AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #61 Skrevet 21. februar 2019 10 timer siden, SoWhat? skrev: Ok. Hehe. Det var bra. Norsk mat har jeg nesten kun fått servert, og jeg syns mye er så godt! Men italiensk mat er så lettvint, og da lager jeg det så lenge det er kun meg. Finnbiff tror jeg nok at de fleste syns er godt. Og litt eksotisk når en kommer fra land utenom Skandinavia. Hadde vært så gøy å imponere litt i matveien 🙂 https://www.nrk.no/mat/forloren-hare-1.13506987 Eller kålrulletter Anonymkode: 96bb1...e48 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #62 Skrevet 21. februar 2019 Forrett: Kongekrabbe/Rakørret/Reker med frisésalat og friske urter Hovedrett: Langtidsstekt reinsdyrs-/elgfilet/Hjortekarré/Mølje Dessert: Multekrem og krumkaker til dessert/Tilslørte bondepiker/Rabarbrasuppe Ellers: Tapas på norsk vis, spekemat, utvalg norske oster Anonymkode: 2fd12...a0f 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #63 Skrevet 21. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kald, kokt laks med poteter, rømme og agurksalat. Skrei med poteter og sandefjordsmør. Ribbe med poteter, gulrøtter, rødkål, ertestuing og ribbefett. 😋 Anonymkode: c2a67...f3f Jeg skulle også til å foreslå skrei; i sesong nå, og jeg har servert det noen ganger til utenlandske gjester med stor suksess. Denne er fin: https://www.oppskrift.no/oppskrift/ovnsbakt-skrei-med-smorsaus-og-spisskal Enda bedre om du serverer en god mandelpotetmos i stedet for kokte poteter til. Anonymkode: bc9f2...5bf 2
SoWhat? Skrevet 21. februar 2019 Forfatter #64 Skrevet 21. februar 2019 Da har jeg satt sammen meny. Var ikke så lett, for mye å velge i her! 🙂 jeg vil lage: Fiskesuppe fredag kveld. Med steinbit( jeg er ikke så glad i laks jeg da), reker og hvitvin og div grønnsaker pluss et par poteter. Og gressløk som topping. Drikke: hvitvin. Dessert: tilslørte bondepiker. Lørdag blir det finnbiff og multekrem til dessert. Blir liksom fineste måltid. Akevitt i små glass og godt øl til hovedretten. Ikke for tungt fikk jeg vite. Det ble foreslått brennevin, men det blir ikke aktuelt da jeg hater det. Så et lite glass akevitt holder og går bra. Til desserten blir det likør. Søndag blir det kålruletter 🙂 det var så godt. Serverer poteter til da jeg bestemte meg for potetmos til finnbiff( akkurat noe er jeg flink på 🙂 ) til dessert blir det karamellpudding. Drikke blir vann( kjøpt) eller om noen vil ha øl. Det dette greit ut? Jeg bruker aldri dessert og hsdde dummet meg ut om ikke en her minte meg på! Haha. Glemte også å si at til fiskesuppe blir det flatbrød og hjemmebakte rundstykker. Jeg er vant til å lage mat, men går mest i mye enkel mat. Dette blir gøy å servere. Hvis alt passer sammen? jeg vil ikke spørre familie, for jeg vil overraske 🙂 vi blir seks personer. Jeg skal ut å handle om et par timer. Satser på at Meny har alt jeg trenger. Hvis dere har noe å påpeke så si fra før handleturen 😄 8
SoWhat? Skrevet 21. februar 2019 Forfatter #65 Skrevet 21. februar 2019 Jeg kommer også til å lage vafler til frokost. Med brunost og syltetøy. Pluss rundstykker og spekeskinke pluss pluss 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #67 Skrevet 21. februar 2019 3 hours ago, SoWhat? said: Det dette greit ut? Det ser veldig bra ut. 3 hours ago, SoWhat? said: Jeg kommer også til å lage vafler til frokost. Med brunost og syltetøy. Pluss rundstykker og spekeskinke pluss pluss 🙂 Enda bedre! Anonymkode: dee4d...611 6
Måbarefåsiat... Skrevet 21. februar 2019 #69 Skrevet 21. februar 2019 23 hours ago, SoWhat? said: Hvor får jeg tak i einerbær?? Hvilken som helst dagligvare. 1
HalldirV2 Skrevet 21. februar 2019 #70 Skrevet 21. februar 2019 3 timer siden, SoWhat? skrev: Da har jeg satt sammen meny. Var ikke så lett, for mye å velge i her! 🙂 jeg vil lage: Fiskesuppe fredag kveld. Med steinbit( jeg er ikke så glad i laks jeg da), reker og hvitvin og div grønnsaker pluss et par poteter. Og gressløk som topping. Drikke: hvitvin. Dessert: tilslørte bondepiker. Lørdag blir det finnbiff og multekrem til dessert. Blir liksom fineste måltid. Akevitt i små glass og godt øl til hovedretten. Ikke for tungt fikk jeg vite. Det ble foreslått brennevin, men det blir ikke aktuelt da jeg hater det. Så et lite glass akevitt holder og går bra. Til desserten blir det likør. Søndag blir det kålruletter 🙂 det var så godt. Serverer poteter til da jeg bestemte meg for potetmos til finnbiff( akkurat noe er jeg flink på 🙂 ) til dessert blir det karamellpudding. Drikke blir vann( kjøpt) eller om noen vil ha øl. Det dette greit ut? Jeg bruker aldri dessert og hsdde dummet meg ut om ikke en her minte meg på! Haha. Glemte også å si at til fiskesuppe blir det flatbrød og hjemmebakte rundstykker. Jeg er vant til å lage mat, men går mest i mye enkel mat. Dette blir gøy å servere. Hvis alt passer sammen? jeg vil ikke spørre familie, for jeg vil overraske 🙂 vi blir seks personer. Jeg skal ut å handle om et par timer. Satser på at Meny har alt jeg trenger. Hvis dere har noe å påpeke så si fra før handleturen 😄 Hadde jeg fått det der servert hadde jeg blitt så happy at jeg hadde danset på bordet og gitt deg et realt slengkyss 🤩 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #71 Skrevet 21. februar 2019 3 timer siden, SoWhat? skrev: Da har jeg satt sammen meny. Var ikke så lett, for mye å velge i her! 🙂 jeg vil lage: Fiskesuppe fredag kveld. Med steinbit( jeg er ikke så glad i laks jeg da), reker og hvitvin og div grønnsaker pluss et par poteter. Og gressløk som topping. Drikke: hvitvin. Dessert: tilslørte bondepiker. Lørdag blir det finnbiff og multekrem til dessert. Blir liksom fineste måltid. Akevitt i små glass og godt øl til hovedretten. Ikke for tungt fikk jeg vite. Det ble foreslått brennevin, men det blir ikke aktuelt da jeg hater det. Så et lite glass akevitt holder og går bra. Til desserten blir det likør. Søndag blir det kålruletter 🙂 det var så godt. Serverer poteter til da jeg bestemte meg for potetmos til finnbiff( akkurat noe er jeg flink på 🙂 ) til dessert blir det karamellpudding. Drikke blir vann( kjøpt) eller om noen vil ha øl. Det dette greit ut? Jeg bruker aldri dessert og hsdde dummet meg ut om ikke en her minte meg på! Haha. Glemte også å si at til fiskesuppe blir det flatbrød og hjemmebakte rundstykker. Jeg er vant til å lage mat, men går mest i mye enkel mat. Dette blir gøy å servere. Hvis alt passer sammen? jeg vil ikke spørre familie, for jeg vil overraske 🙂 vi blir seks personer. Jeg skal ut å handle om et par timer. Satser på at Meny har alt jeg trenger. Hvis dere har noe å påpeke så si fra før handleturen 😄 Ser helt amazing ut! 😍 så gøy at du valgte Finnbiff! Kos dere masse🍷🥘 Anonymkode: de47d...aac 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #72 Skrevet 21. februar 2019 På 20.2.2019 den 17.45, SoWhat? skrev: Hvor får jeg tak i einerbær?? Det pleide de å ha i krydderhylla på Meny siste jeg hadde bruk for det. Litt usikker på om de fremdeles har..... #sjekker Super meny! Dette blir snadder for familien 😄 Lykke til! Anonymkode: 8207e...be4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #73 Skrevet 21. februar 2019 Hvorfor kjøpt vann? Anonymkode: a2f90...8fb 2
SoWhat? Skrevet 21. februar 2019 Forfatter #74 Skrevet 21. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpt vann? Anonymkode: a2f90...8fb Det er bare fordi vannet her ikke er særlig godt. Kun derfor 🙂 og så tenkte jeg å kjøpe tre flasker med kullsyre fordi jeg syns det er best. 2
SoWhat? Skrevet 21. februar 2019 Forfatter #75 Skrevet 21. februar 2019 Så hyggelig å se at dere syns menyen så bra ut! Og en lettelse får jeg si 🙂 var ikke såå lett å velge fra ting her, men finnbiff bestemte jeg meg fort for da. Glad vi har Meny. Jeg handler stort sett på Kiwi vanligvis, og i div innvsndrerbutikker. Men liker best Meny når jeg skal gjøre litt ekstra. Takk for hyggelige og lettende tilbakemeldinger! 3
Meadow Skrevet 22. februar 2019 #76 Skrevet 22. februar 2019 Menyen så nydelig ut, heldige gjester! Ble sulten jeg nå. Lykke til! 😊 1
SoWhat? Skrevet 22. februar 2019 Forfatter #77 Skrevet 22. februar 2019 5 minutter siden, Meadow skrev: Menyen så nydelig ut, heldige gjester! Ble sulten jeg nå. Lykke til! 😊 Takk 🙂 Jeg elsker å servere folk mat. Men normalt blir det mye med ost og pasta og hjemmelaget pizza. Det må jeg innrømme. Men veldig gøy å servere så helnorsk til italienere. Virkelig. Blir så glad vet du, med såå fine tilbakemeldinger her! 🙂 utrolig hyggelig. 2
Jerry Lee Skrevet 22. februar 2019 #78 Skrevet 22. februar 2019 På Thursday, February 21, 2019 den 13.44, SoWhat? skrev: Da har jeg satt sammen meny. Var ikke så lett, for mye å velge i her! 🙂 jeg vil lage: Fiskesuppe fredag kveld. Med steinbit( jeg er ikke så glad i laks jeg da), reker og hvitvin og div grønnsaker pluss et par poteter. Og gressløk som topping. Drikke: hvitvin. Dessert: tilslørte bondepiker. Lørdag blir det finnbiff og multekrem til dessert. Blir liksom fineste måltid. Akevitt i små glass og godt øl til hovedretten. Ikke for tungt fikk jeg vite. Det ble foreslått brennevin, men det blir ikke aktuelt da jeg hater det. Så et lite glass akevitt holder og går bra. Til desserten blir det likør. Søndag blir det kålruletter 🙂 det var så godt. Serverer poteter til da jeg bestemte meg for potetmos til finnbiff( akkurat noe er jeg flink på 🙂 ) til dessert blir det karamellpudding. Drikke blir vann( kjøpt) eller om noen vil ha øl. Det dette greit ut? Jeg bruker aldri dessert og hsdde dummet meg ut om ikke en her minte meg på! Haha. Glemte også å si at til fiskesuppe blir det flatbrød og hjemmebakte rundstykker. Jeg er vant til å lage mat, men går mest i mye enkel mat. Dette blir gøy å servere. Hvis alt passer sammen? jeg vil ikke spørre familie, for jeg vil overraske 🙂 vi blir seks personer. Jeg skal ut å handle om et par timer. Satser på at Meny har alt jeg trenger. Hvis dere har noe å påpeke så si fra før handleturen 😄 Helt fantastisk alt sammen. Jeg hadde aldri gått hjem..... 4
SoWhat? Skrevet 24. februar 2019 Forfatter #80 Skrevet 24. februar 2019 På 22.2.2019 den 14.30, Jerry Lee skrev: Kålruletter..... Ble servert med gulrotstuing med baconbiter( anbefales) for ble brunjs istedenfor middag, for jeg tenkte ikke på at de skulle dra før middagstid, og videre oppover. De likte det godt 🙂 De likte alt godt, så vellykka ble det 🙂 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå