SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #41 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Det stemmer at denne retten ikke blir laget så mye lenger. Tror familien din kommer til å like kålrulettene 😊 Det håper jeg! Og tror vel også. Blir gøy å servere det! Med tyttebær. Jeg elsker tyttebær. De trenger jo ikke bruke det 😄 men jeg vil.
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #42 Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Det håper jeg! Og tror vel også. Blir gøy å servere det! Med tyttebær. Jeg elsker tyttebær. De trenger jo ikke bruke det 😄 men jeg vil. Kanskje de liker tyttebær også etter å ha smakt det? 😃 2
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #43 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Kanskje de liker tyttebær også etter å ha smakt det? 😃 Tyttebær kan vel nesten betraktes på lik linje med indisk chutney. Det er liksom et litt søtt og syrlig element som balanserer maten 😊 3
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #44 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Tyttebær kan vel nesten betraktes på lik linje med indisk chutney. Det er liksom et litt søtt og syrlig element som balanserer maten 😊 Jeg kan styre meg på tyttebærsyltetøy fronten 😝 Er ikke så glad i det.
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #45 Skrevet 20. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig bør du servere taco på Norsk vis, det er jo helt unikt. Jeg laga det engang i Mexico og det var en suksess, for så enkelt og så godt hadde de ikke opplevd det. Anonymkode: 8e94d...824 Hva er taco på norsk vis? 🙂
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #46 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Jeg kan styre meg på tyttebærsyltetøy fronten 😝 Er ikke så glad i det. Uhørt fra en nordmann, at du våger 😊😂 Forbausende mange som ikke liker det faktisk. 2
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #47 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Uhørt fra en nordmann, at du våger 😊😂 Forbausende mange som ikke liker det faktisk. Haha, har hørt den før 😂
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #48 Skrevet 20. februar 2019 7 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Kanskje de liker tyttebær også etter å ha smakt det? 😃 Håper det. Det er så godt til rett mat. Nam! 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #49 Skrevet 20. februar 2019 Hva med komler? Men det er kanskje litt komplisert å lage? Anonymkode: 35fd7...aa0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #50 Skrevet 20. februar 2019 Kald, kokt laks med poteter, rømme og agurksalat. Skrei med poteter og sandefjordsmør. Ribbe med poteter, gulrøtter, rødkål, ertestuing og ribbefett. 😋 Anonymkode: c2a67...f3f 2
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #51 Skrevet 20. februar 2019 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med komler? Men det er kanskje litt komplisert å lage? Anonymkode: 35fd7...aa0 Hva er komle? Er det sånn potet og men som blir runde baller med bacon i? Min bestemor på norsk side lagde klubb. Da var det uten bacon men med sirup (!) ved siden av. Samme? Jeg likte det! Nå er jeg veldig glad i poteter da 😄 og alt som lages av de. Fikk servert råstekte poteter og rød(!) fisk i Nord Norge en gang. Holdt på å spise meg ihjel 😆 Potet og MEL 🙂 Endret 20. februar 2019 av SoWhat?
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #52 Skrevet 20. februar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kald, kokt laks med poteter, rømme og agurksalat. Skrei med poteter og sandefjordsmør. Ribbe med poteter, gulrøtter, rødkål, ertestuing og ribbefett. 😋 Anonymkode: c2a67...f3f Første absolutt 👍 det andre så bra ut også da! Uten at jeg er kjent med alt.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #53 Skrevet 20. februar 2019 Du får invitere oss alle på middag som takk for fine forslag 👍🏻 Anonymkode: a3d40...281 3
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #54 Skrevet 20. februar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig bør du servere taco på Norsk vis, det er jo helt unikt. Jeg laga det engang i Mexico og det var en suksess, for så enkelt og så godt hadde de ikke opplevd det. Anonymkode: 8e94d...824 Det vil jeg tro at de ble. Har du mulighet til å skrive hvordan du laget tacoen? Ingredienser ol?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #55 Skrevet 20. februar 2019 Skrei med Sandefjordsmør er en god idé, for skrei er i sesong nå. https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/torsk-med-sandefjordsmor/62567 Ferske reker er også på sitt beste akkurat nå, så du kan jo ha noen til forrett eller som garnityr. Anonymkode: eed30...1a0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #56 Skrevet 20. februar 2019 PS: Denne oppskriften på Sandefjordsmør ser bedre ut - viktig å bruke sitron: https://www.tine.no/oppskrifter/sauser-og-dressinger/varme-sauser-og-dressinger/sandefjordsmør Anonymkode: eed30...1a0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #57 Skrevet 20. februar 2019 Finnbiff med potetstappe og tyttebærsyltetøy til 😋 Anonymkode: 3e81c...f69 3
skruf Skrevet 20. februar 2019 #58 Skrevet 20. februar 2019 Vi lager ofte bacalao når vi har selskap, kanskje ikke helt norsk-norsk mat, men veldig vanlig i Norge som festmat. Bacalao er veldig enkelt å lage, den lager seg egentlig selv og blir bedre jo lengre den står og småputrer på komfyren, dessuten er den nesten enda bedre når du varmer den opp igjen til restemiddag Du trenger skinn og benfri klippfisk (må vannes ut), kokfaste poteter, løk, hvitløk, tomatpuré og hakkede tomater (sånn hermetisk boks), spansk pepper og en god olivenolje. Legger lagvis fisk, poteter, løk, hvitløk, tomatpuré, hakkede tomater, spansk pepper. To eller tre lag, alt etter hvor stor gryte du lager. Tøm på ca 2dl olivenolje og fyll på vann til ca midt på gryta. Kok opp, og deretter skru varmen ned sånn at bacalaoen småkoker i allefall i en time. Servers med rødvin eller øl. Akevitt er også godt til, særlig sammen med øl. Og flatbrød.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #59 Skrevet 20. februar 2019 Flesk og duppe. Anonymkode: de30f...818 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #60 Skrevet 21. februar 2019 Norsk åttitalls pølsepizza med tykk bunn og masse fyll. Anonymkode: daa80...171 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå