Gå til innhold

Helsepersonell, behandle Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg aldri pleiet terrorister, men jeg har pleiet mennesker som er dømt for vold og mishandling av egne barn. Må jo innrømme at jeg tenker, men jeg må være profesjonell. De har krav på helsehjelp de også. 

Anonymkode: bf088...e50

Jeg også....jobber nå med en mannlig svært syk pasient som krever svært mye stell og pleie. Han har bedrevet incest mot sine døtre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg også....jobber nå med en mannlig svært syk pasient som krever svært mye stell og pleie. Han har bedrevet incest mot sine døtre. 

Det er ikke så lett. Man må bare legge det bort, selv om det er vanskelig. Vi har jo egentlig ikke noe med hva de har gjort tidligere i livet. 

Anonymkode: bf088...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg også....jobber nå med en mannlig svært syk pasient som krever svært mye stell og pleie. Han har bedrevet incest mot sine døtre. 

Hvordan vet dere sånt? Står det i journalen eller er det pga de er navngitt i media?

Anonymkode: 815fb...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet dere sånt? Står det i journalen eller er det pga de er navngitt i media?

Anonymkode: 815fb...054

Jeg fikk vite det av kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra helsepersonell til helsepersonell- dette er ikke rett fora for denne type diskusjon.

Anonymkode: aab46...c9f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Jeg fikk vite det av kollegaer.

Så da må det være sant?

Anonymkode: 57981...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da må det være sant?

Anonymkode: 57981...b9f

Ja, jeg jobber med kollegaer som kjenner familien godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra helsepersonell til helsepersonell- dette er ikke rett fora for denne type diskusjon.

Anonymkode: aab46...c9f

Ikke rett fora å si at man som helsepersonell behandler alle med respekt? Er ikke det bare positivt at folk får vite at man ikke dømmes av helsepersonell?

Anonymkode: bf088...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hvordan klarer du å være profesjonell? 

Jeg har jobbet innen helse i 14 år, og syns det var vanskelig første gangen jeg skulle hjelpe en mann jeg visste slo og bedrev psykisk terror mot kona si....siden det har jeg vel blitt herdet, fordi jeg har jobbet med mange jeg vet ikke har vært guds beste barn.  Det meste av informasjonen kommer fra de pårørende selv, og herregud hvor mye spesielle forhold og familietragedier som finnes der ute.  Man skjønner hvorfor noen aldri får besøk........   Ikke mye som sjokkerer meg lengre for å si det sånn. Jeg klarer ikke være så hjertelig som jeg ville vært med andre pasienter men det tenker jeg er lov.    Man er jo bare et menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg har jobbet innen helse i 14 år, og syns det var vanskelig første gangen jeg skulle hjelpe en mann jeg visste slo og bedrev psykisk terror mot kona si....siden det har jeg vel blitt herdet, fordi jeg har jobbet med mange jeg vet ikke har vært guds beste barn.  Det meste av informasjonen kommer fra de pårørende selv, og herregud hvor mye spesielle forhold og familietragedier som finnes der ute.  Man skjønner hvorfor noen aldri får besøk........   Ikke mye som sjokkerer meg lengre for å si det sånn. Jeg klarer ikke være så hjertelig som jeg ville vært med andre pasienter men det tenker jeg er lov.    Man er jo bare et menneske.

Og her poengterer du selv så tydelig hvorfor taushetsplikten er så streng og så uhyre viktig! 

Hvorfor tenker du at det er lov? skal du straffe pasienten litt ekstra ved å være mindre hjertelig? Er du dommer i saken hans/hennes??

Anonymkode: cabe5...e90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og her poengterer du selv så tydelig hvorfor taushetsplikten er så streng og så uhyre viktig! 

Hvorfor tenker du at det er lov? skal du straffe pasienten litt ekstra ved å være mindre hjertelig? Er du dommer i saken hans/hennes??

Anonymkode: cabe5...e90

Man straffer da ingen med å være mindre hjertelig!   Man kan ikke være hjertelige mot alle man møter, det sier seg selv.  Handler om kjemi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SupaWoman skrev:

Man straffer da ingen med å være mindre hjertelig!   Man kan ikke være hjertelige mot alle man møter, det sier seg selv.  Handler om kjemi. 

Jo, det gjør du når du behandler en pasient mindre hjertelig enn andre pasienter. Da handler du utfra hva du vet om pasienten, og jeg antar du har lært noe om hvor sårbare vi mennesker er som pasienter? 

Det handler overhode ikke om kjemi, du sa at du behandler pasienter mindre hjertelig enn andre fordi du vet noe negativt om dem. Det er veldig uprofesjonelt, for å si det mildt. 

Les veldig gjerne linkene jeg la ved og lær deg det du burde kunnet i alle disse 14 årene. 

Anonymkode: cabe5...e90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør du når du behandler en pasient mindre hjertelig enn andre pasienter. Da handler du utfra hva du vet om pasienten, og jeg antar du har lært noe om hvor sårbare vi mennesker er som pasienter? 

Det handler overhode ikke om kjemi, du sa at du behandler pasienter mindre hjertelig enn andre fordi du vet noe negativt om dem. Det er veldig uprofesjonelt, for å si det mildt. 

Les veldig gjerne linkene jeg la ved og lær deg det du burde kunnet i alle disse 14 årene. 

Anonymkode: cabe5...e90

Det er ikke uprofesjonelt, det er helt og holdent menneskelig og jeg vil gjerne møte den personen som klarer å behandle absolutt alle de møter i yrket sitt likt.  Den finnes ikke.  For noe vrøvl. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Det er ikke uprofesjonelt, det er helt og holdent menneskelig og jeg vil gjerne møte den personen som klarer å behandle absolutt alle de møter i yrket sitt likt.  Den finnes ikke.  For noe vrøvl. 

Det er slett ikke vrøvl, det er slik du skal utøve yrket ditt. Klarer du ikke det, så finn deg et annet yrke. 

Anonymkode: cabe5...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Det er ikke uprofesjonelt, det er helt og holdent menneskelig og jeg vil gjerne møte den personen som klarer å behandle absolutt alle de møter i yrket sitt likt.  Den finnes ikke.  For noe vrøvl. 

Hjelpes. Kan du ikke bare slutte?

Jo, den personen finnes og den personen er profesjonell i jobben sin. Alle pasienter skal behandles likt, med respekt og forståelse. Ja - man kan tenke i sitt stille sinn at hundre år gamle Magda er et nydelig menneske og Guri er et troll, men som helsepersonell skal man behandle de likt og på ingen måte vise at du synes mer om den ene enn den andre. 

Anonymkode: cb39a...916

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er slett ikke vrøvl, det er slik du skal utøve yrket ditt. Klarer du ikke det, så finn deg et annet yrke. 

Anonymkode: cabe5...e90

Da  må nok de aller fleste som jobber innen helse finne seg andre yrker du. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et par av mine pasienter er dømt for å forgripe seg på småbarn. Men jeg gir dem helsehjelpen de har krav på. Jeg må.

Anonymkode: 2646f...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Kan du ikke bare slutte?

Jo, den personen finnes og den personen er profesjonell i jobben sin. Alle pasienter skal behandles likt, med respekt og forståelse. Ja - man kan tenke i sitt stille sinn at hundre år gamle Magda er et nydelig menneske og Guri er et troll, men som helsepersonell skal man behandle de likt og på ingen måte vise at du synes mer om den ene enn den andre. 

Anonymkode: cb39a...916

Det virker ikke som om du vet som mye om hva det innebærer å jobbe med mennesker....når du har gjort det i noen år kan vi prates igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Da  må nok de aller fleste som jobber innen helse finne seg andre yrker du. 

Nedslående å høre at dere som jobber på arbeidsplassen din er så lite profesjonelle. Men nå er det jo ofte slik at når man føler man kommer til kort så trøster man seg med at de fleste andre også jobber slik, selv om det oftest ikke stemmer. 

Anonymkode: cabe5...e90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SupaWoman skrev:

Det virker ikke som om du vet som mye om hva det innebærer å jobbe med mennesker....når du har gjort det i noen år kan vi prates igjen.

Har vært sykepleier i 6 år og vet tydeligvis mer enn deg om både taushetsplikt og det å være profesjonell i jobben sin, så ingen grunn til å være frekk. 

Anonymkode: cb39a...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...