Det jeg prøver å forklare deg, er at det er mulig hun lyver. Altså at hun faktisk sa "det ble litt mye", eller noe tilsvarende. Hvis hun var full, er det ikke en gang sikkert at hun husker hva hun sa. Det kan skje den beste. Hvis hun var full?? Hun var da ikke full da hun ble intervjuet av VG. Det er denne episoden med journalisten jenta mener at hun ble ført bak lyset. VG sier ikke at jenta tar feil... det eneste de sier er "Beklager" Det holder da ikke å bare beklage og late som ingen ting med tanke på den enorme denne makten disse folkene har. Hun har i fire uker forsøkt å fjerne sitatet "det ble litt mye" fordi hun mente dette ble fabrikkert. VG har nå fjernet sitatet og fortsatt mener du at jenta kan lyve??? Ser du fortsatt ikke hva VG har holdt på med? Endret 23. mars 2019 av baltazar 2
baltazar Skrevet 23. mars 2019 #357 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 31 minutter siden, T-Rex skrev: Hvis hun var full, Hva mener du egentlig med at hun kan ha vært full? Hun forteller om en helt annen opplevelse enn det Vg har skrevet om. Endret 23. mars 2019 av baltazar 2
himmeloghav Skrevet 23. mars 2019 #358 Skrevet 23. mars 2019 På 21.3.2019 den 20.29, baltazar skrev: Men hva har Giskes oppførsel å gjøre med jentas behandling i VG? Du stuper inn i debatten og sier det er merkelig at det tok så lang tid før hun gikk ut med dette. Da forklarer jeg deg at hun har vært i dialog med VG etter at artikkelen ble publisert hvor hun har bedt VG om å fjerner sitat som hun mener er fabrikert. VG kan også bekrefte dette. Deretter sier du at det er noe muffens, kan du fortelle meg hva det er som er muffens med jentas forklaring? Jeg tviler ikke på at hun snakker sant, men hun kunne vært klarere i kontakten med nrk. Hun kunne sagt at de siterte henne feil. Det har hun ikke sagt, bare at det det ikke var ubehagelig og ser verre ut enn det var. Det er vg som har gjort feil her, men hun kunne vært klarer slik at de ikke kunne lure seg unna. Hun sa jo «skriv hva dere vil». Det virker uklart istedenfor å virke klar på at sitatet er feil. 1
vintage Skrevet 23. mars 2019 #359 Skrevet 23. mars 2019 8 minutter siden, himmeloghav skrev: Jeg tviler ikke på at hun snakker sant, men hun kunne vært klarere i kontakten med nrk. Hun kunne sagt at de siterte henne feil. Det har hun ikke sagt, bare at det det ikke var ubehagelig og ser verre ut enn det var. Det er vg som har gjort feil her, men hun kunne vært klarer slik at de ikke kunne lure seg unna. Hun sa jo «skriv hva dere vil». Det virker uklart istedenfor å virke klar på at sitatet er feil. Det er lett å være etterpåklok. Prøv å sett deg inn i situasjonen å være helt uerfaren med mediene, og så maser han på som han gjør, fra selveste VG. Og deretter kontakter NRK henne. Jeg skjønner godt hvorfor det ble som det ble, fra hennes ståsted. 5
baltazar Skrevet 23. mars 2019 #360 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 2 timer siden, himmeloghav skrev: Jeg tviler ikke på at hun snakker sant, men hun kunne vært klarere i kontakten med nrk. Hun kunne sagt at de siterte henne feil. Det har hun ikke sagt, bare at det det ikke var ubehagelig og ser verre ut enn det var. Det er vg som har gjort feil her, men hun kunne vært klarer slik at de ikke kunne lure seg unna. Hun sa jo «skriv hva dere vil». Det virker uklart istedenfor å virke klar på at sitatet er feil. Nå snakker vi om ei jente med null erfaring i media der hun kanskje var usikker på hvordan hun skulle forholde seg til de andre nyhetskanalene samtidig som hun var i dialog med VG. Om jeg setter meg inn i hennes situasjon så ville det være rent logisk å først komme til enighet med VG før andre nyhetskanaler. Da hun etter hvert forstod at det var nytteløst å forsette dialogen med VG, så var siste løsning å legge frem sannheten i media, og jeg vil tro det var for å få saken ut av verden. Lars Joakim Skarvøy som gjorde intervjuet med Sofie har også vært opp i lignende episoder der han har forsøkt å manipulere kvinnen til å gå til angrep på Giske. Sitat: Til Medier24 forteller kvinnen at hun kjenner seg igjen i Sofie sine beskrivelser av journalist Lars Joakim Skarvøy sin metode. Hun beskriver VG-journalisten som veldig konfronterende, og sier han hadde en aggressiv tone. – Jeg sa gjentatte ganger at dette ikke var en sak, men han nektet å ta det innover seg. Så jeg opplevde at han ikke brydde seg, og alt han egentlig trengte meg til var å bekrefte at han hadde en sak, men det hadde han ikke, sier kvinnen til Medier24. Ifølge kvinnen forsøkte hun gjentatte ganger å si fra til journalisten. – Jeg følte meg brukt av VG og journalist Lars Joakim Skarvøy og opplevde at de hadde som mål å ta Trond Giske, og at jeg skulle være en brikke i det, sier hun videre til Medier24. Endret 23. mars 2019 av baltazar 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå