Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

er den laget av MÅR? :sjokkert:

Opplys meg gjerne

Anonymkode: 8f7ca...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander morrpølse og lungemos til en snaddermiddag ;)

• Liker 1
Skrevet

Morrpølse/Mårpølse uttales med en spesiell lyd som er en mellomting mellom o og å. På nynorsk skrives det ofte Mòr.

Som du ser har det lite sammenheng med dyret mår. Pølsa lages av diverse kjøtt og innmat.

Når jeg lager ball skal det være en bit morrpølse i midten av hver ball, i tillegg til større biter kokt sammen med ballen. Helst skal det også være biter av dampemør i gryta, men siden slikt er vanskelig å fa tak i utenfor Sunnmøre sparer jeg det til jul.

Anonymkode: 0fba8...bbe

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 19.2.2019 den 11.47, Brunhilde skrev:

Jeg blander morrpølse og lungemos til en snaddermiddag ;)

Det høres godt ut :spise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.2.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Morrpølse/Mårpølse uttales med en spesiell lyd som er en mellomting mellom o og å. På nynorsk skrives det ofte Mòr.

Som du ser har det lite sammenheng med dyret mår. Pølsa lages av diverse kjøtt og innmat.

Når jeg lager ball skal det være en bit morrpølse i midten av hver ball, i tillegg til større biter kokt sammen med ballen. Helst skal det også være biter av dampemør i gryta, men siden slikt er vanskelig å fa tak i utenfor Sunnmøre sparer jeg det til jul.

Anonymkode: 0fba8...bbe

Takk for svar og beskrivelse av fristelsene :spise:

Skrevet

Det er like lite mår i den som det er folk fra Wien i wienerpølser.

Mår-/morrpølse varierer noe i innhold. Den jeg kjenner til er basert på sauekjøtt, fett og noe svinekjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...