AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå deles årets Michelinstjerner ut, og et par restauranter i Trondheim ligger an til å få stjerne. Det som slår meg er at disse restaurantene åpenbart kun er for fiffen. Den vanlige mannen på gata betaler selvsagt ikke flere tusen kroner for et måltid mat, så jeg synes denne opphausingen av michelin-stjernene er noe pussig, all den tid det kun er en begrenset gruppe mennesker som faktisk har råd til å spise på disse stedene. Anonymkode: 3a718...622
FantasDick Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg er absolutt ikke "fiffen", men verdsetter god mat likevel. Går ikke på Credo hver kveld, da. Smaker, kvalitet, presentasjon og kombinasjoner som Michelin verdsetter leveres som regel ikke av de billige restaurantene dessverre. 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Dersom det finnes en restaurant for oss vanlige som fremdeles møter kriteriene for Michelinstjerner så jo, da kan de bli nominert. Grunnen til at det ikke skjer er jo stort sett fordi det stort sett ikke finnes.. Det koster mye å holde den slags standard de søker! Anonymkode: 1286b...732 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Var på en Michelin-restaurant i Hong Kong hvor jeg kunne spise meg mett for en hundrelapp! Tim ho wan. Anonymkode: 1edfc...40d
Fju Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Jeg synes ikke 1300,- for et 18-retter på Fagn er en ille pris. Det er selvfølgelig et spørsmål om hva man velger å bruke penger på, og der er vi jo forskjellige. Men jeg regner absolutt ikke meg selv for å være "fiffen", jeg har helt gjennomsnittlig inntekt. Jeg sparer gjerne i et par måneder for å få råd til en matopplevelse utenom det vanlige. Skal på Fagn nå i vår og gleder meg veldig, særlig nå når de fikk stjerne:) 4
TheGirlWhoWaited Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Akkurat nå deles årets Michelinstjerner ut, og et par restauranter i Trondheim ligger an til å få stjerne. Det som slår meg er at disse restaurantene åpenbart kun er for fiffen. Den vanlige mannen på gata betaler selvsagt ikke flere tusen kroner for et måltid mat, så jeg synes denne opphausingen av michelin-stjernene er noe pussig, all den tid det kun er en begrenset gruppe mennesker som faktisk har råd til å spise på disse stedene. Anonymkode: 3a718...622 Jo, men det er jo hele poenget med Michelin da egentlig - kvalitet koster, og dermed blir det gjerne de som har råd til det som kan spise på disse restaurantene... Hvis en hvilken som helst restaurant kunne fått en stjerne ville jo hele poenget vært borte... Du får gå på en restaurant med smilefjes du da 🙂 2
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 (endret) Jeg har vært på stjerne restaunt. Det er for alle det. Endret 26. august 2019 av Arwen Undómiel
Gjest Gliffy Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 Dette dreier seg jo ikke kun om et måltid i den forstand. Å gå på en slik restaurant er noe man gjerne sparer og gleder seg til i lang tid. Man drar dit for å få en opplevelse med mange spennende og overraskende smaker i løpet av en kveld. Det er ikke sånn at man går dit kun for å bli mett. Det tatt i betraktning er ikke prisene så ille. Det trengs mange folk på kjøkkenet og i restauranten og gode råvarer for å få det til. De færreste gjør det ofte, men de fleste kan gjøre det en gang i blant hvis de er interessert og ønsker å prioritere det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 Heldigvis er det mange som ser verdien av god kokkekunst og nydelige råvarer, slik at tilbudet ikke forsvinner fra Norge. Det er flott at Norge får flere topprestauranter, både med tanke på turister/tilreisende og oss som bor her. Det er klart at det finnes mange som ikke har råd, men generelt har folk penger å rutte med, og mange nordmenn har etterhvert begynt å se på kvalitetsmat og gode matopplevelser som noe det er verdt å betale for. Det handler jo om prioritering også. Anonymkode: 58d58...615
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå