Gå til innhold

Trond Giske

Nobile

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Druid skrev:

Giske gjør det likevel.

DET er dårlig dømmekraft. Ingenting annet.

Jeg vil heller kalle den siste episoden for et komplott mot Giske. Det holder ikke lenger å bruke argumentet "dårlig dømmekraft" når jenta igjen velger å gå ut for å få frem sannheten.

Sannheten er at jente maste om en selfie som varte i noen få sekunder, der det var Giske som først trakk seg ut igjen av videosekvensen. Det er helt opplagt at Giske forstod at flere mennesker kom til å se denne sekvensen, men selve filmingen kom veldig uheldig ut. Intensjonen fra Giske var at dette skulle være et hyggelige gla'bilde som jenta kunne ha på telefonen sin. En helt uskyldig videosnutt som ikke har noe som helst med meetoo og gjøre.

Sitat: Hun forteller flere avslørende ting, særlig hvordan VG-journalist Lars Joakim Skarvøy gjentatte ganger fikk beskjed om at dette bare var gøy, men at han likevel på manipulerende vis underslo og fordreide hennes kommentar til saken.

Og likevel skal motstandere av Giske bruke det latterlige argumentet "dårlig dømmekraft" fremfor å angripe de som startet det skitne spillet for å fjerne Giske fra Politikken. Et spill og en agenda som allerede startet hos VG og  forplantet seg videre til Hadia Taik sine politiske venner og støttespillere. 

Endret av baltazar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Druid skrev:

Å spisse en sak eller spinne en sak er normalt og i det ligger politisk påvirkning, men denne saken handler om direkte svindel og løgn ovenfor arbeidsgiver med enormt økonomisk skaderisiko.

Enig, og jeg er veldig nysgjerrig på  hvor mange det var som bevisst stod bak den falske historien for å fjerne Giske.Det hjelper ikke lenger med en beklagelse fra VG med en begrunnelse om at de gjorde en feil. 

Jeg var selv kritisk til det tullet Giske rotet seg bort i tidligere, men det som skjer nå er det ingen som fortjener å oppleve.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at VG ikke tør stille opp for media (Dagsnytt 18) når de selv jaktes av pressefolk i blodtåken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, baltazar said:

Jeg vil heller kalle den siste episoden for et komplott mot Giske. Det holder ikke lenger å bruke argumentet "dårlig dømmekraft" når jenta igjen velger å gå ut for å få frem sannheten.

Sannheten er at jente maste om en selfie som varte i noen få sekunder, der det var Giske som først trakk seg ut igjen av videosekvensen. Det er helt opplagt at Giske forstod at flere mennesker kom til å se denne sekvensen, men selve filmingen kom veldig uheldig ut. Intensjonen fra Giske var at dette skulle være et hyggelige gla'bilde som jenta kunne ha på telefonen sin. En helt uskyldig videosnutt som ikke har noe som helst med meetoo og gjøre.

Sitat: Hun forteller flere avslørende ting, særlig hvordan VG-journalist Lars Joakim Skarvøy gjentatte ganger fikk beskjed om at dette bare var gøy, men at han likevel på manipulerende vis underslo og fordreide hennes kommentar til saken.

Og likevel skal motstandere av Giske bruke det latterlige argumentet "dårlig dømmekraft" fremfor å angripe de som startet det skitne spillet for å fjerne Giske fra Politikken. Et spill og en agenda som allerede startet hos VG og  forplantet seg videre til Hadia Taik sine politiske venner og støttespillere. 

Det jeg synes er merkelig, er at det har tatt så lang tid for denne kvinnen å "stå frem" med sin historie. Jeg værer moseugler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Det jeg synes er merkelig, er at det har tatt så lang tid for denne kvinnen å "stå frem" med sin historie. Jeg værer moseugler.

Hvordan kan det være merkelig?

Jenta har vært i dialog med VG gjentatte ganger etter at artikkelen ble publisert der hun har bedt dem om å fjerne sitater som hun mener er fabrikert. Det eneste hun ønsket var å få frem sannheten, noe som var vanskelig da VG har forsøkt å legge lokk på saken. Da er det vel naturlig at hun nå går ut med saken?

Endret av baltazar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, baltazar said:

Jenta har vært i dialog med VG gjentatte ganger etter at artikkelen ble publisert der hun har bedt dem om å fjerne sitater som hun mener er fabrikert. Det eneste hun ønsket var å få frem sannheten, noe som var vanskelig da VG har forsøkt å legge lokk på saken. Da er det vel naturlig at hun nå går ut for å få frem sannheten i saken?

Har hun det, eller er det noe hun sier nå? Og i så fall, hvordan kan vi vite at hun ikke sa "det ble litt mye", men trekker seg fra den uttalelsen, etter at det ble litt mye press herfra og derfra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Har hun det, eller er det noe hun sier nå? Og i så fall, hvordan kan vi vite at hun ikke sa "det ble litt mye", men trekker seg fra den uttalelsen, etter at det ble litt mye press herfra og derfra?

Har du i det hele tatt satt deg inn i saken, hørt hennes forklaring?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, baltazar said:

Har du i det hele tatt satt deg inn i saken, hørt hennes forklaring?

Nei. Det tror jeg faktisk ikke er nødvendig.

(Vær litt forsiktig med å kjøre i samme spor. Bare et vennlig hint.)

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Nei. Det tror jeg faktisk ikke er nødvendig.

Ok, så du trekker frem en konklusjon om at jenta lyver uten å vite noe som helst om hennes forklaringer?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, baltazar said:

Ok, så du trekker frem en konklusjon om at jenta lyver uten å vite noe som helst om hennes forklaringer?

Jeg konkluderer absolutt ikke. Som jeg skrev: Jeg værer moseugler. Det er noe muffens her.

Hadde jeg fått tilstrekkelig pes, hadde jeg trukket tilbake tre ord selv. Når de tilsynelatende var nokså uvesentlige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhetsredaktør Tora Bakke Håndlykken, som leder gjennomgåelsen av VGs håndtering av barvideoen med Trond Giske, sier at VG-journalist Lars Joakim Skarvøy ikke jobber aktivt med egne saker etter TV 2-avsløringen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg konkluderer absolutt ikke. Som jeg skrev: Jeg værer moseugler. Det er noe muffens her.

33 minutter siden, T-Rex skrev:

Altså. Du innrømmer at du ikke har satt deg inn i saken som du selv sier ikke er nødvendig. 

Du sier at det er noe muffens med saken uten å gå videre på hva som er muffens?. Jeg forsøker da og forklare hvorfor hun går ut i media. Det du gjør da er at du da sår tvil om jentas forklaring. Generalsekretær i norsk presseforbund, journalister og en Professor tror på hennes forklaring. VG sitter nå inne til krisemøte

Hva er det du egentlig vil frem til...hva er muffens?

Endret av baltazar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, baltazar said:

Altså. Du innrømmer at du ikke har satt deg inn i saken som du selv sier ikke er nødvendig. 

Du sier at det er noe muffens med saken uten å gå videre på hva som er muffens?. Jeg forsøker da og forklare hvorfor hun går ut i media. Det du gjør da er at du da sår tvil om jentas forklaring. Generalsekretær i norsk presseforbund, journalister og en Professor tror på hennes forklaring. VG sitter nå inne til krisemøte

Hva er det du egentlig vil frem til?

At Trond Giske er en narsissistisk drittsekk som tilfeldigvis deler de samme politiske oppfatningene som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

At Trond Giske er en narsissistisk drittsekk som tilfeldigvis deler de samme politiske oppfatningene som jeg har.

Men hva har Giske sin oppførsel med jentas behandling i VG å gjøre? Hva er det som er muffens med jentas forklaring?

Endret av baltazar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, baltazar said:

Men hva har Giske sin oppførsel med jentas behandling i VG å gjøre? Hva er det som er muffens med jentas forklaring?

Du spurte.

Jeg er noenlunde jevngammel med Giske. Det var nærmest normalen i våre yngre dager, den oppførselen han (muligens) har oppvist overfor diverse yngre kvinner. Jeg er ikke sjokkert. Da jeg var 20 ville vi ikke reagert en gang.

Men metoo har i alle fall hatt den effekten at gamliser muuligens skjønner at det for en 20-åring ikke er så gøy å bli beila av en gamlis.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der ser man hvilken slagside journalister har, og Lars Joakim fra VG deltok på halalpølsefesten. Han har tydeligvis valgt side i «kampen» mellom de to nestlederne og det står i dagens VG at han langt tilbake har forsøkt seg på å få frem en såkalt sannhet mot Giske og misbrukt sin makt og  stilling også mot Sofie (med videoen) allerede i 2017. Han jobber ikke lenger med journalistikk etter skandalene, ifølge VG og andre medier i dag.

Konklusjonen må være; stol ikke på journalister eller aviser. De har stor slagside om det enten er nære forbindelser med politikere eller andre og ikke minst - sin egen subjektive politiske agenda.

Endret av Justlooking
To ord hang sammen som ett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Justlooking said:

Der ser man hvilken slagside journalister har, og Lars Joakim fra VG deltok på halalpølsefesten. Han har tydeligvis valgt side i «kampen» mellom de to nestlederne og det står i dagens VG at han langt tilbake har forsøkt seg på å få frem en såkalt sannhet mot Giske og misbrukt sin makt og  stilling også mot Sofie (med videoen) allerede i 2017. Han jobber ikke lenger med journalistikk etter skandalene, ifølge VG og andre medier i dag.

Konklusjonen må være; stol ikke på journalister eller aviser. De har stor slagside om det enten er nære forbindelser med politikere eller andre og ikke minst - sin egen subjektivepolitiske agenda.

Jepp. Og stol minst av alt på Oslo-avisene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Kanskje hun ønsker å bli kjendis i tillegg til å fortelle sannheten? Enhver burde skjønt at denne videoen ville kommet på avveie. Vi har jo lært av tidligere nyheter om spredning av bilder og videoer. Rart at hun ikke tenkte på det da hun delte den med et fåtall venner på et tidspunkt hvor Giske ville gjøre comeback. Ganske naivt og utrolig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, himmeloghav said:

Kanskje hun ønsker å bli kjendis i tillegg til å fortelle sannheten? Enhver burde skjønt at denne videoen ville kommet på avveie. Vi har jo lært av tidligere nyheter om spredning av bilder og videoer. Rart at hun ikke tenkte på det da hun delte den med et fåtall venner på et tidspunkt hvor Giske ville gjøre comeback. Ganske naivt og utrolig! 

Godt mulig, for alt jeg vet. Jeg er som sagt på alder med Giske, så jeg forstår ikke sånt helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...