Gå til innhold

Flere gullkorn? :)

Madison

Anbefalte innlegg

Kom på en til! Jeg har en fetter som er 13 nå, men da han var 5-6 år hadde vi denne samtalen:

Han: Du, ikkesant at det fins krokodiller?

Jeg: Ja, men ikke i Norge.

Han: Men i Afrika så!

(liten pause)

Han: Duuu, ikkesant at Afrika er sånn på midten av jorda?

Jeg: Stemmer det, har du sett på globusen?

Han: Ja. Og vi er nesten på toppen vi!

Jeg: Ja

(han tenker seg litt om)

Han: Men Jesus og Tor med hammeren er høyest oppe!

:hoho:

Den der ler vi like godt av ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn, som da var 4år, og jeg gikk tur på en nedlagt jernbane. Og poden som var uhyre opptatt av tog, lurte på når det hadde gått tog der?

-Når bestefar var liten gutt gikk det tog her hele tiden, sa jeg, og når pappa var liten gikk det tog her en gang i uka.

-Å men hvor var jeg da da pappa?

-Det var før du ble født det vet du.

-Sånn som Alex mener du? Han ble født ifjor!

-Stemmer det, du husker vel han var i magen til mamma'n sin først?

(angret meg med engang jeg hadde sagt det!)

-Men pappa, jeg var inni magen til mamma også, men hvordan kom jeg dit da?

(nå kommer det jeg ikke hadde lyst til å forklare, men heller ikke ville lyve om!)

-Det var pappa som laget deg, skjønner du, inni magen til mamma.

Gutten bråstoppet, og så ned en liten stund, før neste spørsmål kom:

-Med armer, ben og hender og alt????

-Ja alt sammen har jeg laget!

Etter en kort tenkepause tok han meg i hånden og begynte å gå videre mens han utbrøt:

-Jammen er DU flink da pappa!!!!!!

Og jeg kunne puste lettet ut med en god latter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to nevøer, som da var ca 3 og 5 år, satt ved matbordet.

(Må få legge til at de snakker østlandsdialekt, hvor min,din og sin uttales som mi, di og si.)

Hvorpå den eldste sa fra at han ville ha Salami på brødskiven sin.

Lillebror fulgte opp, og fortalte at han ville ha SalaDI han også!

-Det heter ikke SalaDI sa mamma'n hans, det heter SalaMI.

-OK, sa gutten, får jeg SalaMAMMASI da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en historie som jeg aldri kommer til å glemme...

Jeg var lærling i barnehage, og der jobbet jeg sammen med ei som het Liv. Hun hadde med seg en lekeand på jobben en dag, da hennes sønn var blitt redd denne. A, en gutt på 4år forelsket seg totalt i denne lekeanda. Han lekte med den hele dagen lang, og satt med den på fanget i samlingen. Må føye til at denne gutten klarte ikke si L riktig, han sa "J" isteden. Vel, jeg skulle ha samling denne dagen, og litt streng som jeg er så ba jeg A om å legge lekeanda fra seg utenfor samlingsringen vår. Da kommer det fra ham:

"Jammen Jijjan, jæj ha bjitt så gja i denna gækk-gækken åt a Jiv, jæj!!"

...smelt... En viss lærling som hadde store problemer med å be A legge fra seg den "gækk-gækken" da, ja... Kommer aldri til å glemme det ansiktsuttrykket hans der.... hehe....

Er så mange gullkorn hver dag i barnehagen, at jeg husker ikke halvparten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dagmamma for en gutt på 4 år for mange år siden. Gutten klarte ikke si R, men brukte L i stedet for. Det største problemet hans var at han het FRode. Selv sa han selvfølgelig FLode...

Så da jeg skulle hente han i barneparken en dag, ropte jeg på FLode!

Han kom RASENDE mot meg og sa meget bestemt: Jeg hetel ikke FLode, jeg hetel FLODE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mye artig her!! :D

Denne episoden skjedde da min søster var 4 år!

Vi flyttet til nytt hus, og varmt som det var løp min søster rundt naken i hagen, der fikk hun etter en stund øye på den jevngamle gutten til nabofamilien som stod naken på den andre siden av gjerdet og så på henne. Hun gikk bort og der stod de å betraktet hverandre i stillhet, da min søster plutselig la merke til at naboen hadde noe hun ikke hadde! Så der stod hun å så på hans og sin egen i en liten stund før nysgjerrigheten tok overhånd. Utrolig hvor kjappe små barn kan være! Hun tok tak i den stakkars naboguttens edlere deler og dro til alt hun hadde! Han skrek, og hun løp hjem å gråt sine modige tårer for slik ville hun også ha!!!!!!!!!!! Hun var helt utrøstelig, helt til min far gav opp og sa; Bare slapp helt av, når du blir stot kan du få sånn så mye du vil! Min søster stoppet å gråte med en gang, smilte som en sol og løp ut til mamma og fortalt at nå var hun ikke lei seg lenger, for når hun ble stor da skulle hun få så mye sånn hun bare ville - for det hadde pappa sagt.....

Det må også¨nevnes at den stakkars nabogutten ikke hadde lyst til å leke med min søster mer, og hver gang han så at hun komm ut ropte han au - og løp inn igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en til fra barnevaktens dager........

Niklas som da var fem tok telefonen da den ringte. Hvem var det spurte søstra. En som skulle ha tak i pappa, svarte Niklas. Men hørte du HVEM det var spurte søstra igjen utålmodig.

Njaaaa, neeeeiiii, det var vel en eldre mann i tredveåra, svarte Niklas da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Fant disse gullkornene på en nettside, og bare måtte la dere lese dem.. :ler:

-Kjære pastor, jeg vet at Gud elsker alle. Men kan han virkelig ha møtt min søster? (Arnold, 8 år)

-Kjære pastor, kan ikke du si i din preken at Peter Peterson har vært snill hele uken? Jeg er Peter Peterson. (Peter, 9 år)

-Kjære pastor, min pappa kunne også vært prest! Hver dag gir han oss en preken for noe vi har gjort. (Robert Anderson, 11 år)

-Kjære pastor, i dag kunne jeg ikke gi noen penger i kollekten fordi pappa ikke ville gi meg mer ukepenger. Kan ikke du ha en preken om høyere ukepenger? (Patty, 10 år)

-Kjære pastor, jeg skulle ønske jeg kunne komme til himmelen en dag, for jeg vet at broren min kommer ikke til å være der. (Stephen, 8 år)

-Kjære pastor, jeg tror det kommer til å komme mange flere i kirken hvis du flytter den til Disneyland. (Loreen, 9 år)

-Kjære pastor, jeg likte prekenen din om at helse er viktigere enn penger. Men jeg vil fremdeles ha høyere ukelønn. (Eleanor, 12 år)

-Kjære pastor, kan ikke du be en bønn for alle piloter? Jeg skal fly til California i morgen. (Laurie, 10 år)

-Kjære pastor, pappa sier at jeg bør lære meg De TI Bud. Men jeg vet ikke om jeg vil, for vi har allerede så mange regler hjemme! (Joshua, 10 år)

-Kjære pastor, hvem ber Gud til? Har Gud en Gud? (Christopher, 9 år)

-Kjære pastor, finnes det noen djevler på jorden? Jeg tror nemlig at det finnes noen i klassen min. (Carla, 10 år)

-Kjære pastor, jeg likte prekenen din sist søndag. Spesielt da den var over. (Ralph, 11 år)

-Kjære pastor, hvordan vet Gud hvem som har vært snille og hvem som har vært onde? Forteller du det til ham, eller leser han det i avisen? (Marie, 9 år)

Barn er herlige, eller hur? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kjempeherlige!!!!

Har en til fra Aksel (han som ble så fascinert av "bingoen"..... :ler: ). Denne gangen var han to år gammel. Han hadde lagt merke til at hver gang han sa eller gjorde noe morsomt, så sa jeg "Åh, du er klovn, du!"

Klokken begynte å nærme seg leggetid, så jeg ymtet innpå at nå er det på tide å begynne å gjøre seg klar til senga.

"Ååååååhhh, du klåm, du!!!"

fikk jeg til svar da..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Unger er skjønne de...!

Har mange gullkorn jeg, hvis jeg bare husker de!

Har to storesøstre jeg. Da minstejenta var født så var hun eldste litt over et år og hadde lært å si noen ord og sa til den lille: -Ed ska læla ded å snatta ed!! (oversatt jeg skal lære deg å snakke jeg, hun kunne altså ikke snakke selv, så det var litt søtt)

Og da svogeren min spurte om nevøen (på ca 3 år) ville bli med han på fotballkamp og se på Bryne svarte nevøen hans: -Eg vett itkje om eg gidde å spela fodball i dag. (han er veldig veslevoksen)

Så var det meg som satt på fanget til den skalla morfaren min fra Karmøy (der som det blåser så mye), ser sjokkert på han og bryter ut: -Har håret blåst av deg??

Og søsteren min til mormor: Terje har bare ein bitteliten tiss, men pappa har ein kjempe svær ein!!! Og hun demonstrerer villt med armene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...