Gå til innhold

Har søkt på disse studiene. Innspill?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør at du ønsker å studere IT om du ikke føler deg god i dette? Jeg tror at første prioritet for deg må være å finne noe du virkelig ønsker. Hva kan du se for deg at do jobber med resten av livet? Hvilken retning vil du da? Det er minst like viktig å trives i jobben som å tjene det man ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyst, ønske og vilje til å lære noe innen IT er viktig om du velger den retningen, hadde selv valgt dette _om_ jeg virkelig hadde likt dette. Mange gode jobbmuligheter, selv før du er ferdig utdannet. 

Ellers bør du styre unna "ledelse" og "logistikk" utdannelser siden disse er vanskeligere å få jobb innen. 

Anonymkode: afc59...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så teknologidesign og ledelse er, som en annen kommenterte, et "tullestudie"? Veldig synd for deg og andre i samme situasjon, og jeg takker for at du deler opplevelsen din :) 

Anonymkode: 8f73b...b36

Ikke tull får mye ut av det men du faller litt utnder ingeniørene. Fordi de har eksempel matte å mer material lære. Jeg føler at jeg kan litt design litt ledels og økonomi tegne 3d men mangler liksom full pott på en del. Blir litt av alt. Kan tegne 3d men de ville valgt en ingeniør iver meg pga matten og material lære 

 

Anbefale deg å lese på studie å så lese på hver enkelt fag . studieplan sier mye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 21.2.2019 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Teknologidesign og ledelse i Gjøvik er et såkalt «tullestudie», så det ville jeg ikke ofret noe tid på. Resten av studiene du listet opp vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: d5343...017

Du vet ikke hva du snakker om.

TDL'ere har fått stillinger i alt fra Kongsberg Gruppen og Nammo til EGGS Design, Itera og UiO. Studentene jeg kjenner som fikk stilling i Kongsberg, Nammo og EGGS fikk jobben rett etter bachelor. TDL'ere har ikke hatt noe problem med å komme inn på master i både arkitektur og industriell design/produktdesign..

Å tro at man må sitte med en spesifikk tittel innen et felt for å føre frem til noe er bare ren uvitenhet. Emneplanen er skreddersydd etter næringslivets behov. 

Endret av blane90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 21.29, buffyjenta skrev:

Ikke tull får mye ut av det men du faller litt utnder ingeniørene. Fordi de har eksempel matte å mer material lære. Jeg føler at jeg kan litt design litt ledels og økonomi tegne 3d men mangler liksom full pott på en del. Blir litt av alt. Kan tegne 3d men de ville valgt en ingeniør iver meg pga matten og material lære 

 

Anbefale deg å lese på studie å så lese på hver enkelt fag . studieplan sier mye 

TDL's styrke er evne til kreativ tenking og problemløsning, kunnskap om universell utforming og hensyn til menneskelige behov, samt tverrfaglig forståelse. Det er TDL'ere som gjerne er ledere for de ulike studentorganisasjonene, og som har mest engasjement. Det finnes flere eksempler på studenter med bakgrunn fra TDL som har utkonkurrert ingeniører. 

TDL har et utvidet program i CAD, ett ekstra emne i Solidworks. Materiallæren er utvidet med polymerer og kompositt, maskiningeniør har fokus på krystallinske materialer. At TDL faller under ingeniørene er sikkert sant for stillinger som krever noen som sitter å regner styrke hele dagen, men jeg kan love at de er mer rustet som ledere av en utviklingsprosess med mye bredere kunnskap om produktutvikling. 

Med dette sagt ønsker jeg ikke å undergrave maskin. Alt til sitt bruk, og individuell skikkethet står sterkest over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få jobb etter endt utdanning dreier seg ikke om å velge et "riktig" studie som skal bære deg frem til dørstokken til bedriften. Det er studenten selv som er ansvarlig for å tilegne seg kunnskap og et konkurransefortrinn i søknadsprosessen. Mange tror frivillige verv står sterkt på CV'en, men det er involvering i skarpe prosjekter, relasjoner til skolens FoU-miljø og sommerjobber som gir mulighet for jobb. Studér det som virker interessant og bygg din egen styrke og fordel. Gjør deg tilgjengelig og dyktig på det du gjør. Gå ut og "mas" på bransjen. Skaff deg internships og bygg erfaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...